S-tronic problem po rozgrzaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Czhli jak wymieniac sprzeglo to od razu caly kosz czy mozna same tarcze tylko?? O ile nie ma powaznych uszkodzen sprzegla tylko zuzycie tarcz??
Spotykalem sie z roznymi opiniami... I co znowu tylko ori a zamienniki???
Spotykalem sie z roznymi opiniami... I co znowu tylko ori a zamienniki???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Ja u siebie jak będę wymieniał to cały kosz bo właśnie nie wiadomo jak to z tymi teflonami ...
Nie wiem jak sprawdzić pompę, pewnie powinna dawać jakieś konkretne ciśnienie w konkretnych obrotach ale jakie to nigdzie nie znalazłem. Natknąłem się kiedyś na post sprzed kilku lat że ludzie mieli różne objawy w Stronicu i był jakiś magik za granicą niby Polak ale pracował chyba w Szwajcarii. I chłopak napisał co mu wymienił i że skrzynia po tym pracowała cudownie. Właśnie tam między innymi była pompa oleju ... Chlera wie ile one wytrzymują
Ja u siebie tak jak mówię, jak już zrzucę skrzynie to i wymienię pompę i całe sprzęgło razem z koszem, tam są te teflony, tłoki.
Wiesz to jak z pierścieniami w tłokach ... Jak tłoki nie trzymają wymiarów to nowe pierścienie nic nie dadzą...
Dodano po 4 minutach 19 sekundach:
Wszyscy polecają Borga ... Czyli OE.
Nie wiem jak sprawdzić pompę, pewnie powinna dawać jakieś konkretne ciśnienie w konkretnych obrotach ale jakie to nigdzie nie znalazłem. Natknąłem się kiedyś na post sprzed kilku lat że ludzie mieli różne objawy w Stronicu i był jakiś magik za granicą niby Polak ale pracował chyba w Szwajcarii. I chłopak napisał co mu wymienił i że skrzynia po tym pracowała cudownie. Właśnie tam między innymi była pompa oleju ... Chlera wie ile one wytrzymują

Ja u siebie tak jak mówię, jak już zrzucę skrzynie to i wymienię pompę i całe sprzęgło razem z koszem, tam są te teflony, tłoki.
Wiesz to jak z pierścieniami w tłokach ... Jak tłoki nie trzymają wymiarów to nowe pierścienie nic nie dadzą...
Dodano po 4 minutach 19 sekundach:
Tarcze też trzeba umieć założyć. Nie wiesz czy kosz jest okej, jakoś się mierzy odstępy między tarczami

Wszyscy polecają Borga ... Czyli OE.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 202
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Ja wam polecam tylko kosz ORI z ASO - nie Borg Warner. To nie jest to samo. Nie popełniajcie mojego błędu - kupowałem najpierw tarczki+przekładki. Później kosz Borga niby jak ori. Później robiłem mieszankę elementów z obu koszy. Skrzynie zrzucałem już 4 razy i wciąż to nie działa.bLACK_61094 pisze: ↑08 kwie 2025, 19:25Ja u siebie jak będę wymieniał to cały kosz bo właśnie nie wiadomo jak to z tymi teflonami ...
Nie wiem jak sprawdzić pompę, pewnie powinna dawać jakieś konkretne ciśnienie w konkretnych obrotach ale jakie to nigdzie nie znalazłem. Natknąłem się kiedyś na post sprzed kilku lat że ludzie mieli różne objawy w Stronicu i był jakiś magik za granicą niby Polak ale pracował chyba w Szwajcarii. I chłopak napisał co mu wymienił i że skrzynia po tym pracowała cudownie. Właśnie tam między innymi była pompa oleju ... Chlera wie ile one wytrzymują![]()
Ja u siebie tak jak mówię, jak już zrzucę skrzynie to i wymienię pompę i całe sprzęgło razem z koszem, tam są te teflony, tłoki.
Wiesz to jak z pierścieniami w tłokach ... Jak tłoki nie trzymają wymiarów to nowe pierścienie nic nie dadzą...
Dodano po 4 minutach 19 sekundach:Tarcze też trzeba umieć założyć. Nie wiesz czy kosz jest okej, jakoś się mierzy odstępy między tarczami![]()
Wszyscy polecają Borga ... Czyli OE.
Gdybym mógł się cofnąć to kupiłbym ORI i pewnie nie straciłbym dziesiątek, a może i więcej godzin na ciągłe szukanie i poprawki.
Tarczki trzeba wsadzić w odpowiedni sposób to większość osób wie, ale przekładki tez muszą iść w odpowiedni sposób i nie chodzi o to aby zgadzały się tymi krótkimi ząbkami tylko aby były ustawione wszystkie w ten sam sposób dogięcia. Czyli trzeba sobie to organoleptycznie przyłożyć i tak zamontować. Zamontowanie byle jak skutkuje jebnięciem przy zwalnianiu w okolicach 21km/h,
Na ori koszu wszystko działało pięknie mimo tego, że miał spalone tarczki przez mechatronikę, odkąd wyciągnąłem ten kosz to nie mogę dojść do ładu.
Mi jeden z bardzo profesjonalnych mechaników po fakcie powiedział, że inne opcje się nie sprawdzają i miał rację.
Osobiście sprawdziłem, że przekładki i tarczki są innych producentów. W Borga wsadzają polskiej produkcji tarczki jaśniejsze, zaś kosz z ASO ma ciemniejsze tarczki innego producenta. Przekładki też są w inny sposób szlifowane.
Dodatkowo w koszu Borga jedna z płaskich przekładek K1 jest grubsza od tej zastosowanej w koszu z ASO. Kosz z ASO ma identyczny układ jak ten który szedł kilkanaście lat temu na pierwszy montaż.
W różnych miejscach możecie się spotkać z jakimś sztucznie ustawianym luzem przez zakłady od skrzyń, albo z wyważaniem kosza.
To ja to poddam pod wątpliwość, bo ORI kosz jest dokładnie taki sam i jak ten co szedł na 1 montaż. Nic tam indywidualnie nie jest dopiłowane/doważone.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
taaaaa i te koszta ASO .... rozrząd ASO , skrzynia ASO .....
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
a nie INA / IWIS ? ? ?
na rozrzad.pl niby jest INA / IWIS co na pierwszy montaz ida ... i badz tu madry czlwoeiku ...
na rozrzad.pl niby jest INA / IWIS co na pierwszy montaz ida ... i badz tu madry czlwoeiku ...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 202
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Do 3.0 TDI w komplecie febi jest jak ori. Łańcuch IWIS i zeszlifowane numery OEM na pozostałych częściach.
Kupowałem do siebie.
Ale z tego co mówią to febi jest tylko pakowaczem, więc nie byłoby nic dziwnego jakby ina miała to samo.
Kupowałem do siebie.
Ale z tego co mówią to febi jest tylko pakowaczem, więc nie byłoby nic dziwnego jakby ina miała to samo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 mar 2025, 00:11
- Imię: Martin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: Inny
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Zastanawia mnie skoro wymienił mi niby zestaw naprawczy mechatroniki to dlaczego nadal jest tam szarą wiązką i zawory są z 2012r a auto jest z 2013r i jak to rozkminić czy on bez kitu to wymienił na taki stary model zestawu naprawczego czy to po prostu wciąż jest mój fabryczny. Po wyglądzie stwierdzam że to stare moje zawory ale gośc się upiera że zamówił z taką datą …
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 kwie 2012, 18:28
- Imię: Cezary
- Rocznik: 2018
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Taki stary badziew to już chyba nie do dostania nowy 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 lis 2024, 10:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 310KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: S-tronic problem po rozgrzaniu
Jako warsztat i specjalista powinien woedziec ze szare sa wadliwe i nawet jak data produkcji z 2012 r w co nie wierze, to nie powinien tego montowac. Tylko wiaxka poprawiona!!
Kupil pewnie cos po regeneracji po kksztach a Ciebie naciaga...
Kupil pewnie cos po regeneracji po kksztach a Ciebie naciaga...