Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Olej EGR / przepustnica

Silniki wysokoprężne
Zuras89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 wrz 2023, 23:42
Imię: Marcin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.0 V8 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Olej EGR / przepustnica

Post autor: Zuras89 » 11 mar 2025, 13:46

Mam problem z moim C6 silnik to 2.0 TDI 170km z tej obudowy sączy mi się olej, po ściągnięciu rury widok jak na zdjęciu. Auto jeździ normalnie i nie ma żadnych złych objawów.

Wystarczy rozebrać i wyczyścić czy problem jest większy ?

Będę wdzięczny za wskazówki :)
audi2.JPG
audi2.JPG (53.14 KiB) Przejrzano 256 razy
audi1.JPG
audi1.JPG (85.08 KiB) Przejrzano 256 razy

motogold
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3M

Re: Olej EGR / przepustnica

Post autor: motogold » 13 mar 2025, 08:15

Turbina puszcza na dolot olej.Zdejmij rurę z turbo i zobacz,co idzie do intercoolera.Sprawdź ile oleju jest intercoolerze .

casuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 09 maja 2022, 07:24
Imię: Łukasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Olej EGR / przepustnica

Post autor: casuss » 14 mar 2025, 08:13

Tam zawsze jest trochę oleju choćby przez odmę. Najlepiej sprawdzić prawy intercooler czy tam nie nazbierało się oleju, jeśli nie to jest ok. Co do "wysięku" oleju z egra to jeśli nie sączy się na uszczelce (trzeba powycierać i sprawdzić po czasie) to zapewne olej przesącza się przez otwór znajdujący się na spodzie egra. Jeśli trzpień egra nie jest szczelny (a po 200 tys zazwyczaj nie jest) to tam zawsze jest brudno. Miałem tak w dwóch autach i sprawdzoną metodą jest powiększyć ten otworek i wkręcić wentylek rowerowy taki bez zaworka, albo wkleić kawałek metalowej rureczki i nasunąć na to wężyk, a drugi koniec dać do nadkola. Będzie tam 1 kropelka oleju na kilka tys kilometrów i czysty silnik. Z takim czymś egr przejechał jeszcze ponad 200tys i był suchy, dopiero po takim przebiegu zaczął robić błędy gdyż zużyły się zębatki w mechanizmie. Gdzieś go jeszcze nawet mam. Jak będzie zainteresowanie to zrobię zdjęcie :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja