Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 667
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

Post autor: tobi71 » 03 sty 2025, 10:03

Witam szanowne grono użytkowników naszego forum w tym Nowym Roku 2025.

Zrobiłem autem 38 kilometrów, czyli autko rozgrzane do temperatury roboczej, czy to jest płyn chłodniczy czy olej. Następnie auto wpadło w tryb awaryjny, dalsza jazda z prędkością do 60 km/h. W VCDS-ie pokazuje mi błąd numer:

5060 - Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych grupy A
P2146 00 [01100101] - przerwa
Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów

Najlepsze w tym jest to że VCDS wskazywał wszystkie 'Różnice dawki wtrysków cylindrów 1 do 6' jako same zera. Nie czytał i nie wyświetlał mi tych danych.
Przed awarią zalewałem cały zbiornik paliwa ok. 60 litrów, czy jest możliwe że paliwo było zanieczyszczone i doszło do zacięcia jednego wtrysku. Dodam że przed moim tankowaniem była cysterna paliwa na stacji. Pomyślałem że zatankowałem brudne paliwo i doszło do zablokowania jednego z wtryskiwaczy.
W następnym dniu auto odpaliło jak gdyby nigdy nic. Działa aksamitnie i superowo. Gdzie szukać przyczyny, co było nie tak z awarią. Boję się że może dojść do ponownej sytuacji.

Pozdrawiam.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

BorysTDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
Imię: Adam
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

Post autor: BorysTDI » 22 sty 2025, 18:56

Sprawdź wiązkę kabli, która biegnie od lewej (stojąc przodem do auta) - do ecu. U mnie ocierała o pokrywę silnika po prawej stronie, jak wychodzi już "na górę" - wytarło izolacje z kabli i się zwierały. Błąd miałem taki
5061 - Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych grupy B
P2149 00 [096] - przerwa

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 667
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Re: Zasilanie zaworu / zaworów wtryskowych...

Post autor: tobi71 » 26 sty 2025, 17:04

Dzięki, czyli jednak kod błędu się się nie myli. Dalej problemy z okablowaniem. Auto z 2012 roku a zauważyłem już 3 takie przetarcia przewodów które wychodzą z różnych czujników, tak po prostu, brak izolacji za zagięciu kabelka. W miarę szybko to zrobiłem, co jeszcze jest niewidoczne to szkoda gadać.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl