Cześć, niestety moja A6C7 competition poległa (155kkm, 2016) w trasie a stało się tak:
- przy prędkości 160km/h zapaliła się kontrolka "za niskie ciśnienie oleju, zgaś silnik"
- zjeżdżając na pobocze, po 10 sekundach sam zgasł
- zero komunikatów o błędach na blacie
- próbowałem odpalić po kilku minutach - kręci, ale nie odpala
- skończyło się lawetą, jest u mechanika czeka na naprawę, ale wstępna diagnostyka VCDS wskazuje na bardzo niskie odczyty na pompie wysokiego ciśnienia wtrysku (nic o niskim ciśnieniu oleju)
W związku z tym nasuwa się pytanie: czy te czujniki są jakoś połączone i to może być awaria elektryki ?
Pewnie trzeba dobrać się do czujnika ciśnienia paliwa żeby wykluczyć zatarcie pompy a to już jest poważna rozbiórka bo nie ma łatwego dostępu od góry.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
PS. Wcześniej (kilka tysiecy km temu) były wykonywane między innymi następujące prace konserwacyjne:
- czyszczenie dolotu, wtrysku AdBlue
- wymiana podkładek pod wtryskami i ich śrub
- wymiana oleju w Tiptronic
[A6C7 3.0TDI CVUB] Nie pali, za niskie ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 03 sty 2010, 23:43
- Imię: luks
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 320KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Lokalizacja: PL
Re: [A6C7 3.0TDI CVUB] Nie pali, za niskie ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia
Czy ktoś może wie jak wpływa uszkodzenie czujnika ciśnienia paliwa na kwestie odpalania ? Czy za niskie odczyty blokują uruchomienie silnika ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 61
- Rejestracja: 15 gru 2021, 00:21
- Imię: Adam
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Hrubieszów
Re: [A6C7 3.0TDI CVUB] Nie pali, za niskie ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia
Sterownik nie da impulsu na wtryskiwacze żeby się otworzyły jeśli nie będzie odpowiedniego ciśnienia na listwie CR