Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Link do filmiku skąd leci leci dym jak wpuszczam od strony dolotu tylko to też nie do końca stamtąd ale bardziej się pokazać się da na bank jakas uszczelka
https://www.szybkiplik.pl/nEjNQi89kd
https://www.szybkiplik.pl/nEjNQi89kd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok. Wlasnie dzwonil gazownik. Sprawdzil sterownik itp. Wszystko ok. Zero bledow wyregulowal mieszanke bo byla troche uboga. Jego podpowiedzi to
1. Padaja sondy lambda bo mega dlugo załapuja.
2. Moze byc uszkodzona przepływka.
3. Zmierzyc kompresje.
I no sam stwoerdzil ze wypada zaplon.
Heh i co dalej
?
1. Padaja sondy lambda bo mega dlugo załapuja.
2. Moze byc uszkodzona przepływka.
3. Zmierzyc kompresje.
I no sam stwoerdzil ze wypada zaplon.
Heh i co dalej

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Według mnie, jeśli masz nieszczelność tam gdzie pokazywałeś, czyli pod napinacza, ma duże prawdopodobieństwo że dostajesz powietrze niezmierzone, sonda widzi uboga mieszanka=dodaje paliwo. Dużo paliwo mało poqietrze i masz wypadanie zapłonu... logi tylko na benzynie, blok032, 33 i 93. Musisz skasować adaptacje, błędy, pojeżdzić ze 30km tylko na PB i zrobić log dynamiczny na ww bloki. Dwie osoby i lapek.pkpintercity pisze: ↑16 gru 2024, 13:49Ok. Wlasnie dzwonil gazownik. Sprawdzil sterownik itp. Wszystko ok. Zero bledow wyregulowal mieszanke bo byla troche uboga. Jego podpowiedzi to
1. Padaja sondy lambda bo mega dlugo załapuja.
2. Moze byc uszkodzona przepływka.
3. Zmierzyc kompresje.
I no sam stwoerdzil ze wypada zaplon.
Heh i co dalej?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Sondy lambda zleciłem warsztatowi, chcieli być mądrzejsi, przerobili trzy zamienniki, wstawiliśmy oryginały Bosch, dwie regulacyjne wyszły mnie 750zł, od czasu montażu dwa razy błąd grzałki sond (wg mnie wygrzewały się), później praca bez uwag, nowe sondy bardzo szybko podejmują pracę, w zimie po 10-15s, ustawiłem czas przełączania LPG na 35s i wtedy mieszanka na LPG regulowana jest w CL z sondami.pkpintercity pisze: ↑16 gru 2024, 13:49Ok. Wlasnie dzwonil gazownik. Sprawdzil sterownik itp. Wszystko ok. Zero bledow wyregulowal mieszanke bo byla troche uboga. Jego podpowiedzi to
1. Padaja sondy lambda bo mega dlugo załapuja.
2. Moze byc uszkodzona przepływka.
3. Zmierzyc kompresje.
I no sam stwoerdzil ze wypada zaplon.
Heh i co dalej?
Przepływkę sprawdzić w VCDS (jest opis xoslox), ewentualnie wyczyścić dedykowanym preparatem (nie dotykaj elementów pomiarowych MAF), doczytaj o sterowaniu dawką paliwa w układzie Bosch Motronic, zobaczysz, jak działa algorytm sterownika.
Kompresję zostawiłbym na sam koniec, najwięcej mechanicznej pracy a jeśli wyjdzie, że jest poniżej mimimów lub duże różnice = motor i tak będzie do robienia (współczuję, taniej wyjdzie podmiana).
Jedna wizyta u gaziarza i wyłożył kawe na ławę, jeśli masz kabelek do LPG, zapisz sobie ustawienia sterownika po regulacji gazu, jeśli zrobił poprawną regulację, gaz masz wyregulowany do niesprawnej benzyny. Na benzynie ma jeździć poprawnie i bez błędów, dopiero do tego regulujesz poprawnie gaz. Teraz jesteś tak w połowie drogi do szczęścia, wiesz, gdzie jest coś nie halo, a jeszcze wypadałoby się zająć nieszczelnością silnika (twój dym). Że tak zapytam: stały temat czyli odma (górna PLUS KRÓTKA CZYLI DOLNA!) kiedy wymieniane?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
To juz raczej bede musial dac do roboty te uszczelnienie walkow.i powiedzial ze gaz podniosl sobie cisnienie elasnie chyba przez lewe powietrze
Co do sond lambda powiedzial ze megaaa dlugo sie wygrzewaja.
Co do odm. Ja ezektora nie mam tylko ten "glosnik" wymienilem go w sierpniu plus dluga odme byla cala zaklejona syfem przy wejsciu do pokrywy zaworow lewa strona patrzac od przodu auta. Po tym zabiegu jak odkrece korek z oleju to ten glosnik wydaje taki dziwny dzwiek.
Dolna odma to podpowiesz ktoro to jest
?.
Co do przeplywki wezme sie za nia.
Robilem adaptacje przepustnicy test wyszedl ok. Ale i tak lekko faluja obroty.
Kompresje zmierze przy okazji.
A z tym dlugim dogrzewaniem to tez moze wynikac z powodu bledu pompy sai. Ciagle mam ten blad w vcds
Co do sond lambda powiedzial ze megaaa dlugo sie wygrzewaja.
Co do odm. Ja ezektora nie mam tylko ten "glosnik" wymienilem go w sierpniu plus dluga odme byla cala zaklejona syfem przy wejsciu do pokrywy zaworow lewa strona patrzac od przodu auta. Po tym zabiegu jak odkrece korek z oleju to ten glosnik wydaje taki dziwny dzwiek.
Dolna odma to podpowiesz ktoro to jest

Co do przeplywki wezme sie za nia.
Robilem adaptacje przepustnicy test wyszedl ok. Ale i tak lekko faluja obroty.
Kompresje zmierze przy okazji.
A z tym dlugim dogrzewaniem to tez moze wynikac z powodu bledu pompy sai. Ciagle mam ten blad w vcds
Ostatnio zmieniony 18 gru 2024, 11:20 przez pkpintercity, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Dółna odma:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
O kurcze da sie ja wymienic bez zrzucania gory silnika
? Wsadze tam kamere endoskopowa moze.
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Tylko ze mam 4 sondy i nie wiem.ktore wymienic ehh...

Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Tylko ze mam 4 sondy i nie wiem.ktore wymienic ehh...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Jeżeli jesteś zwinny, da się zrobić bez zrzucania kolektora dolotowego, ale musisz dolot, czyli rura do przepustnicy ściągnąć. Tam jest uszczelka i musisz na niej uważać przy wsadzeniu z powrotem.pkpintercity pisze: ↑18 gru 2024, 11:24O kurcze da sie ja wymienic bez zrzucania gory silnika? Wsadze tam kamere endoskopowa moze.
Dodano po 1 minucie 22 sekundach:
Tylko ze mam 4 sondy i nie wiem.ktore wymienic ehh...
Również dółna odma lubi się rozpaść w rękach... może nie zobaczysz dziury, ale ona z czasu normalnie się wypala i wiadomo plastki pęka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
A sondy wszystkie 4 wymienic ? Czy tylko 2 przednie a tylnie zostawic? Bo tylnie chyba tylko sprawdzaja stan katalizatorow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
pkpintercity pisze: ↑18 gru 2024, 12:17A sondy wszystkie 4 wymienic ? Czy tylko 2 przednie a tylnie zostawic? Bo tylnie chyba tylko sprawdzaja stan katalizatorow
Jeżeli masz nieszczelny dolot, sondy będą sobie pokazywać oszukane pomiary...
Najpierw usunąć lewe powietrze, dopiero brać za sondy, ale tak, raczej te pierwsze 2.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
Jeśli masz już trochę części odkręconych to (jak koledzy piszą) sprawdź wszystkie przewody odmy i jeśli masz sondy to wymiń te pierwsze (masz teraz lepszy dostęp do nich.
Pozdrawiam.
Jeśli masz już trochę części odkręconych to (jak koledzy piszą) sprawdź wszystkie przewody odmy i jeśli masz sondy to wymiń te pierwsze (masz teraz lepszy dostęp do nich.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Nic nie mam odkrecone. Dopiero co auto odebralem od gazownika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Górne sondy są regulacyjne, one są najważniejsze, biorą udział w regulacji dawki paliwowej w pętli zamkniętej (CL) jeśli sondy są tzw. wąskie (0-1V) lub w całym zakresie obrotów silnika (tzw. sonda szeroka, pomiar AFR, 0-5V). Druga para (diagnostyczna) kontroluje tylko sprawność działania katalizatorów. Górne, regulacyjne, wymienisz bez rozkręcania silnika, są na kolektorzy wydechowym widoczne z komory silnika (idź za wiązką z grodzi, najszersze wtyczki, cztery przewody: zasilanie +, zasilanie -, zasilanie grzałki sondy, przewód odczytu napięcia z sondy).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.