Witam.
Przeszukałem forum i pół neta bez skutku…
Problem z kontrolką niskiego stanu oleju. Po wymianie rozrządu (wyjęcie i wsadzenie silnika do budy) pojawił się problem włączania się komunikatu niskiego stanu oleju (oczywiście olej w odpowiedniej ilości). Wymiana czujnika nie pomogła. Pozostaje sprawdzenie wiązki. Moje pytanie a zarazem prośba do osób które posiadają schematy. Do jakich pinów i gdzie dokładnie (komputer sterujący silnika czy zegary, wtyczka w grodzi) idą trzy kable od czujnika poziomu oleju?? Silnik 4.2l BAT
Wiązka czujnika poziomu oleju 4.2l BAT
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Re: Wiązka czujnika poziomu oleju 4.2l BAT
Sprawdź najpierw, czy masz napięcie na tym czujniku
. Pin 1 (przewód czarno-żółty) to napięcie z bezpiecznika po zapłonie (4 bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej - 5A), a pin 2 (przewód brązowy), to masa. Pin 3 to sygnał, ale tam jest PWM, więc bez oscyloskopu jego nie zmierzysz. On wchodzi na licznik na szarą 32-pinową wtyczkę na pin 25.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 58
- Rejestracja: 26 sty 2019, 01:01
- Imię: Dariusz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wiązka czujnika poziomu oleju 4.2l BAT
Cześć Matmat1324 pisze: ↑22 paź 2022, 22:34Sprawdź najpierw, czy masz napięcie na tym czujniku. Pin 1 (przewód czarno-żółty) to napięcie z bezpiecznika po zapłonie (4 bezpiecznik z lewej strony deski rozdzielczej - 5A), a pin 2 (przewód brązowy), to masa. Pin 3 to sygnał, ale tam jest PWM, więc bez oscyloskopu jego nie zmierzysz. On wchodzi na licznik na szarą 32-pinową wtyczkę na pin 25.

1. Mam problem „sensor oleju” żółta konefka na liczniku
Wymieniłem 2 x czujnik poziomu oleju i temperatury G266 i nadal bez zmian (przerwa/zwarcie z plusem 00562)
2. Dziś zamówiłem zawór regulacji ciśnienia oleju N428
Jutro go wymieniam bo również jest błąd (usterka elektryczna P164E)
3. Błąd czujnika temperatury oleju G8
P0196 - 006 - niewiarygodny sygnał
Podejrzewam że to wszystko ma coś ze sobą wspólnego, wiązka z czujnika temperatury/ zaworu ciśnienia/ poziomu oleju jest ze sobą połączona na wysokości alternatora, nie wiem gdzie dalej idą te przewody. Walczę już 3 dzień z ty, wszystkie wtyczki przedmuchane i kontaktem pryśnięte. Pozdrawiam serdecznie
https://wrzucaj.pl/0c64777ad28fa7be/IMG_4991.jpeg
https://wrzucaj.pl/25706bf15fe79100/IMG_4992.jpeg
https://wrzucaj.pl/8ebef4bae71e8ebd/IMG_4990.jpeg
Biały