Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Błąd P242a00 sensor 3 bank 1 - czujnik temperatury spalin, gdzie szukać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 paź 2024, 16:09
- Imię: Eliasz
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Błąd P242a00 sensor 3 bank 1 - czujnik temperatury spalin, gdzie szukać?
Witam forumowiczów. To mój pierwszy post na forum, proszę o wyrozumiałość. Kupiłem A6 C7 3.0 tdi claa, przebieg 240 tysięcy. Samochód stracił moc. Podłączyłem pod komputer wyskoczyła błąd P242a00, sensor 3 bank 1 czujnik temperatury spalin. Na desce mrugająca kontrolka swiec żarowych, auto w trybie awaryjnym, brak mocy. Znajomy, który podlaczyl mi komputer odczytał to co wyżej napisałem. Czy ktoś z Was jest w stanie mi powiedzieć gdzie znajduje się ten trzeci czujnik temperatury spalin? Na YT oglądałem film gdzie Pan wskazywał trzeci czujnik, ale trochę inaczej wygląda to u niego, jakby miał jeden czujnik więcej. Poniżej zdjęcia z oznaczonymi kolorami.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
Z góry dziękuję, pozdrawiam.
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 553
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Błąd P242a00 sensor 3 bank 1 - czujnik temperatury spalin, gdzie szukać?
To czujnik zaznaczony na żółto z Twojego pierwszego zdjęcia.
Usterka każdego z czujników temperatury skutkuje niemożliwością rozpoczęcia procedury regeneracji DPF i powinna być wyeliminowana jak najszybciej.
1. Rura ciśnieniowa dla czujnika różnicy ciśnień G505, 45 Nm
2. Sonda lambda -G39- z grzałką do sondy lambda -Z19-
3. Czujnik różnicy ciśnień G505
4. Czujnik temperatury spalin 4 G648. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
5. Czujnik temperatury spalin 1 G235. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
6. Czujnik temperatury spalin 3 G495. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
Usterka każdego z czujników temperatury skutkuje niemożliwością rozpoczęcia procedury regeneracji DPF i powinna być wyeliminowana jak najszybciej.
1. Rura ciśnieniowa dla czujnika różnicy ciśnień G505, 45 Nm
2. Sonda lambda -G39- z grzałką do sondy lambda -Z19-
3. Czujnik różnicy ciśnień G505
4. Czujnik temperatury spalin 4 G648. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
5. Czujnik temperatury spalin 1 G235. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
6. Czujnik temperatury spalin 3 G495. Pokryj gwinty gorącą pastą do śrub; 45 Nm
- Załączniki
-
- A23-10556.png (71.91 KiB) Przejrzano 868 razy
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com