Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 760
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Rocznik: 2001
Moje auto: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: sabuk2006 » 09 lis 2024, 20:43

pkpintercity pisze:
09 lis 2024, 19:53
A wiec tak zmienilem cewki chodz odwalilem kaszane, zamiast zeszlifowac to wyciąłem cale te plastiki co skutkowalo wyskoczeniem cewki. Dowinołem taśma skoth czy jakos tak :p. Potem wywalil bezpiecznik 30A. Zalozylem nowy smiga elegancko. Co do swiec przyznam sie bez bicia nie mierzylem odstepów gdzies mi wcielo szczelinomierz. Ponizej log ahhh zamiast 030 zrobilem 031? Bedzie problem ? Jak tak to powtorze test. Ahhgg zapomnialem klimy wylaczyc i radia kurdeeee. Dobra jak cos to powtarzam

https://vaglogs.com/log/002-020-031-9b8 ... 10480b0b58
Witam.
Nadal ma ogromne wypadanie zapłonu, ale szczerze, nie wiem co dalej robić.
Sondy pracują poprawnie.
Coś masz ze świecami lub ze świecami.
Może koledzy pomogą.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 09 lis 2024, 20:58

No to ja juz tez nie mam pomyslu. Wymienione na nowe. Auto chodzi normalnie. Chyba ze mase wiazki zle dalem. Ale mierzylem miernikiem w miejscu mas wiązek i do minusa akumulatora i jest ok. Jedynie obroty faluja miedzy 680-720obr. Nie wiem co jeszcze moge zmienic. No swiece nowe bosch plus cewki abakus. Jedyna rzecz to jeszcze ze tasme dalem aby mocno siedzialy. Nie wiem tez..... czy wtryski paliwa padaja albo te katy zapchane nie wiem

Dodano po 43 minutach 12 sekundach:
Moze kompresje zmierzyc?? Ale co ona ma wypadania zaplonu ?? Albo ta wiazka uszkodzona od cewek

Dodano po 11 minutach 1 sekundzie:
A jeszcze glupie pytanie zadam. A czy np jak za malo paliwa auto dostaje moze wypadac? Bo odkrylem jedna rzecz. Filtr paliwa tam dalej jest oryginalny. Czyli nigdy nie wymieniany. Druga sprawa jak robilem odme odkryłem mega gruba wiazke kabli ktora jest wycieta. Pewnie to od wtryskow paliwa bo auto ma gaz i wydaje mi sie to chyba komp steruje tym, sa nie wiem czy dobrze gadam. Staram sie powiedziec jak najwiecej co wiem czy widze

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 09 lis 2024, 22:02

pkpintercity pisze:
09 lis 2024, 21:41
No to ja juz tez nie mam pomyslu. Wymienione na nowe. Auto chodzi normalnie. Chyba ze mase wiazki zle dalem. Ale mierzylem miernikiem w miejscu mas wiązek i do minusa akumulatora i jest ok. Jedynie obroty faluja miedzy 680-720obr. Nie wiem co jeszcze moge zmienic. No swiece nowe bosch plus cewki abakus. Jedyna rzecz to jeszcze ze tasme dalem aby mocno siedzialy. Nie wiem tez..... czy wtryski paliwa padaja albo te katy zapchane nie wiem

Dodano po 43 minutach 12 sekundach:
Moze kompresje zmierzyc?? Ale co ona ma wypadania zaplonu ?? Albo ta wiazka uszkodzona od cewek
Za dużo tych może, robi się drogo. Po wymianie świec można je wkręcić drugi raz ale tu już trzeba mieć doświadczenie (szczelność, zużycie uszczelnienia), na to był idealny czas przy wymianie wszystkich świec. Świece powinny być montowane jednorazowo, jeśli chcesz zmierzyć kompresję, musisz je wykręcić. Kompresja ma KOLOSALNE znaczenie do wypadania zapłonów: wszystko ma być odpowiednio ściśnięte (powietrze + paliwo) w cylindrze i wtedy ma nastąpić detonacja (zapłon) mieszanki. Są widełki kompresji na zużycie mechaniczne silnika a nie: jedzie? jedzie! to OK. Nie próbujesz czasem leczyć jednej rzeczy i zaraz robisz obok drugą po łebku, nawet niechcący?

Multimetr nie pokaże Ci złego przejścia masy bo to wszystko pięknie wygląda na zimno. Pod obciążeniem są słabe styki, słaba masa, nieczyste przejście, itd. dlatego też niektóre rzeczy testuje się żarówką 55W, żeby było widać słabe prądowo połączenia. Masa jest o wiele ważniejsza od zasilania, Audi jest w wielu miejscach sterowane właśnie załączaniem masy (zamknięcie obwodu).

Jeśli falują Ci obroty, na początek zrób adaptację przepustnicy, zrób adaptację wolnych obrotów, VCDS i poradnik w googlach, nawet na forum. To zajmie pięć minut. Do adaptacji przepustnicy zero błędów w silniku [01] oraz sprawny akumulator (wymagane minnminalne napięcie do przepustnicy).

Zapowiada się, że będiesz musiał pojechać do lokalnego magika, któremu zechce się szukać i diagnozować (tu współczuję, niektórzy widząc V6 z przełomu wieków, dostają wysypki: potrzebne trochę wiedzy a nie klikanie w komputer).

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 09 lis 2024, 22:27

No, to od czego zacząc?? Swiece nowe,cewki nowe, wiązka nowa. A moge zrobić tak ze masę do tej wiązki przedłużę kablem i połącze do minusa w klemie akumulatora ??. O co chodzi z tym cyt "Po wymianie świec można je wkręcić drugi raz ale tu już trzeba mieć doświadczenie (szczelność, zużycie uszczelnienia), na to był idealny czas przy wymianie wszystkich świec."

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 09 lis 2024, 23:02

pkpintercity pisze:
09 lis 2024, 22:27
No, to od czego zacząc?? Swiece nowe,cewki nowe, wiązka nowa. A moge zrobić tak ze masę do tej wiązki przedłużę kablem i połącze do minusa w klemie akumulatora ??
Jeśli kupiłeś nową gotową wiązkę (większość ludzi kupowała gotowca, np. na forum, ja osobiście na OLX) do przejścia z cewki zespolonej (fabrycznie) na cewki pojedyncze (niefabryczne udoskonalenie) to miałeś tam dwa dodatkowe oczka do przykręcenia do silnika, sama wiązka posiada już masę z oryginalnej wtyczki zasilającej oryginalną cewkę zespoloną, autor wiązki elektrycznej dodał dodatkowe oczka do przykręcenia do silnika aby mieć pewność nad pewności, że masa (bardzo ważna w autach) jest na bank poprawna.

Gdyby silnik nie miał prawidłowej masy to zaczynają się nieprawidłowości, co dzieje się u Ciebie, ale słaba masa nie musi być akurat powodem.
pkpintercity pisze:
09 lis 2024, 22:27
O co chodzi z tym cyt "Po wymianie świec można je wkręcić drugi raz ale tu już trzeba mieć doświadczenie (szczelność, zużycie uszczelnienia), na to był idealny czas przy wymianie wszystkich świec."
Silnik pracuje bo zasysa powietrze z paliwem, powstaje z tego mieszanka, zasysa to do cylindra, spręża, podaje iskrę, wybucha, powstaje siła motoryczna, itd. Procedura sprawdzania kompresji to odpięcie cewek, wykręcenie wszystkich świec z silnika, następnie kręcenie silnikiem i pomiar na każdym z cylindrów sprężania, jest wiele tutoriali na YT. Jeśli wkręciłeś już świece do silnika, musiałbyś je wykręcić, można je wkręcić drugi raz ale łatwiej o pomyłkę lub usterkę.

Pytasz o podstawy podstaw, idzie się tego nauczyć, nauka na swoim własnym aucie, w przypadku pomyłki, jest droga. Pytasz o wiele rzeczy naraz, może niech silnik obejrzy ktoś z doświadczeniem?

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 10 lis 2024, 01:21

Ale ja wiem jak zmierzyc kompresje itp. Tylko tak niezrozumiale napisane bylo. Tak sa dwa oczka przykrecilem je w miejscu tam gdzie byla cewka zamontowana. Dlatego pytam czy moge dac masę bezposrednio z akumulatora ? Kto wie moze i glowna wiązka jest uszkodzona? Szukam miernika kompresji ale wiekszosc do chinski badziew,Moze jakis polecisz ? Kiedys mialem taki za 5 dych ale takie głupoty pokazywal ze głowa mała. Poprostu będe starał sie wyeliminować te rzczy które umiem zrobić, do tego czasu kiedy i wam skonczą sie pomysly i cierpliwość do mnie. Dopiero wtedy oddam auto do mechanika. Chodz znalesc kumatego nie podmieniacza tylko,to ciezko.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 10 lis 2024, 11:35

pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 01:21
Ale ja wiem jak zmierzyc kompresje itp. Tylko tak niezrozumiale napisane bylo. Tak sa dwa oczka przykrecilem je w miejscu tam gdzie byla cewka zamontowana. Dlatego pytam czy moge dac masę bezposrednio z akumulatora ? Kto wie moze i glowna wiązka jest uszkodzona? Szukam miernika kompresji ale wiekszosc do chinski badziew,Moze jakis polecisz ? Kiedys mialem taki za 5 dych ale takie głupoty pokazywal ze głowa mała. Poprostu będe starał sie wyeliminować te rzczy które umiem zrobić, do tego czasu kiedy i wam skonczą sie pomysly i cierpliwość do mnie. Dopiero wtedy oddam auto do mechanika. Chodz znalesc kumatego nie podmieniacza tylko,to ciezko.
Jeśli twierdzisz, że masz umiejętności, zwracam honor, czasem pisałeś tak, że można było zwątpić. Nie zawsze piszesz precyzyjnie.

Oczek wiązki przewodów do przejścia na pojedyncze cewki nie przykręcasz do:
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 01:21
Tak sa dwa oczka przykrecilem je w miejscu tam gdzie byla cewka zamontowana [...]
tylko do miejsca mocowań szyny paliwowej lub mocowania przewodu elastycznego wspomagania hydraulicznego, na zdjęciu masz trzy mocowania szyny paliwowej (czwarte zasłonięte jest przez zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego, do niego także można przykręcić) lub do miejsca mocowania przewodu elastycznego oleju maglownicy (ostatni z lewej). To są pewne miejsca mocowań do masy silnika (jednolity odlew metalu).

(jeśli usunąłeś cewkę i przykręciłeś do wspornika podstawy, to OK, ale trzeba było oczyścić wcześniej miejsce).

Oryginalna cewka była przykręcona do podstawy, który dociśnięta była do wspornika pompy wspomagania (maglownicy) a tam nie było pewnych połączeń elektrycznych (bo i nie miało tam być). Procedura przykręcania oczek masowych z wiązki to: odkręć JEDNĄ wybraną śrubę z miejsc zaznaczonych, weź papier ścierny, np. 800, oczyść metal aż do połysku, oczyść także oczko miedziane, jeśli jest zaśniedziałe lub brudne, na oczyszczone miejsce na silniku półóż oczko miedziane z przewodem masowym z wiązki do cewek, na oczko miedziane połóż podkładkę (aby śruba dociskająca nie kręciła oczka miedzianego z przewodem masowym), dokręć z wyczuciem (tam nie działają żadne wielkie siły, oryginalnie te śruby mocują szynę paliwową dociskając do silnika, aby nie wyszły z uszczelek wtryskiwaczy benzynowych).

Zdjęcie z Internetu, nie moje.
miejsca_mocowan.jpg
Popatrz, jak to robili inni (z wątku o cewkach), to kopalnia wiedzy:
tomek83f pisze:
12 cze 2016, 11:23
To i ja się pochwalę swoim druciarstwem ;)

Niestety nie zmieściłem się w budżecie 200zł ale i tak było warto,zapłony już nie wypadają i całość cieszy oko,dodatkowo wymieniłem odmę.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 10 lis 2024, 12:03

Mam dokładnie jak na 1 zdjęciu za odlew pompy. Tyle że jedno oczko z jednej a drugie z drugiej.

Dodano po 3 minutach 25 sekundach:
Jedynie kompresja do zmierzenia. Bo serio to jest dziwne że na wszystkich wypada. To jest jakiś wspólny problem. Gdyby na jednym lub 2 wypadało to inna gadka. Chyba że wiązka źle zrobiona ale pamiętam jak miałem problem po wymianie z cewki na pojedyncze to nie umiałem auta odpalić i wtedy sprawdzałem całą wiązkę. A się okazało że po prostu nie założyłem wtrysków z gazu i łapał lewe powietrze.
Odkryłem jeszcze że jedna wtyczka z gazu była odpiera ale pewnie to nie ma większego znaczenia. A tak nawiasem jeżeli tak wypada zapłon, to czemu check nie wywali i nie pokaże błędu? Czy moje wypadanie mieści się w zakresie w którym check się nie zaświeci. Bo raczej wina komputera i vcds że źle pokazuje raczej nie będzie

https://zapodaj.net/plik-1H70DAJqWZ

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 10 lis 2024, 16:22

A jeszcze jedno, a mogę zrobić tak że przejdę na LPG i wtedy zobaczę wypadanie zapłonu? Może wyeliminuje wtedy układ paliwowy w ten sposób ??

Dodano po 1 godzinie 31 minutach 6 sekundach:
I jeszcze zrobię kolejny test. Założę stara cewkę i kable zobaczymy co wyjdzie.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 10 lis 2024, 18:09

pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 12:07
Mam dokładnie jak na 1 zdjęciu za odlew pompy. Tyle że jedno oczko z jednej a drugie z drugiej.
Czyli OK, tutaj nie ma więc problemu.
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 12:07
A tak nawiasem jeżeli tak wypada zapłon, to czemu check nie wywali i nie pokaże błędu? Czy moje wypadanie mieści się w zakresie w którym check się nie zaświeci. Bo raczej wina komputera i vcds że źle pokazuje raczej nie będzie
VCDS pokazuje to czym nakarmi go (dane) sterownik (silnika), siłą VCDS (dedykowany do grupy VAG) jest to, że pokaże Ci dwie korekty krótkie i dwie korekty długie w silniku a uniwersalny skaner pokaże Ci jedną korektę krótką i jedną korektę długą, w zależności na której będzie pracować silnik (tak w skrócie). Checka (MIL) może Ci nie wyświetlać bo kiedyś sterowniki były o wiele mniej rygorystycznie oprogramowane bo mniej rygorów wymagali regulatorzy prawni (np. w Europie będzie to ogólnie Unia Europejska, w innych rejonach świata inni regulatorzy).

Czy umiesz stwierdzić czy sterownik LPG nie robi problemów z benzyną? On musi być cały czas sprawny bo cały czas pracuje, nawet jeśli jedziesz na benzynie, bo wtedy robi elektryczną zworkę dla wtrysków benzyny.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 10 lis 2024, 19:02

Rozmawiałem z kolegą mechanikiem. On też zdziwiony, jak to możliwe że na wszystkich ??? . Mi na myśl przychodzi sprawdzić kompresję ale kurde na każdym garze by była lipa? No chyba że ciągle jeździłem na nieświadomce na ubogiej i upalilo obydwie głowice na każdym cylindrze. Paliwo może faktycznie za małe ciśnienie idzie albo nie wydała pompa bo jak filtr ma 22lata a gaz był montowany 4 lata temu. Co do sterownika hmmmm... Umieszczony on jest w podszybiu obok akumulatora, nieraz tam miałem jezioro bajkał bo nie wiedziałem że to się zatyka. Odkryłem to kiedy woda zalała serwo i zimą nie miałem hamulców to woda zjadła dosłownie serwo w środku. Więc może i woda uszkodziła sterownik chodź wydaje mi się że jest hermetycznie zrobiony tak samo jak kostka elektryczna. A to w przypadku gazu jeżeli jadę na benzynie to i tak sterownik steruje wtryskami benzynowymi? Czy on tylko daje napięcie na wtryski, a komputer auta steruje dawkami ???

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 10 lis 2024, 22:23

pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 19:02
Rozmawiałem z kolegą mechanikiem. On też zdziwiony, jak to możliwe że na wszystkich ??? . Mi na myśl przychodzi sprawdzić kompresję ale kurde na każdym garze by była lipa? No chyba że ciągle jeździłem na nieświadomce na ubogiej i upalilo obydwie głowice na każdym cylindrze. Paliwo może faktycznie za małe ciśnienie idzie albo nie wydała pompa bo jak filtr ma 22lata a gaz był montowany 4 lata temu. Co do sterownika hmmmm... Umieszczony on jest w podszybiu obok akumulatora, nieraz tam miałem jezioro bajkał bo nie wiedziałem że to się zatyka. Odkryłem to kiedy woda zalała serwo i zimą nie miałem hamulców to woda zjadła dosłownie serwo w środku. Więc może i woda uszkodziła sterownik chodź wydaje mi się że jest hermetycznie zrobiony tak samo jak kostka elektryczna. A to w przypadku gazu jeżeli jadę na benzynie to i tak sterownik steruje wtryskami benzynowymi? Czy on tylko daje napięcie na wtryski, a komputer auta steruje dawkami ???
Sterowniki LPG nie są hermetyczne! (przecież nikt nie projektuje auta do brodzenia w wodzie). Sterownik LPG bierze (tak, bierze) udział w sterowaniu wtryskiwaczami benzynowymi. Podczas montażu LPG w aucie trzeba rozciąć przewód sterowania wtryskiwaczem benzyny, kiedyś robiło się to tuż przy wtryskiwaczu, obecnie robi się to w wiązce sterownika silnika, w A6 C5 mam np. zrobione to w obudowie samego sterownika (tam masz wszystkie sygnały). Podłączasz sygnał obrotów (np. ja mam podłączony do sygnału wyzwalającego we wtyczce oryginalnej cewki zespolonej) aby LPG wiedziało ile silnik ma obrotów (rpm). Podłączasz sześć przewodów minusowych od wtryskiwaczy benzynowych (od każdego z osobna). Podłączasz sześć przewodów od wtryskiwaczy gazowych. Gdy jedziesz na czystej benzynie, sterownik robi mostek elektryczny na przewodach minusowych (sześć takich mostków, po jednym na przewód) i wtedy czasem wtrysku benzyny steruje ECU silnika. Gdy jedziesz na LPG, komputer LPG odczytuje obroty silnika (rpm), odczytuje czasy wtrysków benzyny (ms) i wedle ustawień (tzw. strojenie instalacji) steruje wszystkim tak, aby działało to poprawnie.

A jeśli miałeś zalany sterownik LPG i mostkowanie benzyny nie działa poprawnie? albo nie rozłącza LPG tylko na LPG jedzie zawsze? skupiamy się na jeździe na benzynie a może to w zalanym kiedyś LPG leży problem? zagrzej auto, nieważne czy benzyna czy LPG, na pracującym silniku zakręć ręczny zawór na butli, gdy LPG się wypali, silnik zgaśnie lub samoczynnie przełączy się na benzynę, wtedy zgaś, odpal na benzynie i przełącz ręcznie na gaz, po tym masz pewność, że brak gazu w układzie (bo i skąd? = zakręcony zawór na butli), tym sposobem dowiesz się, czy jechał na dwóch paliwach. Nasze V6 przepali wiadro benzyny (popatrz na czasy wtrysku benzyny na zimnym silniku gdy jedziesz na pierwszym biegu tocząc się, bez regulacji ilości paliwa pedałem przyspieszenia, na tzw. regulatorze wolnych obrotów, podejrzyj czasy VCDS czy programem do LPG, przecież wtedy do silnika benzyna leje się jak z wiadra, nawet licznik ładnie wyświetla wartości idące w 40-45 przez chwilę -- gdy jedziesz na benzynie i LPG to będzie jechać, będzie się ratować (korekty) ale nie będzie w stanie tego zapalić w ogóle lub w całości (wypadania zapłonów) -- można tak uszkodzić np. katalizator, wypalić zawory w głowicy.

Nadal będę nalegać na wizytę, jeśli nie mechanik, to gaziarz, albo podmień sterownik LPG na drugą używkę, najlepiej taki, który już jeździł z silnikiem V6 bo będą ustawienia starego silnika, sprawdź tylko USTAWIENIA TYPU WTRYSKIWACZA GAZOWEGO, ustaw identyczny jak u Ciebie i spróbuj (to wersja niskokosztowa, przewód LPG 80-90zł, sterownik 60-70zł). Ja bym jednak spróbował do gaziarza z zapytaniem czy ma taki sterownik LPG jak twój na półce, do podmianki. Uwaga: sprawdź producenta sterownika LPG, np. STAG, LPGTECH bo egzotyki jak PRINS, BRC albo nie leżą na półce gaziarzy (na wszelki wypadek) albo mają ograniczenia (np. BRC) albo są rzadko serwisowane w Polsce (np. PRINS).

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 10 lis 2024, 23:06

A ja myślałem że są hermetyczne. Ok zrobię tak jutro i dam znać. Czyli odpalam auto grzeje przełącza się sam na LPG. Potem zakręcamy gaz w butli i czekam aż zgaśnie lub przełączy na benzynę. I co dalej ???? Ano właśnie nie dawało mi kiedyś spokoju jedna rzecz czemu jak jechałem po autostradzie na gazie zjadło mi raz benzynę. Potem miałem podobnie że spadał mi poziom paliwa. Potem zaś się uspokoiło.Ale to i tak mi nie pokaże czy jeździłem na dwóch paliwach. Bo jak zakręcę gaz w butli to wyłapie to reduktor jako niskie ciśnienie tj. koniec gazu i wtedy piszczy centralka i automatycznie przełącza na benzynę. ( Aaaaaa i wtedy mam zrobić znów logi dynamiczne i czy mam kasować korekty które silnik sobie ustawił ? I znów 50km na benzynie ??? I potem logi ) Ale czasem jest tak że jadę na gazie i już nie piszczy że koniec tylko mruga ta lampka. Jechałem w góry w lipcu to wtedy najlepsze jaja. Zatankowałem auto LPG do pełna a ten mi piszczy że pusty jadę dalej przełącza się na gaz po chwili tylko mruga bez piszczenia znów benzyna i tak wkołko. Przełączyłem na benzynę zajechałem na miejsce 2 dni później wracałem zero problemów. A może i warto zrobić w odwrotna stronę. Czyli wpierw na benzynie a potem na gazie czyli przejść na gaz i wyjąć bezpiecznik pompy paliwa jedno z drugim się wykluczy.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: pkpintercity » 11 lis 2024, 19:15

A więc tak dziś miałem jazdę 80km. Rano przed odpaleniem zakręciłem gaz w butli odpalam samochód chwilę padami z obrotami dostał i się uspokoił. Potem już jazda normalnie. Wróciłem do domu i przystąpiłem do logów dynamicznych każdy log wykonywany jest z zakręcona butla. I teraz przechodzę do testów podłączam vcds i mamy błąd którego na LPG nie ma 16805 P0421 - katalizator wstępny 1 za mała skuteczność reszta bez zmian czyli pompa SAI. Błędy kasuje i testy. 1 log to log wykonany bez kasowania korekt czyli bez kasowania grup 002,029,030,032. Drugi i 3 log to już po kasowaniu korekt i błędów. Dalej widzę bez szału chyba mechanik się kłania.
1 log https://vaglogs.com/log/002-020-030-915 ... 032d997a11
2 log https://vaglogs.com/log/002-020-030-263 ... 907c55a585
3 log https://vaglogs.com/log/002-020-030-2f2 ... fd80f6c9d5


Najlepsze jest to że wogole nie czuć żeby ten zapłon wypadał zero szarpania czy coś. Oprócz tego co na zimnym chodź i na ciepłym też się to pojawia ale tylko w tym zakresie.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 225
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?

Post autor: vredota » 11 lis 2024, 23:10

pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
A ja myślałem że są hermetyczne. Ok zrobię tak jutro i dam znać. Czyli odpalam auto grzeje przełącza się sam na LPG. Potem zakręcamy gaz w butli i czekam aż zgaśnie lub przełączy na benzynę. I co dalej ????
Jak się skończy gaz w układzie zasilania gazu, nie będzie jechać na gazie, choćby wszystko po drodze było niesprawne, z pustego nie ma bata, nie pojedzie. Wtedy masz 100% pewności, że na pewno jedziesz TYLKO na benzynie. Wykluczasz co najmniej cztery możliwe usterki sterowania LPG za jednym razem (o to chodzi).
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
Ano właśnie nie dawało mi kiedyś spokoju jedna rzecz czemu jak jechałem po autostradzie na gazie zjadło mi raz benzynę. Potem miałem podobnie że spadał mi poziom paliwa. Potem zaś się uspokoiło.
Jeśli coś się przestało dziać samemu, jest to najgorszy typ usterki. Nie ma warunków do replikacji = nie dojdziesz. Sterowniki LPG mają możliwość tzw. podpierania się benzyną, np. ciśnienie pracy LPG ma być w układzie zasilania minimalnie 0.95 bara, spada poniżej (z różnych przyczyn), są wtedy dwie generalne opcje: sterownik LPG rozłącza po jednym cylindrze z LPG na benzynę (ratując spadające ciśnienie, walczy o dalszą jazdę na LPG) i po czasie, gdy ciśnienie będzie znów OK, wróci w całości na LPG, albo w całości przechodzi na benzynę i powróci na LPG. Różni producenci, różne sterowniki, w niektórych można ustawić, żeby działo się to po cichu, w niektórych można to sygnalizować, co producent to inne rozwiązania.

W Audi, to ważne, wskazania benzyny w baku wskazuje pływak, bo są auta, gdzie licznik wylicza to sobie na bieżąco z czasów wtrysków a realnie wskazuje tylko przed odpalenie silnika i nazad tak samo w pętli.
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
Ano właśnie nie dawało mi kiedyś spokoju jedna rzecz czemu jak jechałem po autostradzie na gazie zjadło mi raz benzynę. Potem miałem podobnie że spadał mi poziom paliwa.
Już wiesz: opadająca wskazówka poziomu paliwa = fizyczne opadanie pływaka (zmiana rezystancji, odczytasz to dokładnie w VCDS, w [17] licznik, bloki pomiarowe.
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
Bo jak zakręcę gaz w butli to wyłapie to reduktor jako niskie ciśnienie tj. koniec gazu i wtedy piszczy centralka i automatycznie przełącza na benzynę.
Tak, od tego momentu masz pewność, że układ zasilania gazem (przewody, węże) są puste. Musisz wtedy jechać na benzynie.
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
Ale czasem jest tak że jadę na gazie i już nie piszczy że koniec tylko mruga ta lampka. Jechałem w góry w lipcu to wtedy najlepsze jaja. Zatankowałem auto LPG do pełna a ten mi piszczy że pusty jadę dalej przełącza się na gaz po chwili tylko mruga bez piszczenia znów benzyna i tak wkołko. Przełączyłem na benzynę zajechałem na miejsce 2 dni później wracałem zero problemów.
Mrugająca centralka LPG (tak się nazywa ta kostka w kabinie kierowcy, z diodą stanu pracy i poziomu gazu) może mieć wiele przyczyn a rozłączenie LPG może być z powodu np.: błędu czujnika temperatury gazu, temperatury reduktora, ciśnienie gazu poza zakresem dopuszczalnych ciśnień pracy. Mamy 2024 rok: łączymy się z LPG i sprawdzamy zapisane błędy, nie gdybamy.
pkpintercity pisze:
10 lis 2024, 23:06
Czyli wpierw na benzynie a potem na gazie czyli przejść na gaz i wyjąć bezpiecznik pompy paliwa jedno z drugim się wykluczy.
Wyjęcie bezpiecznika pompy paliwa i taka jazda na gazie TO SKRAJNY DEBILIZM! Jeśli zabraknie LPG, spróbuje przejść na benzynę, na benzynie od razu zgaśnie, gdy zgaśnie nie będzie podciśnienia, serwo hamulcowe zwiększa siłę hamowania operując podciśnieniem, którego nie będzie. Fizycznie zostanie Ci możliwość JEDNEGO hamowania ze wspomaganie, ale JEDNO wciśnięcie pedału hamowania, bez jego popuszczania, gdy układ jest w pełni szczelny i sprawny. Prosty sposób do zabicia się. Na pewno wiesz, co chciałbyś zrobić?
pkpintercity pisze:
11 lis 2024, 19:15
A więc tak dziś miałem jazdę 80km. Rano przed odpaleniem zakręciłem gaz w butli odpalam samochód chwilę padami z obrotami dostał i się uspokoił. Potem już jazda normalnie.
Zrobiłeś bardzo dobrze.
pkpintercity pisze:
11 lis 2024, 19:15
[...] podłączam vcds i mamy błąd którego na LPG nie ma 16805 P0421 - katalizator wstępny 1 za mała skuteczność reszta bez zmian [...]
Druga sonda (za katalizatorem) faluje (nie powinna), to że występuje na benzynie a nie na LPG nie ma większego znaczenia, katalizator się kończy lub nieszczelność w układzie wydechowym. Druga sonda mierzy zawartość tlenu, powinna być stała, poczytaj o katalizatorze (szczególnie jego funkcji akumulacji).
pkpintercity pisze:
11 lis 2024, 19:15
Najlepsze jest to że wogole nie czuć żeby ten zapłon wypadał zero szarpania czy coś. Oprócz tego co na zimnym chodź i na ciepłym też się to pojawia ale tylko w tym zakresie.
Jeśli pojawia się w jakimś zakresie, znaczy że problem fizycznie jest. Wypadanie zapłonów polega na detekcji określonych fizycznych szarpnięć przez czujnik przykręcony do bloku silnika, to tylko elektronika, ktoś to tak oprogramował, nie da rady wszystkiego oprogramować i przewidzieć.

Może być, że mechanik, któremu zechce się dochodzić i szukać, będzie kiedyś koniecznością. Tu, niestety, wchodzi ekonomia i pytanie: czy warto przy wieku i księgowej wartości naszych aut?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja