Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciężko odpala jak postoju.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 25 paź 2024, 10:16

Witam od tygodnia jestem właścicielem A6 C5
.
Mam z nim taki problem ze jak postu kilka godzin to ciężko odpala trzeba kręcić z 7 sekund ciężko ma ale odpala jak pojeżdżę to jest już ok. Ale jak postoju kilka godzin to znowu ma ciężko

Myślalem że to czujnik temperatury ale wymieniłem na nowy o dalej to samo?
Gdzie szukać problemu?

Dodano po 2 minutach 32 sekundach:
Zapomniałem dodać 1.8 t benzyna +lpg

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: bgroni » 25 paź 2024, 11:32

Zakręć butla z gazu, pojedż na benzynie 1 dzien i sprawdż drugiego dnia jak odpali.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: vredota » 25 paź 2024, 12:35

Zonk84 pisze:
25 paź 2024, 10:18
Myślalem że to czujnik temperatury ale wymieniłem na nowy o dalej to samo?
Jaki czujnik temperatury? Zewnętrznej? Cieczy chłodzącej? Powietrza zasysanego w dolocie?
Jeśli cieczy, bo on może najbardziej wpływać na dawkę startową, wiesz, że to dwa czujniki w jednej obudowie?
Sygnał z niego idzie na zegary i do ECU, to są wskaźniki rezystancyjne, więc znaczenie ma również instalacja po drodze.
Zonk84 pisze:
25 paź 2024, 10:18
Gdzie szukać problemu?
Nie myśl (mędrkuj) ale diagnozuj! VCDS z kabelkiem to naprawdę minimum, nie są to żadne kosmiczne pieniądze.
Wymiana na pałę w autach z OBD to finansowa głupota.
Uniwersalne skanery za 100zł odpuść: nie zobaczysz bloków pomiarowych itd.

Jeśli już stawiasz na czujnik, sprawdź czy pokazuje ładne wskazania: po nocy, na zimnym, bloki pomiarowe w [17] licznik oraz w [01] ECU, ma pokazywać +-1-2C z tym, co wskazuje czujnik temperatury zewnętrznej i ile faktycznie jest na zewnątrz, przy okazji sprawdź czy zgadza się temperatura w dolocie (pod maską, po nocy, może być cieplej, niż na zewnątrz).

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 25 paź 2024, 13:52

Mam taki kabelek ale ale to chyba jakaś lipa jest.
Mógł byś polecić coś sensownego i nie drogiego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2795
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Doc » 26 paź 2024, 02:04

Z A6 C5 proponuję "Polski interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL". Mały koszt i jest dobry.
Viaken --> https://allegro.pl/uzytkownik/viaken_pl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 26 paź 2024, 09:35

Dzięki za linka już kupuję

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: bgroni » 26 paź 2024, 09:44

Zonk84 pisze:
26 paź 2024, 09:35
Dzięki za linka już kupuję
Sprobowałbym to co Ci pisałem wyżej. Zakręć gaz, pojedż 1 dnia na PB I sprawdż jak odpala.

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 26 paź 2024, 10:24

Dzięki spróbowałem tego wczoraj odłączyłem zasilanie na butli jeździłem na benzynie.
Dziś odpalam i to samo kręci z 7-8 sekund ciężko ale odpali gdy chce od razu przegazowac to gaśnie ale jak już odpali i się rozgrzeje to jest ok.
Obstawiam pompę paliwa ale nie chcę strzelać bo czujnik temperatury (ten zielony 4 pinowy z tyłu po lewej wymieniłem i jest to samo)

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: vredota » 26 paź 2024, 13:39

Zonk84 pisze:
26 paź 2024, 10:24
Dzięki spróbowałem tego wczoraj odłączyłem zasilanie na butli jeździłem na benzynie.
Dziś odpalam i to samo kręci z 7-8 sekund ciężko ale odpali gdy chce od razu przegazowac to gaśnie ale jak już odpali i się rozgrzeje to jest ok.
Obstawiam pompę paliwa ale nie chcę strzelać bo czujnik temperatury (ten zielony 4 pinowy z tyłu po lewej wymieniłem i jest to samo)
Mając LPG, wozimy benzynę w baku, osobiście wożę pod korek, dzięki czemu nie degraduje się (opary) tak szybko jak na pustym zbiorniku (bo przecież LPG), w lecie 4l, w zimie 8l, tyle zużywam na odpalanie i przełączanie (ustawiony próg: 45C w lecie, 35C w zimie, aby wtryski benzynowe popracowały chociaż chwilę, ale w silnikach MPI zapieczenie im nie grozi). Wozimy więcej niż rezerwa ze względu na kaloryczność (EVAP!) paliwa oraz: pompa paliwa chłodzona jest paliwem. Poza tym bak benzyny jeść nie woła. W życiowej sytuacji awaryjnej masz też (LPG+benzyna), w moim przypadku, 1000km zasięgu auta (dla niektórych to ważne) w trasie.

Wydajność pompy paliwa sprawdzisz na dwa sposoby. Wszystko sprawdzaj na zagrzanym aucie, czyli 90C góry silnika (czujnik cieczy chłodzącej) oraz 80C dół silnika (czujnik temperatury oleju w misce olejowej). Zagrzana góra i dół silnika oznacza, że motor jest w całości gorący, płyn chłodzący grzeje się szybciej ale nie ma styczności z mechaniką wnętrza silnika, olej silnikowy ma styczność z wnętrzem mechaniki silnika i grzeje się wolnej, bo np. wymiennik ciepła olej-ciecz, ale pokazuje bardziej "prawdziwą" temperaturę bebechów silnika. Motor ma być zagrzany, bo takie są jego docelowe parametry pracy eksploatacyjnej a odpalanie i rozgrzewanie zimnego silnika to tylko mały wycinek jego funkcjonalności (a tego teraz nie chcemy sprawdzać, skupiamy się tylko na pompie paliwa).

Sposób nr 1: znajdź pusty odcinek drogi, wrzuć drugi bieg, zapodaj 3 tysiące obrotów, będzie obciążenie, będzie zużycie paliwa (zobaczysz kiedyś w VCDS czasy wtrysków, lub w programie do LPG), nie będzie zabójczej prędkości, przełącz z LPG na benzynę (przyciskiem na centralce LPG). Jeśli będzie coś z wydajnością pompy paliwowej, zaczną się wypadania zapłonów (poszarpywania) lub może zgasnąć. UWAGA! Może zgasnąć! Hamulce w aucie wspomagane są podciśnieniowym serwo hamulcowym! (temat do własnego postudiowania).

Sposób nr 2: zaparkuj, zgaś auto. Poczekaj 10-15s. Teraz uruchom silnik awaryjnie na LPG. Nie pisałeś jaką masz elektronikę (np. STAG, LPGTech, BRC, Prins, itd.), dlatego sprawdź jak to się u Ciebie robi. Opiszę jak to wygląda u mnie (LPGTech). Aby odpalić silnik awaryjnie na LPG (a nie na benzynie i przełączyć na LPG automatycznie) należy przytrzymać przycisk na centralce LPG (ten od benzyna/gaz), trzymać cały czas, załączyć zapłon, odpalić silnik, puścić przycisk na centralce LPG (centralka LPG to tam, gdzie masz przycisk, diodę stanu pracy instalacji LPG oraz wskaźnik ilości gazu w zbiorniku). Silnik ma być gorący, bo reduktor LPG będzie podawać odparowany gaz do silnika i uruchamiać silnik na gazie, z pominięciem benzyny i przełączania się z benzyny na gaz. Jeśli awaryjne odpalenie z LPG będzie od strzała, winna jest benzyna (jej jakość, wydajność układu).

Awaryjne uruchamianie na LPG nie jest w każdym sterowniku. Można to wyłączyć w opcjach sterownika LPG. Można to ograniczyć do ilości awaryjnego odpalenia. Masz na to, zazwyczaj, krótką chwilę, np. 5s, a nie np. pół minuty. Silnik ma być gorący, aby LPG było odparowane, podanie ciekłego LPG, bez odparowania, do silnika MPI może grozić awarią! (i: tak, jest możliwe takie odpalenie, przy np. +10C na zewnątrz, sprawdzone, będzie kichać, prychać, z trudem wdrapie się na obroty jałowe, ale odpali -- jednak nie warto).

Że tylko zapytam: kiedy wymieniane świece? Kiedy zmieniany regulator ciśnienia paliwa na szynie paliwowej? Świece nie są drogie (wymagany klucz dynamometryczny). Regulator ciśnienia paliwa, z głupiego Allegro, to lekko ponad 100zł (rok temu, Bosch, 98zł) a wymiana trwa chwilę i w silniku np. V6 jest praktycznie beznarzędziowa (szczypce i kombinerki), w całości od góry. Przy odkręcaniu korka benzyny słychać zasysanie powietrza? (nie powinno).

Gaśnięcie po przegazówce (u Ciebie) wskazuje, że go zalewa na zimnym. Rzadko występująca usterka (uszkodzenie MOSFET) w sterownikach LPG powoduje także, że oba paliwa (do czasu przełączenia na LPG), podawane są jednocześnie.

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 28 paź 2024, 16:48

Dziś przeskanowalem testerem Delphi ds150
Był taki błąd
Błąd stały

00561 - wartosc adaptacji regulacji mieszanki ponizej dodatkowego progu przystosowania co może oznaczać

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: vredota » 28 paź 2024, 17:52

Zonk84 pisze:
28 paź 2024, 16:48
Dziś przeskanowalem testerem Delphi ds150
Był taki błąd
Błąd stały

00561 - wartosc adaptacji regulacji mieszanki ponizej dodatkowego progu przystosowania co może oznaczać
Producent oprogramowania VCDS pisze na swojej Wikipedii:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

Possible Symptoms
- Engine Jolting
- Increased Fuel Consumption
- Poor Idling/Jolting
- Reduced Boost Pressure

Possible Causes

- Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
- Fuel Pressure too Low
- Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System
- Injector(s) faulty (i.e. coked)
- Possible Solutions
- Refuel Vehicle
- Check Fuel System Pressure
- Check Mass Air Flow Sensor (G70)
- Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks
- Check Injection Quantity
- Check Injector(s)

Bardzo ładny opis błędu: osiągnięto graniczną wartość korekcji dawki paliwa, to już z grubsza wiedziałeś, teraz doktoryzuj się z logów, jest ładny temat kolegi xoslox na forum, gdzie opisuje bloki pomiarowe silnika V6, Ty masz 1.8T więc --niektóre-- wartości mogą mieć inne widełki prawidłowej pracy (np. MAF: przepływomierz powietrza), masz tylko 1 bank silnika (cztery cylindry), jedną sondę lambda regulacyjną (bo tylko jeden bank silnika, bank = zestaw cylinder/wtryskiwacz, który stanowi cały zespół mechaniczny i tak jest traktowany w elektronice silnika, czyli ECU).

Nadal zapytam: świece wymieniane czy póki jeździ to nie ruszałeś? regulator ciśnienia paliwa: po tylu latach był wymieniony, dla świętego spokoju, czy wierzymy, że membrana sterowana podciśnieniowo będzie wieczna na wieki wieków? to tylko 98zł na Allegro po numerach z ETKI... benzyna świeża i jest jej więcej niż rezerwa czy swoje lata ma? bo przecież LPG jest podstawą jazdy... Korek paliwa, przy odkręcaniu, zasysa powietrze? EVAP nie robi psikusów? Trochę do sprawdzenia jest.

Jeśli nie czujesz się na siłach, pojedź do mechanika, który Ci zmierzy ciśnienie w szynie paliwowej (manometrem), wetknie sondę AFR w wydech, rzuci okiem na bloki pomiarowe, ale do takiego mechanika, który operuje na VCDS lub czymś dedykowanym do grupy VAG, tam bardzo ładnie widać bloki pomiarowe jak na dłoni.

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 03 lis 2024, 10:07

Wymieniłem świece nie zbyt to poprawiło jutro wymienię regulator ciśnienia i filtr paliwowy .
Gdy odkręcam korek paliwa to nie syczy jest ok.
Jeżdżę tak z połową baku paliwa ale jak w baku jest więcej paliwa to odpala lepiej.
Mam jeszcze pytanie co to za wężyk od kolektora ssącego poprzedni właściciel wymieniał go ale jest za krótki i jest praktycznie cały zagięty i słychać syczenie (jak w odkurzaczu 😀 jutro kupię nowy dłuższy ale ciekawi mnie za co odpowiada.
Obrazek

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: vredota » 03 lis 2024, 18:06

Zonk84 pisze:
03 lis 2024, 10:07
Gdy odkręcam korek paliwa to nie syczy jest ok.
Brak podciśnienia w zbiorniku paliwa, tak ma być, jest OK.
Zonk84 pisze:
03 lis 2024, 10:07
Jeżdżę tak z połową baku paliwa ale jak w baku jest więcej paliwa to odpala lepiej.
Auto mówi Ci więc wprost: zwietrzałe paliwo, kiedyś żartowano, że oktany uleciały. Palne są pary paliwa, nie sama ciecz, połowa baku byłaby kiedyś spalona a teraz jeździ i chlupie bo spalasz LPG. Zatankuj do pełna taką benzynę, jaką miałeś (95-95, 98-98, a nie 98 dolewane do 95).
Zonk84 pisze:
03 lis 2024, 10:07
Mam jeszcze pytanie co to za wężyk od kolektora ssącego poprzedni właściciel wymieniał go ale jest za krótki i jest praktycznie cały zagięty i słychać syczenie (jak w odkurzaczu 😀
Nie ma znaczenia, za co odpowiada. Na zdjęciu masz kolektor dolotowy, dolot ma być BEZWZGLĘDNIE szczelny. Inaczej wszystkie wyliczenia komputera są psu na budę: po co liczyć ile paliwa ma być względem powietrza jeśli powietrze dostaje się lub ulatnia poza opomiarowany układ? Szczelność sprawdzamy kompresorem lub dymiarką.

Jak nalejesz świeżego paliwa i usuniesz nieszczelność w dolocie, dopiero wtedy zajmij się diagnostyką lub wymianą regulatora ciśnienia paliwa, nie wymieniaj w ciemno, może być niepotrzebne. Jak zalejesz świeże paliwo oraz zrobisz szczelność dolotu, skasuj, nawet nieistniejące, błędy w [01] engine, zresetuje to korekty paliwowe ECU silnika, niech ECU przyucza się do świeżego paliwa o dobrych parametrach kaloryczności niż walczy ze zmianami korekt po zwietrzałym paliwie.

Jeśli na co dzień jeździsz na LPG, zatankuj pod korek i raz na miesiąc dolewaj od pierwszego odbicia. W lecie V6 zużywa mi 4 litry, w pełnej zimie 8 litrów na samo odpalanie. W baku zawsze 90-100% stanu, nie ma gdzie parować, nie ma jak zwietrzeć, nie traci kaloryczności (palne są pary paliwa, nie ciecz, przez pary benzyna traci swoje oktany). Auto nie wie, że jeździ na LPG, więc cały układ EVAP zbiornika benzyny działa.

Zonk84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 25 paź 2024, 09:05
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Re: Ciężko odpala jak postoju.

Post autor: Zonk84 » 09 lis 2024, 15:22

Witam ponownie dziękuję za dotychczasową pomoc

Do tej pory zrobiłem w aucie:

Uszczelnienie dolotu ,
Wymiana filtra paliwa ,
Zalałem auto pod korek tak jak pisał kolega wcześniej.
Wymieniłem czujnik temperatury,
Wymieniłem regulator ciśnienia paliwa.
I bez poprawy.

Mam dostęp do VCDS lite 1.2 pełnej wersji
I mam pytanie w której grupie zrobić logi ?


ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl