Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 760
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Witam.
Przepływomierz pokazuje bardzo dobrze.
Masz duże, bardzo duże wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, także świece do wymiany lub cewki.
Przed założeniem świec, sprawdź przerwę ma być 0,70 do 0,75 bo normalnie powinna być 0,80 ale że masz LPG dobrze jest troszkę ją zmniejszyć.
Po zmianie skasować błędy (nawet jak ich niema) i zaś logi
002 + 020 +030
to wystarczy
III bieg wrzuć przy niższych obrotach i jazda do odcinki.
Pozdrawiam.
Przepływomierz pokazuje bardzo dobrze.
Masz duże, bardzo duże wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach, także świece do wymiany lub cewki.
Przed założeniem świec, sprawdź przerwę ma być 0,70 do 0,75 bo normalnie powinna być 0,80 ale że masz LPG dobrze jest troszkę ją zmniejszyć.
Po zmianie skasować błędy (nawet jak ich niema) i zaś logi
002 + 020 +030
to wystarczy
III bieg wrzuć przy niższych obrotach i jazda do odcinki.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Cewki niedawno wymienialem. A swiece mam denso k20tt wiem bez szału ale w poprzednim aucie byly dobre to chyba audi nie lubi jednoelektrodowe moze to one winne we wrzesniu wymienialem te swiece i przechodzilem na pojedyncze cewki. I szczeline mam ustawiona na 0.7. Moze polecisz jakies dobre swiece? I jak to odczytuje? Pytam bo chcialbym sie nauczyc aby nie pisac tu za jakis znow tematu prosze o o logi do oceny. Kurcze ale silnik spoko chodzi nie czuje zeby cos sie dzialo. Ale obstawiam ze swiece raczej bo raczej nie wszystkie cewki naraz.
Dodano po 1 godzinie 17 minutach 54 sekundach:
A jak reszta wartosci?? Sondy itp?? Sorki ze pytam ale nie wiem jak to odczytywac
Wiem ze te pliki wrzuca sie do exela i sie porownuje wyniki dobrze mowie
?
Dodano po 1 godzinie 17 minutach 54 sekundach:
A jak reszta wartosci?? Sondy itp?? Sorki ze pytam ale nie wiem jak to odczytywac
Wiem ze te pliki wrzuca sie do exela i sie porownuje wyniki dobrze mowie

-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Sondy nie da się sprawdzić przy tych logach. Kasowałeś błędy, także adaptacje zostały wyzerowane. Robiąc dynamiczne logi do odcinki, auto jest w trybie Open Loop, sondy nie sterują dawki paliwa, nawet brak korekcji OL ponieważ kasowałeś błędy...pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 07:09Cewki niedawno wymienialem. A swiece mam denso k20tt wiem bez szału ale w poprzednim aucie byly dobre to chyba audi nie lubi jednoelektrodowe moze to one winne we wrzesniu wymienialem te swiece i przechodzilem na pojedyncze cewki. I szczeline mam ustawiona na 0.7. Moze polecisz jakies dobre swiece? I jak to odczytuje? Pytam bo chcialbym sie nauczyc aby nie pisac tu za jakis znow tematu prosze o o logi do oceny. Kurcze ale silnik spoko chodzi nie czuje zeby cos sie dzialo. Ale obstawiam ze swiece raczej bo raczej nie wszystkie cewki naraz.
Dodano po 1 godzinie 17 minutach 54 sekundach:
A jak reszta wartosci?? Sondy itp?? Sorki ze pytam ale nie wiem jak to odczytywac
Wiem ze te pliki wrzuca sie do exela i sie porownuje wyniki dobrze mowie?
Żeby sprawdzić sondę, nie kasujesz błędy, po osiągnięcia temp robocza silnika 80st. musisz na jałowych pozostawić auto około 5-10 min, aby sterownik obliczył dawkę paliwa. Potem jazda normalna około 50km. Dopiero potem odczytać 032, otworzyć blok 033 i logujesz napięcie sondy na jałowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok, a jakie swiece kupic
? Bo wychodzi ze kupilem dziadowe swiece. Chcialem kupic na allegro beru ale pelno komentarzy ze ludzie trafiaja na podrobki. Jak wy te logi odczytujecie
I np skad wiecie co potem trzeba zrobic
Ja wiem ze to lata nauki ale jakbyscir sie podzielili to bylbym mega wdzieczny bo tak to bede was zawalał glupimi pytaniami kiedys



-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Jak długo masz te świece? Miałem te same i jestem zadowolony z nimi. Przerwa 0.7mm.pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 10:53Ok, a jakie swiece kupic? Bo wychodzi ze kupilem dziadowe swiece. Chcialem kupic na allegro beru ale pelno komentarzy ze ludzie trafiaja na podrobki. Jak wy te logi odczytujecie
I np skad wiecie co potem trzeba zrobic
Ja wiem ze to lata nauki ale jakbyscir sie podzielili to bylbym mega wdzieczny bo tak to bede was zawalał glupimi pytaniami kiedys
Chcesz logi czytać, znajdż PDF od xoxslox tutaj na forum jest gdzieś... w pdf-ie masz wszystkie bloki pomiarowe dla silnikach V6 z wytłumaczeniem każdy blok za co odpowiada, również są wartości dopuszczalne każdego bloku. Reszta jest wiedza nabyta doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
V6 2.4 AJG benzyna + LPG, jeździłem na świecy BOSCH 0 242 240 593, odstęp 0.8mm, 8zł/szt., chodził OK.pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 10:53Ok, a jakie swiece kupic? Bo wychodzi ze kupilem dziadowe swiece.
Cewki miałem oryginalne. Przewody zapłonowe WSZYSTKIE wymieniłem na nowe. Założyłem komplet NGK za 270zł.
Po roku wymieniłem wszystkie świece, profilaktycznie, na dokładnie ten sam model od tego samego sprzedającego. Roczne świece nie miały żadnego widocznego zużycia, mieszanka, wg barwy, prawidłowa i spalana prawidłowo.
Po tym czasie wleciała modernizacja: przejście na fajkocewki, wleciały fajkocewki, wybrałem nówki: Abakus 122-01-020, po usunięciu gumki i spiłowaniu pilnikiem tarnikiem nadlewu plastikowego, siedzą w silniku idealnie, wystają tylko tyle, ile potrzeba ponad gniazdo, trzymają się pewnie na silniku, siedząc tylko na świecy.
Po tym przeszedłem na świece irydowe: Denso IK20TT, mają odstęp 1mm (zamiast 0.8mm) ale, za katalogiem producenta, mają żywotność 120,000km, nawet interwały skrócone o połowę, mają 60,000km, mi to pasuje. Świece dobierane za katalogiem producenta. Kupowałem po 40zł/szt., widzę wysyp podróbek za 20-22zł/szt., ale to raczej logiczne, że cena czyni cuda i tych cudów do siebie nie zakładamy, np. teraz Allegro ma najniżej 38zł/szt.
Na pewno kupiłeś z pewnego źródła? Nie podróbki?pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 07:09A swiece mam denso k20tt wiem bez szału ale w poprzednim aucie byly dobre to chyba audi nie lubi jednoelektrodowe moze to one winne we wrzesniu wymienialem te swiece i przechodzilem na pojedyncze cewki.
Cewki na bank sprawne?
Może niepotrzebnie zmniejszałeś odstęp? Brzmi nielogicznie ale skoro producent wymyślił sobie cieńsze końcówki elektrod, to tak ma być?
Mi wszyscy krzyczeli: odstęp w IK20TT 1mm za dużo dla LPG, ale jednak cieńsze końcówki elektrod robią robotę. To nie żadna marketingowa sieczka, chciałem zwiększyć interwał, jestem zadowolony. Podstawa to jednak W PEŁNI SPRAWNY układ zapłonowy.
Zamiast zmniejszać odstęp, szukałbym takich, które już mają 0.8mm, spróbuj, na początek, podmieć na Bosche, wg mnie niepotrzebnie zmniejszałeś odstęp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Od wrzesnia mam te swiece razem wymienailem wtedy zaplon na pojedyncze cewki. Wczesniej za poprzedniego wlasciciela byly zalozone ngk 2 elektrodowe. Czy kupilem podrobki sam nie wiem. Za te denso dalem 60zl. Za 6 sztuk. Cewki no mam teoche mix czerwone z vw i 2 czarne beru i tu moze tez byc blad, dlaczego? Bo kupilem 2 cewek uzywek czerwonych i 2 chodzily mi bardzo podejrzanie wiec dokupilem sobie 2 czarne beru od innej osoby i mysle dokupie jeszcze 4 szt.. Wpierw zaczne od swiec bo moze faktycznie lipne kupilem.
Myslalem nad tymi
https://allegro.pl/oferta/4x-swieca-zap ... 5614372146.
Tylko czy napewno to sa oryginalne ? Nie wiem. Moze faktycznie kupic irydowe i miec pewnosc.
Dodano po 11 minutach 21 sekundach:
Albo takie kupic ale juz widze komentarze ze trafiaja sie podrobki
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 6420609053
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Albo te bosche co kolega polecal. Z tymi cewkami tez moze sie tobie udalo a na allegro cisna ze padaja im po miesiacu jednemu sie spalila ehhhh. A ktora cewka z beru bedzie pasowac ?
Aaa i pytanie czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy cewka jest sprawna ? Bo nawet uszkodzona daje iskre.
Aaaa i znow powrot dziwnego objawu czyli zimny silnik jade i wrzucam dwojke i mam ostro pod gore i znow chwilowa dziura okolo 2800obr i potem idzie dalej dobrze. Chyba ze malo paliwa mam. Bo akurat rezerwa wyskoczyla.
Myslalem nad tymi
https://allegro.pl/oferta/4x-swieca-zap ... 5614372146.
Tylko czy napewno to sa oryginalne ? Nie wiem. Moze faktycznie kupic irydowe i miec pewnosc.
Dodano po 11 minutach 21 sekundach:
Albo takie kupic ale juz widze komentarze ze trafiaja sie podrobki
https://allegro.pl/oferta/swieca-zaplon ... 6420609053
Dodano po 2 minutach 11 sekundach:
Albo te bosche co kolega polecal. Z tymi cewkami tez moze sie tobie udalo a na allegro cisna ze padaja im po miesiacu jednemu sie spalila ehhhh. A ktora cewka z beru bedzie pasowac ?
Aaa i pytanie czy jest jakis sposob aby sprawdzic czy cewka jest sprawna ? Bo nawet uszkodzona daje iskre.
Aaaa i znow powrot dziwnego objawu czyli zimny silnik jade i wrzucam dwojke i mam ostro pod gore i znow chwilowa dziura okolo 2800obr i potem idzie dalej dobrze. Chyba ze malo paliwa mam. Bo akurat rezerwa wyskoczyla.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Cewki możesz kupić używki ale WSZYSTKIE JEDNEGO TEGO SAMEGO TYPU.
Jak myślisz: dlaczego producenci nie mieszają typów? Przecież mają różne dostawy.
VAG od dawna stosuje dostawy Just-In-Time (na czas, wprost na linię produkcyjną).
JEDEN oraz TEN SAM TYP cewki w jednym silniku! BEZWZGLĘDNIE!
Jeśli kupujesz z Allegro, z wysyłką z Polski, z ofertą Smart ale od sprzedającego o nazwie JingXinHu, który w opisie "O sprzedającym" ma sam chiński słowotok, samemu prosisz się o kłopoty. Kup np. od tego sprzedającego:
https://allegro.pl/oferta/0242240593-bo ... 5284098132
osiem sztuk, będziesz miał dwie na zapas (ewentualne uszkodzenie przy montażu lub wada fabryczna, jedna na zapas do szuflady), kupowałem u nich drobnicę do zawieszenia, bez zastrzeżeń, cena jest uczciwa. Jeśli nie chcesz tej konkretnie świecy (miałem u siebie, jeździła bez uwag na cewce zespolonej, na fajkocewce, na benzynie, na gazie, na zimnym, na ciepłym), szukaj dalej, w katalogach producentów, w cennikach, po stronach, po opiniach, po forach...
Celowo napisałem nazwę cewek za 50zł/szt. Jeśli to zbyt wysoka cena, poszukaj używek, z okolicznego szrotu, aby wtyczka i wymiar pasowały, wszystkie dokładnie tego samego typu, kup 2 więcej i umów się na ewentualną wymianę, jeśli będą wadliwe, wg mnie nie warto, to było opłacalne gdy cewki były po 10-15zł, teraz używki w dobrym stanie są po 35-40zł a to już zbyt mała różnica do 50zł. Za parę złotych oszczędności bujasz się teraz z tematem pracy silnika. Szkoda twojego czasu, żeby walczyć z dziurą mocy przy 2800rpm na zimnym silniku (jeśli układ paliwowy ok, to typowy objaw nieprzepalenia mieszanki, nie ma z czego robić mocy).
Jak myślisz: dlaczego producenci nie mieszają typów? Przecież mają różne dostawy.
VAG od dawna stosuje dostawy Just-In-Time (na czas, wprost na linię produkcyjną).
JEDEN oraz TEN SAM TYP cewki w jednym silniku! BEZWZGLĘDNIE!
Jeśli kupujesz z Allegro, z wysyłką z Polski, z ofertą Smart ale od sprzedającego o nazwie JingXinHu, który w opisie "O sprzedającym" ma sam chiński słowotok, samemu prosisz się o kłopoty. Kup np. od tego sprzedającego:
https://allegro.pl/oferta/0242240593-bo ... 5284098132
osiem sztuk, będziesz miał dwie na zapas (ewentualne uszkodzenie przy montażu lub wada fabryczna, jedna na zapas do szuflady), kupowałem u nich drobnicę do zawieszenia, bez zastrzeżeń, cena jest uczciwa. Jeśli nie chcesz tej konkretnie świecy (miałem u siebie, jeździła bez uwag na cewce zespolonej, na fajkocewce, na benzynie, na gazie, na zimnym, na ciepłym), szukaj dalej, w katalogach producentów, w cennikach, po stronach, po opiniach, po forach...
Celowo napisałem nazwę cewek za 50zł/szt. Jeśli to zbyt wysoka cena, poszukaj używek, z okolicznego szrotu, aby wtyczka i wymiar pasowały, wszystkie dokładnie tego samego typu, kup 2 więcej i umów się na ewentualną wymianę, jeśli będą wadliwe, wg mnie nie warto, to było opłacalne gdy cewki były po 10-15zł, teraz używki w dobrym stanie są po 35-40zł a to już zbyt mała różnica do 50zł. Za parę złotych oszczędności bujasz się teraz z tematem pracy silnika. Szkoda twojego czasu, żeby walczyć z dziurą mocy przy 2800rpm na zimnym silniku (jeśli układ paliwowy ok, to typowy objaw nieprzepalenia mieszanki, nie ma z czego robić mocy).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Akurat powiem szczerze ze nie wiedzialem ze nie mozna mieszac cewek. W poprzednim aucie mialem kable. Ale dobrze kupie sobie komplet tych samych. A powiedz mi jak ci sie sprawuja te z abakus
? Bo uzywki to tak po 45-50zl chodza, a tu za ta kase mam nowe. Co do swiec kupie te co dales linka. I wtedy to wszystko zloze do kupy i zrobie znowu logi. No z ta szczelina to juz tez duzo tematow przeczytalem. Ze nie powinno sie regulowac swiec wlasnie. Jezeli ma 1mm to ma miec tyle jesli szukasz 0.7 kup takie co maja 0.7 bo tak sa tj. Wystrojone pod ten parametr dlatego pelna racja z tobą. A jeszcze tak z ciekawosci czy jest roznica miedzy zwykla a dwu-elektrodowa
Oraz np irydowa niby trwalsza ale naprawde ona ma lepsze parametry od zwyklej 
Zamowilem te swiece o ktorych kolego pisales z boscha. Teraz zalatwie cewki. Polecasz te cewki bo z beru to 120zl
Troche boli w kabze. I tak na marginesie, chcialem wam wssystkim podziekowac za ogromną pomoc, czas ktory dla mnie poswiecacie oraz wiedze która sie dzielicie. Nie wiem jak sie wam odwdzieczyc. Mam nadzieje ze do tego czasu jak przyjda drugie cewki nie zapomnicie o mnie. Ale probe na nowych swiecach tez zrobie bez wymiany cewek. Zobaczymy jaki efekt bedzie.
A przy okazji znalazlem na chomikuj xoxlos ale nie ma bdv ktory kod silnika bedzie do mojego taki sam
?



Zamowilem te swiece o ktorych kolego pisales z boscha. Teraz zalatwie cewki. Polecasz te cewki bo z beru to 120zl
Troche boli w kabze. I tak na marginesie, chcialem wam wssystkim podziekowac za ogromną pomoc, czas ktory dla mnie poswiecacie oraz wiedze która sie dzielicie. Nie wiem jak sie wam odwdzieczyc. Mam nadzieje ze do tego czasu jak przyjda drugie cewki nie zapomnicie o mnie. Ale probe na nowych swiecach tez zrobie bez wymiany cewek. Zobaczymy jaki efekt bedzie.
A przy okazji znalazlem na chomikuj xoxlos ale nie ma bdv ktory kod silnika bedzie do mojego taki sam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
I sorki za smietnik. Ale wlasnie zainstalowalem sobie else myslalem ze cos mi pomoze na przyszlosc ale lipa megaaa chyba ze ja mam jakas kijowa wersje. Wprowadzam dane auta i np wchodze w diagramy elektryczne i nie wazne jaki jezyk czy polski czy niemiecki lub angielski. Jest mnostwo rzeczy ale potem to otwiera przegladarkw internetowa i dupa. Wogole mega cienko jest w elsie akurat do tefo modelu chyba ze ja robie cos zle. Etka chodzi fajnie ale myslalem ze duzo rzeczy dowiem sie z elsy ehhhh szkoda
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Jak najbardziej możesz mieszać cewki ale mają mieć identyczne parametry techniczne, producenci cewek zazwyczaj nie upubliczniają takich informacji, prościej więc kupić wszystkie takie same, tym bardziej, że zaczynamy się szarpać o 5-10zł oszczędności na sztuce, wg mnie nie warte jest to wolnego czasu na doktoryzowanie takiego tematu.pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 17:14Akurat powiem szczerze ze nie wiedzialem ze nie mozna mieszac cewek.
Bez uwag. Dlatego dostałeś konkretny numer cewki Abakus, znajdź na Allegro od sprzedawcy z dużym obrotem i dobrym opiniami.pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 17:14A powiedz mi jak ci sie sprawuja te z abakus? Bo uzywki to tak po 45-50zl chodza, a tu za ta kase mam nowe.
Świece kupujesz takie, jakie producent auta lub producent świecy zaleca do danego silnika. Irydy są trwalsze, mają większy interwał, wolniej się zużywają. Dobrze zauważasz: to producent świecy ją testuje i daje gwarancję. Ja Ci piszę, że u mnie taka IK20TT lata jak ta lala ale Bosch także latał dobrze. Napisałem też, że chodziło głównie o interwał wymian, zamiast co 2 lata, zajrzę co 5-6 lat.pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 17:14Co do swiec kupie te co dales linka. [...] No z ta szczelina to juz tez duzo tematow przeczytalem. Ze nie powinno sie regulowac swiec wlasnie. Jezeli ma 1mm to ma miec tyle jesli szukasz 0.7 kup takie co maja 0.7 bo tak sa tj. Wystrojone pod ten parametr dlatego pelna racja z tobą. A jeszcze tak z ciekawosci czy jest roznica miedzy zwykla a dwu-elektrodowaOraz np irydowa niby trwalsza ale naprawde ona ma lepsze parametry od zwyklej
![]()
Jednoelektrodowa różni się od dwu- czy trzyelektrodowej budową: to postudiuj już samemu (nie ma to większego znaczenia). Ważniejszym parametrem jest ciepłota świecy oraz szczelina, nas zbytnio nie interesuje, czy Bosch ma 0.8mm czy Denso 1mm jeśli na obu działa jak należy, mimo różnic w odstępie elektrod. Wielkość tej szczeliny jest wielkim fetyszem dla niektórych bo LPG potrzebuje większej energii elektrycznej na zapłon mieszanki i dlatego mówi się, że:
- LPG uwidacznia wszelkie bolączki układu zapłonowego, który na benzynie nie występuje,
- benzyna spala się bardziej "miękko", a LPG bardziej "twardo", bo mają inne parametry,
- na LPG temperatura spalin jest niewiele wyższa niż na benzynie dlatego wszystkie bolączki mechaniczne wnętrza silnika szybciej wyjdą.
Silnik ma być sprawny na benzynie aby prawidłowo działał na LPG.
Na Teutatesa, używaj interpunkcji, dziel na akapity, polonistka zawału by dostała gdyby czytała twoje słowotoki ciurkiem.
Zakup świec Bosch: będzie OK. Cewki Abakusa będą OK, zamów model, który podałem, będzie pasować praktycznie idealnie, ściągniesz gumkę, spiłujesz plastik i będzie OK. Nie rób żadnej próby nowych świec na starych cewkach, ten układ ściśle ze sobą działa i ma działać na sprawnych elementach. Cewka jest jak malutki transformator, wysyła wysokie napięcie na świecę, która robi iskrę. Jeśli transformator nie jest pewny, podpinasz pod niego nowe części licząc, że zadziała?pkpintercity pisze: ↑05 lis 2024, 17:14Zamowilem te swiece o ktorych kolego pisales z boscha. [..] Teraz zalatwie cewki. [...] Polecasz te cewki [...] Troche boli w kabze. [...] Ale probe na nowych swiecach tez zrobie bez wymiany cewek. Zobaczymy jaki efekt bedzie.
kazji znalazlem na chomikuj xoxlos ale nie ma bdv ktory kod silnika bedzie do mojego taki sam?
Finansowo nie narzekaj: za 70-80zł masz komplet świec plus zapas, za 350zł masz komplet cewek i jedną w zapasie (na wszelki wypadek). Mała kwota względem awarii przewodów WN oryginalnej cewki (300zł) lub nowej cewki zintegrowanej (tu już drożej).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
Ok swiece zamowione i cewki tez. A pytanie ktory kod silnika odpowiada mojemi silnikowi w sensie oznaczenie bo BDV nie ma u xolosa.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
AML jest identyko praktycznie co BDV
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 225
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
I jak różnica?pkpintercity pisze: ↑06 lis 2024, 06:30Ok swiece zamowione i cewki tez. A pytanie ktory kod silnika odpowiada mojemi silnikowi w sensie oznaczenie bo BDV nie ma u xolosa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Czy warto wyciąć sondy lambda przy instalacji LPG?
A wiec tak zmienilem cewki chodz odwalilem kaszane, zamiast zeszlifowac to wyciąłem cale te plastiki co skutkowalo wyskoczeniem cewki. Dowinołem taśma skoth czy jakos tak
. Potem wywalil bezpiecznik 30A. Zalozylem nowy smiga elegancko. Co do swiec przyznam sie bez bicia nie mierzylem odstepów gdzies mi wcielo szczelinomierz. Ponizej log ahhh zamiast 030 zrobilem 031? Bedzie problem ? Jak tak to powtorze test. Ahhgg zapomnialem klimy wylaczyc i radia kurdeeee. Dobra jak cos to powtarzam
https://vaglogs.com/log/002-020-031-9b8 ... 10480b0b58

https://vaglogs.com/log/002-020-031-9b8 ... 10480b0b58