Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Elektryka
ODPOWIEDZ
Konrad1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 gru 2022, 16:57
Imię: Konrad
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kolbuszowa

Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: Konrad1980 » 28 paź 2024, 13:11

Witam. Posiadam Audi A6 C5, 1.9 TDI/ 110KM, 1998 r. Po dwóch tygodniach postoju samochód ma problem z odpaleniem. Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce (wtedy nie miałem problemów z centralnym zamkiem) zegary zaczęły przez chwilę migać i było słychać małe cykanie od strony zegarów. W akumulatorze znajduje się zielone oczko które świadczy o dobrej kondycji akumulatora. Wziąłem akumulator na chwilę do podładowania i podłączyłem ponownie ale niestety centralny zamek nie otwiera drzwi. Baterie od pilota wymieniłem na nową. Drzwi od strony kierowcy mam możliwość odtworzyć z zamka ale niestety klamka jest zepsuta i nie można odtworzyć drzwi chociaż zamek jest odblokowany. Samochód w słoneczne dni stoi w miejscu zacienionym (wilgoć, liście). Przypuszczam ze jest to wina samej elektryki (starych kabli). Gdzie i jak szukać przyczyny problemu? Pozdrawiam serdecznie

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: vredota » 29 paź 2024, 10:57

Konrad1980 pisze:
28 paź 2024, 13:11
Witam. Posiadam Audi A6 C5, 1.9 TDI/ 110KM, 1998 r. Po dwóch tygodniach postoju samochód ma problem z odpaleniem. Podczas przekręcania kluczyka w stacyjce (wtedy nie miałem problemów z centralnym zamkiem) zegary zaczęły przez chwilę migać i było słychać małe cykanie od strony zegarów. W akumulatorze znajduje się zielone oczko które świadczy o dobrej kondycji akumulatora. Wziąłem akumulator na chwilę do podładowania i podłączyłem ponownie ale niestety centralny zamek nie otwiera drzwi. Baterie od pilota wymieniłem na nową. Drzwi od strony kierowcy mam możliwość odtworzyć z zamka ale niestety klamka jest zepsuta i nie można odtworzyć drzwi chociaż zamek jest odblokowany. Samochód w słoneczne dni stoi w miejscu zacienionym (wilgoć, liście). Przypuszczam ze jest to wina samej elektryki (starych kabli). Gdzie i jak szukać przyczyny problemu? Pozdrawiam serdecznie
Magiczne oko (zielony wskaźnik) na akumulatorze świadczy, że elektrolit w jednej z sześciu cel w akumulatorze ma właściwą gęstość. I to tyle. Mam, jako leżak po wymianie, naładowany akumulator, który ma właściwą gęstość elektrolitu a jak przełożę, na chwilę, do auta, jego pojemność ginie w oczach. Ale zielone oczko ładnie pokazuje: wszystko OK, sprawny (trzyma napięcia, nie trzyma pojemności, spływ masy czynnej).

Jeśli słychać cykanie od strony zegarów po załączeniu zapłony, natychmiast do sprawdzenia przekaźniki pod deską.

Twój opis działania centralnego zamka wskazuje, że nie bardzo wiesz, jak działa auto, które posiadasz, a masz podwójne ryglowanie w zamkach, całość na elektryce, zero mechanicznych rozwiązań do awaryjnego otwarcia auta w przypadku zgonu akumulatora. Pilot wystarczy przyuczyć, można tak zrobić z dowolnym innym pilotem z tą samą elektroniką (dorabiasz grot, kupujesz używaną elektronikę, parujesz je razem).

Stare kable nie są przyczyną. Ich stan i warunki pracy: już tak (stara zasada: jak dbasz, tak masz). Może pojedź do elektryka samochodowego? Klamka od zamka kierowcy to pięć minut pracy, ze zdjęciem boczka drzwi, do zrobienia na podwórku, wymagane długie szczypce, najlepiej podgięte.

Konrad1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 gru 2022, 16:57
Imię: Konrad
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kolbuszowa

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: Konrad1980 » 30 paź 2024, 22:05

Dobry wieczór. Dziękuje Panu za wyczerpującą odpowiedz na w/w temat. Jestem właścicielem w/w samochodu i staram się o niego dbać ale widzę ze po pewnym okresie czasu wymaga jak każdy inny samochód większych nakładów pracy i wkładu finansowego. Zastanawiam się nad opłacalnością od strony ekonomicznej ze względu na wiek oraz liczne naprawy. Posiadanie danego modelu auta nie świadczy o tym że ktoś ma bardzo dużą wiedzę na temat danego samochodu. Po to jest forum Audi A6 aby spytać się i dowiedzieć się o technicznych aspektach danego modelu. Jeszcze raz dziękuje za wiadomość i pozdrawiam

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: vredota » 31 paź 2024, 11:36

Konrad1980 pisze:
30 paź 2024, 22:05
Dobry wieczór. Dziękuje Panu za wyczerpującą odpowiedz na w/w temat. Jestem właścicielem w/w samochodu i staram się o niego dbać ale widzę ze po pewnym okresie czasu wymaga jak każdy inny samochód większych nakładów pracy i wkładu finansowego. Zastanawiam się nad opłacalnością od strony ekonomicznej ze względu na wiek oraz liczne naprawy. Posiadanie danego modelu auta nie świadczy o tym że ktoś ma bardzo dużą wiedzę na temat danego samochodu. Po to jest forum Audi A6 aby spytać się i dowiedzieć się o technicznych aspektach danego modelu. Jeszcze raz dziękuje za wiadomość i pozdrawiam
Żaden Pan, to forum, jesteśmy na Ty.

Audi A6 C5 nie jest żadnym cudem techniki: solidny kawał solidnego auta (m.in. ocynk), wszystko się zużywa, wiek robi swoje, ale od nowszych konstrukcji ma taką zaletę, że jak się raz naprawi na porządnych częściach to zapominasz o temacie, nowsze auta nie zawsze to gwarantują. Starsza konstrukcja ma też drugą wielką zaletę: jest już rozpracowana, podwójne ryglowane, moduł komfortu, kodowanie pilotów, to wszystko jest rozpracowane na wielu forach. Specjalnie zwróciłem uwagę, że raczej nie wiesz, jak działa centralny w A6 C5, bo mamy m.in. podwójne ryglowane zamków w drzwiach i w pełni elektryczny układ zamków (zero awaryjnego rozwiązania mechaniki). Żadna złośliwość tylko zwrócenie uwagi, żeby nie zrobić sobie krzywdy bo na swoim aucie to zawsze kosztuje.

Po kupnie mój egzemplarz także był średni, ale wszystko dało radę naprawić, wiele zrobić samemu (kupa pieniędzy poszła na części a nie na robociznę), na angielskim YT jest masa filmów jak coś zrobić. Szukaj po bliźniaczych rozwiązaniach konstrukcyjnych: VW Passat B5, Audi A4 B5, Audi A8 D2.

Konrad1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 gru 2022, 16:57
Imię: Konrad
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kolbuszowa

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: Konrad1980 » 31 paź 2024, 15:43

Cześć Łukasz. Dziękuje za wiadomość i fajne ze napisałeś. Wiele informacji które napisałeś w wiadomości o samochodzie marki Audi A6 C5 się zgadza. Jest to samochód znany mechanikom, warsztatom a informacji na temat technicznych aspektów samochodu jest bardzo wiele na stronach internetowych. Kiedy kupiłem samochód nie widziałem aby ten model był częstym gościem na naszych ulicach. Pewnie ze względu na cenę i koszty użytkowana. Po pewnym czasie widziałem coraz częściej ten model na ulicach miasta. Mam odczucie że ten model nie jest tak doceniany jak inne modele niemieckich marek klasy wyższej. Co zauważyłem ten model jest naprawdę komfortowy i nie ustępuje komfortem dzisiejszych modeli. W C5 posiadam motor 1.9 TDI/ 110 KM. Nie jest to demon prędkości ale daje radę. Jest to bardzo trwały motor i jeśli pilnuje się wymiany oleju i filtrów to przejedzie jeszcze wiele kilometrów. Widzę że nie ma wiele samochodów Audi A6 C5 z tymi motorami 1.9 TDI. Większość samochodów z salonu była zamawiana z większymi motorami ( 2.0,2.4, 2.8, 3.0, 2.5 TDI, 2.7 BT, 4.2 i RS). Jeśli chodzi i blacharkę to niektórzy piszą że ocynk to miał najwyżej w prospekcie. Najbardziej narażone miejsca na korozję to ranty dolne drzwi oraz przednie błotniki ale i tak jak na wiek auta nie jest żle. Widzę że prawie zawsze w cenie są modele z mocnym silnikiem benzynowym, napędem Quattro, kombi lub zadbany sedan i bardzo bogatym wyposażeniem wnętrza. Widzę że jeśli inwestować to w motor 4.2, 2.7 BT albo RS ale to już inny pułap cenowy. Widzę również przeglądając strony w ogłoszeniach motoryzacyjnych ze mało jest samochodów z wyglądem fabrycznym. Zawsze coś jest dołożone jeśli nie na zewnątrz to w środku. Jeśli było by to z gustem zrobione to nie ma problemu ale jak to wszystko jest zrobione z brakiem poczucia estetyki a dodając do tego słaby stan techniczny samochodu to nie łatwo jest znaleźć i kupić samochód w dobrym stanie technicznym. Dwa miesiące temu udało się wyszukać w ogłoszeniu ciekawy egzemplarz samochodu Audi A6 C5 z polskiego salonu. Ale widzę że trzeba czasu i samozaparcia aby poszukać dobry i zadbany egzemplarz danego modelu. Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego popołudnia.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: vredota » 01 lis 2024, 11:09

Konrad1980 pisze:
31 paź 2024, 15:43
Jest to samochód znany mechanikom, warsztatom [...]
Jeśli będziesz szukać mechanika, od razu mów, że w 90% to elektrycznie i mechanicznie Passat B5, tylko jakość wykonania wyższa, będziesz wtedy w domu. Jeśli zapytają o gabaryty, od razu mów, że to Passat B5, żadnych metrów itd., zobaczysz zrozumienie na twarzach. Mój ostatni mechanik A6 C5 macał pierwszy raz (osobiście) ale Passatów B5 miał do porzygania.

Twój centralny to właśnie taki znany temat: moduł komfortu, krańcówki w zamkach, itd.
Konrad1980 pisze:
31 paź 2024, 15:43
W C5 posiadam motor 1.9 TDI/ 110 KM. Nie jest to demon prędkości [...] Większość samochodów z salonu była zamawiana z większymi motorami ( 2.0,2.4, 2.8, 3.0, 2.5 TDI, 2.7 BT, 4.2 i RS) [...]
Chciałeś dupowóz z ekonomią i bez dynamiki? Brałeś Passata B5 z 1.9 TDI. Chciałeś coś lepszego? Dupowóz ale nie TDI? 2.0. Coś bardziej dynamicznego i z lepszą elastycznością? V6. Może jednak ropniak? 2.5 V6 TDI. Jeszcze więcej osiągów i elastyczności? V6 BiTurbo. Nie patrzysz na koszty serwisu i paliwa? V8. Był wybór.

A jeśli miało być super tanio, super prosto i super ekonomicznie: Passat B6 wolnossak 1.6, rzadko spotykany, to ledwo jechało, o dynamice zapomnij. Do wyboru, do koloru.
Twój 1.9 TDI też będzie jechać ale szału z elastycznością (nie dynamiką) nie ma, waga auta robi swoje.
Konrad1980 pisze:
31 paź 2024, 15:43
Jeśli chodzi i blacharkę to niektórzy piszą że ocynk to miał najwyżej w prospekcie.
Jeśli ocynk to bujda: znajdź auto na ulicy, połóż się pod nie, oceń sobie stan sanek zawieszenia przedniego, stan spodu podłogi, przy okazji (!) rzuć okiem na wydech od katalizatora do tłumika końcowego. Znajdź Mercedesa okularnika, jakieś Mazdy, młodsze BMW. Audi się też zużywa, ale naprawiasz w dobrej jakości i zapominasz. Ostatnio wygłuszałem auto w środku: podłoga stan igła (1998 rok).

Jeśli nadal nie wierzysz, podnieś siedzisko tylnej kanapy, poszperaj paluchem, zadrap lakier wkrętakiem. Podoba mi się twoje podejście: ufaj ale kontroluj :)

Jak dbasz, tak masz, dotyczy wszystkiego.

Konrad1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 gru 2022, 16:57
Imię: Konrad
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kolbuszowa

Re: Problem z Akumulatorem i Centralnym zamkiem

Post autor: Konrad1980 » 01 lis 2024, 16:44

Cześć Łukasz. Masz racje jeśli chodzi o wybór silników oraz wyposażenia do Audi A6 C5. Wybór był bardzo duży w zależności od zasobności portfela kupującego. Będę musiał popatrzyć do samochodu i zorientować się co i jak. Jak na razie mam naładowany akumulator i muszę dostać się do wnętrza aby zapalić samochód. Po przekręceniu kluczyka pewne rzeczy się wyjaśnią jak np akumulator który będzie do wymiany lub inne rzeczy. Trochę to denerwujące, w jednym dniu wszystko jest w porządku a po paru dniach trzeba myśleć o naprawie samochodu ale taka jest kolej rzeczy. Jeśli ma się samochód to trzeba dbać i utrzymać auto w dobrym stanie technicznym. Wystarczy ze nie dopilnuje się naprawy jednej awarii to gdzieś za chwilę będą wychodzić następne i czasami nie jest łatwo ogarnąć wszystkich napraw jeśli chodzi o kwestie finansowe. Najdroższą kwestią jest stan blacharski samochodu a w nowszych elektronika i wszystkie dodatki w zakresie zachowania czystości spalin. Jeśli dane samochód jest skorodowany to naprawa idzie teraz w tysiącach złotych a jeszcze inna kwestia jest taka czy się to wszystko opłaca. Nieraz jak patrzę na dzisiejszą motoryzację i rosnące koszty użytkowania samochodu to najlepiej mieć w garażu Audi 80 lub golfa 2 generacji i mieć te wszystkie nowinki techniczne i nowsze samochody daleko gdzieś. Ale z drugiej strony jak popatrzy się na bezpieczeństwo bierne i czynne w nowszych samochodach to jest co pozazdrościć. Czasami są takie sytuacje na drodze w których pomimo ratowania się za wszelką cenę i w ostatecznym rozrachunku nie można uniknąć wypadku tylko zostaje czekać na rozwój sytuacji. W takich sytuacjach lepiej jeżdzić np Mercedesem (S classe) W140 niż małym samochodem np. Fiatem Uno lub Seicento. Wiadomo są plusy i minusy dzisiejszej motoryzacji. Dziękuje za wiadomość i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl