Witam wszystkich
Zwykle z większością tematów jestem w stanie sam się uporać, ale przeszukałem wszystkie możliwe wątki w polskim i zagranicznym internecie i nie znalazłem sensownego rozwiązania.
Silnik jak w temacie czyli 2.8 AAH LPG. Po zakupie silnik wymagał "odwszawienia" i sukcesywnie zabrałem się za porządki.
1. Wymiana i weryfikacja poprawności przewodów podciśnienia, weryfikacja klap kolektora,
2. wymiana świec i przewodów i cewki. Po tym zabiegu silnik zaczął lepiej pracować, ale nadal dość wolno schodzi z obrotów.
3. filtr powietrza - bez zmian
4. Weryfikacja błędów w ecu - sporadyczny błąd ubogiej mieszanki.
5. Podłączona dymiarka i okazało się się, że jest lekki przedmuch na połączeniu plastikowej puszki z przepustnicą - ogarnięte. - trochę lepiej, ale nad to samo
6. po odłączeniu przepływomierza - idealnie szybko schodzi z obrotów -> przepływomierz zamieniony na nowy oryginalny hitachi - trochę lepiej, ale nad to samo
7. No to może DIS - na próbę jakiś chińczyk kupiony - bez zmian
8. Czujniki temperatury obydwa wymienione, przy okazji reanimacji klimatyzacji bo ten trzy pinowy blokował mi włączanie klimy.
wolne schodzenie z obrotów to zwykle objawy za ubogiej mieszanki, ale w ecu po tych zabiegach już nigdy nie pojawił się taki błąd.
9. Obydwie sondy bardzo ładnie oscylują i działąją moim zdaniem bezbłędnie. Katalizator na miejscu, cały nie zapchany.
10. Pompa paliwa nowa, ciśnienie wzorowe, regulator ciśnienia działa prawidłowo
Dodam, ze samochód ma już prawidłową moc, wkręca się na obroty bardzo szybko, nie przerywa, odpala perfekcyjnie, obrotami nie buja itp, po prostu cały czas schodzi za wolno z obrotów.
11. Reset ecu, aby mapy powróciły do stanu wyjściowego - bez zmian
12. Dolot czysty
13. Potencjometr przepustnicy - ok
14. TPS - sprawdzony
15. podejście lewej odmy ( patrząc na silnik po prawej stronie) jest sterowany podciśnieniowo. Okazało się, że membranka pewnie już jest zdrewniała bo odma puszcza cały czas, a wężyk podciśnienia ma pełne przejście - BINGO - fałszywe powietrze - niestety zaślepienie wężyka i nawet tymczasowo odmy nie wyeliminowało problemu. Po zaślepieniu samego wężyka obroty nieznacznie spadły, ale nadal za wolno schodzi z obrotów.
16. Rozrząd na blokadę sprawdzony - ustawiony poprawnie.
W związku z tym, ze nie ma żadnych problemów z przygasaniem, falowaniem itp. Pominąłem w tym wszystkim silniczek krokowy. No to wstępnie odpiąłem i okazało się, że podobnie jak przy odpięciu przepływomierza działa perfecto. Samochód radzi sobie z wolnymi obrotami, nie faluje jedzie też dosyć ładnie ewentualnie brak płynności przy zmianie biegów, ale można powiedzieć, ze jest lepiej jak z wpiętym silniczkiem krokowym. Pokusił bym się nawet, aby tak jeździć, ale niestety na zimnym nie otwiera dodatkowo powietrza na ssaniu, a do tego klimatronic ma zabezpieczenie i na wolnych obrotach nie działa sprężarka klimatyzacji, dopiero po dodaniu gazu tak do 2 tyś - czyli tak nie można pozostawić.
Silniczek odkręcony, nawet nie było za bardzo co w nim czyścić, zweryfikowany vcds`em w testach wykonawczych, działa bez problemowo.
PODSUMOWANIE: Wszelkie lewe powietrze zostało wyeliminowane. Podzespoły wymienione lub zweryfikowane. Moim zdaniem podczas puszczania gazu nie pojawia się wiele razy wspominany cut off. Silniczek krokowy musi podawać dodatkowe powietrze podczas schodzenia z obrotów.
Miałem już wiele v6 i v8 w audi wiem jak one działają, więc na 100% schodzi za wolno z obrotów tylko pierwszy raz nie wiem dlaczego?
Podrzucajcie jakieś pomysły, będę je weryfikował, może okaże się jakaś pierdoła, na którą dotychczas nie natrafiłem.
Audi a6 c4 2.8 AAH wolno schodzi z obrotów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 lis 2021, 22:43
- Imię: Pawulon
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Audi a6 c4 2.8 AAH wolno schodzi z obrotów
Historia: Audi 100 c4 2.3 benzyna, Audi 100 c4 2.8 v6 Quattro, Audi A4 B5 2.4 v6 Benzyna, Audi a6 c5 2,8 v6 Quattro, Audi a8 D2 4.2 1999r, Audi a6 c5 2.8 v6 sedan, Audi a6 c5 2.4 v6 Kombi, Audi a4 b6 1.9 tdi, Audi a4 b7 2.0 tdi, Audi a8 d2 1996 ABZ, Audi a6 c6 3.0 tdi, Audi S8 d2 1999 PreLift.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2021, 11:51
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kamienica Polska
Re: Audi a6 c4 2.8 AAH wolno schodzi z obrotów
Mam taki sam problem. Samochod bardzo wolno schodzi z obrotów, po odpięciu przeplywki obroty spadają natychmiastowo (aż chyba zbyt gwałtowanie po podczas jazdy gdy puszcze gaz gwaltowniento bardzo szarpie) w dodatku z odpietą orzeplywką silnik pracuje dużo równiej na wolnych obrotach.
Po odpięciu silniczka krokowego również obroty wpadają natychmiastowo lecz na wolnych obrotach silnik kuleje
Po odpięciu silniczka krokowego również obroty wpadają natychmiastowo lecz na wolnych obrotach silnik kuleje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 lis 2021, 22:43
- Imię: Pawulon
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Audi a6 c4 2.8 AAH wolno schodzi z obrotów
Posiadacze tych silników moze się wypowiecie jak to jest u Was. Może te aah tak po prostu mają. Zmieniłem silniczek krokowy z vdo na boscha i jest trochę lepsza praca silnika, bardziej płynna, ale spadanie z obrotów się nie zmieniło.
Historia: Audi 100 c4 2.3 benzyna, Audi 100 c4 2.8 v6 Quattro, Audi A4 B5 2.4 v6 Benzyna, Audi a6 c5 2,8 v6 Quattro, Audi a8 D2 4.2 1999r, Audi a6 c5 2.8 v6 sedan, Audi a6 c5 2.4 v6 Kombi, Audi a4 b6 1.9 tdi, Audi a4 b7 2.0 tdi, Audi a8 d2 1996 ABZ, Audi a6 c6 3.0 tdi, Audi S8 d2 1999 PreLift.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lip 2021, 11:51
- Imię: Bartłomiej
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kamienica Polska
Re: Audi a6 c4 2.8 AAH wolno schodzi z obrotów
Cześć, odkopię temat czy udało się wam dojść do przyczyny? Mam ten sam problem.... wolno schodzi z obrotów, a po odpięciu przepływie spadają aż za szybko