Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Witam, opiszę problem, odpalam auto wszystko jest ok, przełącza się na LPG również wszystko jest ok, po przejechaniu 10km gdy silnik ma optymalną temperaturę na lpg silnik zaczyna troszkę nie równo pracować, zatrzymuje się gaszę silnik i odpalam po kilku sekundach i zaczyna tak nie równo pracować że ciężko już jechać, na razie zmieniłem tylko świece. Miał ktoś podobną sytuację? Z góry dzięki za pomoc.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 733
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Witam.jawor937 pisze: ↑14 paź 2024, 01:22Witam, opiszę problem, odpalam auto wszystko jest ok, przełącza się na LPG również wszystko jest ok, po przejechaniu 10km gdy silnik ma optymalną temperaturę na lpg silnik zaczyna troszkę nie równo pracować, zatrzymuje się gaszę silnik i odpalam po kilku sekundach i zaczyna tak nie równo pracować że ciężko już jechać, na razie zmieniłem tylko świece. Miał ktoś podobną sytuację? Z góry dzięki za pomoc.
W pierwszej kolejności sprawdź jak silnik zachowuje się na benzynie (musi być w 100% sprawny) a dopiero na LPG.
Być może masz jakiś wtryskiwać LPG uszkodzony lub mapa się rozjechała, może to być i cewka itd. Podłącz kompa i sprawdź jakie masz błędy.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Na benzynie nie ma żadnych problemów, poniżej zdjęcie z mapami i błąd jaki się wyświetla. Mapa ostro się rozjechała, tylko dlaczego.....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 733
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Witam.
No i już masz przyczynę.
Skoro na benzynie jest OK, to trzeba ustawić mapę aby nie było wyżej wymienionych problemów.
P/S
Proponuję jechać do dobrego gaziarza LPG na benzynie (chyba, że sam to sobie ustawisz)
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Proste jak drut: auto nie wie (ECU) czy jedzie na benzynie czy na LPG, sprawdza tylko (sondą lambda) czy spaliny mają właściwy (zaprogramowany) skład, jeśli nie, daje więcej (+) lub mniej (-) paliwa, czyli krótka korekta STFT, jeśli trwa to odpowiednio długo, zmienia się długą korektę (LTFT), nasze A6 C5 mają dwa zakresy STFT i dwa zakresy LTFT: dla biegu jałowego + średnich obciążeń oraz dla dużych obciążeń silnika (widać to w VCDS). Strojenie LPG to przyuczenie komputera LPG, aby podawał taką samą ilość LPG, aby ECU myślał, że jedzie tak samo jak na benzynie (tzw. strojenie na korekty, z sondą AFR, jeśli nie masz sondy lambda szerokopasmowej - WBO - w aucie, strojenie na tzw. mapy, to tylko zgrubna poglądówka, poglądowo jest ok, ale pracuje nierówno, czyli stroimy dziś na korekty silnika, żeby było pikuś, wymagane dwie osoby: kierowca i obsługa komputera, z TipTroniciem troszkę ciężej, ale daje radę).
Polski LPG jest brudny. Możesz mieć super filtry, ale zaolejony LPG odparuje w reduktorze (parowniku) a gorący olej, gdy silnik robi się zimny, gdzieś zastygnie. Proces jest długotrwały i zazwyczaj zakleja/upośledza wtryski LPG. I masz przyczynę. Dodatkowo u Ciebie widać nierówną pracą wtrysków benzynowych (pół silnika), trochę wysoki MAP (ale mierzy to czujnik instalacji LPG, one także się uszkadzają).
Wtryskiwacze gazowe w pełni otwarte to tzw. pętlenie benzyny, możesz to leczyć na LPG reduktorami z podbijaniem ciśnienia (w silnikach turbo, jak u Ciebie), doborem wydajnych wtryskiwaczy i dysz do nich (tabele), jeśli nie doktoryzowałeś się w temacie, pojedź do gazownika.
A jeśli masz już kabelek i program do swojego LPG, to możesz masz zapisane stare ustawienia instalacji na dysku? Przywróć ostatnio znane dobrze pracujące. Co tylko się podłączę okresowo do LPG, to zapisuję ustawienia, choćby wszystko było w porządku (przeszedłem na LPGTECH, nie trzeba pruć wiązki, ale sterowniki już tylko używki, za to strojenie prostsze).
Rozjechana instalacja LPG może tak oszukać ECU benzynowe auta, że trzeba zresetować przyuczenie STFT/LTFT ECU (np. VCDS), wgrać stare działające ustawienia LPG lub zacząć strojenie od nowa (plus diagnoza). Przeszedłem na LPGTECH bo ma m.in. lepsze jednoosobowe strojenie w trybie TECH niż STAG, tam na automacie można w dwa dni ustawić gaz, wyłączyć automat i jeździć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Bardzo doceniam Twój profesjonalizm, ale ja nie jestem mocno wdrożony w temat strojenia auta, uczę się powoli, ale dziękuje Ci za rady i chęci pomocy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Znajdź w swojej okolicy (masz szczęście mieszkać w rejonie Łódź-Warszawa) takiego gazownika, który przebudowuje/modernizuje instalacje LPG, nie wszyscy się tego podejmują, nie każdy też obsługuje instalacje poza zakładanymi przez siebie, czasami lepiej zapłacić 200zł i zrobić przejażdżkę 15min. z gazownikiem z laptopem, wtedy będziesz wiedzieć, co jest do wymiany.
Gdyby Ci wpadł do głowy pomysł, żeby się doktoryzować: u siebie wymieniłem cały przód (parownik, węże gumowe, wtryski LPG, filtry, złączki, czujniki, itp.) pod maską a zostawiłem tylko stary czujnik MAP i stary przewód wodny do parownika. Dwa lata temu to było 1300zł i 2x 8h, u mnie wszystko dostępne od góry. Przejście z komputera STAG na LPGTECH bo: wiązka podchodzi 1:1, o niebo łatwiejsze strojenie w trybie TECH, parę opcji w sterowniku, które mnie interesowały (m.in. sprawdzanie szczelności instalacji na zgaszonym ale gorącym silniku).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Teraz moja mapa wygląda tak jak w załączniku, podpowie ktoś jak to jeszcze poprawić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Kolego, podjedz do gazownika. Czesto sie rozjezdzaja mapy, i mamy takie efekty.
Oni maja w bazie powgrywane mapki do prawie kazdego auta, i porownaja twoja, i skalibruja.
Albo co jeszcze lepszego, znajda dlaczego twoja mapa sie rozjezdza.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 47
- Rejestracja: 30 lis 2017, 18:26
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Sochaczew
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Wiem, wiem, gazowników w mieście to mam z dziesięciu, tylko nie o to chodzi, chciałem po prostu sam z siebie się czegoś nauczyć i dlatego pytam tutaj.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Powyżej Vredota wytłumaczył na czym polega strojenie LPG. 2 osoby laptop i podgląd w czasie rzeczewystym plus robieniem korekty.
Na forum jest temat strojenie lpg na podstawie stag.
- Wurst
- Moderator
- Posty: 323
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: Nie równa praca na LPG po rozgrzaniu silnika.
Dokladnie jak powyzej, to nie czasy instalacji na mikser, srobokret i ustawiasz jak w lanosie, tylko lapki i porownywanie map.
Temat jest znany ze sie rozjezdzaja.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html