mam problem z przegrzewaniem się silnika (1,9 diesel - rok 2002)
Auto przez 5 lat nie miało ani jednej usterki ! Potem stało 4 miesiące ... padł akumulator itd. Po uruchomieniu przez miesiąc było ok, a potem nagle skoczyła temperatura w silnika
Mechanicy nie mogą sobie poradzić - płyn jest, płyn jest nowy, termostat nowy ... parę dni jest ok (i w mieście w korkach i na trasie), a potem nagle skok na 100, 110 i więcej stopni. Czasami się cofa po włączeniu ogrzewania, a czasami musze zatrzymać auto i poczekać aż się przestudzi.
U mechaników by już 3 razy - co najgorsze jeździli nim ponad 40 km, pracował 2 godziny stojąc, ale jak u dentysty ... gdy auto jest u nich temperatura nie idzie ponad normę i nie ma żadnych objawów.
Próbowałem szukać w internecie (niektórzy pisali, ze może zapowietrzony układ chłodzenia inni, że moze poprostu olej w silniku stracił parametry i trzeba wymienić...)
Nie znam się potrzebuje jak najwięcej podpowiedzi.
Wzrost temperatury silnika 1,9 TDI
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Wzrost temperatury silnika 1,9 TDI
Aby być pewnym, co do stanu faktycznego, a piszę tu o temperaturze, proponuję przemieszczać się autem z włączonym programem diagnostycznym i w chwili wystąpienia sytuacji, którą opisujesz, sprawdzić temperaturę silnika (czyli wartość pokazywaną przez "licznik") [17] i skonfrontować z wartością temperatury przekazywaną do sterownika silnika [01]. Powinny być tożsame (z małą odchyłką). Być może jedna z sekcji czujnika przekazuje nieprawdziwe dane.
Czujnik, który przekazuje te dane do sterownika silnika i sterownika licznika jest dwuczęściowy (posiada de facto dwa osobne czujniki temperatury).
Można też, zaopatrzyć się w odpowiedni termometr i w czasie wzrostu wartości temp. płynu porównać ją z rzeczywistą poprzez zanurzenie termometru w płynie w zbiorniczku (niewielka odchyłka jest możliwa).
Sprawdź, po pokonaniu pewnego odcinka trasy, grubsze przewody układu chłodzenia na okoliczność ciśnienia płynu, czyli na ich "twardość". Spójrz na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Ostrożnie odkręć (!!! możliwość poparzenia) korek zbiorniczka. W czasie wykonywania tej czynności zwróć uwagę na wartość spadku ciśnienia w przewodach chłodz. Zwróć uwagę na ewentualny duży wzrost poziomu płynu podczas odkręcania korka.
Czy podczas opisanego wzrostu temp. wentylator chłodnicy zostaje włączony ? Powinien zostać włączony.
Tu również można brać pod uwagę samoistne blokowania się termostatu.
Czujnik, który przekazuje te dane do sterownika silnika i sterownika licznika jest dwuczęściowy (posiada de facto dwa osobne czujniki temperatury).
Można też, zaopatrzyć się w odpowiedni termometr i w czasie wzrostu wartości temp. płynu porównać ją z rzeczywistą poprzez zanurzenie termometru w płynie w zbiorniczku (niewielka odchyłka jest możliwa).
Sprawdź, po pokonaniu pewnego odcinka trasy, grubsze przewody układu chłodzenia na okoliczność ciśnienia płynu, czyli na ich "twardość". Spójrz na poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Ostrożnie odkręć (!!! możliwość poparzenia) korek zbiorniczka. W czasie wykonywania tej czynności zwróć uwagę na wartość spadku ciśnienia w przewodach chłodz. Zwróć uwagę na ewentualny duży wzrost poziomu płynu podczas odkręcania korka.
Czy podczas opisanego wzrostu temp. wentylator chłodnicy zostaje włączony ? Powinien zostać włączony.
Tu również można brać pod uwagę samoistne blokowania się termostatu.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2024, 13:58 przez tomnik, łącznie zmieniany 3 razy.