Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Problem rozwiązany. Nie dziekuję za pomoc bo sam doszedłem, pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 07 wrz 2021, 23:03
- Imię: Wit
- Moje auto: Q5
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Ignore region zaznaczone ?
Dodano po 29 minutach 10 sekundach:
1. Vcp -> sterownik 5F(mmi)
2. Up/down (przycisk po prawej na dole)
3. Login:21055
4. Adres:4096 (koledzy błędnie wpisywali 1000 lub $1000)
5. Rozmiar:8192
6. Klikamy read, odczytany EPROM (2-3min) możemy zapisać lub edytować odrazu, polecam pierwszą opcje
7.zmieniamy zawartość eeprom na poprawny ciąg liczbowy z załączonego screena upewniając się 4x czy zrobiliśmy to dobrze.
Niektóre hexedytory (np. HXD) dopisują ciągi liczbowe, my musimy zamienić istniejące ! Trzeba tu uważać aby nie dopisać czegoś więcej
8.po edycji eepromu zapisujemy go w sterowniku-> open file -> write . Otrzymamy komunikat write ok.
I to tyle. Teraz pakujemy soft z EU
9. Następnie przygotowujemy soft z EU dostępny pod linkiem poniżej:
https://mega.nz/folder/KOYSXQKJ#pJTvdFtOJfrZVkEtZOmFyw
10. Przygotowany soft pakujemy na SD do pierwszego slotu w mmi
11. Następnie idziemy do green menu:
system/internal -> rest of word
swdl -> ignore region and variant
Następnie przechodzimy do system I zaznaczamy emergency update , po chwili mmi się uruchomi się ponownie w w trybie emergency i zacznie się update softu z karty SD którą wcześniej upakowaliśmy do slotu 1 (nic już nie klikaj)
13.Po pomyślnej aktualizacji mamy menu w DE wystarczy ustawić polski i cieszyć się udaną operacją
Jak ktoś chce mapki eu to należy wykonać kolejny update map (dostępne na forum).
Mi są zbędne, wpisywanie adresu z pokrętła mmi mija się z celem, szybciej telefon sparowany po BT i komunikaty z np. Google maps.
Kolejna niedogodnością mmi z USA są fale radia co 2mhz .
Należy zmienić kodowanie w sterowniku 56(radio) a dokładniej pierwszą 2 na 0.
Niestety ryżowy vcp ani vcds tego nie ogarnie.
Może ktoś się podzieli loginem do tego sterownika?
12345 nie działa
Testowane na ryżowym vcp w modelach
Q5
A6
A4
A5
S4
SQ5
Roczniki 2009-2017.
Opis jak dla dziecka, taki miałem cel.
Myślę że sobie poradzisz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 333KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
ta metoda prosi się aż o uszkodzenie MMI nie robi się tego w taki sposób a tym bardziej zamawa z emergency MENU - naprawiam takie radia po nie udanych aktualizacjach privwuteka pisze: ↑28 wrz 2024, 22:25Ignore region zaznaczone ?
Dodano po 29 minutach 10 sekundach:
1. Vcp -> sterownik 5F(mmi)
2. Up/down (przycisk po prawej na dole)
3. Login:21055
4. Adres:4096 (koledzy błędnie wpisywali 1000 lub $1000)
5. Rozmiar:8192
6. Klikamy read, odczytany EPROM (2-3min) możemy zapisać lub edytować odrazu, polecam pierwszą opcje
7.zmieniamy zawartość eeprom na poprawny ciąg liczbowy z załączonego screena upewniając się 4x czy zrobiliśmy to dobrze.
Niektóre hexedytory (np. HXD) dopisują ciągi liczbowe, my musimy zamienić istniejące ! Trzeba tu uważać aby nie dopisać czegoś więcej
8.po edycji eepromu zapisujemy go w sterowniku-> open file -> write . Otrzymamy komunikat write ok.
I to tyle. Teraz pakujemy soft z EU
9. Następnie przygotowujemy soft z EU dostępny pod linkiem poniżej:
https://mega.nz/folder/KOYSXQKJ#pJTvdFtOJfrZVkEtZOmFyw
10. Przygotowany soft pakujemy na SD do pierwszego slotu w mmi
11. Następnie idziemy do green menu:
system/internal -> rest of word
swdl -> ignore region and variant
Następnie przechodzimy do system I zaznaczamy emergency update , po chwili mmi się uruchomi się ponownie w w trybie emergency i zacznie się update softu z karty SD którą wcześniej upakowaliśmy do slotu 1 (nic już nie klikaj)
13.Po pomyślnej aktualizacji mamy menu w DE wystarczy ustawić polski i cieszyć się udaną operacją
Jak ktoś chce mapki eu to należy wykonać kolejny update map (dostępne na forum).
Mi są zbędne, wpisywanie adresu z pokrętła mmi mija się z celem, szybciej telefon sparowany po BT i komunikaty z np. Google maps.
Kolejna niedogodnością mmi z USA są fale radia co 2mhz .
Należy zmienić kodowanie w sterowniku 56(radio) a dokładniej pierwszą 2 na 0.
Niestety ryżowy vcp ani vcds tego nie ogarnie.
Może ktoś się podzieli loginem do tego sterownika?
12345 nie działa
Testowane na ryżowym vcp w modelach
Q5
A6
A4
A5
S4
SQ5
Roczniki 2009-2017.
Opis jak dla dziecka, taki miałem cel.
Myślę że sobie poradzisz
NaviTronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 523
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
To pokaż jak się robi tak jak być powinno, a nie na każdym forum tylko straszysz uwaleniem jednostki. Robiłem to w kilku autach i wszystko działa. Rozumiem, że ktoś taki jak Ty zarabia na tym ale pitolenie, że uwali to trochę na wyrost.NaviTronic pisze: ↑01 paź 2024, 08:49a metoda prosi się aż o uszkodzenie MMI nie robi się tego w taki sposób a tym bardziej zamawa z emergency MENU - naprawiam takie radia po nie udanych aktualizacjach priv
Więcej uwalonych jednostek jest z wgrania softu niewiadomego pochodzenia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 333KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Nic nie będe pokazywał bo to jest moja wiedza i lata doświadczeń i zrobionych setki jednostek róznych modeli a nie tak jak twoja 'kilku autach"130TDI pisze: ↑01 paź 2024, 10:00To pokaż jak się robi tak jak być powinno, a nie na każdym forum tylko straszysz uwaleniem jednostki. Robiłem to w kilku autach i wszystko działa. Rozumiem, że ktoś taki jak Ty zarabia na tym ale pitolenie, że uwali to trochę na wyrost.NaviTronic pisze: ↑01 paź 2024, 08:49a metoda prosi się aż o uszkodzenie MMI nie robi się tego w taki sposób a tym bardziej zamawa z emergency MENU - naprawiam takie radia po nie udanych aktualizacjach priv
Więcej uwalonych jednostek jest z wgrania softu niewiadomego pochodzenia.
toż ja tego z palca nie wyssałem wystarczy wpisać w google " uwalone mmi" mnóśtwo przypadków i tematów uszkodzonych jednostek
owszem jednemu wyjdzie 3 innym padnie nie jest to żadne straszenie a informacja dla użytkownika aby miał świadomość że to co próbuje zrobić możę się nie udać -
NaviTronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 523
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Doświadczenia Ci nie ujmuję. Ale zagrania na forach masz trochę nie fair. Jakoś na anglojęzycznych forach ludzie chętnie pomagają i są całe gotowe instrukcje jak zrobić konwersje a w polsce to tylko straszą.NaviTronic pisze: ↑01 paź 2024, 18:59Nic nie będe pokazywał bo to jest moja wiedza i lata doświadczeń i zrobionych setki jednostek róznych modeli a nie tak jak twoja 'kilku autach"
Skoro nie chcesz pomagać to nie utrudniaj. Po to są fora aby dzielić się wiedzą, a promowanie to zostaw sobie na fejsbuku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 333KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
Źle to odbierasz to nie jest straszenie a jawna informacja że można zepsuć i tyle
NaviTronic
- Wurst
- Moderator
- Posty: 247
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
I po co ta spina? Jezeli ktos chce, to moze zrobic na swoja wlasna odpowiedzialnosc. To dobrze, ze kolega chce pomoc z forum. A jak komus sie nie podoba, to moze pojechac do profesjonalnego zakladu ktory sie tym zajmuje, zaplaci odpowiednia kwote, i tez bedzie zadowolony
moja mydelniczka--->>> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134-15.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 227
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 13:50
- Imię: Edgar
- Moje auto: RS6 C7
- Rocznik: 2020
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 333KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
no otoz to wolny kraj i wolnosc wyboru ale zawsze trzeba uprzedzic iz moze sie to nie udac i tyle , czlowiek musi miec swiadomosc i sam podejmie decyzje czy chce podejmowac ryzyko czy nie
NaviTronic
- Wurst
- Moderator
- Posty: 247
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Marcin
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: Przerobienie MMI 3g/3g+ USA na EU + ochrona komponentu
o to chodziNaviTronic pisze: ↑06 paź 2024, 14:41no otoz to wolny kraj i wolnosc wyboru ale zawsze trzeba uprzedzic iz moze sie to nie udac i tyle , czlowiek musi miec swiadomosc i sam podejmie decyzje czy chce podejmowac ryzyko czy nie
moja mydelniczka--->>> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134-15.html