A6 C7 - Sprawdzenie dpf
- KKgg
- Moderator
- Posty: 550
- Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Wszystko ok. Sprawdź jeszcze ciśnienie różnicowe. Na biegu jałowym powinno być max 10hpa, 3ci bieg, but w podłogę - nie powinno przekroczyć 350hpa na wypalonym filtrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 gru 2021, 12:12
- Imię: artur
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: gliwice
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam expertów piszecie posty podajecie moim zdaniem
Na zapalonym silniku -jakie obroty i na zgaszonym ,zobaczycie czy czujniki ciśnień są sprawne.
Na rozgrzanym silniku .
Różnica cieśnień na wolnych obrotach ,przy 2500 i test np 3 bieg gaz do końca .
Jakie warunki są potrzebne do wypalania dpf ,temperatura silnika ,sprawdzenie czujników spalin ,jaka różnica ciśnień i ilość zmierzonej sadzy .
Następny test czemu się filtr zapełnia, kto sprawdza wtryski ,bo na korektach w vcds wychodziło mi ok a wtrysk był popsuty i podobno ma to wpływ na
zapchanie filtra ,na zacieranie silnika bo wał się skrzywi i się zaciera -podobno także sprawdzajcie to i nie tylko w Audi.
Kto czyści dolot -jak po 70 tys km zajrzałem w klapę egr to masakra ,poszedł dolot do czyszczenia .
Nie wyczyściłem chłodniczki egr teraz żałuję bo ma tez wpływ z dogrzewaniem się silnika -podobno.
Kto sprawdza jak się silnik dogrzewa i ti na komputerze nie w aucie ,a ma to wpływ z wypalaniem dpf .
Są tez pompki zawory zwrotne w układzie chłodzenia czasami silnik wskazuje ze ma 90 stopni a na vcds 60 i nigdy się nie wypali dpf tak myślę.
I sprawcie czy nie ma jakiś błędów w czujnikach temperatury ,podobno nawet jak jest uwalony czujnik temperatury z Klimy to dpf się nie wypali.
I dbać o podkładki pod tryskami ,jak cyka od razu wymiana bo to tez zapycha dpf.
I może dojdziemy jak walczyć z tymi problemami.
Na zapalonym silniku -jakie obroty i na zgaszonym ,zobaczycie czy czujniki ciśnień są sprawne.
Na rozgrzanym silniku .
Różnica cieśnień na wolnych obrotach ,przy 2500 i test np 3 bieg gaz do końca .
Jakie warunki są potrzebne do wypalania dpf ,temperatura silnika ,sprawdzenie czujników spalin ,jaka różnica ciśnień i ilość zmierzonej sadzy .
Następny test czemu się filtr zapełnia, kto sprawdza wtryski ,bo na korektach w vcds wychodziło mi ok a wtrysk był popsuty i podobno ma to wpływ na
zapchanie filtra ,na zacieranie silnika bo wał się skrzywi i się zaciera -podobno także sprawdzajcie to i nie tylko w Audi.
Kto czyści dolot -jak po 70 tys km zajrzałem w klapę egr to masakra ,poszedł dolot do czyszczenia .
Nie wyczyściłem chłodniczki egr teraz żałuję bo ma tez wpływ z dogrzewaniem się silnika -podobno.
Kto sprawdza jak się silnik dogrzewa i ti na komputerze nie w aucie ,a ma to wpływ z wypalaniem dpf .
Są tez pompki zawory zwrotne w układzie chłodzenia czasami silnik wskazuje ze ma 90 stopni a na vcds 60 i nigdy się nie wypali dpf tak myślę.
I sprawcie czy nie ma jakiś błędów w czujnikach temperatury ,podobno nawet jak jest uwalony czujnik temperatury z Klimy to dpf się nie wypali.
I dbać o podkładki pod tryskami ,jak cyka od razu wymiana bo to tez zapycha dpf.
I może dojdziemy jak walczyć z tymi problemami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 cze 2024, 13:42
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Polska
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Witam
Musiałem cofnąć wyuczone wartości DPF, w związku z czym masa popiołu wynosi 0 co jest niezgodne ze stanem faktycznym oraz proporcjonalnie zwiększyły się interwały regeneracji dpf podczas jazdy czy też serwisowej oraz wartości nadmiernego napełnienia.
Posiadam obdeleven ultimate, czy mogę zmienić wartość masy popiołu na taka była , zgodną ze stanem rzeczywistym, jeżeli tak to jak ?
Z góry dzięki za pomoc
Musiałem cofnąć wyuczone wartości DPF, w związku z czym masa popiołu wynosi 0 co jest niezgodne ze stanem faktycznym oraz proporcjonalnie zwiększyły się interwały regeneracji dpf podczas jazdy czy też serwisowej oraz wartości nadmiernego napełnienia.
Posiadam obdeleven ultimate, czy mogę zmienić wartość masy popiołu na taka była , zgodną ze stanem rzeczywistym, jeżeli tak to jak ?
Z góry dzięki za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 239
- Rejestracja: 03 mar 2022, 12:22
- Imię: Pawel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jasło
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
Grupowicze takie pytanie. A6 c7 3.0tdi. Jakbyście mogli to podajcie jak u was często wypala się dpf + - co ile kilometrów i jaka trasa czy miasto, autostrada, mieszane. Od dzisiaj sprawdzam swój filtr dpf i chce porównać częstotliwość wypalan.
Bo coś mi się tutaj nie kleją pomiary:
Zmierzona masa sadzy : 12.25g
Obliczona masa sadzy : 16.92g
Zawartols popiołu: 0.08L
Czas ostatniej regeneracji: 12667 sek.
Km ostatniej regeneracji: 240535 metr.
Offest -2 hPa
Różnica ciśnienia: 8 hPa (bieg jalowy)
Różnica cisnienia 52 hPa ( bieg jalowy 2.500 obrotow)
Różnica cienienia sprawdzana podczas jazdy bieg 4 przełączone na maual i gaz do spodu przy ok 5 tys obrotow prawie 500 Hpa.
Parametry na spostoju niby spoko ale podczas jazdy chyba przekracza o dużo za dużo tak mi się wydaje. Cisnienie ronzicowe w 2.0tdi nie powinno przekraczać podczas takiego testu 300Hpa. W 3.0tdi nie doczytałem ile ale chyba nie aż tyle.
Bo coś mi się tutaj nie kleją pomiary:
Zmierzona masa sadzy : 12.25g
Obliczona masa sadzy : 16.92g
Zawartols popiołu: 0.08L
Czas ostatniej regeneracji: 12667 sek.
Km ostatniej regeneracji: 240535 metr.
Offest -2 hPa
Różnica ciśnienia: 8 hPa (bieg jalowy)
Różnica cisnienia 52 hPa ( bieg jalowy 2.500 obrotow)
Różnica cienienia sprawdzana podczas jazdy bieg 4 przełączone na maual i gaz do spodu przy ok 5 tys obrotow prawie 500 Hpa.
Parametry na spostoju niby spoko ale podczas jazdy chyba przekracza o dużo za dużo tak mi się wydaje. Cisnienie ronzicowe w 2.0tdi nie powinno przekraczać podczas takiego testu 300Hpa. W 3.0tdi nie doczytałem ile ale chyba nie aż tyle.
- dydusek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 sty 2011, 14:49
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6 C7 - Sprawdzenie dpf
WitamUzytkownik007 pisze: ↑28 mar 2023, 12:51Witam,
mimo, iż mam A4 piszę tutaj bo posiadam silnik CNHA a jest ich zdecydowanie więcej w A6 więc może mi coś podpowiecie
Ze względu na dość spore ciśnienia różnicowe wyprałem DPF-a. Miałem zapełnienie w 80% popiołu co potwierdzili w firmie która czyściła (znana w okolicy z dobrymi opiniami). Generalnie w filtrze mało było sadzy, żadnego oleju, silnik w dobrej kondycji, nie bierze oleju (od wymiany do wymiany pół stanu), korekty trysków bliskie zera, dolot czysty bez oleju, spalanie małe, turbo bez luzów na wirniku, 199tyś przebiegu, jeżdżę 3 rok...
Problem w tym że wyczyściłem filtr aby zmniejszyć ciśnienie różnicowe bo chłopaki mnie nastraszyli że to już bardzo wysokie u mnie, na wolnych obrotach od około 10-25hPa, przy 2500obr nawet 90hPa. Po czyszczeniu praktycznie nic się nie zmieniło (może na samym początku ale nawet nie sprawdziłem).
Pytanie do użytkowników silników CNHA, jakie macie ciśnienia róznicowe? Może szukam dziury w całym? Sam już zgłupiałem.
Gdzieś słyszałem że one mają wyższe ciśnienia ze względu na rozbudowanu dpf o układ SRC Adblue ale nie wiem czy to prawda.
Dodam, że jeżdżę wokół komina 10km do pracy, wypalanie co 300km.
Mam podobny problem co kolega w cytowanym poście.
Pacjent: 2.0TDI CNHA 190KM, przebieg: 260kkm, praktycznie cały przebieg jest z trasy, po mieście prawie w ogóle nie jeżdżę.
Wyprany DPF, wyczyszczona chłodnica spalin - była trochę zawalona nagarem ale bez dramatu. Przy okazji zregenerowane turbo bo były luzy wzdłuż osi wirnika, a że turbo już było praktycznie na wierzchu to postanowiłem od razu je naprawić.
Korekty wtrysków wszystkie bliskie zera, więc teoretycznie wtryski ok, spalanie niskie, olej zmieniany co maks 1000km, oleju nie przybywa ani nie ubywa, silnik wydaje się że jest w bdb kondycji, nigdy nie zaświeciła się żadna kontrolka DPF, VCDS też nigdy nie pokazał błędów związanych z DPF.
Pranie zrobiłem zapobiegawczo, po pierwsze ze względu na przebieg, po drugie dlatego że już dobijałem do granicy zapełnienia DPF (74g/80g) a po trzecie, i to chyba najważniejsze, dlatego, że naczytałem się na forach, że różnica ciśnień na DPFie na wolnych obrotach powinna wynosić poniżej 15hPa. U mnie wahała się w okolicach 20 - 40 hPa na wolnych obrotach, w zależności od tego czy było to tuż po czy tuż przed wypaleniem DPFa.
Po praniu niewiele się zmieniło a przynajmniej na dłuższy czas bo: tuż po praniu, czyli przebieg 0km od czyszczenia, ciśnienie różnicowe wynosiła 5hPa. Niestety już po przejechaniu 150km w mieście, wartość ta wzrosła do 20hPa. Potem zrobiłem trasę i tuż przed pierwszym wypaleniem po praniu, ciśnienie na wolnych obrotach wynosiło około 30hPa. Potem nastąpiło pierwsze wypalanie po przejechaniu w sumie około 800km. Nie złapałem momentu tego wypalania ale po przejechaniu 65km od wypalenia, wartości mam takie jak na obrazkach poniżej: ciśnienie 16hPa na wolnych obrotach i 49hPa przy 2500obr/min czyli już teoretycznie dużo za dużo, biorąc pod uwagę fakt, że dopiero co filtr się wypalał.
No i teraz mam zagwozdkę bo te wartości ciśnienia różnicowego nijak się mają do tego co ogólnie piszą na forach, że powinno być poniżej 10hPa na wolnych obrotach, najlepiej w okolicach 5hPa.
Zastanawia mnie też nagły skok ciśnienia pomiędzy 0km od czyszczenia i przy 150km kiedy to ponownie sprawdziłem ciśnienie. Więc albo coś jest nadal u mnie nie tak, albo silniki CNHA tak mają.
Tu np ktoś pisał, że w tych silnikach, ciśnienie na biegu jałowym rzędu 14hPa-25hPa to norma:
https://a4-klub.pl/topic/488208-cnha-19 ... pf-pomocy/
Został jednak skontrowany, że to nie prawda ale temat nie został dalej pociągnięty więc ciężko stwierdzić kto ma rację.
Dodam, że filtr przed praniem wypalał mi się w trasie po przejechaniu 500-700km. Teraz pierwsze wypalenie nastąpiło po około 800km, niby nieco lepiej ale na razie nastąpiło to raz więc ciężko ocenić czy to się utrzyma, poza tym różnica jest raczej pomijalna.
Także jak to jest z tym ciśnieniem dla CNHA, ktoś posiada jakieś wiarygodne info? Szukałem namiętnie w necie na polskich i anglojęzycznych stronach i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.