U mnie problem występuje jedynie, kiedy auto dostanie wysokich obrotów bądź obiążenia. Mogę odpalać co rano jesli chodził na wolnych obrotach i nic nie zaterkocze. Czy to nie jest dziwne? Skoro dostając obiążenia, napinacz się wysuwa dostając ciśnienia, to dlaczego potem, przy ponownym odpaleniu terkocze? Czy gdyby był problem z napinaczem to nie powinno terkotać szczególnie na zimnym, po odpaleniu-zawsze?
Tak, niestety, terkot jeśli już wystąpi, to trwa dłużej niż 3s. Postaram się to może nagrać.
Odnośnie zaworów zwrotnych, zobacz 13:40 na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=jln7BdhiWO4
2.4 BDW pytanie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 2.4 BDW pytanie
Vredota mogłbyś podzielić się jaki syntetik znalazłeś do twojego auta. OP wątka również może się przyda.vredota pisze: ↑12 wrz 2024, 12:23Ten zawór zwrotny został wymyślony, żeby olej z magistrali olejowej nie spływał w całości do silnika tylko zostawał w kanałach. Jeden z tych kanałów zasila napinacze łańcuszków w głowicach (te napinacze, po jednej na głowicę, są mechaniczno-olejowe, wstępne, minimalne, napięcie utrzymuje sprężyna, właściwe napięcie utrzymuje ciśnienie oleju, poczytaj o tych napinaczach w wolnossących silnikach V6 2.4/2.8 grupy VAG).
Na twoim miejscu najpierw zająłbym się zalaniem silnika właściwego oleju. Zamiast stosować jakieś płukanki itd., zrobiłbym tak: na dotychczasowym filtrze oleju zlewasz dotychczasowy olej 0W30, kupujesz półsyntetyczny olej zgodny z normą, jeździsz na nim miesiąc, teraz możesz zalać płukankę, jeśli chcesz, ja stosowałem MILLERS OILS ENGINE FLUSH 2x250ml 15 minut na wolnych (ta jest na bazie oleju silnikowego a nie rozpuszczalników), następnie zlewasz wszystko, wymieniasz filtr oleju, wlewasz docelowy olej syntetyczny spełniający normę (znajdziesz to w instrukcji do Audi A6 C6, latają po Internecie w PDF).
Dopiero wtedy, po paru dniach, idziesz rano do auta, odpalasz zimny silnik i jeśli usłyszysz, że przez chwilę klekocze: jedzie na sucho, więc olej spłynął do miski. Znaczy zawór zwrotny puszcza.
Jeśli słyszysz napinacz/napinacze łańcuszków dłużej niż 2-3 sekundy: napinacz/napinacze do wymiany. Te 2-3 sekundy dlatego, że wtedy pompa oleju buduje ciśnienie i napinacze ładnie się napinają i łańcuszek jest cacy.
Przypadkiem nie łudź się, że wymiana zaworu utrzyma ciśnienie oleju i napinacz nie będzie terkotać łańcuszkami na zimnym (jeśli to u Ciebie występuje). To jest fizycznie niemożliwe, inaczej nie byłoby tam sprężyny wstępnego napięcia (i to one się właśnie zużywają, nie wypychają napinacza należycie, na zgaszonym silniku po dłuższym postoju).
W moim A6 C5 V6 2.4 AJG napinacz, po dwóch dniach, zdarza się, że zaterkocze łańcuszkiem, ale 2 sekundy później jest cisza. Olej z kanałów nie spływa nawet po 12-14 godzinach. Kupiłem profilaktycznie zawory na wymianę a okazało się, że bardzo dobry syntetyk w jakichś akceptowalnych pieniądzach załatwił sprawę.
Już zmieniłem 5 różne oleje i zostałem przy Liqui 10w40... jeden olej bardziej terkocze przy uruchumienie zimnego silnika, inny mniej. Cały czas się zabieram do tego napinacza, ale brak garażu mnie bardziej skłania do szukania jakiegoś warsztatu, póki co 2 nie podejmują się tej roboty...
Dzięki.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.4 BDW pytanie
Terkotanie na zimnym = wstępne napinanie nie działa.yes pisze: ↑12 wrz 2024, 21:40U mnie problem występuje jedynie, kiedy auto dostanie wysokich obrotów bądź obiążenia. Mogę odpalać co rano jesli chodził na wolnych obrotach i nic nie zaterkocze. Czy to nie jest dziwne? Skoro dostając obiążenia, napinacz się wysuwa dostając ciśnienia, to dlaczego potem, przy ponownym odpaleniu terkocze? Czy gdyby był problem z napinaczem to nie powinno terkotać szczególnie na zimnym, po odpaleniu-zawsze?
Jeśli dłużej, na gorącym silniku = łańcuszki także mogą się wyciągać! a przez to przeskakiwać.
To potwierdziłeś: są dwa zaworki.yes pisze: ↑12 wrz 2024, 21:40Odnośnie zaworów zwrotnych, zobacz 13:40 na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=jln7BdhiWO4
Tylko czy to zawory zwrotne są u Ciebie problemem? Łańcuszki łączą wałek zaworów ssących i wydechowych, jeśli na wyższych obrotach słyszysz terkotanie łańcuszków, mogą być wyciągnięte. Bardzo łatwo to zweryfikować: na zimnym silniku zdejmujesz pokrywę zaworów, kupujesz do tego uszczelki, pamiętaj o uszczelkach świec, nie zawsze są w zestawach, wtedy możesz sobie fizycznie dotknąć łańcuszek i zobaczysz, czy pokrywa od góry jest obtarta, czy koła zębate na wałkach są ostre, nie wytarte, itd. Inspekcję robimy na zimnym silniku, skręcamy na zimnym, jeśli będzie to warsztat, zostaw auto 100m od warsztatu na noc, skręcanie na gorącym silniku = wycieki oleju spod pokrywy zaworów.
Przypominam, że VAG zakładał dla silnika BDW żywotność 280,000km, niektóre rzeczy trzeba po prostu wymienić.
Mannol Elite 5W40 7903, bardzo wolno się starzeje w silniku, ciemnieje po 10 tysiącach kilometrów, jazda 90% miasto.bgroni pisze: ↑13 wrz 2024, 12:25Vredota mogłbyś podzielić się jaki syntetik znalazłeś do twojego auta. OP wątka również może się przyda.
Już zmieniłem 5 różne oleje i zostałem przy Liqui 10w40... jeden olej bardziej terkocze przy uruchumienie zimnego silnika, inny mniej. Cały czas się zabieram do tego napinacza, ale brak garażu mnie bardziej skłania do szukania jakiegoś warsztatu, póki co 2 nie podejmują się tej roboty...
Dzięki.