[ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 lis 2019, 20:20
- Lokalizacja: Płock
[ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Witam
W moim a6c6 2.0 TDI 136km teraz 170 multitronic, obroty nie spadaja ponizej 1500 obr/min dopiero gdy prędkość spadnie ponizej ok 15 km/h wtedy spada nagle do ok 1000 obr/min. Skrzynia nie sarpie podczas ruszania , podczas jazdy, i zwalniania. podczas spokojnej jazdy na tempomacie ok 90 km/h obroty spadały 1100, a teraz nie chcą spaść ponizej 1500. w góre idą normalnie, auto robi wra zeni ejak by było na ssaniu . Mam filmik ale nie moge go dodać
Miał ktoś z was może podobny przypadek ?
Pozdrawiam
W moim a6c6 2.0 TDI 136km teraz 170 multitronic, obroty nie spadaja ponizej 1500 obr/min dopiero gdy prędkość spadnie ponizej ok 15 km/h wtedy spada nagle do ok 1000 obr/min. Skrzynia nie sarpie podczas ruszania , podczas jazdy, i zwalniania. podczas spokojnej jazdy na tempomacie ok 90 km/h obroty spadały 1100, a teraz nie chcą spaść ponizej 1500. w góre idą normalnie, auto robi wra zeni ejak by było na ssaniu . Mam filmik ale nie moge go dodać
Miał ktoś z was może podobny przypadek ?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 sie 2023, 16:51
- Imię: Lukasz
- Moje auto: A4 B8
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Odświeżam temat. Ktoś ma pomysł? Bądź spotkał się z czymś podobnym?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2024, 19:50
- Imię: Oleksii
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chojnice
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Czy Rozwiązałeś temat bo mam to samo i nie wiem o co chodzi
- Wurst
- Moderator
- Posty: 387
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Tez miales robiony program? Czy na serii?
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
- Wurst
- Moderator
- Posty: 387
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Z tego co udalo mi sie znalesc, to do najwazniejszych zaliczamy:
Przyczyny utrzymywania wysokich obrotów:
Przepalenie bezpiecznika - w większości pojazdów prędkość obrotowa biegu jałowego jest sterowana przez silnik krokowy. Przepalony bezpiecznik w innych systemach sterowanych elektronicznie może spowodować nieprawidłowe działanie silnika krokowego, prowadząc do utrzymywania wyższej niż normalna prędkości obrotowej silnika.
Uszkodzony silniczek krokowy - zadaniem silniczka krokowego jest utrzymywanie i kontrolowanie stałej prędkości biegu jałowego. Silniczek krokowy przeciwdziała także wszelkim dodatkowym obciążeniem silnika w postaci oświetlenia, radia czy klimatyzacji. Może być to spowodowane zanieczyszczeniami w kolektorze dolotowym.
Nieszczelne podciśnienie - w silniku z wtryskiem paliwa nieszczelność podciśnienia spowoduje podwyższenie prędkości obrotowej biegu jałowego. Sonda lambda wykryje wyższą zawartość tlenu w spalinach, uznając że mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga. Spowoduje to zwiększenie ilości dostarczanego paliwa, a jednocześnie podniesienie prędkości obrotowej na biegu jałowym.
Uszkodzona przepustnica - nieprawidłowo działająca przepustnica może powodować podniesienie prędkości obrotowej, jak również problem z uruchomieniem silnika. Częstą przyczyną jest zanieczyszczony dolot czy popękana rura doprowadzająca powietrze.
Awaria komputera - awaria komputera może spowodować wzrost obrotów na biegu jałowym silnika. Jeśli komputer błędnie zinterpretuje odbierane informacje o aktualnej prędkości biegu jałowego, może spowodować dodatkowe jej zwiększenie.
Obstawiam nieszczelne podcisnienie lub uszkodzona przepustnice (zabrudzona), przeczytaj powyzej.
Jak masz vcds-a to szczytaj kody i klepnij je tutaj, bo tak mozna wrozyc z kuli.
Przyczyny utrzymywania wysokich obrotów:
Przepalenie bezpiecznika - w większości pojazdów prędkość obrotowa biegu jałowego jest sterowana przez silnik krokowy. Przepalony bezpiecznik w innych systemach sterowanych elektronicznie może spowodować nieprawidłowe działanie silnika krokowego, prowadząc do utrzymywania wyższej niż normalna prędkości obrotowej silnika.
Uszkodzony silniczek krokowy - zadaniem silniczka krokowego jest utrzymywanie i kontrolowanie stałej prędkości biegu jałowego. Silniczek krokowy przeciwdziała także wszelkim dodatkowym obciążeniem silnika w postaci oświetlenia, radia czy klimatyzacji. Może być to spowodowane zanieczyszczeniami w kolektorze dolotowym.
Nieszczelne podciśnienie - w silniku z wtryskiem paliwa nieszczelność podciśnienia spowoduje podwyższenie prędkości obrotowej biegu jałowego. Sonda lambda wykryje wyższą zawartość tlenu w spalinach, uznając że mieszanka paliwowo-powietrzna jest uboga. Spowoduje to zwiększenie ilości dostarczanego paliwa, a jednocześnie podniesienie prędkości obrotowej na biegu jałowym.
Uszkodzona przepustnica - nieprawidłowo działająca przepustnica może powodować podniesienie prędkości obrotowej, jak również problem z uruchomieniem silnika. Częstą przyczyną jest zanieczyszczony dolot czy popękana rura doprowadzająca powietrze.
Awaria komputera - awaria komputera może spowodować wzrost obrotów na biegu jałowym silnika. Jeśli komputer błędnie zinterpretuje odbierane informacje o aktualnej prędkości biegu jałowego, może spowodować dodatkowe jej zwiększenie.
Obstawiam nieszczelne podcisnienie lub uszkodzona przepustnice (zabrudzona), przeczytaj powyzej.
Jak masz vcds-a to szczytaj kody i klepnij je tutaj, bo tak mozna wrozyc z kuli.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 246
- Rejestracja: 10 lip 2020, 21:45
- Imię: Sławek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3M
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Najczęstrzą przyczyną jest uszkodzenie czujnika temperatury wody .Czujnik podaje niepoprawne dane do ECU .Ecu myśli,że silnik jest zimny i podtrzymuje mu wysokie obroty celem szybszego nagrzania.Takie podobne działanie jak w benzynie ssanie.Czujnik ten znajduje się na wężu do nagrzewnicy .osadzony jest spinką.Najłatwiej sprawdzic w blokach pomiarowych vcdsem
- Wurst
- Moderator
- Posty: 387
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Do wykrycia blad uszkodzenia czujnika? (VCDS?)
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2024, 19:50
- Imię: Oleksii
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chojnice
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Wyczyściłem przepustnicę i jest git wszystko teraz Śmiga
- Wurst
- Moderator
- Posty: 387
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
I o to wlasnie chodzilo, zaczynamy od prostych czynnosci, co widac w danym przypadku bylo skuteczne.
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2024, 19:50
- Imię: Oleksii
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chojnice
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
No niestety mi po 2 dniach wróciło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2024, 19:50
- Imię: Oleksii
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Chojnice
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Wyczyściłem Wypaliłem Kolektor został wyczyszczony zawór EGR przepustnica
I po dwóch dniach wróciło to samo
Pokazuje mi uszkodzony przepływomierz powietrza
Wymieniłem na nowy
Minął jeden dzień mam to samo poniżej 1500 nie schodzi
I po dwóch dniach wróciło to samo
Pokazuje mi uszkodzony przepływomierz powietrza
Wymieniłem na nowy
Minął jeden dzień mam to samo poniżej 1500 nie schodzi
- Wurst
- Moderator
- Posty: 387
- Rejestracja: 21 lip 2024, 16:47
- Imię: Em-ka
- Moje auto: Allroad C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szczecin / Stargard
Re: [ INNY] 2.0 TDI 136km obroty nie spadaja poniżej 1500 obr
Podcisnienia sprawdzales?
moja rolada - galeria --------> c6/a6-c6-allroad-3-0tdi-quattro-2007-t108134.html