Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Czołem,
zmieniałem ostatnio przeguby zewnętrzne i po wymianie odczuwam taki stuk, puknięcie przy ruszaniu i hamowaniu też i teraz nie wiem czy ja coś źle zrobiłem podczas wymiany czy to zbieg okoliczności i coś innego padło.
zmieniałem ostatnio przeguby zewnętrzne i po wymianie odczuwam taki stuk, puknięcie przy ruszaniu i hamowaniu też i teraz nie wiem czy ja coś źle zrobiłem podczas wymiany czy to zbieg okoliczności i coś innego padło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Sprawdż drążki kierownicze, pewnie masz original, chodzi mi o drążki, nie o końcówki. Osłona się niszczy a drążki muszą mieć smaru, inaczej się niszczą.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
A jak je sprawdzić ? W sensie jakos poruszać nimi , pokręcić ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Podnieś auto, jedna strona i złap za drążek i sróbuj we wszystkie stron wyczuć luzu. Najlepiej jest ściągnąć osłony i obejrzeć czy smar nadal tam jest. Bo znająć życie będziesz miał jeszcze originalne drążki.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Sprawdziłem drążki i końcówki, wszystko już luźne do wymiany i faktycznie jeszcze oryginalne Audi a tak zapytam jeszcze o te przeguby- czy da się je źle zamontować i jakie by były objawy złego montażu???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Według mnie nie da się je żle zmontować. Dokręcasz na 180 Nm +90° dla większej śruby(M16 bodajże) i masz spokój póki osłona się rozwali.
Do zamontiwania drążek najlepiej użyj przyrządu, bardzo wygodna robota i przyrząd niedrogi. Yato do drążek kierwoniczy, poszukaj. Będziesz miał problem z prawą osłonę XD
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Sporo wiesz na ten temat, chyba juz to przerabiałeś .. skorzystam z twoich rad, klucz juz zamówiony i reszta gratów też, jak przyjdą biorę sie do roboty
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
a co masz na mysli mówiąc o prawej osłonie?
Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
a co masz na mysli mówiąc o prawej osłonie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Zaobserwuj jaką masz osłonę po stronie pasażera. Maglownice w naszych aut jest 2 rodzaje i oba mają osłona która składa się z 2 części po stronie pasażera. My nie udało się to znależć.
Kupiłem zwykła osłona i była rzeżba, póki co się trzyma już 6 miesięcy.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Drążki i końcówki wymienione, wszystko jeszcze oryginał było Cięzko to było cholerstwo ruszyć ale się udało, klucz do drążków złamałem, a jedną końcówkę szlifierką potraktowałem tak się zapiekła w zwrotnicy A osłony drążków jedna (lewa) jest krótsza druga dłuższa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Klucz złamany? Mam nadzieję, że dokręciłeś porządnie do około 100Nm, żeby nie było że się poluzuje w trakcie jazdy?pitstop77 pisze: ↑09 sie 2024, 20:44Drążki i końcówki wymienione, wszystko jeszcze oryginał było Cięzko to było cholerstwo ruszyć ale się udało, klucz do drążków złamałem, a jedną końcówkę szlifierką potraktowałem tak się zapiekła w zwrotnicy A osłony drążków jedna (lewa) jest krótsza druga dłuższa
Ta lewa (strona kierowca) osłona jest do znależenia, ale prawa mi się nie udało. U mnie jest jeszcze inaczej, prawa jest 2 częściowa...
Cieszę się, że się udało. Teraz geometria zrób.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 cze 2021, 19:23
- Imię: Pieter
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mława
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
Złamał się ten klucz do drążków Yato przy pierwszej próbie odkręcenia
Dodano po 2 minutach 27 sekundach:
i raczej na 100nm to nie dokęciłem, myślisz że sie może drążek odkręcić podczas jazdy???
Dodano po 2 minutach 27 sekundach:
i raczej na 100nm to nie dokęciłem, myślisz że sie może drążek odkręcić podczas jazdy???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 217
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Stuki przy ruszaniu i hamowaniu
100 Nm nie jest dużo, klucz długi nasadowy 1/2 400 mm i twoja ręka spokojnie dokręci 100Nm.
Jeżeli się poluzuje najpierw będziesz miał stuki i kierownica się przestawi, geometria ucieknie.
Mam nadzieję że dokręciłeś ile się dało, jedż obserwuj
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.