Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Witam
Piszę z zapytaniem co może być powodem stopniowego działania wspomagania przy niewielkim zakresie obrotu kierownicy. Problem nie jest stały ciężko mi zlokalizować w jakich warunkach nie występuje. Często działa idealnie bez problemu z wyjątkiem który opisałem delikatnie skręcam kierownicą i nie ma płynnego obrotu tylko taki stopniowy. Ktoś się z tym spotkał u siebie
Piszę z zapytaniem co może być powodem stopniowego działania wspomagania przy niewielkim zakresie obrotu kierownicy. Problem nie jest stały ciężko mi zlokalizować w jakich warunkach nie występuje. Często działa idealnie bez problemu z wyjątkiem który opisałem delikatnie skręcam kierownicą i nie ma płynnego obrotu tylko taki stopniowy. Ktoś się z tym spotkał u siebie
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Byla na podobny objaw akcja serwisowa - wiec moze podpytaj w serwisie.Tomz24 pisze:Witam
Piszę z zapytaniem co może być powodem stopniowego działania wspomagania przy niewielkim zakresie obrotu kierownicy. Problem nie jest stały ciężko mi zlokalizować w jakich warunkach nie występuje. Często działa idealnie bez problemu z wyjątkiem który opisałem delikatnie skręcam kierownicą i nie ma płynnego obrotu tylko taki stopniowy. Ktoś się z tym spotkał u siebie
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie i jeszcze urosnie
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Panowie - jakieś newsy w tym temacie?
Od kilku dni jestem w posiadaniu bezwypadkowej A6, z polskiego salonu. Irytuje mnie trochę właśnie takie dziwne wspomaganie. Jakby "ziarniste". Stawia zmienny opór: przy małym ruchu znikomy a przy większym znaczny.
Po przesiadce z BMW mam wrażenie, że kierownica jest połączona z przekładnią sprężyną a nie metalowym drążkiem
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje odnośne akcji serwisowej - łatwiej będzie nie dać się spuścić na drzewo w ASO.
Dodano: 2017-03-17, 23:02
Nie odpowiadajcie - już się przyzwyczaiłem...
Od kilku dni jestem w posiadaniu bezwypadkowej A6, z polskiego salonu. Irytuje mnie trochę właśnie takie dziwne wspomaganie. Jakby "ziarniste". Stawia zmienny opór: przy małym ruchu znikomy a przy większym znaczny.
Po przesiadce z BMW mam wrażenie, że kierownica jest połączona z przekładnią sprężyną a nie metalowym drążkiem
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje odnośne akcji serwisowej - łatwiej będzie nie dać się spuścić na drzewo w ASO.
Dodano: 2017-03-17, 23:02
Nie odpowiadajcie - już się przyzwyczaiłem...
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Na pewno. Kupiłem z tego samego salonu, który sprzedał je pierwszemu właścicielowi i cały czas serwisował.sawiksaw pisze:najpierw sprawdz czy masz na pewno auto z salonu w polsce
Nie była. Wszystko było robione w ASO - i magiel nie był ruszany.sawiksaw pisze:i czy jest szansa że była wymieniana maglownica
Już tego prawie nie czuję Zapomniałem już, jak działa precyzyjny układ kierowniczysawiksaw pisze:iobiaw podobno do tego jak ktoś żle przykręci krzyżak do magla
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Cześć Panowie,
Odgrzeję temat, myślę że więcej ludzi się z tym boryka. Czy jest potwierdzenie ze aktualizacja softu w serwisie rozwiązuje ten problem? Czy komuś udało się tego pozbyć?
Zagłębiłem się trochę w ten temat, problemy mają niemal wszystkie samochody - A4, A5, A6, Q5 itd. z elektrycznym wspomaganiem. Na zagranicznych formach można znaleźć masę wypowiedzi, że aktualizacja trochę poprawia / trochę psuje ale problemu nie rozwiązuje w 100% i w chłodniejsze dni temat ponownie wraca.
Aktualziacja o której mowa to 48K8 lub kod SVM 48K8A002; Bulletin TSB 2011732
W internecie zarówno na Audizine, Audi World jest dużo na ten temat.
https://www.audizine.com/forum/showthre ... y-steering
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/sho ... y-steering
Poniżej filmik który to obrazuje (również z neta):
A6 C7:
A5:
Tu jeszcze jeden bardzo ciekawy artykuł z Audizine. Wygląda na to że DSR (Dynamic Steering Response) powoduje te problemy. Ciekawi mnie jaki wpływ na auto miałoby wyłączenie tej funkcji w VCDS ?
https://www.audizine.com/forum/showthre ... x_tr_hl=en
DSR:
"Driver Steering Recommendation (DSR) is a feature of the Electronic Stabilisation Program (ESP) system on several recent Volkswagen Group car models, including the SEAT León Mk2 (Typ 1P), Volkswagen Golf Plus, and Volkswagen Scirocco. The system is supplied by Continental Automotive Systems.
Sensors detect when the car is starting to skid and the steering's electronic control unit (ECU) provides a prompt to the driver to correct the problem by making the steering wheel move slightly. Since most drivers find the idea of a car steering itself troubling, VW Group stresses that the robotic nudge is merely a suggestion, which the driver is free to override."
Pozdr,
Łukasz
Odgrzeję temat, myślę że więcej ludzi się z tym boryka. Czy jest potwierdzenie ze aktualizacja softu w serwisie rozwiązuje ten problem? Czy komuś udało się tego pozbyć?
Zagłębiłem się trochę w ten temat, problemy mają niemal wszystkie samochody - A4, A5, A6, Q5 itd. z elektrycznym wspomaganiem. Na zagranicznych formach można znaleźć masę wypowiedzi, że aktualizacja trochę poprawia / trochę psuje ale problemu nie rozwiązuje w 100% i w chłodniejsze dni temat ponownie wraca.
Aktualziacja o której mowa to 48K8 lub kod SVM 48K8A002; Bulletin TSB 2011732
W internecie zarówno na Audizine, Audi World jest dużo na ten temat.
https://www.audizine.com/forum/showthre ... y-steering
https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/sho ... y-steering
Poniżej filmik który to obrazuje (również z neta):
A6 C7:
A5:
Tu jeszcze jeden bardzo ciekawy artykuł z Audizine. Wygląda na to że DSR (Dynamic Steering Response) powoduje te problemy. Ciekawi mnie jaki wpływ na auto miałoby wyłączenie tej funkcji w VCDS ?
https://www.audizine.com/forum/showthre ... x_tr_hl=en
DSR:
"Driver Steering Recommendation (DSR) is a feature of the Electronic Stabilisation Program (ESP) system on several recent Volkswagen Group car models, including the SEAT León Mk2 (Typ 1P), Volkswagen Golf Plus, and Volkswagen Scirocco. The system is supplied by Continental Automotive Systems.
Sensors detect when the car is starting to skid and the steering's electronic control unit (ECU) provides a prompt to the driver to correct the problem by making the steering wheel move slightly. Since most drivers find the idea of a car steering itself troubling, VW Group stresses that the robotic nudge is merely a suggestion, which the driver is free to override."
Pozdr,
Łukasz
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Cześć Panowie,
Jestem po aktualizacji sterownika układu wspomagania kierowniczego.
ASO poinformowało mnie że nie ma takiej aktualizacji 48K8, ona na nasz region dotyczy silnika. Ten SVM i Biuletyn dotyczy prawdopodobnie rynku amerykańskiego.
Co do odczuć po aktualizacji, kierownica pracuje bardziej gładko, znacznie przyjemniej. Problem uślizgiwania się układu kierowniczego jak narazie nie wystepuje, pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Zobaczymy jak sytuacja będzie się zmieniać w zimniejsze dni, na razie jest za ciepło żebym jednoznacznie stwierdził czy problem został rozwiazany.
Pozdr
Jestem po aktualizacji sterownika układu wspomagania kierowniczego.
ASO poinformowało mnie że nie ma takiej aktualizacji 48K8, ona na nasz region dotyczy silnika. Ten SVM i Biuletyn dotyczy prawdopodobnie rynku amerykańskiego.
Co do odczuć po aktualizacji, kierownica pracuje bardziej gładko, znacznie przyjemniej. Problem uślizgiwania się układu kierowniczego jak narazie nie wystepuje, pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne. Zobaczymy jak sytuacja będzie się zmieniać w zimniejsze dni, na razie jest za ciepło żebym jednoznacznie stwierdził czy problem został rozwiazany.
Pozdr
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 08 cze 2022, 21:07
- Imię: Dawid
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ryki
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Temat przerabiam od roku, ktoś problem rozwiązał? Na chwilę obecną wymienione zostało wszystko z wyjątkiem magla… tj. Kolumna, Krzyżak, końcówki kierownicze wraz z drążkami, myślałem że problem leży może w amorach więc też wymieniłem. Ostatnia nadzieja zostaje w maglu. Jest sens wymieniać czy to coś innego?
- ralen
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 16 kwie 2019, 14:54
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0.TDI 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Cześć,
Jestem już ponad rok czasu po aktualizacji o której pisałem wyżej. U mnie aktualizacja rozwiązała problem (o ile mówimy o takim samym odczuciu tj. uślizgiwaniu się kierownicy przy małym promieniu skrętu).
Pozdr.
Jestem już ponad rok czasu po aktualizacji o której pisałem wyżej. U mnie aktualizacja rozwiązała problem (o ile mówimy o takim samym odczuciu tj. uślizgiwaniu się kierownicy przy małym promieniu skrętu).
Pozdr.
Było: A4 B6 =)
Jest A6 C7
Jest A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lip 2024, 17:35
- Imię: Wojciech
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TDI 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zbaszynek
Re: Stopniowa praca układu wspomagania przy małym promieniu.
Witam. W mojej audi to samo... doslownie jak na filmiku. Podczas jazdy odczuwalny przeskok a gdy zatrzymam się do zera nie ma problemu. Pierwsze jazdy w chłodniejsze dni. Gdzie mogę zrobić taką aktualizacje? Ile to kosztuje? Woj. Lubuskie i wielkopolskie wchodzi w grę.