[Witam ostatnim razem wyświetliła mi się kontrolka ciśnienia oleju, zacząłem od podstaw sprawdzenie czujnika ciśnienia który jest sprawny, wymieniłem filtr oraz oleje. Nie pomogło zacząłem więc ściągać miskę olejową co nie było łatwe ciężki dostęp trzeba było nad koła ściągać i silnik podnieść. Myślałem że trzeba wymienić imbus albo smog się zapchał, tak się nie stało co się okazało w misce leżą kawałki części urwany dziób śruby, małe wałeczki tak jak by od jakiegoś łożyska, nasadko podobna, i tuleja od czego może to być?. Umieszczam zdj.
https://files.fm/u/25ka2qs86s
https://files.fm/u/nrrwy6c98k
Brak ciśnienia oleju, niespodzianka w misce olejowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: Brak ciśnienia oleju, niespodzianka w misce olejowej
Jedynie na myśl mi się nasuwa że to mogą być elementy z głowicy. Zdejmij pokrywę zaworów. 5 min roboty i sprawa się wyjaśni.
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 maja 2024, 00:13
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Re: Brak ciśnienia oleju, niespodzianka w misce olejowej
Zawory rolki i reszta pod zespołów są całe, może po poprzedniku auta, myślałem jeszcze możliwe że imbus przekrecony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 maja 2024, 00:13
- Imię: Sebastian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Re: Brak ciśnienia oleju, niespodzianka w misce olejowej
Dobra mireczki auto prawię skończone, okazało się po zdemontowaniu pompy oleju, wał pompy gniazdo jest uszkodzone zostało zmienione na nowe głębsze bez awaryjne, z nowym imbusem. Ustawiłem z rozrządem. Potem wziąłem się za górę faktycznie tulejka z zaworów, 3 zawory uszkodzone do wymiany, żeby zdemontować trzeba rozkręci prawię cały silnik, pod zespoły i przód auta, w trakcie rozkręcania sprawdzałem każde części, interculer wysadzony obzygany olejem, pierw wymieniłem membranę na odmie co było błędem bo turbina w środku ma luzy jest do regeneracji, Eger i kolektor wydechowy zapchany, przepustnica powietrza do wymiany, łożysko na walku prowadzonym pasek klinowy zatarty, a w samej głowicy poprzedni mechanik dał dupy świece dokręcał na oko i każda przy odkręcaniu pękła, wtryski także złe gumki uszczelniające założone nie szło wyciągnąć ich. Postanowiłem nową głowice kupić, świece uszczelki zaplanować i złożyć i ustawić rozrząd na nowo. Dzisiaj po 30 min kartowania załapał na Blacka i zapalił teraz pali od strzała, tylko ropa zaczęła cieknąć po głowicy, przypomniało mi się że nowa głowica i możliwe że uszczelka do pompy ciśnienia paliwa nie zgrywa się z nią wypadało by nową zamówić, 3 dni i powinien śmigać. Dzięki kolego za pomoc. Dodam że na wtryskach na końcu są takie małe dziurki które były pozapychane przez nagar zaschnięty usunięcie ich założenie oryginalnych gumek i odbojniczka usunęło awarię i problemy z błędem wtrysków.