Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
Maltoo7497
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2018, 22:18
Imię: Bartek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa

Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: Maltoo7497 » 28 kwie 2024, 12:47

Cześć, czy istnieje możliwość korygowania np. Jednym miechem, nie wiem ciśnieniem w nim?
Używam adaptacji, wpisuję wartości i auto stoi równo. Jednakże następnie je obniżając wszystko idzie równo w dół aż przy pewnym pułapie prawy tył siada niżej od całej reszty. Pewnie jest to jakiś defekt tego jednego miecha przy tym niższym ustawieniu. Stąd pytanie czy można jakoś to dograć aby te te jedno koło wyrównać? Pozdrawiam

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 575
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Re: Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: leon11 » 29 kwie 2024, 08:42

Myślę, że możesz mieć uszkodzony czujnik wysokości na tylnym, prawym wahaczu. W nim jest potencjometr i może on tylko w pewnym zakresie przekłamywać wartości i do nich dostosowywać ugięcie nadwozia.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS ES 300h i LEXUS NX 300h

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: Szajn » 29 kwie 2024, 09:47

Kolego sprawdź ciśnienia w poszczególnych amortyzatorach, powinno być w granicach 7 - 7,5 bara.
U mnie tył prawy miał o 1,0 bara mniej niż w pozostałych i skończyło się na jego wymianie.
Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, tył przestał siadać. Na początku myślałem, że to kwestia adaptacji.
Dopiero po odczytach parametrów zrobiłem próbę szczelności miech tego prawego tyłu i wyszła nieszczelność. Wymiana na nowy załatwiła sprawę <okok>
Pozdrawiam
Maltoo7497 pisze:
28 kwie 2024, 12:47
Cześć, czy istnieje możliwość korygowania np. Jednym miechem, nie wiem ciśnieniem w nim?
Używam adaptacji, wpisuję wartości i auto stoi równo. Jednakże następnie je obniżając wszystko idzie równo w dół aż przy pewnym pułapie prawy tył siada niżej od całej reszty. Pewnie jest to jakiś defekt tego jednego miecha przy tym niższym ustawieniu. Stąd pytanie czy można jakoś to dograć aby te te jedno koło wyrównać? Pozdrawiam

LukasXTC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 19 lut 2023, 22:50
Imię: Łukasz
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: LukasXTC » 29 kwie 2024, 23:51

Mam pewność graniczącą z doświadczeniem- jeden miech jest oryginalny czy oba to jakieś zamienniki ? Miech ori ma inną pojemność powietrza i powoduje takie zachowanie. Wymień miechy na jednakowe.

Szajn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 219
Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
Imię: Szajn
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: Szajn » 30 kwie 2024, 08:53

Kolego ja mam jeden miech org. continentala, a ten drugi co wymieniłem to zamiennik i mimo tego tył stoi równo, ciśnienia w miechach jednakowe <rotfl>
Zamontowałem coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/nowy-miech-po ... c97428067e
LukasXTC pisze:
29 kwie 2024, 23:51
Mam pewność graniczącą z doświadczeniem- jeden miech jest oryginalny czy oba to jakieś zamienniki ? Miech ori ma inną pojemność powietrza i powoduje takie zachowanie. Wymień miechy na jednakowe.

Maltoo7497
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2018, 22:18
Imię: Bartek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Korekta miecha przy adaptacji pneumatycznego zawieszenia A6 C6

Post autor: Maltoo7497 » 30 kwie 2024, 15:18

Szajn pisze:
29 kwie 2024, 09:47
Kolego sprawdź ciśnienia w poszczególnych amortyzatorach, powinno być w granicach 7 - 7,5 bara.
U mnie tył prawy miał o 1,0 bara mniej niż w pozostałych i skończyło się na jego wymianie.
Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy, tył przestał siadać. Na początku myślałem, że to kwestia adaptacji.
Dopiero po odczytach parametrów zrobiłem próbę szczelności miech tego prawego tyłu i wyszła nieszczelność. Wymiana na nowy załatwiła sprawę <okok>
Pozdrawiam
Która to pozycja w VCDS?
LukasXTC pisze:
29 kwie 2024, 23:51
Mam pewność graniczącą z doświadczeniem- jeden miech jest oryginalny czy oba to jakieś zamienniki ? Miech ori ma inną pojemność powietrza i powoduje takie zachowanie. Wymień miechy na jednakowe.
Oba miechy z tyłu były wymieniane od razu. Więc powinny być takie same. Fakt są to zamienniki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja