[S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
[S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Witam ponownie.
Mam cały czas problem ze skrzynią po wymianie dwumasy. Przy ruszaniu na wstecznym występują głośne stuki które po około 2 sekundach ustepują. Sprawę zostawiłem, gdyż w serwisie skrzyń stwierdzono enigmatycznie, że aby zdiagnozowac temat trzeba skrzynie rozebrać i koszt może wynieść od 3 do 8 tyś zł.
O tym problemie pisze aby dac pełny obraz tego co się dzieje ze skrzynią. Post o tym problemie był tutaj: https://a6klub.pl/s-tronic-stuki-po-wym ... t97615.htm
A pojawiła się nowa rzecz:
Przy ruszaniu (delikatnym) do przodu, lub tez przy jeździe w korku auto szarpie. Wystepują takie delikatne 1 lub dwa szarpnięcia. Kiedy w korku jadę puszczając tylko hamulec (nie dodając gazu) auto ruszta płynnie, bez szarpnięć. Jeśli natomiast dodam delikatnie gazu pojawia się szarpnięcia. Jeśli ruszam bardziej gwałtownie to tych szaprnieć nie wyczuwam (ale pewności nie ma). Są natomiast wyraźne przy delikatnym ruszaniu. Czy takie właściowości mogą być związane z dwumasą? Czy nie ma takiej możliwości i problem dotyczy samej skrzyni.
Pytanie 2. Czy opisane problemy mogą dotyczyć samej skrzyni czy np samej mechatroniki.
Ma ktoś sprawdzonego fachowca od skrzyń który podejdzie do tematu? Najlepiej śląsk, dolny ślask, opolszczyzna?
Mam cały czas problem ze skrzynią po wymianie dwumasy. Przy ruszaniu na wstecznym występują głośne stuki które po około 2 sekundach ustepują. Sprawę zostawiłem, gdyż w serwisie skrzyń stwierdzono enigmatycznie, że aby zdiagnozowac temat trzeba skrzynie rozebrać i koszt może wynieść od 3 do 8 tyś zł.
O tym problemie pisze aby dac pełny obraz tego co się dzieje ze skrzynią. Post o tym problemie był tutaj: https://a6klub.pl/s-tronic-stuki-po-wym ... t97615.htm
A pojawiła się nowa rzecz:
Przy ruszaniu (delikatnym) do przodu, lub tez przy jeździe w korku auto szarpie. Wystepują takie delikatne 1 lub dwa szarpnięcia. Kiedy w korku jadę puszczając tylko hamulec (nie dodając gazu) auto ruszta płynnie, bez szarpnięć. Jeśli natomiast dodam delikatnie gazu pojawia się szarpnięcia. Jeśli ruszam bardziej gwałtownie to tych szaprnieć nie wyczuwam (ale pewności nie ma). Są natomiast wyraźne przy delikatnym ruszaniu. Czy takie właściowości mogą być związane z dwumasą? Czy nie ma takiej możliwości i problem dotyczy samej skrzyni.
Pytanie 2. Czy opisane problemy mogą dotyczyć samej skrzyni czy np samej mechatroniki.
Ma ktoś sprawdzonego fachowca od skrzyń który podejdzie do tematu? Najlepiej śląsk, dolny ślask, opolszczyzna?
U mnie rowniez delikatnie szarpie przy delikatnym przyspieszaniu. Dodam, ze jestem po wymianie calej skrzyni i calego jej osprzetu wliczajac dwumas, sprzegla, mechatronike itd. na nowe w ASO. Fajnie, gdyby inni sie wypowiedzieli. Zaczynam sadzic, ze te skrzynie sa zwyczajnie gów***ane. Zwykla skrzynia w Mercedesie dziala lepiej niz tu. Moj Stronic nie jest zbytnio komfortowy.
- damos
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 29 cze 2010, 11:17
- Imię: Damos
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Mechatronika to też skrzyniaObudar pisze: Czy opisane problemy mogą dotyczyć samej skrzyni czy np samej mechatroniki.
U mnie zbliżone objawy były, kiedy miałem przegrzane sprzęgła - miałem takie "strzelanie" słyszalne TYLKO przy delikatnym ruszaniu, jakby przegub zewnętrzny był uszkodzony.
Okazało się jednak, że to tarczki sprzęgieł. Prewencyjnie wymieniono również mechatronikę, ponieważ jej awaria może doprowadzić do spalenia sprzęgieł. W moim przypadku sprawę skomplikował uszkodzony zawór chłodzenia skrzyni - on też mógł spowodować przegrzanie tarczek.
We Wrocławiu ASB Długołęka ogarnia te skrzynie.Obudar pisze:Ma ktoś sprawdzonego fachowca od skrzyń który podejdzie do tematu? Najlepiej śląsk, dolny ślask, opolszczyzna?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Witam,
Pacjent skrzynia stronik OB5 quattro- 245 KM przebieg 270 tys.
Mam następujący problem występujący wyłącznie na automacie w trybie D na rozgrzanym oleju (na zimnym nie występuje) . W trybie S i manual nie występuje w ogóle. Brak jakichkolwiek błędów VCDS.
W trakcie lekkiego przyspieszania niemalże na każdym biegu odczuwalne są chwilowe wibracja auta jako drgania zawieszania/podskakiwania jak przy przejeżdżaniu przez pasy poprzeczne „ostrzegawcze/spowalniające” czy uślizg na tylnej osi. Czasami tez czuć takie uderzenie od tyłu. Dzieje się to już na zapiętym biegu a nie na przejściu.
Trochę mocniejsze naciśnięcie na gaz eliminuje powyższe. Np. na autostradzie przy prędkości 120 km /h bieg D7 i lekkie naciśnięcie gazu drgania, mocniejsze naciśnięcie i znika. Ta sama prędkość i obroty bieg S7 lub manual bez znaczenia czy lekki gaz czy mocniejszy – brak drgań/wibracji/uślizgów.
Biegi w górę i w dół zmienia płynie w trybie D i S. Sprawdziłem ciśnienia na sprzęgłach i generalnie wyglądają przyzwoicie (od 3 w górę) i nie przebijają na 2 sprzęgło w trakcie zapięcia. Również brak jakichkolwiek anomalii w ciśnieniach przy wibracjach/drganiach.
Olej ATF w skrzyni zmieniany był regularnie w ASO co 60 tys.. Ostatnio przy przebiegu 245 tys. Mechatronika z kpl filtrów oraz sprzęgła wymienione też w ASO przy 190 tys. Normalna, spokojna jazda.
Prośba o Wasze podpowiedzi gdzie szukać problemu.
Pacjent skrzynia stronik OB5 quattro- 245 KM przebieg 270 tys.
Mam następujący problem występujący wyłącznie na automacie w trybie D na rozgrzanym oleju (na zimnym nie występuje) . W trybie S i manual nie występuje w ogóle. Brak jakichkolwiek błędów VCDS.
W trakcie lekkiego przyspieszania niemalże na każdym biegu odczuwalne są chwilowe wibracja auta jako drgania zawieszania/podskakiwania jak przy przejeżdżaniu przez pasy poprzeczne „ostrzegawcze/spowalniające” czy uślizg na tylnej osi. Czasami tez czuć takie uderzenie od tyłu. Dzieje się to już na zapiętym biegu a nie na przejściu.
Trochę mocniejsze naciśnięcie na gaz eliminuje powyższe. Np. na autostradzie przy prędkości 120 km /h bieg D7 i lekkie naciśnięcie gazu drgania, mocniejsze naciśnięcie i znika. Ta sama prędkość i obroty bieg S7 lub manual bez znaczenia czy lekki gaz czy mocniejszy – brak drgań/wibracji/uślizgów.
Biegi w górę i w dół zmienia płynie w trybie D i S. Sprawdziłem ciśnienia na sprzęgłach i generalnie wyglądają przyzwoicie (od 3 w górę) i nie przebijają na 2 sprzęgło w trakcie zapięcia. Również brak jakichkolwiek anomalii w ciśnieniach przy wibracjach/drganiach.
Olej ATF w skrzyni zmieniany był regularnie w ASO co 60 tys.. Ostatnio przy przebiegu 245 tys. Mechatronika z kpl filtrów oraz sprzęgła wymienione też w ASO przy 190 tys. Normalna, spokojna jazda.
Prośba o Wasze podpowiedzi gdzie szukać problemu.
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Jeżeli nie było jeszcze robione nic ze sprzęgłem/dwumasem/mechatroniką no to masz dużo potencjalnych elementów które mogą powodować takie zachowanie.
Może być bardzo dużo rzeczy które szwankują.
Uderzenie z tyłu to najtrudniejsza rzecz do wyeliminowania, zacząłbym jednak od samych wibracji.
Sprawdziłbym też wtryski czy aby na pewno są ok, bo w dieslach to potrafią powodować wibracje.
Może być bardzo dużo rzeczy które szwankują.
Uderzenie z tyłu to najtrudniejsza rzecz do wyeliminowania, zacząłbym jednak od samych wibracji.
Sprawdziłbym też wtryski czy aby na pewno są ok, bo w dieslach to potrafią powodować wibracje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Dzięki. A jakie parametry sugerowałbyś sprawdzić na wtryskach?
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Manualnie zrobiłbym test przelewów i dodatkowo sprawdził VCDS'em 'Injection quantity deviation'/'Różnica dawki wtrysku'.
Jak któryś z nich za bardzo odstaje na plus lub minus od reszty to coś tam nie gra.
Jak któryś z nich za bardzo odstaje na plus lub minus od reszty to coś tam nie gra.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Na chwilę obecną jedynie mogłem sprawdzić odczyty odchyleń przy odpalonym silniku:
cyl.1 0,84 mg/stroke
cyl.2 (-) 2,49 mg/stroke
cyl.3 0,47 mg/stroke
cyl.4 0,73 mg/stroke
cyl.5 (-) 0,37 mg/stroke
cyl.6 0,88 mg/stroke
cyl.1 0,84 mg/stroke
cyl.2 (-) 2,49 mg/stroke
cyl.3 0,47 mg/stroke
cyl.4 0,73 mg/stroke
cyl.5 (-) 0,37 mg/stroke
cyl.6 0,88 mg/stroke
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Numer 2 dramat. Zacząłbym od tego.
Można logi zrobić jeszcze i test przelewów czy rzeczywiście 2 kuleje.
Można logi zrobić jeszcze i test przelewów czy rzeczywiście 2 kuleje.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Dzięki Podpowiedz proszę co rozumieć poprzez logi (punkt kalibracji ciśnienia?) .
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
To samo co wrzuciłeś z jałowego zrobić podczas jazdy.
Jednakże tym się nie można jakoś bardzo sugerować. Lepiej jak od razu ogarniesz test przelewów.
Sprawdź jeszcze czy kody z wtryskiwaczy są odpowiednio wprowadzone w VCDS.
Jednakże tym się nie można jakoś bardzo sugerować. Lepiej jak od razu ogarniesz test przelewów.
Sprawdź jeszcze czy kody z wtryskiwaczy są odpowiednio wprowadzone w VCDS.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Moje auto: Allroad C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S-TRONIC] S tronik szarpanie tylko przy delikatnym ruszani
Jasne. Poszperam w internecie jak w zrobić test przelewów na wtryskiwaczach w c7 V6. Chyba, że możesz coś na szybko podesłać.
Wszystkie wtryskiwacze są jeszcze fabryczne.
Dodano:
ten 2gi w trakcie jazdy pracuje w okolicach 0, przy mocniejszym wciskaniu gazu podejdzie do ok. +2,5. Na zapiętej 1 przy wolnym ruszaniu (-) 2,0
Wszystkie wtryskiwacze są jeszcze fabryczne.
Dodano:
ten 2gi w trakcie jazdy pracuje w okolicach 0, przy mocniejszym wciskaniu gazu podejdzie do ok. +2,5. Na zapiętej 1 przy wolnym ruszaniu (-) 2,0