Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Cześć wszystkim możecie powiedzieć co dokładnie odpowiada za duży czas zwłoki po wrzuceniu z R na D u mnie nie zawsze jest problem ale czasem myślę że już zapioł dodam gazu jest mega szarpnięcie a czasem płynnie zmienię że nie czuje zmiany z R na D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Kolego zacznij od adaptacji skrzyni, najlepiej ODIS nastawy podstawowe w sterowniku skrzyni - > nastawy podstawowe, adaptacja skrzyni: kalibracja czujników przesuwu i punkty ślizgania sprzęgieł K1 i K2
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Da się to zrobić vcdsem albo autelem albo mam jeszcze eautocoma.? Autelem próbowałem zrobić adaptacje to teraz przy zmianie z dwa na trzy jest szarpnięcie ale powoli coraz mniej odczuwalne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Kolego tylko ODIS. Tym ASO wykonuje odpłatnie adaptacje i jest to program dedykowany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
I powinno pomóc?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Kolego jemu pomogło:
https://www.youtube.com/watch?v=iBeNU-wkmiE
mi pomogło i pomaga, więc i tobie może pomóc
https://www.youtube.com/watch?v=iBeNU-wkmiE
mi pomogło i pomaga, więc i tobie może pomóc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Wielkie dzięki za odzew i rade. Muszę kogoś znaleźć z tym oprogramowaniem i zadziałać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Pacjent skrzynia stronik OB5 quattro- 245 KM przebieg 270 tys.
Mam następujący problem występujący wyłącznie na automacie w trybie D na rozgrzanym oleju (na zimnym nie występuje) . W trybie S i manual nie występuje w ogóle. Brak jakichkolwiek błędów VCDS.
W trakcie lekkiego przyspieszania niemalże na każdym biegu odczuwalne są chwilowe wibracja auta jako drgania zawieszania/podskakiwania jak przy przejeżdżaniu przez pasy poprzeczne „ostrzegawcze/spowalniające” czy uślizg na tylnej osi/ czuć takie uderzenie od tyłu. Dzieje się to już na zapiętym biegu a nie na przejściu. Na "zapiętym" już biegu w momencie szarpnięcia/uderzenia/itp obroty na chwilę lekko idą w górę pomimo, że gaz w tym samym położeniu i prędkość się nie zwiększa (zweryfikowane też na tempomacie).
Trochę mocniejsze naciśnięcie na gaz eliminuje powyższe. Np. na autostradzie przy prędkości 120 km /h bieg D7 i lekkie naciśnięcie gazu drgania, mocniejsze naciśnięcie i znika. Ta sama prędkość i obroty bieg S7 lub manual bez znaczenia czy lekki gaz czy mocniejszy – brak drgań/wibracji/uślizgów.
Biegi w górę i w dół zmienia płynie w trybie D i S. Sprawdziłem ciśnienia na sprzęgłach i generalnie wyglądają przyzwoicie (od 3 w górę) i nie przebijają na 2 sprzęgło w trakcie zapięcia. Również brak jakichkolwiek anomalii w ciśnieniach przy wibracjach/drganiach.
Olej ATF w skrzyni zmieniany był regularnie w ASO co 60 tys.. Ostatnio przy przebiegu 245 tys. Mechatronika z kpl filtrów oraz sprzęgła wymienione też w ASO przy 190 tys. Normalna, spokojna jazda.
Prośba o Wasze podpowiedzi gdzie szukać problemu no i jego rozwiązania
. Czy adaptacja sprzęgieł mogła by tu coś pomóc? Albo soft od tunera?
Mam następujący problem występujący wyłącznie na automacie w trybie D na rozgrzanym oleju (na zimnym nie występuje) . W trybie S i manual nie występuje w ogóle. Brak jakichkolwiek błędów VCDS.
W trakcie lekkiego przyspieszania niemalże na każdym biegu odczuwalne są chwilowe wibracja auta jako drgania zawieszania/podskakiwania jak przy przejeżdżaniu przez pasy poprzeczne „ostrzegawcze/spowalniające” czy uślizg na tylnej osi/ czuć takie uderzenie od tyłu. Dzieje się to już na zapiętym biegu a nie na przejściu. Na "zapiętym" już biegu w momencie szarpnięcia/uderzenia/itp obroty na chwilę lekko idą w górę pomimo, że gaz w tym samym położeniu i prędkość się nie zwiększa (zweryfikowane też na tempomacie).
Trochę mocniejsze naciśnięcie na gaz eliminuje powyższe. Np. na autostradzie przy prędkości 120 km /h bieg D7 i lekkie naciśnięcie gazu drgania, mocniejsze naciśnięcie i znika. Ta sama prędkość i obroty bieg S7 lub manual bez znaczenia czy lekki gaz czy mocniejszy – brak drgań/wibracji/uślizgów.
Biegi w górę i w dół zmienia płynie w trybie D i S. Sprawdziłem ciśnienia na sprzęgłach i generalnie wyglądają przyzwoicie (od 3 w górę) i nie przebijają na 2 sprzęgło w trakcie zapięcia. Również brak jakichkolwiek anomalii w ciśnieniach przy wibracjach/drganiach.
Olej ATF w skrzyni zmieniany był regularnie w ASO co 60 tys.. Ostatnio przy przebiegu 245 tys. Mechatronika z kpl filtrów oraz sprzęgła wymienione też w ASO przy 190 tys. Normalna, spokojna jazda.
Prośba o Wasze podpowiedzi gdzie szukać problemu no i jego rozwiązania

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 15 kwie 2024, 08:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Kończą ci się sprzęgła poprostu sprawdź czas napełniania sprzęgieł u znajomego w A4b8 0B5 był identyczny obiaw wymieniliśmy w koszach tarczki i tłoki skrzynia pracuje idealnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Ok. Dzięki. To sprawdzenie czasu napełniania sprzęgieł zobaczę w parametrach live czy w innym miejscu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Kolego w chuja cie zrobili i tyle w temacie.
Kolega Marzec39 ma rację do roboty masz sprzęgła i żadne vcdesy i sprawdzanie parametrów nic tutaj ci nie dadzą.
Wjedź na kanał i sprawdź jakość oleju atf, jego konsystencję, barwę i zapach. Jeżeli miałeś wymieniane tarczki, mechatronikę i olej przy 190kkm przez "fachowców" z ASO, to niemożliwością jest, przy zaledwie takim przebiegu jak teraz masz, zajechanie sprzęgieł.
Reasumując, zostałeś zrobiony w chuja.
Chcesz latać ze spokojna głową: to zrób to sam. Wydasz kasę, ale będziesz wiedział co, gdzie i jak.
Do montażu duży zestaw naprawczy mechatroniki, tarczki i olej, adaptacja sprzęgieł w ODIS.
Jak przekładki tarczek są spalone i kosz fioletowy, to kosz cały do wymiany.
Powodzenia
Kolega Marzec39 ma rację do roboty masz sprzęgła i żadne vcdesy i sprawdzanie parametrów nic tutaj ci nie dadzą.
Wjedź na kanał i sprawdź jakość oleju atf, jego konsystencję, barwę i zapach. Jeżeli miałeś wymieniane tarczki, mechatronikę i olej przy 190kkm przez "fachowców" z ASO, to niemożliwością jest, przy zaledwie takim przebiegu jak teraz masz, zajechanie sprzęgieł.
Reasumując, zostałeś zrobiony w chuja.
Chcesz latać ze spokojna głową: to zrób to sam. Wydasz kasę, ale będziesz wiedział co, gdzie i jak.
Do montażu duży zestaw naprawczy mechatroniki, tarczki i olej, adaptacja sprzęgieł w ODIS.
Jak przekładki tarczek są spalone i kosz fioletowy, to kosz cały do wymiany.
Powodzenia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 27 lis 2017, 19:59
- Imię: Enzo
- Rocznik: 2012
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Lokalizacja: Poznań
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Hej,
właśnie "trochę" mnie dziwi fakt, że podobno nowe sprzęgła (a w sumie cały kosz sprzęgłowy OB5141030F+zestaw naprawczy mech. 0B5398048D) padłby po spokojnym przejechaniu raptem 80 tys. Co prawda wymiana była była w 2019 r.
Na całe szczęście wtedy za to nie płaciłem
.
właśnie "trochę" mnie dziwi fakt, że podobno nowe sprzęgła (a w sumie cały kosz sprzęgłowy OB5141030F+zestaw naprawczy mech. 0B5398048D) padłby po spokojnym przejechaniu raptem 80 tys. Co prawda wymiana była była w 2019 r.
Na całe szczęście wtedy za to nie płaciłem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 25 maja 2024, 18:02
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A5 8T
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Długi czas reakcji skrzyni S-Tronic
Cześć wszystkim,
Podepnę się pod temat i liczę na poradę
Audi A5 2012 3.0 245 S-tronic. Przebieg 366 tys.
Skrzynia działała bezproblemowo poza tym, że sporadycznie gasł silnik na wstecznym, gdy ruszałem pomału i zazwyczaj pod górkę. Problem zniknął pół roku temu całkowicie.
Teraz komunikat o przegrzanej skrzyni pojawił się najpierw raz, a potem po 100 km cały czas "dyskoteka". Moje kody:
P17D800: Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła (Pasywny/Sporadyczny)
U010000: Brak komunikacji z ECM/PCM (Pasywny/Sporadyczny)
P187B00: Selektor biegu 2 - Proces załączania nieudany (Pasywny/Sporadyczny)
U010000: Brak komunikacji z ECM/PCM (Pasywny/Sporadyczny)
P284A00: Widelec zmiany biegów "B" zablokowany (Pasywny/Sporadyczny)
Mam kilka sugestii:
Mechanik, który zna się na Audi: zrobić aktualizację skrzyni - duża szansa, że będę jeździł dalej normalnie. Jeżeli nie, to duży serwis od razu: sprzęgło + mechatronika + czujnik + płyny = 11 000 zł netto.
Mechanik z ASO: po aktualizacji mogę w ogóle już nie ruszyć. Dać spokój, kupić używkę z niskim przebiegiem.
Każdy majster od regeneracji skrzyni: tylko i wyłącznie duży serwis (11 000 zł netto).
Czy możecie mi poradzić, co robić? Oprócz tego komunikatu wszystko działa bardzo dobrze, więc mam trochę niesmak, żeby remontować za 13500k...
Kamil
-
Podepnę się pod temat i liczę na poradę

Skrzynia działała bezproblemowo poza tym, że sporadycznie gasł silnik na wstecznym, gdy ruszałem pomału i zazwyczaj pod górkę. Problem zniknął pół roku temu całkowicie.
Teraz komunikat o przegrzanej skrzyni pojawił się najpierw raz, a potem po 100 km cały czas "dyskoteka". Moje kody:
P17D800: Ograniczenie momentu obrotowego z powodu temperatury sprzęgła (Pasywny/Sporadyczny)
U010000: Brak komunikacji z ECM/PCM (Pasywny/Sporadyczny)
P187B00: Selektor biegu 2 - Proces załączania nieudany (Pasywny/Sporadyczny)
U010000: Brak komunikacji z ECM/PCM (Pasywny/Sporadyczny)
P284A00: Widelec zmiany biegów "B" zablokowany (Pasywny/Sporadyczny)
Mam kilka sugestii:
Mechanik, który zna się na Audi: zrobić aktualizację skrzyni - duża szansa, że będę jeździł dalej normalnie. Jeżeli nie, to duży serwis od razu: sprzęgło + mechatronika + czujnik + płyny = 11 000 zł netto.
Mechanik z ASO: po aktualizacji mogę w ogóle już nie ruszyć. Dać spokój, kupić używkę z niskim przebiegiem.
Każdy majster od regeneracji skrzyni: tylko i wyłącznie duży serwis (11 000 zł netto).
Czy możecie mi poradzić, co robić? Oprócz tego komunikatu wszystko działa bardzo dobrze, więc mam trochę niesmak, żeby remontować za 13500k...
Kamil
-