Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Bład sondy lambdy

Diagnostyka VAG
Awatar użytkownika
dydusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2011, 14:49
Imię: Darek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bład sondy lambdy

Post autor: dydusek » 14 lis 2023, 00:16

Dodam dla potomnych - u mnie też to była sonda. Od paru miesięcy od wymiany błąd się już nie pojawił. Silnik 2.0 TDI CNHA.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: Bład sondy lambdy

Post autor: -Tomek- » 16 kwie 2024, 13:54

U mnie też co około 2-3 miesiące pojawia się błąd sondy lambda (silnik CNHA 2014r).
Domyślam się, że sonda powoli się kończy i też czeka mnie wymiana?

Ciekawi mnie tylko komunikat "Pump Current Open Circuit" sugerujący przerwanie obwodu jakiejś pompy - ktoś wie o jaką pompę chodzi?

Kod: Zaznacz cały

18111 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
      	P2237 00 [096] - Pump Current Open Circuit
      	Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
         	Freeze Frame:
                	Fault Status: 00000001
                	Fault Priority: 2
                	Fault Frequency: 3
                	Mileage: 166681 km
                	Date: 2023.12.16
                	Time: 14:09:18

                	Engine speed: 1387.50 /min
                	Normed load value: 69.4 %
                	Vehicle speed: 54 km/h
                	Coolant temperature: 37 °C
                	Intake air temperature: 27 °C
                	Ambient air pressure: 990 mbar
                	Voltage terminal 30: 14.580 V
                	Unlearning counter according OBD: 38
                	Oxyg.sens.bank 1 before oxi cat: sign. qual. pump curr.regul.: 14
                	Oxyg.sensor bank 1 before oxi cat: signal quality temp regulat.: 6
                	O2 sen. bank 1 upstrm oxi cat: elec. correct. pump current: 0.0000000 A
                	Oxygen sensor bank 1 before oxi cat: heater activation: 0.461 %
                	O2 sen. bank 1 upstrm oxi cat: elec. corrected Urie sen. value: 2.0819 V
                	Oxygen sensor bank 1 before oxi cat: adjustable resistor: 81.7 Ohm
                	Oxyg.sensor bank 1 before oxi cat: curr.pump curr.adaptation: 1.0317

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Bład sondy lambdy

Post autor: tomnik » 18 kwie 2024, 11:14

W szerokopasmowej sondzie lambda poprzez przyłożenia napięcia do jednego z jej układu, zachodzi zjawisko nazwane "pompowaniem jonów", a tenże układ "pompą tlenu". To nazewnictwo może rzeczywiście być mylące i nieobeznanemu z działaniem sondy i procesami w sondzie przebiegającymi, sugerować fizyczne istnienie znanego powszechnie podzespołu, jakim jest pompa.
Jeśli chciałbyś zagłębić się i poznać działanie (dość skomplikowane) przedmiotowego czujnika (sonda l.), tekst do przeczytania : https://www.zssplus.pl/prace_dyplomowe/ ... r/szer.htm

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0.TDI 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: Bład sondy lambdy

Post autor: -Tomek- » 18 kwie 2024, 12:26

tomnik pisze:
18 kwie 2024, 11:14
W szerokopasmowej sondzie lambda poprzez przyłożenia napięcia do jednego z jej układu, zachodzi zjawisko nazwane "pompowaniem jonów", a tenże układ "pompą tlenu". To nazewnictwo może rzeczywiście być mylące i nieobeznanemu z działaniem sondy i procesami w sondzie przebiegającymi, sugerować fizyczne istnienie znanego powszechnie podzespołu, jakim jest pompa.
Jeśli chciałbyś zagłębić się i poznać działanie (dość skomplikowane) przedmiotowego czujnika (sonda l.), tekst do przeczytania : https://www.zssplus.pl/prace_dyplomowe/ ... r/szer.htm
Dzięki za odpowiedź - podejrzewałem, że "pompa" to jakieś nomenklaturowe określenie wynikające z budowy sensora, ale chciałem się upewnić. :)

Typowa żywotność sondy lambda z grzałką to 160tys. km i w moim przypadku (166tys) to się dokładnie zgadza.

Mam jeszcze pytanie o wybór producenta - jakiego producenta jest oryginalna sonda (03L 906 262 Q) i jakiego zamiennika polecacie?
Bosch, Delphi, Facet, ESP, FAE, NGK ?

Ze względu na koszty (ok. 200zł) skłaniam się do Delphi.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Bład sondy lambdy

Post autor: tomnik » 18 kwie 2024, 17:52

W oryginale to Bosch, taką też polecam. U mnie sonda zaczęła generować sporadyczny błąd po przebiegu 330 tys. km. Nabyłem droga kupna (po za ASO) Bosch'a. Nie sądzę aby zakup w ASO był konieczny.
Przykładowe linki :
https://aparts.pl/sonda-lambda-bosch-02 ... 0281004191
https://allegro.pl/oferta/sonda-lambda- ... 1162513528

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga