Witam
Dodaje nowy temat, ponieważ żaden z już powstałych nie wpisuje się dokładnie w to co dzieje się z moim autkiem. Mianowicie, przy dodaniu gazu do dechy, podczas najwiekszego obciążenia układu napędowego pojawiają sie wibracje odczuwalne zarówno na kierownicy jak i na budzie. Problem przy delikatnej jeździe z małymi prędkościami praktycznie nie istnieje, natomiast pojawia sie przy dużych prędkościach, czyli gdzieś od 130km/h. Dodam, że opony i felgi sa nowe i dobrze wyważone. Wymieniłem już obie półosie w całości (nowe są z GSP), poduszkę skrzyni biegów, podporę plus przegub wału po czym był wał wyważony, prawy i lewy wahacz z przodu tzw banany, no i brakuje mi już pomysłów. Boje sie ze to może być skrzynia, ale nie bardzo wiem jak to zdiagnozowac, czy kotś spotkał sie juz kiedys z takimi objawami? Wibracja które występuja sa jednostajne i można przy duzej predkości usłyszeć towarzyszace im charakterystyczne huczenie, jakby coś bylo delikatnie nie w osi lub miało luzy i przy wysokiej prędkości obrotowej generowało drgania. Proszę o pomoc i z góry dziekuje.
Wibracje przy ostrym przyspieszaniu i predkości powyżej 130km/h
- Edddisz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 161
- Rejestracja: 22 lis 2013, 09:15
- Imię: Emem
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wibracje przy ostrym przyspieszaniu i predkości powyżej 130km/h
Jak masz opcję to zamień opony miejscami/lub sprawdź na innym komplecie czy jest to samo.
Zwróć uwage na kondycję dwumasy, jak wibruje tylko i wyłącznie przy przyśpieszaniu to duża szansa, że dwumas się kończy (szczególnie jak masz może program zrobiony).
Przeguby wewnętrzne GSP są słabej jakości i mogły nie przynieść poprawy więc mimo wszystko wcale bym nie był pewien, że możesz uznać je za odhaczone. Szybko po montażu łapią luz.
Też u siebie mam leciutkie wibracje przy prędkościach autostradowych, ale nie mają związku z przyśpieszaniem.
Jest bardzo dużo opcji które mogą jeszcze na to wpływać.
Sprawdź stan olejów w skrzyni/dyfrze.
Piasty też do weryfikacji.
Jakbyś miał problem w skrzyni to się nie dowiesz, nikt ci tego nie zdiagnozuje - chyba, że to coś widocznego na pierwszy rzut oka typu łożysko czy właśnie dwumas.
Zwróć uwage na kondycję dwumasy, jak wibruje tylko i wyłącznie przy przyśpieszaniu to duża szansa, że dwumas się kończy (szczególnie jak masz może program zrobiony).
Przeguby wewnętrzne GSP są słabej jakości i mogły nie przynieść poprawy więc mimo wszystko wcale bym nie był pewien, że możesz uznać je za odhaczone. Szybko po montażu łapią luz.
Też u siebie mam leciutkie wibracje przy prędkościach autostradowych, ale nie mają związku z przyśpieszaniem.
Jest bardzo dużo opcji które mogą jeszcze na to wpływać.
Sprawdź stan olejów w skrzyni/dyfrze.
Piasty też do weryfikacji.
Jakbyś miał problem w skrzyni to się nie dowiesz, nikt ci tego nie zdiagnozuje - chyba, że to coś widocznego na pierwszy rzut oka typu łożysko czy właśnie dwumas.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 cze 2023, 13:14
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0TDi CLAA 204KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Świerklany
Re: Wibracje przy ostrym przyspieszaniu i predkości powyżej 130km/h
Dzieki za odpowiedz, sprawa teraz wyglada tak ze wymienilem te polosie z GSP, na regenerowane oryginaly i jest niebo a ziemia. Nadal jednak przy predkosci powyze 140 km/h pojawiaja sie delikatne wibracje i jakby takie gluche buczenie im towarzyszy. Sprawdze jeszcze na innym komplecie opon czy cos sie zmieni. Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga