Witam wszystkich serdecznie przychodzę do was z problemem być może ktoś z was wie o co może chodzić.
Pacjent to :
A6 C6 2005r, 2.0TDI BLB manual.
Mianowicie dziś podczas najzwyklejszej jazdy po mieście,
Nagle na fisie wyświetliły się błędy Odcięcia ABS/ASR oraz hamulca ręcznego.
Błędy są stałe więc wyświetlają się również na desce rozdzielczej.
Hamulec ręczny mogę zaciągnąć i popuścić od tego czasu tylko kiedy silnik jest wyłączony.
Po podpięciu ją pod laptopa wyświetlają się dwa błędy (patrz w załaczniku)
Czujnik w prawym tylnym kole został sprawdzony miernikiem. Czujnik odbiera prąd a kabel go ma więc wykluczam wiązkę jak i sam Czujnik. (Podczas gdy odpinam Czujnik błąd od niego znika z rejestru błedow lecz ten od modółu pozostaje.)
Dla pewności po sprawdzałem przewody od alternatora oraz doładowanie i wszystko wydaje się w normalnie, bezpieczniki również sprawdzone.
Zastanawiam się czy mogło dojść po prostu do uszkodzenia modułu sterującego ABS i dlatego takie błędy zaistniały.
Z góry bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
Od momentu kiedy błędy zaczęły się wyświetlać również pojawiła się kolejna dziwna sytuacja która nie wiem czy może być z tym wszystkim powiązana, podczas mocnych lewo i prawo skretow podczas jazdy jak i przy ruszaniu a dokładnie puszczaniu sprzęgła słychać dziwny dźwięk
Tak jak by jakiś pasek się ślizgał (inaczej nie wiem jak to opisać) dodam że cały zestaw napinacza był niedawno wymieniany i na moje oko wszystko tam jest jak być powinno.
[A6 C6 2.0TDI] Błąd abs/asr oraz hamulca ręcznego.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 lip 2020, 22:05
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
[A6 C6 2.0TDI] Błąd abs/asr oraz hamulca ręcznego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 84
- Rejestracja: 08 lis 2020, 11:00
- Imię: Hubert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Łosice
Re: [A6 C6 2.0TDI] Błąd abs/asr oraz hamulca ręcznego.
W module ręcznego jest błąd bo abs ma błąd. U mnie było tak że waliło błąd tył prawy, przy próbie wymiany czujnika był tak zapieczony że się urwał i trzeba było rozwiercić. Tydzień po wymianie znów był błąd. W blokach pomiarowych w abs niby prędkość pokazywało ale pod blokiem 007 dla prawego tyłu pokazywało not ok a pod 008 kierunek z dużym opóźnieniem w porównaniu do reszty.
Po wymianie łożyska problem zniknął, a do uszkodzenia łożyska doszło przez korozję aluminium i zniekształcenie dekielka z tyłu zwrotnicy. Łożysko tak mocno stało że samo wybicie zajęło 1h przy pomocy 10kg młota i dostępu z kanału.007,0,Installation Position
007,1,Install. Position,Front Left,Display Range: invalid/OK/not OK (invalid when standig still)
007,2,Install. Position,Front Right,Display Range: invalid/OK/not OK (invalid when standig still)
007,3,Install. Position,Rear Left,Display Range: invalid/OK/not OK (invalid when standig still)
007,4,Install. Position,Rear Right,Display Range: invalid/OK/not OK (invalid when standig still)
008,0,Direction of Rotation
008,1,Direction,Front Left,Display Range: invalid/forward/reverse (invalid when standig still)
008,2,Direction,Front Right,Display Range: invalid/forward/reverse (invalid when standig still)
008,3,Direction,Rear Left,Display Range: invalid/forward/reverse (invalid when standig still)
008,4,Direction,Rear Right,Display Range: invalid/forward/reverse (invalid when standig still)
Moje daily: Audi A6 C6 2006 2.0 TDI BRE "420k km na blacie"
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
Taty: 2017 SQ7 4M 4.0 V8 TDI CZAC
Nowy nabytek: Q5 8R 2.0 TDI CNHA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 lip 2020, 22:05
- Imię: Dawid
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: [A6 C6 2.0TDI] Błąd abs/asr oraz hamulca ręcznego.
Witam. Serdeczne dzięki za odpowiedź. Lecz dziś wyszedl ciąg dalszy problemu.
Musiałem przejechać się autem. Oczywiście poprzednie błędy nadal były lecz nie miałem dziś niestety jak posprawdzać i szukać dalej przyczyny.
No i po zaparkowaniu samochodu i zgaszeniu silnika (tylko wtedy dzialal ham. Ręczny.) Naciśnięciu przycisku ręcznego, cała deska rozdzielcza zapaliła się fis wywalił z sto różnych bledow i odcięło zasilanie. ( nim je znów włączyłem to sprawdziłem kable od akumulatora oraz klemy czy wszystko jest ok i oczywiście było, dodam że akumulator był wymieniany rok temu wiec z nim problemów raczej nie bedzie)
No i po włączeniu zapłonu i uruchomieniu auta, zaświeciły się te same błędy które były oraz dodatkowo zapalił się na fisie duży błąd trwały o odcięciu ham. Ręcznego z wykrzyknikiem. Od tego momentu dioda na przycisku hamulca ciągle miga i nie mogę go odpuścić. Więc sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i te od ręcznego są w 100% sprawne, dla pewności wymieniłem na nowe i problem dalej jest, nie mogę odpuścić ręcznego.
Dopiero jutro będę miał czas żeby przy tym usiąść ale może ktoś z was ma jakieś sugestie od czego zacząć.
Wszystkim życzę szczęśliwego nowego roku i z góry dziękuję za odpowiedź.
Musiałem przejechać się autem. Oczywiście poprzednie błędy nadal były lecz nie miałem dziś niestety jak posprawdzać i szukać dalej przyczyny.
No i po zaparkowaniu samochodu i zgaszeniu silnika (tylko wtedy dzialal ham. Ręczny.) Naciśnięciu przycisku ręcznego, cała deska rozdzielcza zapaliła się fis wywalił z sto różnych bledow i odcięło zasilanie. ( nim je znów włączyłem to sprawdziłem kable od akumulatora oraz klemy czy wszystko jest ok i oczywiście było, dodam że akumulator był wymieniany rok temu wiec z nim problemów raczej nie bedzie)
No i po włączeniu zapłonu i uruchomieniu auta, zaświeciły się te same błędy które były oraz dodatkowo zapalił się na fisie duży błąd trwały o odcięciu ham. Ręcznego z wykrzyknikiem. Od tego momentu dioda na przycisku hamulca ciągle miga i nie mogę go odpuścić. Więc sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i te od ręcznego są w 100% sprawne, dla pewności wymieniłem na nowe i problem dalej jest, nie mogę odpuścić ręcznego.
Dopiero jutro będę miał czas żeby przy tym usiąść ale może ktoś z was ma jakieś sugestie od czego zacząć.
Wszystkim życzę szczęśliwego nowego roku i z góry dziękuję za odpowiedź.