Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Czy warto kupić tę A6/A7? Co w nich się psuje? Znalazłem ciekawą ofertę! Miejsce pytań, próśb o porady przed zakupem Audi A6/A7.
WuHu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2023, 22:05
Imię: Patryk
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grajewo

Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: WuHu » 26 lis 2023, 21:58

Cześć, jestem na etapie oglądania auta, oglądając ten dokladny model na pneumatyce nalotu 230k km 2013rok (z tego co czytałem ten rocznik najlepszy wybor). Sprzedający poinformował mnie ze oleju w skrzyni nie wymienia się do momentu wycieku lub niepokojących dźwięków (z tego co ja wiem o automatyczne skrzynie trzeba bardziej dbac wymiana oleju co 60k km). Pytając o rozrząd powiedział że do 300kkm bez problemu będzie chodzic. Słyszałem dużo o zawieszeniu pneumatycznym ze jak padnie to drogie rzeczy, sprzedający mówi w tym przypadku też w drugą stronę ze części są w miarę tanie... Tu proszę o waszą fachową opinie.
Sprzedający zgodził się na sprawdzenie auta przez firmę zewnętrzna typu autotesto mówiąc ze pewniak.
Prosiłbym też o jakieś rady na co szczególnie zwrócić uwagę, gdzie zajrzeć
Orientuje się ktoś może jak wygląda cenowo wymiana rozrządu i oleju w skrzyni

Dodam że z A6 nie miałem jeszcze doczynienia i dziękuję za wasze opinie

pawcio81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 238
Rejestracja: 15 paź 2016, 20:51
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Polkowice

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: pawcio81 » 27 lis 2023, 10:01

Odważnie celujesz, auto z takim silnikiem i w takiej konfiguracji, tanie w eksploatacji nie będzie, myślę, że wymiana oleju to jedna z tańszych czynności serwisowych. Pneumatyka, silnik 313HP może narobić kosztów, z tego, co mi wiadomo, to głowice lubią w nim często padać. Oczywiście to tylko moje zdanie, ja bym się zastanowił dwa razy, czy będę w stanie udźwignąć ewentualny ciężar utrzymania takiego auta. Przyjemność z jazdy zapewne jest bardzo duża, ale na utrzymanie też trzeba będzie wykładać sporo środków.

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: Jareknb » 27 lis 2023, 11:29

Jeżeli sprzedający na każde pytanie o wymianach mówi że tego nie trzeba, uciekaj od tego auta jak najszybciej, dobił do 230 tyś, teraz ty możesz mieć studnie bez dna, ja przez 3 lata dołożyłem ponad 30 tyś, wyleczyłem się z tej marki skutecznie. Chcesz takie auto, szukaj w Niemczech lub Austrii przed lifta z przebiegiem do 100 tyś, są takie, lecz są bardzo drogie, niestety.

WuHu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2023, 22:05
Imię: Patryk
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grajewo

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: WuHu » 28 lis 2023, 09:11

No dobra szczerze mówiąc jestem przygotowany na jakieś tam koszta eksploatacji, rozrzad na łańcuchu dobra rzecz ale nic nie jest wieczne... rozrzad+olej w skrzynii 9k nie moje. Pneumatyka- z nią nie miałem doczynienia i szczerze mówiąc obawiam się najbardziej czytając posty ludzi. Druga strona medalu ale kto powiedział że ona rozsypie się w szybkim czasie. Są też ludzie którzy piszą że jest too super sprawa :>
Szukając auta za granicami kraju hmm w pl jest kilka sztuk przed lifta 313hp z przebiegami 250k km (-/+) i tu podejrzenia są że był kręcony licznik bo jednak auta 10letnie. Za granicami ludzie też kombinują 100kkm moim zdaniem jest niemal niemożliwe (no bo co dziadek do kościoła w niedzielę jezdzil ?!) Az tak nie jestem naiwny 😉

Jareknb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 03 wrz 2020, 07:49
Imię: Jarosław
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.5 V8 520KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Biała

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: Jareknb » 28 lis 2023, 09:36

Pneumatyka to chyba najmniejszy problem w tych autach, a co do przebiegów to poniżej link do pierwszego lepszego, szkoda że ma ksenony tylko, ale w Niemczech idzie znaleźć jeszcze lepsze rodzynki. Jeszcze raz piszę, daj sobie spokój, ja nie posłuchałem znajomego, wydawało mi się że przecież to audi.
https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtw ... -728305681

WuHu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2023, 22:05
Imię: Patryk
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grajewo

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: WuHu » 28 lis 2023, 11:21

Ja celuje bardziej w sedan/limuzyne A możesz mi wskazać po jakiej stronie leży ten wielki problem? Domyślam się że chodzi o silnik 3.0? Podobno są polecane (niby 2.0<3.0<4.2)
Znajomy namawia mnie na auto ze Stanów, mam lekkie obawy nie ukrywam

Awatar użytkownika
zadziora
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 02 sie 2013, 19:25
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: zadziora » 29 lis 2023, 20:57

Sam mam takie auto, które próbuję od kilku miesięcy sprzedać, jednak cenię wysoko i pewnie zostanie ze mną na przyszły rok. Nie wiem skąd takie opinie jak wyżej- idąc tym tokiem c7 3,0tdi to auto do 200tys.km przebiegu i na szrot. 230 tys. to normalny nalot dla 10 letniego diesla w warunkach polskich, w Niemczech x2.
Oczywiście 3,0 jest droższe w utrzymaniu od 2,0 ale tych obydwu silników nawet nie ma co porównywać. Bolączki 3,0tdi to rozrząd, wycieki płynu chłodzącego plus s tronic w wersji 245KM. Jeśli poprzednik nie zrobił tych rzeczy i mówi, że wszystko gra to trzeba mieć spory wydatek na uwadze. Pneumatyka nie jest wadliwa w c7 i dla mnie jest to jeden z najważniejszych plusów c7.

WuHu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 25 lis 2023, 22:05
Imię: Patryk
Moje auto: A4 B8
Rocznik: 2008
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grajewo

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: WuHu » 30 lis 2023, 10:32

Zadziora dzięki za konkretny komentarz, właśnie o taki mi chodziło. Ciężko znaleźć właśnie sztuke w którym rozrzad był robiony bo każdy czeka do tej magicznej granicy 300 kkm wrrr

yarowsc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1331
Rejestracja: 10 sie 2017, 23:32
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubuskie
Kontakt:

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: yarowsc » 30 lis 2023, 17:50

z mojego punktu widzenia, wygląda to tak. pneumatyka wadliwa nie jest, ale w naprawach jest drożej jak na zwykłym zawiasie. używki - przednie amory 800-1000pln/szt, tylne amory 500-600pln/szt., tylne miechy 300-400pln/szt. skrzynia w BiTurbo to Tiptronic, sporo wytrzymalsza od S-Tronic. koszt rozrządu z wymianą to coś ok. 5tyś.pln. są na rynku egzemplarze z niskim przebiegiem - niestety trzeba do tej opcji sporo dopłacić. opcje wyposażenia w C7 - bardzo zróżnicowane i taką naprawdę na Max wyposażoną, znaleźć ciężko.

życzę powodzenia w łowach - pozdro......
R1200GS ADV LC

Awatar użytkownika
zadziora
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 02 sie 2013, 19:25
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: zadziora » 30 lis 2023, 21:55

Może mam szczęście choć nie słyszałem o jakichś częstych awariach pneumatyki- jeżdżę ok 4 lata, zrobiłem niecałe 100tys.km i z pneumatyki wymieniałem tylko jakiś czujnik poziomowania. Poza tym sprawdzałem zawieszenie na ścieżce diagnostycznej i nic nie jest do wymiany przez cały ten mój okres uzytkowania- dla mnie pneumatyka na wielki plus.

Carloss*
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 08 paź 2012, 08:21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Audi a6 c7 3.0 biturbo 313hp tiptronik

Post autor: Carloss* » 28 gru 2023, 16:32

Ja posiadam takie auto z 2013 r od nowości. Aktualny przebieg 360kkm i o dziwo ma się świetnie. DPF na miejscu, wtryski od nowości turbina również. W zawieszeniu wymieniałem niestety jeden prawy tylni miech, przetarł się i oczywiście jakiś tam czujnik od poziomowania ze 2 razy. Rozrząd, bo już dawał znać o sobie podczas odpalania został wymieniony przy 150 kkm. Coś tam jeszcze po drodze robiłem, ale nic poważnego raczej drobiazgi. Teraz szykuje się naprawa związana z ubytkami płynu chłodzącego - znany temat i przy okazji wymienię profilaktycznie rozrząd i chyba zostawię auto w rodzinie jako zastępcze, bo aż żal sprzedawać za grosze takie auto, które wiem ,że jeszcze sporo wytrzyma :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6/A7”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga