Sklep Ipart
opony aut
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

Zawieszenie
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lip 2018, 15:22

Jedynie więcej pracy będzie z tyłu, ponieważ trzeba dodatkowo odkręcić amortyzator, a z przodu nie ma różnicy, bo i tak muszą wyciągać całą kolumnę sprężyna/amortyzator, aby zmienić sprężynę. Dochodzą jednak koszty amortyzatorów, osłon i odbojów.

Osobiście zmieniłbym tylko sprężyny na 1BE, ponieważ na pewno auto pójdzie więcej niż centymetr do góry, bo będą to nowe sprężyny, a obecne są już trochę 'uklepane' :p.

To samo auto na obu zawieszeniach (1BA z lewej, 1BE z prawej):

Obrazek Obrazek

Przejście na 1BA będzie kosztowało 1830 zł, więc trzeba dołożyć ok. 1320 zł w SPAM do 1BE + robota za wymianę amortyzatorów.

[ Dodano: 2018-07-07, 15:22 ]
Dla mnie lepiej wygląda na 1BE <okok>.

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 08 lip 2018, 10:11

Obie opcje do rozważenia, dzięki wielkie za wyczerpujące info ;)
Mógłbyś mi podać liste cześci w obu opcjach ?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lip 2018, 14:19

Od razu zaznaczam, że poniższe zestawienia dotyczą konkretnie Twojego auta i nie mogą być od tak stosowane w podobnym aucie, bo może ono inaczej zareagować :).

Zawieszenie 1BE:
1) przód (PR-0JJ):
- sprężyna: 8K0 411 105 EE &#187; SACHS 993 134

2) tył (PR-0YM):
- sprężyna: 8K0 511 115 HD &#187; SACHS 994 387

Zawieszenie 1BA:
1) przód (PR-0JM):
- sprężyna: 8K0 411 105 DL &#187; SACHS 993 128
- amortyzator: 4G0 413 031 AF &#187; SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 4G0 412 131 &#187; SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0 412 377 C &#187; SACHS 802 200

2) tył (PR-0YN):
- sprężyna: 8K0 511 115 DL &#187; SACHS 994 380
- amortyzator: 4G9 513 035 F &#187; SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 &#187; SACHS 900 225
- górne mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 D &#187; SACHS 803 007

Oczywiście można szukać innych zamienników, ale zawsze podaję takie części, które założyłbym do swojego auta <okok>. Poduszki i mocowania amortyzatorów mogą być od Lemfordera, ale przeważnie Sachs jest tańszy, a w pudełku jest to samo, bo obie fimy należą do ZFa.

W przypadku 1BE można byłoby też wymienić osłony, odboje czy poduszki/mocowania, ale amorków się nie zmienia, więc nie ma takiej potrzeby. Przy zmianie na 1BA są nowe amorki, więc jest to wskazane :).
Ostatnio zmieniony 08 lip 2018, 22:31 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

tetek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 09 sty 2010, 06:20
Lokalizacja: BĂźnde

Post autor: tetek » 08 lip 2018, 22:03

Chętnie zamienię się zawieszeniem z 1BE na 1BV. Aktualny przebieg 179000 tylko po Niemieckich drogach i trochę po Polskich gdy mam urlop. Silnik 3.0 TDI 245 KM. 2013 rok.

[ Dodano: 2018-07-08, 22:03 ]
Zapomniałem dodać że avant.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 08 lip 2018, 22:33

Sprawdź najpierw czy zgadzają Ci się klasy wagowe (przód - 0JJ, tył - 0YM) :).

konibak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 05 lip 2018, 20:44
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: konibak » 25 lip 2018, 23:13

Tetek - mogę odsprzedać całe zawieszenie 1BV, przebieg 100.000 po niemieckich drogach (udokumentowane w ksiazce serwisowej).

[ Dodano: 2018-07-25, 23:13 ]
Mat1324 - zawieszenie wymienione, autko poszlo ok 3-4cm do góry, jest teraz chyba idealnie, bardzo fajnie wyszło wizualnie i co najwazniejsze bez problemu pokonuje sie najwyższe hopki zwalniające , o krawężnikach nie wspomnę ;)

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 lip 2018, 23:25

Rozumiem, że wsadziłeś 1BA? Wszystko kupiłeś Sachsa? Zawieszenie minimalnie siądzie pod ciężarem, ale nie dużo (max 0,5 cm). Oprócz podniesienia pewnie jest też wygodniej, ale nadal dość sztywno.

Cieszę się, że efekt spełnił oczekiwania :).

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 24 cze 2019, 22:37

@mat1324
Czy mógłbym prosić Cię o sprawdzenie typu i dobranie elementów zawieszenia do mojej C7? Mam wrażenie, że lewy przód minimalnie mi przysiadł w SPAM do prawej strony i zastanawiam się czy nie wymienić sprężyn. Co o tym sądzisz? Chciałbym by przód minimalnie się podniósł bo mam wrażenie, że dość nisko siedzi (tył jest wyżej). Nie mierzyłem dokładnych odległości od ziemi do nadkola.

WAUZZZ4G2DN029515

Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2019-06-24, 22:22 ]
Może dodałem post w złym temacie, bo moje auto to Sedan. Proszę o ew. przeniesienie posta. Nie chciałem tworzyć nowego tematu.

[ Dodano: 2019-06-24, 22:37 ]
Mam jeszcze jedno pytanie: w kwietniu założyłem letnie opony (zima 17 cali). Po 1-2 tygodniach jazdy zaczęło się odzywać z tyłu zawieszenie. Stukanie na dołkach, przy 40-50km/h. W ciemno kupiłem łączniki stabilizatora, ale po wizycie u mechanika okazało się, że moje są w idealnym stanie, żadnych pęknięć itp. Ponadto sprawdzał "łomem" całe zawieszenie i nic... czy mogą za to być odpowiedzialne zużyte osłony amortyzatora? Czy one pełnią tylko rolę ochronną przed pyłem?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 cze 2019, 23:39

Miałeś 17", przeszedłeś na 20" i dlatego odczułeś różnice w postaci delikatnych stuków, których na zimówkach nie było. Osłony amorków na pewno nie stukają :p.

Na przodzie masz sprężyny 8K0411105EB, których zamiennikiem jest np. KILEN 10221, LESJÖFORS 4004280 lub KYB RA3994. Są sprężyny Sachsa, ale na chwilę obecną niedostępne w Polsce.

kaczy1217
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
Imię: Michał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Post autor: kaczy1217 » 25 cze 2019, 07:13

Dzięki. A który typ zawieszenia jest w moim modelu?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 15140
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 25 cze 2019, 14:39

A no tak, nie napisałem :). Masz u siebie sportowe zawieszenie 1BE, ale to widać już po zdjęciach.

Tomasz6869
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lip 2022, 19:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI CAJA 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gdów

Re: Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

Post autor: Tomasz6869 » 12 lis 2023, 00:54

Witam serdecznie, ponownie potrzebuję pomocy bywalców forum...
Otóż posiadam a6 c7 3.0 tdi, w serii 313KM, po modach 400i 800Nm, przeróbki były wykonane przez poprzedniego właściciela, mój problem dotyczy zawieszenia, jest wsadzone gwintowane, fajnie wygląda ale jeździ jak "wóz drabiniasty" cholernie twardy...
Chciałbym je zmienić na coś bardziej "cywilizowanego" żeby bardzo nie dźwigać auta, ale żeby był trochę większy komfort...
Czytałem o rodzajach i myślę że 1BE ,chba bo nie pamiętam dokładnego oznaczenia, byłby optymalny, ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać....
Proszę o pomoc!!!

Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Dodam że samochód przerobiony na RS poszerzony, zmienone zderzaki, blotniki, klapy, wszysto fajnie....tylko to zawieszenie...zdecydowanie za twarde...

Awatar użytkownika
qujot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Niskie zawieszenie A6 C7 Avant

Post autor: qujot » 12 lis 2023, 17:16

Na początku bym sprawdził co jest na aucie czy trzeba zmieniać wszystko. Później jak chcesz 1BE to sprawdź po vinie albo na wlepie jakie było seryjnie, może akurat takie jak chcesz więc tylko dokupisz po vin. A jeśli było inne to wtedy po klasach wagowych dobrać odpowiednie dla Ciebie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga