Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jedynie więcej pracy będzie z tyłu, ponieważ trzeba dodatkowo odkręcić amortyzator, a z przodu nie ma różnicy, bo i tak muszą wyciągać całą kolumnę sprężyna/amortyzator, aby zmienić sprężynę. Dochodzą jednak koszty amortyzatorów, osłon i odbojów.
Osobiście zmieniłbym tylko sprężyny na 1BE, ponieważ na pewno auto pójdzie więcej niż centymetr do góry, bo będą to nowe sprężyny, a obecne są już trochę 'uklepane' .
To samo auto na obu zawieszeniach (1BA z lewej, 1BE z prawej):
Przejście na 1BA będzie kosztowało 1830 zł, więc trzeba dołożyć ok. 1320 zł w SPAM do 1BE + robota za wymianę amortyzatorów.
[ Dodano: 2018-07-07, 15:22 ]
Dla mnie lepiej wygląda na 1BE .
Osobiście zmieniłbym tylko sprężyny na 1BE, ponieważ na pewno auto pójdzie więcej niż centymetr do góry, bo będą to nowe sprężyny, a obecne są już trochę 'uklepane' .
To samo auto na obu zawieszeniach (1BA z lewej, 1BE z prawej):
Przejście na 1BA będzie kosztowało 1830 zł, więc trzeba dołożyć ok. 1320 zł w SPAM do 1BE + robota za wymianę amortyzatorów.
[ Dodano: 2018-07-07, 15:22 ]
Dla mnie lepiej wygląda na 1BE .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Od razu zaznaczam, że poniższe zestawienia dotyczą konkretnie Twojego auta i nie mogą być od tak stosowane w podobnym aucie, bo może ono inaczej zareagować .
Zawieszenie 1BE:
1) przód (PR-0JJ):
- sprężyna: 8K0 411 105 EE » SACHS 993 134
2) tył (PR-0YM):
- sprężyna: 8K0 511 115 HD » SACHS 994 387
Zawieszenie 1BA:
1) przód (PR-0JM):
- sprężyna: 8K0 411 105 DL » SACHS 993 128
- amortyzator: 4G0 413 031 AF » SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 4G0 412 131 » SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0 412 377 C » SACHS 802 200
2) tył (PR-0YN):
- sprężyna: 8K0 511 115 DL » SACHS 994 380
- amortyzator: 4G9 513 035 F » SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 » SACHS 900 225
- górne mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 D » SACHS 803 007
Oczywiście można szukać innych zamienników, ale zawsze podaję takie części, które założyłbym do swojego auta . Poduszki i mocowania amortyzatorów mogą być od Lemfordera, ale przeważnie Sachs jest tańszy, a w pudełku jest to samo, bo obie fimy należą do ZFa.
W przypadku 1BE można byłoby też wymienić osłony, odboje czy poduszki/mocowania, ale amorków się nie zmienia, więc nie ma takiej potrzeby. Przy zmianie na 1BA są nowe amorki, więc jest to wskazane .
Zawieszenie 1BE:
1) przód (PR-0JJ):
- sprężyna: 8K0 411 105 EE » SACHS 993 134
2) tył (PR-0YM):
- sprężyna: 8K0 511 115 HD » SACHS 994 387
Zawieszenie 1BA:
1) przód (PR-0JM):
- sprężyna: 8K0 411 105 DL » SACHS 993 128
- amortyzator: 4G0 413 031 AF » SACHS 315 262
- osłona + odbój: 8K0 412 137 A + 4G0 412 131 » SACHS 900 306
- poduszka amortyzatora: 8E0 412 377 C » SACHS 802 200
2) tył (PR-0YN):
- sprężyna: 8K0 511 115 DL » SACHS 994 380
- amortyzator: 4G9 513 035 F » SACHS 315 090
- osłona + odbój: 4G0512137 + 8K0512131 » SACHS 900 225
- górne mocowanie amortyzatora: 4G0 513 353 D » SACHS 803 007
Oczywiście można szukać innych zamienników, ale zawsze podaję takie części, które założyłbym do swojego auta . Poduszki i mocowania amortyzatorów mogą być od Lemfordera, ale przeważnie Sachs jest tańszy, a w pudełku jest to samo, bo obie fimy należą do ZFa.
W przypadku 1BE można byłoby też wymienić osłony, odboje czy poduszki/mocowania, ale amorków się nie zmienia, więc nie ma takiej potrzeby. Przy zmianie na 1BA są nowe amorki, więc jest to wskazane .
Ostatnio zmieniony 08 lip 2018, 22:31 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.
Tetek - mogę odsprzedać całe zawieszenie 1BV, przebieg 100.000 po niemieckich drogach (udokumentowane w ksiazce serwisowej).
[ Dodano: 2018-07-25, 23:13 ]
Mat1324 - zawieszenie wymienione, autko poszlo ok 3-4cm do góry, jest teraz chyba idealnie, bardzo fajnie wyszło wizualnie i co najwazniejsze bez problemu pokonuje sie najwyższe hopki zwalniające , o krawężnikach nie wspomnę
[ Dodano: 2018-07-25, 23:13 ]
Mat1324 - zawieszenie wymienione, autko poszlo ok 3-4cm do góry, jest teraz chyba idealnie, bardzo fajnie wyszło wizualnie i co najwazniejsze bez problemu pokonuje sie najwyższe hopki zwalniające , o krawężnikach nie wspomnę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 25 gru 2018, 10:46
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom
@mat1324
Czy mógłbym prosić Cię o sprawdzenie typu i dobranie elementów zawieszenia do mojej C7? Mam wrażenie, że lewy przód minimalnie mi przysiadł w SPAM do prawej strony i zastanawiam się czy nie wymienić sprężyn. Co o tym sądzisz? Chciałbym by przód minimalnie się podniósł bo mam wrażenie, że dość nisko siedzi (tył jest wyżej). Nie mierzyłem dokładnych odległości od ziemi do nadkola.
WAUZZZ4G2DN029515
[ Dodano: 2019-06-24, 22:22 ]
Może dodałem post w złym temacie, bo moje auto to Sedan. Proszę o ew. przeniesienie posta. Nie chciałem tworzyć nowego tematu.
[ Dodano: 2019-06-24, 22:37 ]
Mam jeszcze jedno pytanie: w kwietniu założyłem letnie opony (zima 17 cali). Po 1-2 tygodniach jazdy zaczęło się odzywać z tyłu zawieszenie. Stukanie na dołkach, przy 40-50km/h. W ciemno kupiłem łączniki stabilizatora, ale po wizycie u mechanika okazało się, że moje są w idealnym stanie, żadnych pęknięć itp. Ponadto sprawdzał "łomem" całe zawieszenie i nic... czy mogą za to być odpowiedzialne zużyte osłony amortyzatora? Czy one pełnią tylko rolę ochronną przed pyłem?
Czy mógłbym prosić Cię o sprawdzenie typu i dobranie elementów zawieszenia do mojej C7? Mam wrażenie, że lewy przód minimalnie mi przysiadł w SPAM do prawej strony i zastanawiam się czy nie wymienić sprężyn. Co o tym sądzisz? Chciałbym by przód minimalnie się podniósł bo mam wrażenie, że dość nisko siedzi (tył jest wyżej). Nie mierzyłem dokładnych odległości od ziemi do nadkola.
WAUZZZ4G2DN029515
[ Dodano: 2019-06-24, 22:22 ]
Może dodałem post w złym temacie, bo moje auto to Sedan. Proszę o ew. przeniesienie posta. Nie chciałem tworzyć nowego tematu.
[ Dodano: 2019-06-24, 22:37 ]
Mam jeszcze jedno pytanie: w kwietniu założyłem letnie opony (zima 17 cali). Po 1-2 tygodniach jazdy zaczęło się odzywać z tyłu zawieszenie. Stukanie na dołkach, przy 40-50km/h. W ciemno kupiłem łączniki stabilizatora, ale po wizycie u mechanika okazało się, że moje są w idealnym stanie, żadnych pęknięć itp. Ponadto sprawdzał "łomem" całe zawieszenie i nic... czy mogą za to być odpowiedzialne zużyte osłony amortyzatora? Czy one pełnią tylko rolę ochronną przed pyłem?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Miałeś 17", przeszedłeś na 20" i dlatego odczułeś różnice w postaci delikatnych stuków, których na zimówkach nie było. Osłony amorków na pewno nie stukają .
Na przodzie masz sprężyny 8K0411105EB, których zamiennikiem jest np. KILEN 10221, LESJĂFORS 4004280 lub KYB RA3994. Są sprężyny Sachsa, ale na chwilę obecną niedostępne w Polsce.
Na przodzie masz sprężyny 8K0411105EB, których zamiennikiem jest np. KILEN 10221, LESJĂFORS 4004280 lub KYB RA3994. Są sprężyny Sachsa, ale na chwilę obecną niedostępne w Polsce.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 02 lip 2022, 19:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 313KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdów
Re: Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
Witam serdecznie, ponownie potrzebuję pomocy bywalców forum...
Otóż posiadam a6 c7 3.0 tdi, w serii 313KM, po modach 400i 800Nm, przeróbki były wykonane przez poprzedniego właściciela, mój problem dotyczy zawieszenia, jest wsadzone gwintowane, fajnie wygląda ale jeździ jak "wóz drabiniasty" cholernie twardy...
Chciałbym je zmienić na coś bardziej "cywilizowanego" żeby bardzo nie dźwigać auta, ale żeby był trochę większy komfort...
Czytałem o rodzajach i myślę że 1BE ,chba bo nie pamiętam dokładnego oznaczenia, byłby optymalny, ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać....
Proszę o pomoc!!!
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Dodam że samochód przerobiony na RS poszerzony, zmienone zderzaki, blotniki, klapy, wszysto fajnie....tylko to zawieszenie...zdecydowanie za twarde...
Otóż posiadam a6 c7 3.0 tdi, w serii 313KM, po modach 400i 800Nm, przeróbki były wykonane przez poprzedniego właściciela, mój problem dotyczy zawieszenia, jest wsadzone gwintowane, fajnie wygląda ale jeździ jak "wóz drabiniasty" cholernie twardy...
Chciałbym je zmienić na coś bardziej "cywilizowanego" żeby bardzo nie dźwigać auta, ale żeby był trochę większy komfort...
Czytałem o rodzajach i myślę że 1BE ,chba bo nie pamiętam dokładnego oznaczenia, byłby optymalny, ale nie mam pojęcia jak się do tego zabrać....
Proszę o pomoc!!!
Dodano po 3 minutach 13 sekundach:
Dodam że samochód przerobiony na RS poszerzony, zmienone zderzaki, blotniki, klapy, wszysto fajnie....tylko to zawieszenie...zdecydowanie za twarde...
- qujot
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 453
- Rejestracja: 16 maja 2016, 21:09
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Niskie zawieszenie A6 C7 Avant
Na początku bym sprawdził co jest na aucie czy trzeba zmieniać wszystko. Później jak chcesz 1BE to sprawdź po vinie albo na wlepie jakie było seryjnie, może akurat takie jak chcesz więc tylko dokupisz po vin. A jeśli było inne to wtedy po klasach wagowych dobrać odpowiednie dla Ciebie.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga