Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Wszystko co dotyczy ogólnie diagnostyki VAG nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: pkpintercity » 05 lis 2023, 22:14

Witam, mam do was pytanie albo prośbe. Jak mam interpretowac wyniki ktore pokazuje program vag np. Grupa 033 bo mam problem z sondami itp. I ok mnirj wiecej wiem w ktory blok wchodzic ale co z tego skoro nie wiem co mowia te wyniki. Np. Pokazuje mi ile powietrza daje przepływomierz ale nie mam zielonego pojecia jakie wartosci sa prawidłowe i tak z kazdym blokir. Istnieje cos takiego jak jakas strona lub poradnik jak rozumiec dane pomiary ?? Bede bardzo wdzieczny jezeli ktoą cos takiego posiada bo tak to za kazdym razem szukanie po necie ale kazdy ma inne wartosci. Bede mega wdzieczny za pomoc

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: sabuk2006 » 06 lis 2023, 05:10

pkpintercity pisze:
05 lis 2023, 22:14
Witam, mam do was pytanie albo prośbe. Jak mam interpretowac wyniki ktore pokazuje program vag np. Grupa 033 bo mam problem z sondami itp. I ok mnirj wiecej wiem w ktory blok wchodzic ale co z tego skoro nie wiem co mowia te wyniki. Np. Pokazuje mi ile powietrza daje przepływomierz ale nie mam zielonego pojecia jakie wartosci sa prawidłowe i tak z kazdym blokir. Istnieje cos takiego jak jakas strona lub poradnik jak rozumiec dane pomiary ?? Bede bardzo wdzieczny jezeli ktoą cos takiego posiada bo tak to za kazdym razem szukanie po necie ale kazdy ma inne wartosci. Bede mega wdzieczny za pomoc
Witam.

Aby sprawdzić stan silnika, trzeba zrobić logi statyczne i dynamiczne.
Przepływomierz (MAF) najlepiej sprawdzisz pod obciążeniem, czyli bloki dynamiczne.
Jak czegoś nie będziesz rozumiał, to pytaj.
Poczytaj tutaj, a dużo się dowiesz.
https://www.klubtt.pl/showthread.php?31 ... omiarowych

Pozdrawiam.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: pkpintercity » 06 lis 2023, 14:54

Dziekuje bardzo, ok zrobię logi moze cos podpowiecie. A dynamiczne to robic tak bieg 1,2,3 i but do czerwonego pola tylko start logu dynamicznego odpalic po wrzuceniu 3 i wtedy start zapisu ??? To dla silnika 2.4 bdv wychodzi okolo 132 ?? Dla przepływki bo gdzies wyczytalem ze to sie liczy tak pojemnosc razy 0.8 i wychodzi ile powinna dawac max przepływka??

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: sabuk2006 » 07 lis 2023, 18:20

pkpintercity pisze:
06 lis 2023, 14:54
Dziekuje bardzo, ok zrobię logi moze cos podpowiecie. A dynamiczne to robic tak bieg 1,2,3 i but do czerwonego pola tylko start logu dynamicznego odpalic po wrzuceniu 3 i wtedy start zapisu ??? To dla silnika 2.4 bdv wychodzi okolo 132 ?? Dla przepływki bo gdzies wyczytalem ze to sie liczy tak pojemnosc razy 0.8 i wychodzi ile powinna dawac max przepływka??
Witam.
Logi dynamiczne robi się na benzynie: (na lpg można, ale jak wszystko jest OK na benzynie) i tak:

002 + 020 + 031 ( przepływomierz - wypadanie zapłonów - sondy lambda)
III-bieg od około 1800obr./min i pedał w podłogę (max) aż do czerwonego pola, czyli 6500-6800 obr./min. (w zasadzie do odcinki)

Przepływomierz oblicza się z mocy silnika (a nie z pojemności) i przy mocy 170KM - 20% i powinien pokazywać około 136g/s (fabrycznie)
Zrobisz logi to daj tutaj i się zobaczy.

Jeśli silnik jest z turbo to dochodzą jeszcze 115 + 118 ale Ciebie to nie dotyczy.

Pozdrawiam.

pkpintercity
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 10 maja 2022, 16:55
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gliwice

Re: Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: pkpintercity » 08 lis 2023, 19:26

Zrobilem logi narazie statyczne wrzucam linki ponizej, nie wiem czy dobrze to zrobilem
https://vaglogs.com/log/032-033-002-db5 ... 9fb77f52c8
https://vaglogs.com/log/130-131-134-3b3 ... c56170a0bb
Oraz dodatkowo grupa 046 4kratka CAT B1 NO OK
I dziwne bo nie pokazuje wartosci z dwoch sond ciagle zero% oraz zero napiecia

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Jak interpretowac wyniki w blokach pomiarowych a6c5 2.4 bdv

Post autor: sabuk2006 » 09 lis 2023, 04:08

Witam.
Zapomniałem dodać, że przed zrobieniem logów dynamicznych, skasuj błędy silnika (nawet jak ich nie ma) po prostu musisz przywrócić ustawienia fabryczne i dopiero zrób te logi nawet z 2-3 razy i to na benzynie (oczywiście silnik gorący)
002 + 020 + 031
Po zrobieniu logów sprawdź, czy są jakieś błędy.

Co do logów statycznych to się nie wypowiem, może ktoś coś powie.
Dla mnie są ważniejsze logi dynamiczne od statycznych.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga