Witam, szukałem i są podobne tematy ale nie ma w nich odpowiedzi na moje pytania.
Mianowicie kupiłem A6 C5 z jednym kluczykiem. Posiadam jeden kluczyk z pilotem, z 3 przyciskami oraz jeden mały, czarny plastikowy, chyba serwisowy?
Ten z pilotem nie otwiera drzwi z pilota, muszę podejść i otworzyć drzwi kluczykiem wkładając je. Próbowałem 8 różnych sposobów na programowanie, nie próbowałem VCDSem, bo nie posiadam.
Rzeczy, które zauważyłem:
1. Otwierając lub zamykając drzwi ręcznie nie świecą się kierunkowskazy (może tak ma być, nie wiem)
2. W środku próbując zamknąć auto przyciskami na drzwiach to się nie zamykają (padnięty centralny, padnięty moduł?), tzn słychać kliknięcie zamykania się drzwi ale te małe słupki plastikowe nie zapadają się no i jak próbuję otworzyć, również przyciskiem na drzwiach, to nic się nie dzieje i cały czas się świecą światła oświetlenia wnętrza nawet po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki oraz po manualnym zamknięciu.
3. Zawieszają się kierunkowskazy czasami podczas ich użycia(tutaj doczytałem już na forum, że może to być przerywacz ale może ma to coś wspólnego z centralnym)
Gdzie szukać problemu? Pozostaje tylko wizyta w serwisie i programowanie VAGiem / VCDSem? Może macie inne wyjścia?
Programowanie kluczyka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Programowanie kluczyka
Na wszystkie twoje pytania odpowiedzi leżą na forum, jeśli nie tym, to innym. Problemy masz typowe, nic szczególnego.
Kluczyk z pilotem to pełny zestaw do otwierania auta zdalnego (radio, na radio składają się: baterie zasilające elektronikę, przyciski sterujące i elektronika, wszystko w plastykowej obudowie kluczyka) i lokalnego (grot kluczyka, fizycznie wkładasz go we wkładkę zamka i kręcisz w lewo lub w prawo, aż auto zareaguje -- jeśli jest w pełni sprawny zamek bagażnika, możesz to również zrobić zamkiem bagażnika), dodatkowo auta z immobiliserem mają w sobie miniaturową cewkę z miniaturowym układem elektronicznym, który zwraca kod a samochód decyduje, czy kluczyk jest mu znany (dopisany do listy w komputerze) czy nie. Nasze auta mogą mieć do czterech (piszę z pamięci) immobiliserów dopisanych do listy, jak też mogą być dopisane do czterech (też wartość z pamięci) nadajników radiowych zamka.
Standardowo Audi dawało cztery klucze: trzy pełne z radiem i jeden serwisowy (to ten czarny, dla serwisu: pozwala wejść do auta, odpalić je ale nie otwiera pozostałych zamków, np. schowka w kabinie).
To można zakodować (włączyć) lub wykodować (wyłączyć) VCDS w aucie, ja mam włączone, to jest potwierdzenie aktywacji alarmu fabrycznego, dodatkowo można włączyć piknięcie syreną alarmu, że auto jest prawidłowo zamknięte (wszystkie drzwi, maska, bagażnik) i wszystkie zamki działają.
Na forum szukasz: ciekawe kodowania modułu komfortu.
Usterki opisuj precyzyjniej: przycisk sterowania zamkiem centralnym w środku kabiny, na drzwiach, działa ale któryś zamek nie działa prawidłowo. Odpowiadają za to krańcówki. Możesz bawić się w mechanika, możesz wymienić cały zamek. Nieopadający cypel to tylko sygnalizacja dla kierowcy, fizycznie za nic nie odpowiada i jego szarpanie nic nie daje, wszystko działa na drodze elektrycznej.witeknr0 pisze: ↑21 paź 2023, 21:312. W środku próbując zamknąć auto przyciskami na drzwiach to się nie zamykają (padnięty centralny, padnięty moduł?), tzn słychać kliknięcie zamykania się drzwi ale te małe słupki plastikowe nie zapadają się no i jak próbuję otworzyć, również przyciskiem na drzwiach, to nic się nie dzieje i cały czas się świecą światła oświetlenia wnętrza nawet po wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki oraz po manualnym zamknięciu.
Na forum szukasz: mikrostyki zamka drzwi, jest ładny temat jak to wszystko działa. Oryginał to kupa pieniędzy, zamienniki chińskie: rok działania, polski Polcar (nawet z Allegro, szukasz takich, które mają jawnie nazwę producenta na zamku, czyli nie chińczyk, Polcar wyszukasz wg katalogu Polcar) wytrzymuje u mnie już czwarty rok, wymieniłem wszystko, jeden wrócił na gwarancję, sprzedawca wymienił bez słowa.
Celowo nie podaję linków z Allegro bo wygasają. Zamek będzie po jakieś 120zł.
Przerywacz kierunkowskazów. Kierunkowskazy w A6 C5 są elektromechaniczne, po latach mogą się skleić styki. Naprawdę nie opłaca się tego naprawiać, wymień na zamiennik, to koszt w okolicach do 100zł.
Jeśli wcześniej działało a teraz nie działa = baterie w pilotach. Jak to ma działać bez zasilania? Baterie starczają typowo na 2 lata (poznasz ich zużycie po spadku zasięgu radia, coraz bliżej trzeba podchodzić do auta).
Na forum szukasz: częstotliwość pracy radia kluczyka.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga