Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Elektryka
ODPOWIEDZ
New_Drug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 maja 2023, 00:46
Imię: Karol
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański

Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Post autor: New_Drug » 26 lip 2023, 22:51

Witam.
Ten egzemplarz C6 posiadam prawie 1,5 roku i od roku walczę z pewną przypadłością. Auto było u 3 elektryków, ale to sami wymieniacze, więc postanowiłem samemu dojść do usterki i ją usunąć... Jak na razie z marnym skutkiem 😮💨.

Do rzeczy:
Rok temu akumulator był słaby, nadawał się do wymiany, a że posiadałem jeszcze busa, w którym 2 msc wcześniej wymieniałem aku to zrobiłem przekładkę. Oczywiście kodowania nie zrobiłem, bo... Nie. Nie miałem VCDS, myślałem, że skoro chodzi to nie potrzeba, no nie zrobiłem i tyle.
W aucie po jakimś czasie zaczęły delikatnie falować obroty na jałowym, olałem sytuację... do czasu. Pewnego razu podczas dłuższej jazdy auto zgasło, skrzynia w tryb awaryjny, na desce choinka. Akumulator pusty, auto odpaliło z kabli i dojechałem do domu. Pomyślałem, że aku nie doładowane, bo auto używane było na krótkich trasach. Akumulator pod prostownik i do auta. Obroty nadal delikatnie falowały, a poza tym wszystko spoko. Po dwóch tygodniach powtórka... zgasł, tryb awaryjny, nie odpalił, kable w ruch.
Auto oddane do elektryka, diagnoza alternator. Alternator wymieniony na regenerowany. Dwa tygodnie znowu problem, oddane do elektryka. Wymienił przewody od alternatora do akumulatora na nowe, cała wiązkę. Po odebraniu obroty zaczęły bardziej falować, aż było słychać na włączonej dmuchawie, że coś jest nie tak prądem. Elektryk wziął auto, stwierdził, że nic więcej zrobić nie może i tyle.
Po miesiącu chyba był jakiś skok napięcia, bo tak pizneło coś pod maską, że myślałem, że się pali... a to wypieprzyło czynnik od klimy i opadło tylne zawieszenie. Na szczęście 2 km od domu, to udało się wrócić.
Auto do mechanika, okazało się, że jakieś ciśnienie się zrobiło i wywaliło wąż od klimy. Wąż naprawiony, klima przeszła serwis, napełniona. Na następny dzień nie chłodzi, niby sprężarka się zatarła. Kupiłem sprężarkę i chciałem oddać do mechanika, aż tu nagle chłodzi, do czasu. Klima zaczęła chodzic jak chce, raz chłodzi, raz nie.
W końcu mówię dość... Wypieprzam to aku, wstawiam Varte oraz wymieniam moduł akumulatora, no bo skoro napięcie skakało i takie cuda się działy to zostaje tylko to skoro alternator niedawno był wymieniany.
Wleciała Varta, drugi moduł, kodowanie akumulatora, no i pomyślałem, że w końcu będzie spokój. Był, jeden dzień od wymiany i kodowania. Dzisiaj żona dzwoni, że wszystko zgasło, choinka na desce i skrzynia w tryb awaryjny, ale auto nie zgasło. Po paru sekundach skrzynia wróciła, błędy na desce zostały. Zjechała w bezpieczne miejsce, zgasiła auto, odpaliła i wszystko ok. Deska czysta, skrzynia chodzi. Wróciła do domu. Ja po powrocie od razu przeskanowalem błędy (prostym ELM, bo nie chciało mi się kompa podłączać, żeby odpalić VCDS).
W między czasie sprawdzone wszystkie bezpieczniki, wyczyszczone styki... Klemy oczyszczone...
Oto dzisiejsza lista błędów (wczoraj po kodowaniu akumulatora zostało wszystko wyczyszczone VCDSem):

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Audi

============1==============
00532
Raw code: 0214
ECU: 03. Jednostka sterująca ABS
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Supply voltage

============2==============
02401
Raw code: 0961
ECU: 05. Authorization system for access and starting the engine
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Terminal 75x; Clamp 75x

============3==============
00193
Raw code: 00C1
ECU: 05. Authorization system for access and starting the engine
Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Touch Sensor Outer Handle, Rear Right Door-G418; Sensor for outside door handle contact, rear right-G418

============4==============
00438
Raw code: 01B6
ECU: 17. Dashboard
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Fuel Level Sensor 2-G169; Fuel supply sender 2-G169

============5==============
01583
Raw code: 062F
ECU: 34. Ride height control system
Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
System leak detected; Leak detected in the system

============6==============
00447
Raw code: 01BF
ECU: 34. Ride height control system[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Operation limitation due to too high voltage; Functional restriction due to overvoltage

============7==============
01316
Raw code: 0524
ECU: 34. Ride height control system
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Brake control unit

============8==============
00447
Raw code: 01BF
ECU: 37. Navigation system
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Operation limitation due to too high voltage; Functional restriction due to overvoltage

============9==============
02123
Raw code: 084B
ECU: 42. Driver door electronic equipment
Status: Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
Door warning light / threshold light; Door warning light / entry light

============10==============
02454
Raw code: 0996
ECU: 47. Acoustic system
Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
Microphone unit in front ceiling module-R164; Microphone unit in the front roof module-R164

============11==============
01316
Raw code: 0524
ECU: 53. Parking brake
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci
Brake control unit

Na tą chwilę obroty delikatnie falują, klima nie chłodzi i nie mam już powoli sił. Nie wiem gdzie dalej szukać.
Dzisiaj sprawdzałem też jak wygląda przy sterowniku silnika i jest ładnie, sucho i czysto, przewody dokręcone.

Czy jest ktoś w stanie mi pomóc? Ma ktoś pomysł co to może być? Ja już nie mam pomysłów (ewentualnie sprawdzić i wyczyścić masę jak znajde gdzie jest), nie chce już oddawać do kolejnych magików co części wymieniają... Bo wiedzą tyle co ja, a jeszcze mnie kasują.

Będę wdzięczny za pomysły, a jeszcze bardziej za pomoc.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Post autor: tomnik » 28 lip 2023, 23:00

Konieczny jest :
- auto-skan (plik tekstowy błędów wszystkich sterowników auta), który wykonasz VCDS-em, to coś takiego, jak raport DTC, który przedstawiłeś ale bardziej szczegółowy. Na podstawie danych, które pokazałeś nikt nie będzie nawet próbował wyciągać jakichkolwiek konkluzji/hipotez, co do ewentualnej usterki.
- dane odpowiednich grup (odnoszących się do pracy alternatora i stanu akumulatora; w polifcie znajdują się w sterowniku [19] CAN Gateway, w przedlifcie chyba w [61] Battery Regulation (i tu znowu niezbędny VCDS).

New_Drug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 maja 2023, 00:46
Imię: Karol
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Post autor: New_Drug » 28 lip 2023, 23:30

Mam VCDS. Na jednej z grup obstawiają przewody masowe, także jutro zabieram się za dołożenie dodatkowej masy. Wtedy wykasuje błędy, testy i skanowanie VCDSem. Zobaczymy co będzie dalej.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Post autor: tomnik » 28 lip 2023, 23:47

New_Drug pisze:
28 lip 2023, 23:30
Mam VCDS.
To dlaczego nie podałeś danych właśnie z VCDS.... Te wszystkie "Elmy" są mało profesjonalne.
New_Drug pisze:
28 lip 2023, 23:30
Na jednej z grup obstawiają(...)
Wróżenie z fusów.

New_Drug
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 maja 2023, 00:46
Imię: Karol
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Skoki napięcia -> Falujące obroty -> Tryb awaryjny

Post autor: New_Drug » 28 lip 2023, 23:51

Przecież napisałem, że nie chciało mi się ciągnąć przedłużacza. A pod ręką miałem ELM i tym przeskanowalem.
Ale w czym problem? Te błędy i problemy wystepuja ciągle. Także jak usunę to za chwilę lub po tygodniu powrócą 🤣.
Jutro zrobię masę i podłącze VCDSa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga