Witam wszystkich ,
mam taki dziwny objaw , że słyszę syczenie z kolumny kierownicy . Do rzeczy . Wszystko było ok , aż zerwało się koło pasowe podczas skręcania. Nastąpiła wymiana tego koła napędzającego pompę wspomagania. Od tego mechaniora od razu samochód pojechał na czyszczenie DPF`u. Następnie od razu w trasę. Przejechał 1300 km bez problemu i zacząłem słyszeć syczenie . Po sprawdzeniu stanu płynu wyglądało na ok . Pod samochodem nie widać wycieków. Cóż może leje do obudowy ,a nie mam jak wejść pod wóz i sprawdzić. Oprócz syczenia było ok ,aż do dnia w którym stojąc na światłach zauważyłem delikatny dym spod maski i okropny smród. Po dojechaniu na miejsce postoju i otwarciu maski stwierdziłem , że płyn nie tylko się ,zagotował ale również zaczął pod ciśnieniem wyciekać ( płyn wspomagania ) . Od tego czasu wylewający się płyn uzupełniam i jedyna bolączka to gotujący się płyn. Dzisiaj nagle na parkingu poczułem straszny opór przy skręcaniu , zatrzymałem się odkręciłem pokrywkę od płynu i ustąpiło. 2h później znowu pojechałem na krótką trasę około 10 km. Podczas postoju kierownica pracowała bez oporu, w momencie uzyskania temperatury pracy przez silnik znowu nagle pojawiały się opory przy niskich prędkościach - skręcanie przy około 30 km\h . Dolałem płynu kręcąc na postoju - obniżył się o dolewkę i jest stan. Wracając objaw wrócił . Dodam że na dziurach słychać stukanie z układu kierowniczego z lewej strony . Bez radia słychać syczenie z kierownicy . Najdziwniejsze ,że przy wzroście obrotów silnika syczenie się wzmaga ale nie w każdej pozycji kierownicy , czasem słabiej ,a gdy skręcę i głos syczenia wzrasta. Przeczytałem wszystkie tematy - podobne - ale nikt nie miał takiej usterki . Jedyna przyczyną która mogłaby mieć coś wspólnego to fakt ,że najechałem na cegłę leżącą na drodze , gdzie uszkodziła się felga i opona. Po naprawie obydwu , parę miesięcy nie było żadnych objawów jedynie czasem stuknęło ze strony tego koła ( lewy przód ). Sprawdziłem zawieszenie i wahacze u mechaniora , który naprawiał to koło pasowe po jego zerwaniu . Twierdził ,że płyn dedykowany ,ale ja ten płyn zastałem w kolorze brązowym już po zagotowaniu. Stukanie się powiększyło i pojawiły się te problemy z zanikającym wspomaganiem - czasem , teraz nie mogłem manewrować na placu - kierownica twarda jak diabeł , postałem 3 minuty i wspomaganie ruszyło i zaparkowałem. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną oprócz tego ,że cos niedobrego z maglownica od strony uderzenia to poproszę o jakieś wskazówki. Na razie nie daje mechaniorom , bo mam tylko tych samych u których pojazd był . Kierownik działu gdzie robiono DPF stwierdził ,że może mi jego ludzie podłączyli wężyk turbo albo ścisnęli go trytytką podczas ponownego montażu DPF `u po praniu. Zanim do nich pojadę i zaczną wymyślać ( bo przy DPF-ie chcieli mnie naciagać na czujniki , które były sprawne 2 x po 500 zeta - mam urządzenie diagnostyczne i się nie dałem, do tego chcieli adaptować po czyszczeniu wmawiając ,że taka jest procedura i samochód nie chce jechać więc zaczęli modzić ale nie przyjmował adaptacji - ten model nie adaptuje się za pomocą kodów , wsiadłem skasowałem błąd pełnego DPF przejechałem 15 km i komputer samochodu sam przeliczył zabrudzenie i wróciła moc ) to wolałbym skorzystać z waszych doświadczeń w tym temacie ....ach prawdopodobnie na pewno płyn był ten sam, bo nie miał takiego na wymianę. A twierdził, że nie musiał go spuszczać - sitko jest na miejscu , a ja dolewkę robiłem dopiero po zagotowaniu.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Syczenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Syczenie
Skoro zerwało się koło pompy wspomagania, to może problem jest w samej pompie? Nie ma opiłków w płynie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: Syczenie
Nie znaleziono żadnych uszkodzęń pompy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: Syczenie
Tak czy siak sprawdziłbym czy w całym układzie ciśnienie jest takie jakie być powinno. Może jest jakiś przycięty zawór, albo coś takiego. Pompa sprawdzona na stole? Ciśnienia miała ok?
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 731
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Syczenie
Witam.
Być może, to odpadające koło uszkodziło rurkę ciśnieniową lub powrotną przez co dość dużo zmniejszył się przepływ co prowadzi do nagrzewania się płynu, bo pompa pompuje pokonując ten opór i stąd gotowanie płynu. Może jest tak aż ciasno, że aż syczy.
Pozdrawiam.
Być może, to odpadające koło uszkodziło rurkę ciśnieniową lub powrotną przez co dość dużo zmniejszył się przepływ co prowadzi do nagrzewania się płynu, bo pompa pompuje pokonując ten opór i stąd gotowanie płynu. Może jest tak aż ciasno, że aż syczy.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: Syczenie
Tego nie wiem - mechanior mówił ,że ok , a jak sprawdzał ...tego nie wiem - dziś już w ogóle wspomagania nie ma ...szukam jakiegoś kanału ,żeby sie sam do tego najpierw dobrać i zobaczyć , syczenie z kierownicy w kabinie nadal słychać...
Dodano po 7 minutach 4 sekundach:
Ono nigdzie nie odpadło - zerwała się częśc gumowa tego koła - ale uwaga ciekawa sprawdzę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
Re: Syczenie
Problem rozwiązano wymieniając pompę - prawdopodobnie było za dużo płynu w układzie ....
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 525
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Re: Syczenie
Opisując problem podałeś błędną informację - o wymianie "koła napędzającego pompę wspomagania". Na rysunku zaznaczyłeś wymienioną część i jest to koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych wału. Usterka(oddzielenie się gumowej od metalowej części) tego koła jest bardzo częsta po odpowiednim przebiegu.