Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Syczenie

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Syczenie

Post autor: BlueR1 » 05 lut 2022, 22:08

Witam wszystkich ,
mam taki dziwny objaw , że słyszę syczenie z kolumny kierownicy . Do rzeczy . Wszystko było ok , aż zerwało się koło pasowe podczas skręcania. Nastąpiła wymiana tego koła napędzającego pompę wspomagania. Od tego mechaniora od razu samochód pojechał na czyszczenie DPF`u. Następnie od razu w trasę. Przejechał 1300 km bez problemu i zacząłem słyszeć syczenie . Po sprawdzeniu stanu płynu wyglądało na ok . Pod samochodem nie widać wycieków. Cóż może leje do obudowy ,a nie mam jak wejść pod wóz i sprawdzić. Oprócz syczenia było ok ,aż do dnia w którym stojąc na światłach zauważyłem delikatny dym spod maski i okropny smród. Po dojechaniu na miejsce postoju i otwarciu maski stwierdziłem , że płyn nie tylko się ,zagotował ale również zaczął pod ciśnieniem wyciekać ( płyn wspomagania ) . Od tego czasu wylewający się płyn uzupełniam i jedyna bolączka to gotujący się płyn. Dzisiaj nagle na parkingu poczułem straszny opór przy skręcaniu , zatrzymałem się odkręciłem pokrywkę od płynu i ustąpiło. 2h później znowu pojechałem na krótką trasę około 10 km. Podczas postoju kierownica pracowała bez oporu, w momencie uzyskania temperatury pracy przez silnik znowu nagle pojawiały się opory przy niskich prędkościach - skręcanie przy około 30 km\h . Dolałem płynu kręcąc na postoju - obniżył się o dolewkę i jest stan. Wracając objaw wrócił . Dodam że na dziurach słychać stukanie z układu kierowniczego z lewej strony . Bez radia słychać syczenie z kierownicy . Najdziwniejsze ,że przy wzroście obrotów silnika syczenie się wzmaga ale nie w każdej pozycji kierownicy , czasem słabiej ,a gdy skręcę i głos syczenia wzrasta. Przeczytałem wszystkie tematy - podobne - ale nikt nie miał takiej usterki . Jedyna przyczyną która mogłaby mieć coś wspólnego to fakt ,że najechałem na cegłę leżącą na drodze , gdzie uszkodziła się felga i opona. Po naprawie obydwu , parę miesięcy nie było żadnych objawów jedynie czasem stuknęło ze strony tego koła ( lewy przód ). Sprawdziłem zawieszenie i wahacze u mechaniora , który naprawiał to koło pasowe po jego zerwaniu . Twierdził ,że płyn dedykowany ,ale ja ten płyn zastałem w kolorze brązowym już po zagotowaniu. Stukanie się powiększyło i pojawiły się te problemy z zanikającym wspomaganiem - czasem , teraz nie mogłem manewrować na placu - kierownica twarda jak diabeł , postałem 3 minuty i wspomaganie ruszyło i zaparkowałem. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną oprócz tego ,że cos niedobrego z maglownica od strony uderzenia to poproszę o jakieś wskazówki. Na razie nie daje mechaniorom , bo mam tylko tych samych u których pojazd był . Kierownik działu gdzie robiono DPF stwierdził ,że może mi jego ludzie podłączyli wężyk turbo albo ścisnęli go trytytką podczas ponownego montażu DPF `u po praniu. Zanim do nich pojadę i zaczną wymyślać ( bo przy DPF-ie chcieli mnie naciagać na czujniki , które były sprawne 2 x po 500 zeta - mam urządzenie diagnostyczne i się nie dałem, do tego chcieli adaptować po czyszczeniu wmawiając ,że taka jest procedura i samochód nie chce jechać więc zaczęli modzić ale nie przyjmował adaptacji - ten model nie adaptuje się za pomocą kodów , wsiadłem skasowałem błąd pełnego DPF przejechałem 15 km i komputer samochodu sam przeliczył zabrudzenie i wróciła moc ) to wolałbym skorzystać z waszych doświadczeń w tym temacie ....ach prawdopodobnie na pewno płyn był ten sam, bo nie miał takiego na wymianę. A twierdził, że nie musiał go spuszczać - sitko jest na miejscu , a ja dolewkę robiłem dopiero po zagotowaniu.
Pozdrawiam

Pozdrawiam

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Syczenie

Post autor: Dlugi11 » 05 lut 2022, 22:26

Skoro zerwało się koło pompy wspomagania, to może problem jest w samej pompie? Nie ma opiłków w płynie?

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Syczenie

Post autor: BlueR1 » 06 lut 2022, 12:52

Nie znaleziono żadnych uszkodzęń pompy

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: Syczenie

Post autor: Dlugi11 » 06 lut 2022, 17:17

Tak czy siak sprawdziłbym czy w całym układzie ciśnienie jest takie jakie być powinno. Może jest jakiś przycięty zawór, albo coś takiego. Pompa sprawdzona na stole? Ciśnienia miała ok?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 731
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Syczenie

Post autor: sabuk2006 » 06 lut 2022, 20:21

Witam.
Być może, to odpadające koło uszkodziło rurkę ciśnieniową lub powrotną przez co dość dużo zmniejszył się przepływ co prowadzi do nagrzewania się płynu, bo pompa pompuje pokonując ten opór i stąd gotowanie płynu. Może jest tak aż ciasno, że aż syczy.
Pozdrawiam.

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Syczenie

Post autor: BlueR1 » 07 lut 2022, 15:32

Dlugi11 pisze:
06 lut 2022, 17:17
Tak czy siak sprawdziłbym czy w całym układzie ciśnienie jest takie jakie być powinno. Może jest jakiś przycięty zawór, albo coś takiego. Pompa sprawdzona na stole? Ciśnienia miała ok?
Tego nie wiem - mechanior mówił ,że ok , a jak sprawdzał ...tego nie wiem - dziś już w ogóle wspomagania nie ma ...szukam jakiegoś kanału ,żeby sie sam do tego najpierw dobrać i zobaczyć , syczenie z kierownicy w kabinie nadal słychać...

Dodano po 7 minutach 4 sekundach:
sabuk2006 pisze:
06 lut 2022, 20:21
Być może, to odpadające koło uszkodziło rurkę ciśnieniową lub powrotną przez co dość dużo zmniejszył się przepływ co prowadzi do nagrzewania się płynu, bo pompa pompuje pokonując ten opór i stąd gotowanie płynu. Może jest tak aż ciasno, że aż syczy.
Ono nigdzie nie odpadło - zerwała się częśc gumowa tego koła - ale uwaga ciekawa sprawdzę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

BlueR1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 05 lut 2022, 20:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole

Re: Syczenie

Post autor: BlueR1 » 09 lip 2023, 14:38

Problem rozwiązano wymieniając pompę - prawdopodobnie było za dużo płynu w układzie ....

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 525
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Re: Syczenie

Post autor: tomnik » 11 lip 2023, 18:15

Opisując problem podałeś błędną informację - o wymianie "koła napędzającego pompę wspomagania". Na rysunku zaznaczyłeś wymienioną część i jest to koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych wału. Usterka(oddzielenie się gumowej od metalowej części) tego koła jest bardzo częsta po odpowiednim przebiegu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl