Witam
Zwracam się do Was szanowni koledzy z następującym nietypowym problemem. Przeszukałem intetrnet i tutejsze forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
W skrócie: Audi A6 C6 2009/2010r silnik 2.7 CANA, auto przyjechało do Polski z uszkodzonym multitronikiem po diagnostyce usterki przez kolegę z forum Bart-S okazało się, że naprawa skrzyni jest nieopłacalna. Po kilku dyskusjach z Bartkiem i moich przemyśleniach zapadła deczja o przekładce na manuala. Bartek podpowiedział mi odpowiedni warsztat któy zajął się sprawą. Chłopaki ogarneli mechanikę i elektronikę (przekodowali sterowniki itd.) wszystko jest Ok, auto jeździ prawidłowo nie ma żadnych błędów w sterownikach z małym wyjątkiem z którym nie możemy sobie poradzić. Mianowicie sprawa dotyczy tempomatu - niestety nie działa prawidłowo, a także kwestii wyświetlania poszczególnych biegów na wyświetlaczu tzw. "Gear recommendation" opcję tą mogę sobie włączyć i wyłączyć poprzez MMI - to jest coś w stylu "podpowiadacza" kiedy należy zmienić i na jaki bieg. Opiszę po krótce jak się zachowują te dwa systemy podczas normalnej jazdy. Ruszam normalnie z 1 biegu (na wyświetlaczu biegów jest 1) przełączam na 2 (na wyświetlaczu 2) rozpędzam auto (wyświetlacz przy około 35 km/h pokazuje że mam zmienić bieg 2>3) powyżej 30 km/h mogę normalnie załaczyć tempomat i auto utrzymuje prędkość na tempomacie, nadal przyspieszam dostaję komunikat na wyświetlaczu żeby przełączyć 3>4) na prędkościomierzu jest już powyżej 40 km/h mogę jeszcze załączyć tempomat i auto utrzymuje prędkość do 50 km/h po przekroczeniu tej prędkości tempomatu nie da się już załączyć, a wyświetlacz biegów po przełączaniu z 4 na 5 pokazuje już tylko "5" na 2 sek. i znika a następnie po przełączeniu z 5 na 6 numer "6" przez około 2 sek. a następnie numer biegu znika z wyświetlacza. Tempomatu nie mogę już załaczyć. Ostatnio zauważyłem że jak na 6 biegu wcisnę mocniej pedał przyspieszenia to dopóki "cisnę" na gaz na wyświetlaczu pokazuje się numer biegu "6" i w tym momencie mogę załaczyć tempomat i działa do momentu gdy wyświetlacz pokazuje numer biegu. Po zdjęciu nogi z gazu numer biegu przestaje się wyświetlacz i tempomat wyłącza się. Troszkę się rozpisałem, ale starałem się przedstawić istotę sprawy. Może ktoś z kolegów podpowie jak działa ten mechanizm wyświetlania poszczególnych biegów i skąd ECU (u mnie jest EDC17) czy też inne podsystemy biorą informację na jakim biegu jedzie auto i kiedy należy przełączyć na inny bieg. Nadmienię że skrzynia nie posiada żadnej elektroniki, która "mówi" ECU jaki bieg jest aktualnie wybrany. Proszę o sugestie, przemyślenia, podpowiedzi.
Problem z tempomatem po przekładce multitronic na manual
thomaso11, dzięki za podpowiedź. Tak mi się wydawało że coś trzeba z ECU zrobić poza kodowaniem VAS-em, podpowiem to rozwiązanie chłopakom którzy robili przekładkę. Jak się dowiedziałem są już 3 takie auta (C6 FL) z tym problemem po przekładce. W C6 na EDC 16 twierdzą, że po przekładce tempomat działa bez problemu po przekodowaniu ECU i przerobieniu kabelków. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 wrz 2021, 23:00
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: staszow
Re:
Udało się ogarnąć temat tempomatu?koniu817 pisze: ↑20 lip 2015, 22:37thomaso11, dzięki za podpowiedź. Tak mi się wydawało że coś trzeba z ECU zrobić poza kodowaniem VAS-em, podpowiem to rozwiązanie chłopakom którzy robili przekładkę. Jak się dowiedziałem są już 3 takie auta (C6 FL) z tym problemem po przekładce. W C6 na EDC 16 twierdzą, że po przekładce tempomat działa bez problemu po przekodowaniu ECU i przerobieniu kabelków. Pozdrawiam