Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z tempomatem po przekładce multitronic na manual

Elektryka
ODPOWIEDZ
koniu817
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2014, 13:35
Lokalizacja: WLKP

Problem z tempomatem po przekładce multitronic na manual

Post autor: koniu817 » 06 lip 2015, 22:05

Witam
Zwracam się do Was szanowni koledzy z następującym nietypowym problemem. Przeszukałem intetrnet i tutejsze forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
W skrócie: Audi A6 C6 2009/2010r silnik 2.7 CANA, auto przyjechało do Polski z uszkodzonym multitronikiem po diagnostyce usterki przez kolegę z forum Bart-S okazało się, że naprawa skrzyni jest nieopłacalna. Po kilku dyskusjach z Bartkiem i moich przemyśleniach zapadła deczja o przekładce na manuala. Bartek podpowiedział mi odpowiedni warsztat któy zajął się sprawą. Chłopaki ogarneli mechanikę i elektronikę (przekodowali sterowniki itd.) wszystko jest Ok, auto jeździ prawidłowo nie ma żadnych błędów w sterownikach z małym wyjątkiem z którym nie możemy sobie poradzić. Mianowicie sprawa dotyczy tempomatu - niestety nie działa prawidłowo, a także kwestii wyświetlania poszczególnych biegów na wyświetlaczu tzw. "Gear recommendation" opcję tą mogę sobie włączyć i wyłączyć poprzez MMI - to jest coś w stylu "podpowiadacza" kiedy należy zmienić i na jaki bieg. Opiszę po krótce jak się zachowują te dwa systemy podczas normalnej jazdy. Ruszam normalnie z 1 biegu (na wyświetlaczu biegów jest 1) przełączam na 2 (na wyświetlaczu 2) rozpędzam auto (wyświetlacz przy około 35 km/h pokazuje że mam zmienić bieg 2>3) powyżej 30 km/h mogę normalnie załaczyć tempomat i auto utrzymuje prędkość na tempomacie, nadal przyspieszam dostaję komunikat na wyświetlaczu żeby przełączyć 3>4) na prędkościomierzu jest już powyżej 40 km/h mogę jeszcze załączyć tempomat i auto utrzymuje prędkość do 50 km/h po przekroczeniu tej prędkości tempomatu nie da się już załączyć, a wyświetlacz biegów po przełączaniu z 4 na 5 pokazuje już tylko "5" na 2 sek. i znika a następnie po przełączeniu z 5 na 6 numer "6" przez około 2 sek. a następnie numer biegu znika z wyświetlacza. Tempomatu nie mogę już załaczyć. Ostatnio zauważyłem że jak na 6 biegu wcisnę mocniej pedał przyspieszenia to dopóki "cisnę" na gaz na wyświetlaczu pokazuje się numer biegu "6" i w tym momencie mogę załaczyć tempomat i działa do momentu gdy wyświetlacz pokazuje numer biegu. Po zdjęciu nogi z gazu numer biegu przestaje się wyświetlacz i tempomat wyłącza się. Troszkę się rozpisałem, ale starałem się przedstawić istotę sprawy. Może ktoś z kolegów podpowie jak działa ten mechanizm wyświetlania poszczególnych biegów i skąd ECU (u mnie jest EDC17) czy też inne podsystemy biorą informację na jakim biegu jedzie auto i kiedy należy przełączyć na inny bieg. Nadmienię że skrzynia nie posiada żadnej elektroniki, która "mówi" ECU jaki bieg jest aktualnie wybrany. Proszę o sugestie, przemyślenia, podpowiedzi.

thomaso11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 29 lut 2012, 08:53
Lokalizacja: ostrow

Post autor: thomaso11 » 18 lip 2015, 21:48

przeprogramuj ecu odpowiednia wersja sw.- :) od manuala.
przelozenia nie pasuja w sofcie...
pozdrawiam.
konrad :)

koniu817
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 paź 2014, 13:35
Lokalizacja: WLKP

Post autor: koniu817 » 20 lip 2015, 22:37

thomaso11, dzięki za podpowiedź. Tak mi się wydawało że coś trzeba z ECU zrobić poza kodowaniem VAS-em, podpowiem to rozwiązanie chłopakom którzy robili przekładkę. Jak się dowiedziałem są już 3 takie auta (C6 FL) z tym problemem po przekładce. W C6 na EDC 16 twierdzą, że po przekładce tempomat działa bez problemu po przekodowaniu ECU i przerobieniu kabelków. Pozdrawiam

worriot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 wrz 2021, 23:00
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: staszow

Re:

Post autor: worriot » 24 cze 2023, 21:52

koniu817 pisze:
20 lip 2015, 22:37
thomaso11, dzięki za podpowiedź. Tak mi się wydawało że coś trzeba z ECU zrobić poza kodowaniem VAS-em, podpowiem to rozwiązanie chłopakom którzy robili przekładkę. Jak się dowiedziałem są już 3 takie auta (C6 FL) z tym problemem po przekładce. W C6 na EDC 16 twierdzą, że po przekładce tempomat działa bez problemu po przekodowaniu ECU i przerobieniu kabelków. Pozdrawiam
Udało się ogarnąć temat tempomatu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga