Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Check engine - 16804 i 17538

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Check engine - 16804 i 17538

Post autor: zenenon » 08 maja 2023, 14:55

Witam, w A6 jak w profilu cyklicznie, po około 300km wyskakuje mi check, błędy: 16804-bank 1, system katalizatora zbyt niska wydajność i 17538-bank 2, powietrze adaptacyjne mieszanki(mult.) system zbyt ubogi. Auto na benzynie i gazie pracuje równo, nie czuć braku mocy, nie jest mułowaty. Po wykasowaniu checka na kilka sekund obroty lecą do 400 i trochę nim zatrzęsie, potem jest ok. Spalanie chyba w normie 11-12 l gazu w cyklu mieszanym. Przy okazji co kilka checków wskakują błędy pompy sai: 17819 i 17831. Na forum A8 był podobny temat, podejrzane były sonda albo przepływka, a okazało się, że pomogła wymiana przewodów, co odpada u mnie, bo poprzedni właściciel to przerobił na osobne cewki na świece. Dodam jeszcze, że te błędy nie powodują od razu wyrzucenia checka. Ostatnio wykasowałem błędy i przejechałem ok 40 km na benzynie, komputer pokazał te same błędy ale check nie wskoczył.
Pozdrawiam

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: bgroni » 08 maja 2023, 15:23

Witam, nie kasuj błędy i pojedż z 50 km normalniej jazdy tak jak na codzien, potem odczyt wartości korekt paliwowych na obu banki. Podejrzewam żle wyregulowana instalacja lpg, za ubogo, co jest bardzo niezdrowo dla silnika...

Edit: widzę na PB masz tak samo...jedż tylko na benzynie i sprawdż korekty paliwowe(Vcds/bloki pomiarowe/032)
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: zenenon » 08 maja 2023, 15:50

W czwartek muszę przejechać autostradą lekko ponad 200 km. Jak przejadę ten odcinek na gazie i wyślę z tego korekty to się do czegoś przyda?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: bgroni » 08 maja 2023, 18:21

Nie polecam jechać na niesprawną mieszanka paliwowa, jeżeli masz check engine może być poprzez przekroczenia +25% korekty paliwowe, i dlatego sczytaj korekty po 50km już... nie kasując błędy, ponieważ kasowanie błędów zeruje korekty paliwowe.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: zenenon » 12 maja 2023, 10:33

Musiałem zrobić tą trasę, o której pisałem - 200km na gazie. Z korekty mam coś takiego, wystarczy? Jeśli to nic nie da, to mogę się postarać o jakiś sensowniejszy komputer.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: bgroni » 12 maja 2023, 12:19

To jest żle. Albo masz gaz do regulacji, albo masz bardzo dużo lewe powietrze. Zacznij od jazda na benzynie, kasując korekty, czyli skasuj błędy nawet jeśli je nie ma.

Po około 50 km na benzynie, znowu sprawdż jakie masz korekty paliwowe, wtedy będzie jasne czy gaz jest problemem.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: vredota » 12 maja 2023, 12:27

zenenon pisze:
12 maja 2023, 10:33
Musiałem zrobić tą trasę, o której pisałem - 200km na gazie. Z korekty mam coś takiego, wystarczy? Jeśli to nic nie da, to mogę się postarać o jakiś sensowniejszy komputer.
Poszukaj kogoś z VCDS, tam w blokach pomiarowych możesz zobaczyć maks. 3 kanały na raz.
Interesują nas:
kanał 32: LTFT biegu jałowego + średnie obciążenia banku A+B
kanał 33: STFT banku A + B

bank A: cylindry 1-3 (od pasażera), bank B: cylindry 4-6 (od kierowcy)
STFT ma wyliczaną średnią i po pewnym czasie przechodzi w LTFT
korekta mieszanki = LTFT + STFT
w naszych V6 dopuszczalne są -25%...0%...+25% inaczej check

kasując błędy w ECU silnika = kasujesz korekty STFT + LTFT
zakręcasz gaz manualnym zaworem na butli, wypalasz LPG aż zgaśnie/przejdzie na benzynę
podłączasz się VCDS pod silnik, kasujesz błędy, korekty będą zerowe
jeździsz 50km drogi z różnymi obciążeniami (zebranie korekt w różnych przedziałach obciążeń)
nie musisz jeździć do odcinki, wystarczy 4-5k rpm, pod odcinką nasze silniki jadą w OL a tam tylko badanie AFR

na dzień dobry korekty mówią Ci, że bank B (4-6, kierowcy) ma LTFT sporo wyższe (50%!) niż bank A
pół silnika ma za mało paliwa
a drugie pół ma sporo za mało paliwa
przyczyn może być wiele

studium przypadku: u mnie okazało się, że ciągnął lewe powietrze krótką odmą.

lektura obowiązkowa:
podstawy strojenia LPG xoslox
LPG stroimy do sprawnego Pb, dlatego trzeba zrozumieć istotę regulacji LPG
http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=56145

jest tam o korektach STFT+LTFT, co to jest, jak to zrozumieć
nasze V6 mają sondy wąskie (0-1V)
układ regulacji pracy silnika to Bosch Motronic

potem szukasz PDF od xoslox (na chomiku) z opisami grup silników V6

na szybko, w aucie, bez kompa, sprawdzisz czy ECU coś boli (czy są błędy) przez panel HVAC, u mnie po naciśnięciu recyrkulacji + nawiew na górę, wchodzi w tryb diagnostyczny, przy pierwszym takim wejściu w tryb diagnostyczny, jeśli nie ma błędów w ECU, wyświetli w obu kratkach temperatur (lewa + prawa) kody 00 / 00 = brak błędów w ECU, bloki pomiarowe HVAC znajdziesz w sieci, jest parę wersji, np. u mnie kanał 58 = temperatura płynu chłodniczego z ECU silnika

ideowo działa to tak, że HVAC potrzebuje wielu informacji do działania klimatronika: czujniki kabiny podłączone są do HVAC ale temperatura zewnętrzna, obroty silnika, załączenie kompresowa klimy itd. = dane, którymi dwa sterowniki się wymieniają, są połączone linią danych między sobą a w gratisie panel HVAC umie pokazać, czy są błędy (temat do samodzielnego rozwinięcia).

zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: zenenon » 12 maja 2023, 17:35

Zanim przeczytałem wasze wskazówki zrobiłem test bez usuwania błędów po przejechaniu 50 km na benzynie. Wartości na pewno spadły, ale czy tak jak powinny?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: bgroni » 12 maja 2023, 18:00

zenenon pisze:
12 maja 2023, 17:35
Zanim przeczytałem wasze wskazówki zrobiłem test bez usuwania błędów po przejechaniu 50 km na benzynie. Wartości na pewno spadły, ale czy tak jak powinny?
Bez kasowania błędów będziesz miał uśrednione wartości biorąc pod uwagę korekty gazowe również.

Aby się upewnić/sprawdzić układ paliwowy najlepiej na PB i po wyzerowania wszystkie poprzednie korekty.

Co do te wartości nie ma tragedia, ale przejrzałbym cały dolot, sprawdziłbym przepływka...

Wredota napisał bardzo wyczerpiający post, czytaj tam.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

zenenon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2022, 11:18
Imię: Baltazar
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piotrków Tryb

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: zenenon » 25 maja 2023, 16:59

Przepraszam, że się nie odzywałem, ale po waszych postach stwierdziłem, że odstawię auto do gazownika. I tak należało już zrobić przegląd instalacji i wymienić filtry. Gazownik stwierdził, że rzeczywiście mapa doskonała nie była, po jego poprawkach błędu ubogiej mieszanki już nie ma, zostały błędy pompy sai i katów: 16804,16814 i 17831,17819. Przez któryś z nich zapala się check. Czy te błędy katów mogą być spowodowane przez niedziałający sai?

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Check engine - 16804 i 17538

Post autor: vredota » 26 maja 2023, 19:55

zenenon pisze:
25 maja 2023, 16:59
Przepraszam, że się nie odzywałem, ale po waszych postach stwierdziłem, że odstawię auto do gazownika. I tak należało już zrobić przegląd instalacji i wymienić filtry. Gazownik stwierdził, że rzeczywiście mapa doskonała nie była, po jego poprawkach błędu ubogiej mieszanki już nie ma, zostały błędy pompy sai i katów: 16804,16814 i 17831,17819. Przez któryś z nich zapala się check. Czy te błędy katów mogą być spowodowane przez niedziałający sai?
SAI to pompa powietrza wtórnego (secondary). Zbyt bogata (mniej) lub zbyt uboga (już bardziej) mieszanka paliwowa (nieważne, czy benzyna czy LPG, mieszanka paliwowa = paliwo Pb/LPG + tlen z powietrza) podnosi temperaturę spalin, te degradują elementy silnika i wydechu. SAI działa przy rozgrzewaniu silnika, zanim sondy regulacyjne lambda podejmą pracę (muszą się rozgrzać, mają grzałki w środku, później gorące są od spalin od pracującego silnika), silnik pracuje na sztywnej mapie: leje paliwa tyle, ile część czujników (MAF: ilość powietrza, MAP: podciśnienie, przepustnica, elektroniczny gaz) pozwala mu wyliczyć, ale ECU silnika jest głupie i nie wie, czy robi to dobrze (sondy lambda nie pracują przed rozgrzaniem) a momentami, na ssaniu, paliwo leje się praktycznie jak z wiadra. SAI to tylko ekologia (EURO 3, EURO 4 = wydajniejsze i większe katalizatory od prostych w EURO 2).

Problem jest z katalizatorem: za duża temperatura spalin stopi wkład. Aby się przed tym bronić, SAI pompuje powietrze do wydechu, już za cylindrami, aby niespalone paliwo (ssanie silnika, aby rozgrzać silnik) nie dopalało się w katalizatorze (katalizator = reaktor katalityczny, silnie wpływa na reakcje chemiczne, dopalenie szkodliwych związków i reakcję z metalami szlachetnymi w parę wodą i dwutlenek węgla). W naszych A6 C5 SAI działa, jeśli dobrze pamiętam, do +30C temperatury płynu chłodniczego a sonda lambda, w zimie, podejmuje pracę po 30-45s pracy (dla -25C otoczenia).

Aby w katalizatorze nie doszło do zapłonu paliwa, wtłaczane jest nadmiarowe powietrze, przez SAI, wtedy mieszanka w silniku jest w miarę OK ale w katalizatorze jest bardzo dużo powietrza (tlenu), względnie mało paliwa i paliwo nie wejdzie w reakcję z wkładem katalizatora.

Błąd katalizatora to informacja, że sondy diagnostyczne katalizatora (w wydechu, za katem, przed tłumikiem) wskazują wartości poza zakresem (nie wszystkie silniki miały sondy diagnostyczne, za katalizatorem, np. ja nie mam a jest to V6 2.4). Jeśli to nie nieprawidłowa mieszanka paliwowa lub lewe powietrze w wydechu (wydech od silnika przez katalizator do sond diagnostycznych i tłumika - musi być szczelny), masz katy do wymiany. Do siebie znalazłem AWG 2x 200 dwukostkowe za <2.7k PLN komplet.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga