@tomnik:
Dziękuję Kolego za zaoferowaną pomoc. Problem międzyczasie rozwiązany.
A więc tak:
Nieszczelność łącznika elastycznego za katalizatorem. Spaliny wychodziły bokiem, co w efekcie
oszukiwało komputer i zaniżało temperaturę spalin za DPF-em.
Niestety urwały się śruby na katalizatorze i trzeba było wymontować wydech przy samej turbinie.
Silnik częściowo opuszczony - brak miejsca na wyciągniecie katalizatora.
Bardzo dziwi mnie fakt , dlaczego w ASO nie zdiagnozowano nieszczelności układu.
Jutro składam auto w całość i mam nadzieję , że to już koniec przygody z tym układem.
Algorytm wypalania DPF
blad dpf zablokowany
Witam. Mnie tez dopladl problem z dpf .A dokladnie blad z zablokowanym dpf.
Bez odpalania silnika wyrzuca błąd:
P242F Filtr cząstek stałych zapełniony / zablokowany MIL zapalona
Znalazlem taka informacje.
W niektórych pojazdach koncernu wv audi z lat 2005-2008 może pojawić się problem z resetem wartości popiołu w filtrze dpf.
Reset adaptacji czujnika różnicy ciśnienia jak również samego dpf wykonujemy zazwyczaj po czyszczeniu filtra lub i po jego wymianie.
W pojazdach wyposażonych w sterowniki EDC16CP34 może nie dać się wykonać resetu co może powodować zatykanie się filtra oraz generowanie błędów takich jak P242F lub innych związanych z filtrem DPF.
Numery sterowników których może dotyczyć ta usterka:
4E0910401B A8 3.0TDI
4F0910401S A6 3.0TDI
4F1910401B A6 2.7TDI
4F1910401C A6 2.7TDI
4F1910401L A6 2.7TDI
8E0910401F A4 3.0TDI
8E2910401D A4 2.7TDI
8E2910401F A4 2.7TDI
8H0910401 A4 3.0TDI
8H0910401A A4 3.0TDI
Faktycznie okazalo sie ze problem byl z ECU silnika.
Gdyby ktos mial podobny przypadek ,i jego sterownik ecu nie pozwalal na reset w kanale 81. To jestem w stanie pomoc,ale musze miec auto lub same ecu.Auto nie wchodzi w tryb awaryjny odzyskalo vigor.Zero bledow w ecu.Wszystkie parametry ok.
Bez odpalania silnika wyrzuca błąd:
P242F Filtr cząstek stałych zapełniony / zablokowany MIL zapalona
Znalazlem taka informacje.
W niektórych pojazdach koncernu wv audi z lat 2005-2008 może pojawić się problem z resetem wartości popiołu w filtrze dpf.
Reset adaptacji czujnika różnicy ciśnienia jak również samego dpf wykonujemy zazwyczaj po czyszczeniu filtra lub i po jego wymianie.
W pojazdach wyposażonych w sterowniki EDC16CP34 może nie dać się wykonać resetu co może powodować zatykanie się filtra oraz generowanie błędów takich jak P242F lub innych związanych z filtrem DPF.
Numery sterowników których może dotyczyć ta usterka:
4E0910401B A8 3.0TDI
4F0910401S A6 3.0TDI
4F1910401B A6 2.7TDI
4F1910401C A6 2.7TDI
4F1910401L A6 2.7TDI
8E0910401F A4 3.0TDI
8E2910401D A4 2.7TDI
8E2910401F A4 2.7TDI
8H0910401 A4 3.0TDI
8H0910401A A4 3.0TDI
Faktycznie okazalo sie ze problem byl z ECU silnika.
Gdyby ktos mial podobny przypadek ,i jego sterownik ecu nie pozwalal na reset w kanale 81. To jestem w stanie pomoc,ale musze miec auto lub same ecu.Auto nie wchodzi w tryb awaryjny odzyskalo vigor.Zero bledow w ecu.Wszystkie parametry ok.
Troszkę wejdę w temat. Mam zapchany DPF, nie da się go już wypalić elektronicznie była podejmowana próba. Dodatkowo auto straciło moc i wyskakuje błąd silnika nie pamiętam kodu ale na pewno chodzi o DPF. Polecany serwis jest około 80 km od mojej miejscowości. Czy mogę tak bez mocy jechać do nich bez mam nadzieję, żadnych komplikacji i narażania silnika na umarcie?
[ Dodano: 2019-03-31, 15:13 ]
Dodam, że po 10 minutach jazdy ikonka na fisie o DPF znika lecz jednak nie błąd. Chcę się podjąć czyszczenia chemicznego.
[ Dodano: 2019-03-31, 15:13 ]
Dodam, że po 10 minutach jazdy ikonka na fisie o DPF znika lecz jednak nie błąd. Chcę się podjąć czyszczenia chemicznego.
Chodzi o to, że pojawił się najpierw błąd na FISie, jak jeździłem to znikał. Tylko jak odpalałem np po 5 godzinach auto to znów od razu się pojawiał. Ale po jakimś czasie pojawiła się spiralka "Engine Menegment Lamp" i ikonka silnika u góry nad zegarami. Byłem w trasie i auto straciło moc. Po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd z DPF ale nie pamiętam nr. I teraz mam trochę do przejechania i czy dojadę spokojnie czy coś może się stać. Koelga miał podobnie, zajechał tam powoli zrobili i ma już drugi rok spokój.
[ Dodano: 2019-04-01, 17:52 ]
Miał takie same objawy i też migała spiralka i ikonka silnika
[ Dodano: 2019-04-01, 19:50 ]
Sprawdziłem z ciekawości przez Car Scanner... pokazuje mi błąd P2002 - facet zarzeka się, że DPF był czyszczony około roku temu. Teraz to mogą być przewody, czujnik, czy faktycznie zapchany?? Nie wiem czy dobrze robię tą aplikacją ten scan. Od czego na początek zacząć?
[ Dodano: 2019-04-01, 17:52 ]
Miał takie same objawy i też migała spiralka i ikonka silnika
[ Dodano: 2019-04-01, 19:50 ]
Sprawdziłem z ciekawości przez Car Scanner... pokazuje mi błąd P2002 - facet zarzeka się, że DPF był czyszczony około roku temu. Teraz to mogą być przewody, czujnik, czy faktycznie zapchany?? Nie wiem czy dobrze robię tą aplikacją ten scan. Od czego na początek zacząć?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 maja 2023, 14:07
- Imię: Stanislaw
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard gdanski
Re: hj
witam mam wałasnie taki problem ze sterownikiem chcialbym go oblokowac bo nie moge nic zrobic vcs wymylem dpf i chalbym skasowac blad ale sterownik go blokuje dajcie jakies namiary zeby to zrobicKamil91 pisze: ↑27 paź 2018, 18:29A więc tak Koledzy
Dzisiaj po raz pierwszy po wymianie , załączyła się procedura wypalania DPF-u.
Sprawdziłem w blokach pomiarowych i procedura załącza się u mnie od 32g. , więc póki co
wszystko wydaję się być w porządku.
Jeśli chodzi o zamiennik DPF-u jest to firma JMJ model JMJ1021 okrągły.
Mogę odstąpić ten filtr. Jak ktoś będzie zainteresowany to Proszę o kontakt na priv.
Chociaż nie wiem czy jest to zgodne z regulaminem Forum.
W wolnej chwili wystawię ten filtr w dziale Sprzedaży.
@tomnik:
Kolego nie do końca jestem pewny jak to jest, ale z moją przygodą z DPF-em wiem, że
sterownik blokuje się po jakieś tam wartości sadzy. Nie można usunąć błędu ani wyzerować filtra DPF-u.
Bez odpalania silnika wyrzuca błąd:
P242F Filtr cząstek stałych zapełniony / zablokowany MIL zapalona
Na jakieś stronie znalazłem taką informację , pozwolę sobie zacytować:
W niektórych pojazdach koncernu wv audi z lat 2005-2008 może pojawić się problem z resetem wartości popiołu w filtrze dpf.
Reset adaptacji czujnika różnicy ciśnienia jak również samego dpf wykonujemy zazwyczaj po czyszczeniu filtra lub i po jego wymianie.
W pojazdach wyposażonych w sterowniki EDC16CP34 może nie dać się wykonać resetu co może powodować zatykanie się filtra oraz generowanie błędów takich jak P242F lub innych związanych z filtrem DPF.
Numery sterowników których może dotyczyć ta usterka:
4E0910401B A8 3.0TDI
4F0910401S A6 3.0TDI
4F1910401B A6 2.7TDI
4F1910401C A6 2.7TDI
4F1910401L A6 2.7TDI
8E0910401F A4 3.0TDI
8E2910401D A4 2.7TDI
8E2910401F A4 2.7TDI
8H0910401 A4 3.0TDI
8H0910401A A4 3.0TDI
Możemy odblokować tą funkcję co w konsekwencji przywróci możliwość resetu filtra zarówno testerami dedykowanymi grupie VAG (ODDIS VCDS VCP ect)jak również uniwersalnymi . Usługę możemy wykonać wysyłkowo a do wykonania jej potrzebujemy tylko sterownik silnika z podszybia pojazdu.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga