Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2022, 01:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PWA
Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Witam, proszę o analizę logów. Auto niedawno zakupione i jest problem dymienia z wydechów. Kolor jakby ciągle para wodna się wydobywała, chociaż czasami widzę jakby to był biało-szary, natomiast zapach wydaje się być bardziej paliwowy (jakby zbyt bogata mieszanka) niż olejowy czy słodki. Podczas odpalania zero dymienia, dopiero po około 30sek zaczyna się pojawiać i już na stałe. Link:
https://www.youtube.com/shorts/w93c20yUmiM film do końca nie oddaje problemu dymienia, akurat słabo na nim widać, ale coś tego typu
Czuć, że auto ma moc. Przy zakupie robiłem test uszczelki na zawartość CO2 - negatywny, VAG pokazał błędy z sondą lambdą:
16538 - Sensor B2 S1 No Activity P0154 Intermittent,
17539- Sensor B2 S1 Internal Resistance to High P1131 Intermittent, oraz błąd SAI, które jest zdemontowane, a tylne zawory zaślepione.
17538 Fuel Trim Bank 2 Multi System too Lean P1130
Brak masła pod korkiem, śladów oleju w zbiornku czy plam.
Z uwagi na powyższe i to że auto miało też ewidentnie nieszczelną i zabitą odmę, założyłem, że przyczyną dymienia jest lambda lub odma i wziąłem auto z nadzieją, że uda się ten silnik szybko "postawić do pionu". Po powrocie do domu ogarnąłem drugą sondę od kierowcy, wyczyściłem i uszczelniłem odmę, wymieniłem nieszczelne węże podciśnieniowe, odblokowałem ezektor, który nie puszczał skośnym króćcem, wyczyściłem przepustnice, usunałem nieszczelność na króćcu wodnym do nagrzewnicy. Zmierzyłem kompresję na ciepłym, która kolejno wyszła: 11.8, 12.9, 13.3, 13.2, 12.8, 13.2 - jednak wyniki te są nie do końca miarodajne, bo żona zapomniała wciskać pedał gazu, aby przepustnica była max otwarta.
Po tych wszystkich zabiegach dymienie nie ustało, pozbyłem się jedynie błędów sond. Zrobiłem ponownie test uszczelki na zawartość CO2 i znów wyszedł negatywny, z tym, że tym razem podczas testu ciśnienie w ukł. wzrosło na tyle że płyn zaczęło przelewać zbiornikiem. Nie wiem już czy to był efekt tego, że układ był podczas testu rozszczelniony i temperatura wrzenia zrobiła się wyższa, czy efekt wcześniejszego problemu z odpowietrzeniem układu... czy po prostu efekt wysokiego ciśniena i uszczelki, a ja sam siebie na siłę próbuje oszukać, że to nie UPG
Napawam się sytuacją jak raz udało mi się auto odpalić i przez kilka minut z wydechu nie było żadnego dymienia, ale było to w sytuacji gdy zaingerowałem niechcący w regulację wtryskiwaczy gazu i auto chodziło wtedy chyba na 5 garów bo dość mocno trzęsło autem..
Z dodatkowych minusów zauważyłem:
- autem czasami z wolnych obrotów potrafi poszarpywać przy przyśpieszaniu,
- przewody są kiepskiej firmy Hart i przewód 1szej świecy ma naderwaną izolację przez co słyszałem czasami jak bił iskrą (na chwilę obecną zaizolowałem to miejsce).
- prawdopodobnie wkłady katalizatorów są wybebeszone, sugeruje się metalicznym dźwiękiem z wydechu jakby była dziura
- autem na gazie potrafi na biegu jałowym zatrząść, instalacja jest 1,5 roczna Staga, ale od założenia tj. 20tys km temu nie miała jeszcze żadnego przeglądu gdy zaczyna trząść odnoszę wrażenie jakby ilość spalin była zachwiana i dochodzi jakby do przedmuchów spalin z wydechu
- domyślnie w aucie siedział silnik APR bez pompy SAI, kiedyś ktoś zrobił przekładkę i wsadził silnik AQD który miał pompę SAI, ale ktoś ją usunał i zaślepił tylne zawory. Obstawiam że nie została wyprogramowana stąd jej odnotowany wcześniej błąd.
Zrobiłem logi, będę wdzięczny jak ktoś je oceni lub widzi coś odbiegającego od norm. Pierwszy przejazd logowany na LPG, drugi na PB:
001 002 003
https://log.tunezilla.com/s/vJcswwD5
002 033
https://log.tunezilla.com/s/lhGd45Vr
090 093
https://log.tunezilla.com/s/LMc6OUuj
026 027
https://log.tunezilla.com/s/UMJg0Qgo
030 032 033
https://log.tunezilla.com/s/nugxYdDC
000 002
https://log.tunezilla.com/s/wjoQmDK8
101 120 099
https://log.tunezilla.com/s/38J3nGw2
002 020
https://log.tunezilla.com/s/ywURqRNZ
003 120 pierwszy log pomyłkowy na 2 biegu
https://log.tunezilla.com/s/kksDtrSX
Nie wiem już co myśleć, zastanawiam się nad tym czy:
- rozregulowany gaz mógłby rozjechać mape benzyny i jest za bogata mieszanka ?
- pompka paliwa może pada?
- wtryski leją ?
- usunięcie pompy SAI i jej niewpprogramowanie ze sterownika oraz wybebeszony katalizatory mogą być przyczną tego nadmiernego ciągłego dymienia i tak ma być?
- lipny lub zmieszany olej jest zalany (podobno lany był 5w30) i on jest przyczyną?
- pogodzić się i założyć, że to jednak UPG ?
https://www.youtube.com/shorts/w93c20yUmiM film do końca nie oddaje problemu dymienia, akurat słabo na nim widać, ale coś tego typu
Czuć, że auto ma moc. Przy zakupie robiłem test uszczelki na zawartość CO2 - negatywny, VAG pokazał błędy z sondą lambdą:
16538 - Sensor B2 S1 No Activity P0154 Intermittent,
17539- Sensor B2 S1 Internal Resistance to High P1131 Intermittent, oraz błąd SAI, które jest zdemontowane, a tylne zawory zaślepione.
17538 Fuel Trim Bank 2 Multi System too Lean P1130
Brak masła pod korkiem, śladów oleju w zbiornku czy plam.
Z uwagi na powyższe i to że auto miało też ewidentnie nieszczelną i zabitą odmę, założyłem, że przyczyną dymienia jest lambda lub odma i wziąłem auto z nadzieją, że uda się ten silnik szybko "postawić do pionu". Po powrocie do domu ogarnąłem drugą sondę od kierowcy, wyczyściłem i uszczelniłem odmę, wymieniłem nieszczelne węże podciśnieniowe, odblokowałem ezektor, który nie puszczał skośnym króćcem, wyczyściłem przepustnice, usunałem nieszczelność na króćcu wodnym do nagrzewnicy. Zmierzyłem kompresję na ciepłym, która kolejno wyszła: 11.8, 12.9, 13.3, 13.2, 12.8, 13.2 - jednak wyniki te są nie do końca miarodajne, bo żona zapomniała wciskać pedał gazu, aby przepustnica była max otwarta.
Po tych wszystkich zabiegach dymienie nie ustało, pozbyłem się jedynie błędów sond. Zrobiłem ponownie test uszczelki na zawartość CO2 i znów wyszedł negatywny, z tym, że tym razem podczas testu ciśnienie w ukł. wzrosło na tyle że płyn zaczęło przelewać zbiornikiem. Nie wiem już czy to był efekt tego, że układ był podczas testu rozszczelniony i temperatura wrzenia zrobiła się wyższa, czy efekt wcześniejszego problemu z odpowietrzeniem układu... czy po prostu efekt wysokiego ciśniena i uszczelki, a ja sam siebie na siłę próbuje oszukać, że to nie UPG
Napawam się sytuacją jak raz udało mi się auto odpalić i przez kilka minut z wydechu nie było żadnego dymienia, ale było to w sytuacji gdy zaingerowałem niechcący w regulację wtryskiwaczy gazu i auto chodziło wtedy chyba na 5 garów bo dość mocno trzęsło autem..
Z dodatkowych minusów zauważyłem:
- autem czasami z wolnych obrotów potrafi poszarpywać przy przyśpieszaniu,
- przewody są kiepskiej firmy Hart i przewód 1szej świecy ma naderwaną izolację przez co słyszałem czasami jak bił iskrą (na chwilę obecną zaizolowałem to miejsce).
- prawdopodobnie wkłady katalizatorów są wybebeszone, sugeruje się metalicznym dźwiękiem z wydechu jakby była dziura
- autem na gazie potrafi na biegu jałowym zatrząść, instalacja jest 1,5 roczna Staga, ale od założenia tj. 20tys km temu nie miała jeszcze żadnego przeglądu gdy zaczyna trząść odnoszę wrażenie jakby ilość spalin była zachwiana i dochodzi jakby do przedmuchów spalin z wydechu
- domyślnie w aucie siedział silnik APR bez pompy SAI, kiedyś ktoś zrobił przekładkę i wsadził silnik AQD który miał pompę SAI, ale ktoś ją usunał i zaślepił tylne zawory. Obstawiam że nie została wyprogramowana stąd jej odnotowany wcześniej błąd.
Zrobiłem logi, będę wdzięczny jak ktoś je oceni lub widzi coś odbiegającego od norm. Pierwszy przejazd logowany na LPG, drugi na PB:
001 002 003
https://log.tunezilla.com/s/vJcswwD5
002 033
https://log.tunezilla.com/s/lhGd45Vr
090 093
https://log.tunezilla.com/s/LMc6OUuj
026 027
https://log.tunezilla.com/s/UMJg0Qgo
030 032 033
https://log.tunezilla.com/s/nugxYdDC
000 002
https://log.tunezilla.com/s/wjoQmDK8
101 120 099
https://log.tunezilla.com/s/38J3nGw2
002 020
https://log.tunezilla.com/s/ywURqRNZ
003 120 pierwszy log pomyłkowy na 2 biegu
https://log.tunezilla.com/s/kksDtrSX
Nie wiem już co myśleć, zastanawiam się nad tym czy:
- rozregulowany gaz mógłby rozjechać mape benzyny i jest za bogata mieszanka ?
- pompka paliwa może pada?
- wtryski leją ?
- usunięcie pompy SAI i jej niewpprogramowanie ze sterownika oraz wybebeszony katalizatory mogą być przyczną tego nadmiernego ciągłego dymienia i tak ma być?
- lipny lub zmieszany olej jest zalany (podobno lany był 5w30) i on jest przyczyną?
- pogodzić się i założyć, że to jednak UPG ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
wyłącz LPG , zakręć butle , skasuj błędy i pojeździj ze 100 km i zobacz czy nadal błędy mieszanki bedą , bo widać po logach że w kierunku ubogim idzie i teraz nie wiadomo czy to wina sondy czy regulacji LPG
co do SAI to sprawdź kodowanie - komputer APR i AQD jest ten sam - tylko kodowanie inne , sprawdź jakie teraz masz - początek 04 bez SAi , 05 z SAI
Reszta logów w miarę ok wygląda .
co do SAI to sprawdź kodowanie - komputer APR i AQD jest ten sam - tylko kodowanie inne , sprawdź jakie teraz masz - początek 04 bez SAi , 05 z SAI
Reszta logów w miarę ok wygląda .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 243
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Miej na uwadzę, że na polu jest nadal zimno, ma prawo dymić. Zrób badanie na stacji diagnostycznej o składzie spalin i będziesz wiedział co tam się dzieje, ale najpierw zrób jak Bendzji pisał.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
No i może brak kątów i lpg też moze powodować zwiększoną parę z wydechu. Może doszukujesz się czegos niepotrzebnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2022, 01:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PWA
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
- błędów już jakiś czas nie ma odkąd podmieniłem sondę na drugą używaną. O regulacji LPG wspominał już poprzedni właściciel i wydaje mi się że tak będzie tym bardziej po tym, jak w emocjach ruszyłem regulacje wtryskiwaczy LPGbendzji pisze: ↑05 kwie 2023, 18:29wyłącz LPG , zakręć butle , skasuj błędy i pojeździj ze 100 km i zobacz czy nadal błędy mieszanki bedą , bo widać po logach że w kierunku ubogim idzie i teraz nie wiadomo czy to wina sondy czy regulacji LPG
co do SAI to sprawdź kodowanie - komputer APR i AQD jest ten sam - tylko kodowanie inne , sprawdź jakie teraz masz - początek 04 bez SAi , 05 z SAI
Reszta logów w miarę ok wygląda .
Na chwilę obecną zrobiłem już jak sugerujesz - zakręciłem gaz i poganiam go trochę na benzynie, może akurat też przepali wodę jeśli mocno zalega w wydechu
- Wskaż mi proszę po której grupie logów widzisz, że mieszanka idzie w kierunku ubogim Chodzi może o prace sond lambda w grupie 030 033 ?
- Co do sprawdzenia kodowania, korzystam z VagComa, chodzi o drugą pozycję "kodowanie" w Info Sterownika? Jeśli tak jest tam u mnie wartość: 04702
- Zimną temperaturę na zewnątrz, oczywiście że brałem pod uwagę, ale z dymieniem nic się nie zmieniło, gdy kilka dni temp. była na +12 stopniach.
- Z diagnostyką spalin na stacji jest to jakiś pomysł, podjadę po świętach sprawdzić. Tym bardziej że dziś znów mam ewidentne wrażenie, że zapach tych spalin jest ostry i paliwowy. Nie daje mi to właśnie spokoju bo cały czas mam wrażenie jakby mieszanka była nieprawidłowa. Zaczynam już podejrzewać pompę paliwową lub ten zawór/regulator ciśnienia paliwa...przypominam sobie fakt, że facet coś wspominał, że zdarzyło mu się np. raz na 2 tygodnie ciężej odpalić, a później wracało do normy. Mi jeszcze nic takiego się nie przytrafiło, pali raczej wzorowo.
Ale żeby ta para ciągle leciała i przy plusowych temperaturach? Czasami jest to bardziej widoczne dymienie, znalazłem inny film na którym już intensywniej widać dymienie:
https://www.youtube.com/watch?v=pt3oNpJqMpc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 243
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Na tym wideo widać więcej i jeżeli silnik miał temperarura robocza ~90° C, to jest za dużo. Według mnie to za dużo paliwo, spowodowane ubogiej mieszanki.
Skasuj błędów, nawet jeśli ich brak i pojedż na benzynie, po około 50 km sprawdż blok32 jakie masz korekty.
Skasuj błędów, nawet jeśli ich brak i pojedż na benzynie, po około 50 km sprawdż blok32 jakie masz korekty.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
W bloku 032 masz +16 i +12 - tragedii nie ma ale widzisz cos się dzieje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2022, 01:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PWA
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Zrobiłem 120km na benzynie, błędów brak.
Zrobiłem logi tylko na PB. Zerknijcie proszę na logi poniżej, jak teraz to wygląda:
(tylko te pierwsze na wykresie są to logi poprzednie, nowe trzeba przewinąć w dół wykres i po dacie patrzeć - nie wiem dlaczego mi tak połączyło)
001 002 003
https://log.tunezilla.com/s/9afBy1CS
002 020 021
https://log.tunezilla.com/s/eQGAq7KS
002 033 - ( pod sam koniec musiałem odpuścić bo asaflt sie konczył)
https://log.tunezilla.com/s/v94beb0J
031 032 033
https://log.tunezilla.com/s/xiNMlXbb
031 032 033 - statyczne
https://log.tunezilla.com/s/5QyOzbUr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 243
- Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
- Imię: bgroni
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Teraz masz piękne korekty paliwowe, chciałbym mieć takie statyczne... jak widać troche za bogato, ale nie ma tragedii mieści się w -6:+6%.-OnYx- pisze: ↑07 kwie 2023, 14:39Zrobiłem 120km na benzynie, błędów brak.
Zrobiłem logi tylko na PB. Zerknijcie proszę na logi poniżej, jak teraz to wygląda:
(tylko te pierwsze na wykresie są to logi poprzednie, nowe trzeba przewinąć w dół wykres i po dacie patrzeć - nie wiem dlaczego mi tak połączyło)
001 002 003
https://log.tunezilla.com/s/9afBy1CS
002 020 021
https://log.tunezilla.com/s/eQGAq7KS
002 033 - ( pod sam koniec musiałem odpuścić bo asaflt sie konczył)
https://log.tunezilla.com/s/v94beb0J
031 032 033
https://log.tunezilla.com/s/xiNMlXbb
031 032 033 - statyczne
https://log.tunezilla.com/s/5QyOzbUr
Dalej dymi? Teraz jest zimno, raczej nie sprawdzisz.
Edit: według mnie masz gaz do regulacji i sprawdzanie.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
dokładnie ciężko się do czegoś jakoś czepiać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2022, 01:43
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: PWA
Re: Analiza logów 2.8 + gaz problem z dymieniem
Jeżdżę na PB i dalej dymi z rur pomimo że jest ciepło i wg mnie jest ostry zapach spalin, mi to pachnie benzyną...
Czuję, że długa droga przede mną aby doprowadzić ten silnik do porządku. Górnym wężem przelewowym z cybantu jak zrobi się ciśnienie 2x wywalił niewielkie ilosci płynu i zastanawiam się na ile są wiarygodne te testy na zawartość CO2 bo 3 różne testy przeprowadzone i negatywne. Spróbuję podmienić korek, ale nie podoba mi się też praca wentylatora, nie słyszę go żeby pracował.
Czuję, że długa droga przede mną aby doprowadzić ten silnik do porządku. Górnym wężem przelewowym z cybantu jak zrobi się ciśnienie 2x wywalił niewielkie ilosci płynu i zastanawiam się na ile są wiarygodne te testy na zawartość CO2 bo 3 różne testy przeprowadzone i negatywne. Spróbuję podmienić korek, ale nie podoba mi się też praca wentylatora, nie słyszę go żeby pracował.