Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 - 2,5TDI; 180KM (AKE) - Problem z tiptroniciem;

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

[A6 C5 - 2,5TDI; 180KM (AKE) - Problem z tiptroniciem;

Post autor: darknoid » 26 kwie 2009, 17:19

Witam wszystkich...
Zacznę od tego, ze autko mam od 2 miesięcy.
Problem dotyczy automatycznej skrzyni tiptronic, czytałem wiele problemów osób na tym formum ale niestety nie znalazłem problemu podobnego do mojego. Wiem, że pierwszą rzeczą jest VAG i logi, ale z różnych przyczyn na razie nie jestem w stanie tego wykonać.
Problem z moją skrzynką pojawia się głównie w momencie agresywnej jazdy wymagającej szybkiej reakcji skrzyni na pedał gazu, co się dzieje? Zdarza się tak, że auto kręci się do 4,2tys. obrotów (kiedy podchodzi pod czerwony zakres po prostu puszczam gaz) i praktycznie nie jedzie (moim zdaniem się ślizga) powoli się rozpędza, po czym przełączam na tiptronic żeby go ocucić, łapie bieg i heja z koksem. Zdarza się, że jak się "ślizga" wskoczy bieg i ostro szarpnie (BARDZO RZADKO SZARPIE) raz nawet taka akcja po szarpnięciu skończyła się trybem awaryjnym skrzyni. Po wyłączeniu zapłonu na postoju i ponownym uruchomieniu autko zachowuje się jakby nigdy nic i śmiga pięknie. Raz zdarzyło mi się, że wyprzedzając przy większej prędkości ja mu w deche wychylam się na lewy pas a auto kręci obroty na 4tys. i oczywiście mocy zero tak jakby hmm, bieg nie wszedł... to takie uczucie jakby wyprzedzać kogoś z piątego biegu jadąc 50km/h, ty mu w maxa a on... pyrk pyrk jak na spacerek. Nie wiem czy na ciepłym czy na zimnym jest tak samo, bo po prostu na zimnym nie dorzynam autka... niepokoi mnie sprawa bo powoli robi się to niebezpieczne, ogólnie nie jeżdże agresywnie ale przerzuciłem się z 90KM na 180KM i lubie sprawdzać różnicę ;) no ale jak ma mi takie niespodzianki robić podczas wyprzedania to dziękuję,
na co stawiacie? na co mam się przygotować? czy będzie boleć?

Dzięki za rady.
Usunięto, Regulamin Punkt 27

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 27 kwie 2009, 00:06

szarpanie -to nic dobrego .Musisz się umówić do dobrego skrzeniarza i podłączyć kompa .Oni już ci powiedzą co Twoją skrzynie boli.Dodam ,że szarpanie w moim przypadku występowało bardzo często, z ty się po prostu nie da jeżdzić

darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

Post autor: darknoid » 27 kwie 2009, 09:59

Piotruś wiem, że kolega zamieścił podobny post, czytałem go ale mimo wszystko postanowiłem dać osobny, żeby koledze nie zaśmiecać tematu :mrgreen:

Szarpie mi dość rzadko, za to częściej się ślizga. Mój brat, który też jeździ tym autem szybko ale opytmalnie, bez agresji mówi, że ani razu mu się nie ślizgnęło i ani razu nie szarpnęło, dziwie się bo wychodzi na to, że jeździć nie umiem :roll: hehe, ale tak jak mówię, skrzynia wariuje przy wariackiej jeździe, tak czy inaczej NIE POWINNA wariować :)
Mam jeszcze jedno takie spostrzeżenie... potrafię przewidzieć kiedy może być problem ze ślizganiem... otóż kiedy auto stoi i wklepie "D" autko po puszczeniu hamulca powinno się toczyć (norma) ale zauważyłem, że CZASAMI zdarza się tak, że jak puszczę nogę z hamulca auto się od razu nie toczy, minie pięć, dziesięć sekund... i dopiero rusza, wtedy wiem, że chcąc ruszyć dynamicznie mogę się zesrać za przeproszeniem, nie szarpie, po prostu się ślizga, 4tys. obrotów i kupa... wtedy przełączam na tiptronic bo ani razu mnie nie zawiódł, w tipie się nie ślizga. Będę musiał podlecieć do dobrego "skrzyniwego" :-P w Poznaniu lub okolicach, poszperam na forum może znajdę jakiś dobry warsztat.

Pozdrawiam wszystkich;

[ Dodano: 2009-04-28, 11:11 ]
Wczoraj dzwoniłem do ASO Audi w Lubiniu (ÂŚwitoń-Paczkowski. Sp.j. Autoryzowany dealer Audi --> Mapka ), za przegląd skrzyni biegów chcą 150zł - 200zł, podpięcie pod komputer odczyt błędów, sprawdzenie poziomu oleju etc. Napraw skrzyń nie prowadzą, odsyłają do "specjalistycznych warsztatów".

Dowiedziałem się, że w tych skrzyniach producent nie przewiduje wymiany oleju. Czy ktoś był już w tym ASO? jakie macie o nim zdanie? czy 200zł za taką usługę to dużo? czego jeszcze można żądać w tej kwocie? na co jeszcze zwrócić uwagę przy okazji? Laickie pytania ale proszę Was o pomoc :)

Dzięki;
Usunięto, Regulamin Punkt 27

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 29 kwie 2009, 23:13

kolego jeżeli ASO nie prowadzi naprawy skrzyni biegów to nie mają pojęcia o co biega .
Ja proponowałbym ci umów się do Sserwis k/rybnika [może trochę daleko]ale warto uwierz mi.Ja tam zrobiłem remont skrzyni i jestem zadowolony.Wybór należy do ciebie :lol:

darknoid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 24 mar 2009, 10:50
Lokalizacja: Nowa Sól - Poznań;

Post autor: darknoid » 30 kwie 2009, 11:36

Dzięki kris... muszę to przemyśleć, do p. Sopy mam ponad 320km, nie jest najgorzej, tylko zadaje sobie pytanie czy po samą diagnozę warto jechać? tzn. warto na pewno, z tym że nie wiem czy po postawionej diagnozie zostawię auto, jeśli nie, to jechać taki kawałek dla samej diagnozy... kurcze muszę to przemyśleć.

Super by było dorwać jakiegoś fachowca od diagnozy z Poznania lub z okolic Zielonej Góry, ale tu i tu jestem co dziennie więc nie sprawiałoby mi to problemu...

Zna ktoś dobry warsztat od skrzyń tip w Poznaniu lub okolicach?
Pozdrawiam;

[ Dodano: 2009-05-10, 12:57 ]
Witam... byłem (ASO ÂŚwitoń-Paczkowski - Lubin), zapłaciłem i... w sumie nic konkretnego się nie dowiedziałem. Odczyt błędów ze skrzyni jest następujący:

17114 ; P0730 ; 035
Kontrola przełożenia biegu,
Nieprawidłowy współczynnik przełożenia,
Sporadyczna;
Odczyt błędów (100zł);

Po rozpoznaniu usterki postanowiono sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów (110zł), diagnoza: poziom oleju prawidłowy;

(Ewentualna dolewka oleju w razie potrzeby dolewki: 80zł za l);

Porada: zgłoszenie do poleconego przez ASO specjalistycznego warsztatu od skrzyń automatycznych;

Oczywiście nie mówię, że niczego się nie dowiedziałem bo jestem w sumie bardzo zadowolony z obsługi klienta w ASO, no i najgorzej nie zdarli kasy ze mnie. Ogólnie ok. ale... wiecie jak to jest jak coś się dzieje, to od razu byśmy chcieli wszystko wiedzieć, co, jak i za ile hehe :)

[ Dodano: 2009-06-26, 17:43 ]
Moja skrzynia tiptronic została naprawiona. Szukałem godnego warsztatu w moich okolicach ok. 2 m/cy. i było warto. Polecam warsztat:

PHU "LKTec" Lucjan Kalka
ul. Składowa 13, Przeźmierowo
kom. 601948738

Zapłaciłem 2600zł, naprawa dotyczyła:

- wymiana kosza napędowego low/reverse;
- wymiana tarczy napędowych kosza low;
- wymiana tarczy napędowych kosza forward;
- wymiana sprzęgła hydrokinetycznego;
- wymiana uszczelki miski olejowej, filtra i olejów;

Wszystkie usterki, które występowały wcześniej, ustąpiły. Warsztat wystawia gwarancję na 6 m/cy. Po 2000km przegląd gwarancyjny wraz z wymiana oleju w skrzyni.

Przejechałem ok 200km (wiem, że niewiele) i wszystko jest ok, skrzynia nie szarpie nie przeciąga.

POLECAM!
Usunięto, Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja