Dzień dobry Państwu.
Od listopada jestem nieszczęśliwym posiadaczem Audi A6C6 3.2 Fsi z 2004 roku. Dodam również, że autko ma dostęp bezkluczykowy jak i również odpalanie bezkluczykowe. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś z Państwa miał podobny problem, co do swojego autka i wie jak ten problem można rozwiązać. Autko ponad miesiąc temu trafiło na lawecie do mechanika z powodu zapalenia się kontrolki EPC oraz CHECK ENGINE - objawy to brak mocy, szarpanie całym autem, kręci ok. 2/3 sekund przy odpalaniu, strzelanie w kolektorze, wypadanie zapłonu. Mechanik od razu co zrobił to podłączył autko pod kompa i błędy jakie wyszły to:
- wypadanie zapłonu na 6 cylindrze
- zablokowany kolektor - pozycja otwarta
- czujnik wałka rozrządu/ korbowego
- brak podgrzewania lusterek zewnętrznych
- błąd komfortu - otwieranie drzwi prawych przednich, prawych tylnich
- błąd wejście/ wyjście - brak ryglowania kierownicy
Tak, więc mechanik przystąpił do działania i do dnia dzisiejszego wymienił:
- świece zapłonowe
- cewkę
- czujniki wałka rozrządu
- wyczyścił kolektor
W trakcie diagnostyki autka doszła do wymiany pompa paliwa, czujnik ciśnienia paliwa, regulator ciśnienia paliwa. I już człowiek myślał, że autko będzie do odbioru, aczkolwiek nic bardziej mylnego. Kolejny telefon od mechanika, który oświadczył, iż w pojeździe nadal swieci się kontrolka EPC, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu oraz przy dodaniu gazu nie wkręca się odpowiednio na obroty, a powyżej 2tys nagle dostaje kopa. Nie myśląc mówię szukamy dalej i mechanik znalazł pompę wysokiego ciśnienia, która była na wykończeniu, pompa zrobiona bezpieczniki sprawdzone, auto złożone. Rano dzwoni telefon(patrzę mechanik i w głowie myśl, że w końcu zrobione - taki c***). Wciąż pali się kontrolka EPC, auto nie wkręca się odpowiednio na obroty i jak pisałem wcześniej powyżej 2tys nagle dostaje kopa, kręci 2/3 sekundy przy odpalaniu czy to zimny, czy to ciepły silnik i teraz po tym długim pisaniu pada pytanie do Państwa, czy ktoś z was miał taki problem i wie jak go rozwiązać?
Ps. Rozrząd zrobiony i sprawdzony przez mechanika i jest w bardzo dobrym stanie.
Audi A6C6 3.2FSI - kontrolka EPC, długo odpala.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7156
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Audi A6C6 3.2FSI - kontrolka EPC, długo odpala.
Kontrolka epc okej ale jakie błędy są teraz? Bez przyczyny się nie zapala.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 08 mar 2023, 10:14
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Audi A6C6 3.2FSI - kontrolka EPC, długo odpala.
Witam, brak błędów na komputerze. Wczoraj byłem osobiście u mechanika i powiedział mi jakie są dokładnie objawy, a więc czujnik ciśnienia paliwa powinien wskazywać Ok. 60 barów, a pokazuje tylko 30 barów. Jeżeli Doda gazu i auto wkręci się powyżej 2tys obrotów, czujnik pokazuje na nowo 60 barów, tak jakby się zawieszał?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga