Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

2.0TFSI zawór PCV

Silniki benzynowe
k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

2.0TFSI zawór PCV

Post autor: k4mi1 » 27 lut 2023, 11:23

Ostatnio auto zaczęło czasami falować obrotami w granicach biegu jałowego..., wykluczając inne rzeczy pomyślałem że winny jest zawór PCV. Po odkręceniu korka wlewu oleju okazało się, że ten jest dość odczuwalnie zasysany (silnik dość mocno szarpie po otwarciu, czasami nawet syczy przy wyjmowaniu), jeszcze jakieś 2 lata temu korek był minimalnie zasysany (szarpał tak samo). Pomyślałem że trzeba wymienić odmę i kupiłem nową uszczelkę elringa oraz używaną oryginalną odmę z literką R, która wygląda jak nowa (2015rok) - wymagała płukania benzyną żeby zawór nie puszczał ciśnienia do głowicy z kolektora. Moja stara odma też z literką R z 2013 roku wyraźnie mocniej puszcza ciśnienie (płukanie benzyną tylko je ograniczyło). Więc założyłem nową używkę z nową uszczelką (starta wyraźnie wygnieciona), silnik pracuje równiej (lepiej zbiera się w obrotach od ok 2500). Jednak wyczulane zasysanie korka nadal występuje... raz mocniej raz trochę słabiej... ale silnik po pełnym rozgrzaniu już tak mocno nie szarpie tylko słychać że faluje (wcześniej prawie gasł jeżeli pamięć mnie nie oszukuje). W chwili obecnej już zgłupiałem jak powinien zachowywać się silnik jeżeli odma jest 100% sprawna... wydaje mi się że odma którą kupiłem używaną jest w lepszym stanie niż moja stara, ale jednak nie w pełni jest ok.

Jak dokładnie sprawdzić odmę bo ta się chyba otwiera tylko raz... (w 2.4 w c5 dało się otworzyć, umyć i złożyć)?

Co myślicie o PCV delete KIT - wszystko wtedy leci przed turbo za przepływomierz, wiadomo że to lepiej dla kolektora ale czy nie warto wtedy założyć Oil catch Tank'a (jeżeli tak to jaki dobrze pasuje i robi to co powinien)?

Edit:
Po przejechaniu ok 60km stwierdzam że auto lepiej się zbiera od 2000obr w górę (lżej przyspiesza). Po otwarciu korka wlewu oleju silnik faluje słyszalnie obrotami (nie dławi się), a korek jest zasysany lżej niż na starej odmie ale chyba mocniej niż dwa lata temu. Zasysanie (subiektywnie) jest czasem minimalne, czasem trochę mocniejsze. Inne spostrzeżenie to takie że przy jeździe ze stałą prędkością obroty mają mniejsze wahnięcie w dół po zdjęciu nogi z gazu.

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 193
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: 2.0TFSI zawór PCV

Post autor: Gregorski3 » 28 lut 2023, 07:11

Ja mam od 3 lat PCV delete kit. Ogólnie jest ok. Ale trochę oleju pojawia się w rurkach. Więc oil catch tank na pewno nie zaszkodzi. Sprawdź sobie jeszcze zawór odpowietrzenia baku. Trzeba go zdemontować i dmuchnąć w niego . Jak jest uszkodzona membrana to będzie puszczać powietrze jak dmuchniesz. U mnie puszczała przez co opary z baku dostawały się wtedy kiedy nie powinny. Efektem było lekkie falowanie,zapach paliwa w oleju i sporadyczne wypadnięcia zapłonu.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0TFSI zawór PCV

Post autor: k4mi1 » 28 lut 2023, 16:41

Dzięki za sugestię, postaram się to sprawdzić. Moje spostrzeżenie jak szybko odejmuję korek to lekko się zdejmuje z minimalnym podciśniem, ale jak zdejmuję go powoli to zaczyna go mocniej zasysać - dzisiaj to zauważyłem

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: 2.0TFSI zawór PCV

Post autor: krzychu973 » 01 mar 2023, 21:14

Możesz sprawdzić czy falowanie powoduje odma poprzez chwilowe zaślepienie przewodu między nią a silnikiem, Przewody
te też do sprawdzenia bo lubią pękać. Miałbyś też błąd ubogiej mieszanki biegu jałowego. Na rozpędzanie odma ma pomijalny wpływ, za to zawór dv przy turbo duży.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0TFSI zawór PCV

Post autor: k4mi1 » 01 mar 2023, 22:34

Jakiś czas temu miałem wymieniony przewód przy odma/kolektor (nowy audi), jakieś 2 miechy temu wymieniałem zawór sterujący podciśnieniem zaworem DV a jakieś 2 lata temu zawór DV jeszcze fabryczny. Z takich rzeczy został mi chyba tylko ten długi przewód z podstawy filtra (nie zauważyłem aby był gdzieś zapocony jak sprawdzałem jakiś czas temu ale jeszcze zobaczę) oraz ten zawór od par paliwa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga