Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 C6 4.2 V8 BAT LPG- WYCIEK PŁYNU I OLEJU

Silniki benzynowe
Paciej135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2023, 14:43
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Boleslawiec

A6 C6 4.2 V8 BAT LPG- WYCIEK PŁYNU I OLEJU

Post autor: Paciej135 » 18 sty 2023, 21:47

Witam, tydzień temu kupiłem Audi A6 C6 4.2 V8 BAT Quattro, z sekwencją LPG BRC, 2004r 246kW (334km). Autko ma 360 000 km przebiegu, książka serwisowa DE jest, rozrząd wymieniony 30 tyś km temu, wszystkie naprawy robione na bieżąco, oleje i filtry co 10k , no ogólnie nie ma się do czego przyczepić, wszystko udokumentowane. Skrzynia Multitronic chodzi gładziutko, cichutko , nic nie szarpie. Autko ma nawet oryginalny układ wydechowy z katalizatorami. A teraz do rzeczy. Od zakupu zrobiłem nią około 600km i 2 dni temu wyskoczył mi komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego w trakcie jazdy. Faktycznie sprawdzając codziennie, zauważyłem jakby go bylo mniej z dnia na dzień. Do domu miałem 10 min jazdy więc już postanowiłem dojechać. Za 5 minut następny komunikat na ekraniku miedzy zegarami "OIL PRESSURE" i to juz mnie wystraszyło. Zatrzymałem samochód otworzyłem maskę , plyn chlodniczy poniżej minimum , silnik suchy i zero śladu oleju czy płynu. Pod korkiem wlewu oleju i płynu zero śladu sadzy czy mieszania sie oby dwu. Olej na bagnecie w normie. Zaś spód silnika mokry ale bardziej z płynu chłodniczego niz z oleju , chociaż widać tez olej ale znikome ilości. Mokro widać w okolicach dyfra, półosi, skrzyni i dodam ze z góry zaglądając z prawej i z lewej strony pod silnik to widać dwie małe plamki jakby w tych kanalikach odplywowych ale nie jest to gęsta ciecz. Dziś rano dolałem płynu do normy miedzy min a max (około 1 litr). Pojechałem do sklepu i spowrotem. W drodze powrotnej, gdy ruszyłem ze świateł troszkę szybciej (2500 rpm) znów ten komunikat "OIL PRESSURE". Zatrzymałem auto , zgasilem i po odpaleniu Przejechałem 200m i znów ten komunikat. Odstawiłem auto pod dom bo zostało mi z 500m i nie ruszam jej do wizyty u mechanika. I teraz wracając do zakupu, po jeździe testowej zajrzalem pod auto i zauważyłem troszkę oleju jakby miedzy dyfrem, półośką i skrzynią. Sprzedający powiedział że to może być stary olej bo mial wyciek z chlodnicy oleju. 2 tygodnie przed zakupem autka przeze mnie , sprzedający mówił że jego znajomy rozbierał karoserie zeby znaleźć wyciek widoczny jakby z przodu silnika. Myśleli ze to uszczelniacz wału ale tam bylo sucho i znaleźli wyciek wlasnie w chlodnicy oleju. Nie zmienili jej na nową tylko ponoć uszczelnili. Sprzedający powiedział mi od razu ze w autku trzeba zrobić zawieszenie przód i wymienić olej w skrzyni. Przed zakupem byliśmy na diagnostyce i tam usłyszałem właśnie o zawieszeniu przod, klocki do wymiany przod (kupiłem zestaw na przod i tyl), i ponoć olej który był widoczny miedzy dyfrem a półośką, ciekł z niedokreconego korka oleju w dyfrze. Wiadomo ze trzeba zdjąć pampersa , umyć silnik i wtedy szukać. Jak wspomniałem wcześniej mechanik za 2 dni, ale ktoś może mi podpowiedzieć czy to faktycznie ta chłodnica oleju? Skoro sprzedający nie mial wycieków płynu a mi nagle go uciekło sporooo , plus cisnienie oleju za duże lub za małe? Wyczytałem ze możliwe ale jeszcze jest opcja odmy , pompy olejowej , filtra oleju, czujnika cisnienia (choc to bym wykluczył bo jednak troszkę oleju widac), zaworu zwrotnego lub nawet głupiego wężyka czy obejmy. Silnik sie nie gotuje , nawet po rozgrzaniu nie ma cisnienia w zbiorniku wyrównawczym (jak w przypadku wydmuchanej uszczelki) , nie dymi, chodzi normalnie, temperatura nie przekracza 90°. Czy to możliwe że chodzi o cisnienie oleju w rzekomym dyfrze z którego cieklo? Posiada on czujnik ciśnienia? Wspomnę ze przy skręconych kołach w prawo czuć drgania na kierownicy i skrzypienie przy skręcie w lewo , ale to raczej wina półośki , przegubu lub drążków kierowniczych jeśli dobrze myślę. Jedyny wyciek który zauważyłem w silniku i to minimalne zabrudzenie jakby olejem , to wąż od wlewu płynu do wspomagania kierownicy i przed przednią szybą jakby za silnikiem jest czujnik i miedzy wtyczka a izolacją przewodu widać minimalnie swiezy olej. I ostatnia sprawa to z lewej strony silnika, do dolotu powietrza jest dołączona jakby mala skrzyneczka z której wyskoczył mi wężyk i zaczął klekotać jak diesel. Po wciśnięciu wężyka na miejsce klekot ustaje. Sprzedajacy normalnie odbiera telefon, no widać że gościu nie chciał mi nic wcisnąć, jestem z nim w stałym kontakcie. Proszę o pomoc co się może dziać, bo możliwości wiele ale nic w 100% mi nie potwierdza usterki, jedno wyklucza drugie. Będę na prawdę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Z góry dziekuje.

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 391
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 C6 4.2 V8 BAT LPG- WYCIEK PŁYNU I OLEJU

Post autor: Dlugi11 » 19 sty 2023, 10:32

Do sprawdzenia ciśnienie oleju w silniku manometrem, i szczelność układu chłodzenia ciśnieniowo. Dobrze by było też umyć silnik. Za dużo to może być różnych usterek, żeby wypisywać tu całą bezsensowną litanię. A skrzynia w 4.2 to jest zawsze tiptronic, zapamiętaj bo tam idzie zupełnie inny olej ;)

Paciej135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2023, 14:43
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Boleslawiec

Re: A6 C6 4.2 V8 BAT LPG- WYCIEK PŁYNU I OLEJU

Post autor: Paciej135 » 19 sty 2023, 19:44

Dlugi11 pisze:
19 sty 2023, 10:32
Do sprawdzenia ciśnienie oleju w silniku manometrem, i szczelność układu chłodzenia ciśnieniowo. Dobrze by było też umyć silnik. Za dużo to może być różnych usterek, żeby wypisywać tu całą bezsensowną litanię. A skrzynia w 4.2 to jest zawsze tiptronic, zapamiętaj bo tam idzie zupełnie inny olej ;)

Płyn się leje dosyć ostro po przejechaniu zaledwie 300m , ale po odstawieniu samochodu, wyciek ustaje po paru minutach. Wyciek zauważyłem jakby na trójniku pod zbiornikiem, zbiegają się tam węże od plynu chłodzącego, dolotu powietrza i lpg jeśli dobrze popatrzyłem. I miedzy silnikiem a szybą widac czujnik lekko zalany olejem. Jest wpięty bodajże do instalacji dolotu. Jutro mechanik, zobaczymy co stwierdzi..

Paciej135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2023, 14:43
Imię: Kacper
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: V8 3.7 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Boleslawiec

Re: A6 C6 4.2 V8 BAT LPG- WYCIEK PŁYNU I OLEJU

Post autor: Paciej135 » 29 sty 2023, 20:08

Co do płynu chłodniczego, to wąż był strzelony. To juz naprawione. Teraz kwestia drgań wyczuwalnych na fotelach i kierownicy przy skręcaniu czy to w prawo czy lewo. I ciekawostka, jak odpalę wiatraki na moc 6 lub wyżej, to drgania są tak mocne ze się nie da jechać. Następna rzecz, to dławienie się przy mocniejszym depnieciu. Wciskam gaz do końca to jakby odcinało moc na 2 -3 sekundy i jak juz przekroczy te 3.5rpm to idzie normalnie. Dzieje się to na pb i lpg. Dzis stojąc na światłach auto zaczęło się krztusić i gdyby nie zielone i to ze ruszyłem to podejrzewam ze by zgasło. Przełączyłem na pb i nie ma tego co na lpg. POMOCYYYY

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga