Witam. Chciałbym prosić o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, który męczy mnie już bardzo długo.
Pacjent a6c5 avant quattro tiptronic 2.4v6 b+lpg
Otóż problem jest następujący. Podczas jazdy na wprost i przy skręcaniu (głównie przy skręcie) pojawia się takie jakby (metaliczne) szarpnięcie/stuknięcie przy silniku/kołach (moim zdaniem coś na wzór rozłączania i nagłego załączenia napędu tak sobie to tłumacze)
Pewnego razu zaczęło również niemiłosiernie trzaskać przy normalnej jeździe na wprost, zauważyłem ze schodzi powietrze w kole, po wyrównaniu powietrza we wszystkich kołach nagle jak ręką odjął w 95% przestało szarpać kołami, jedynie problem przy skręconych kołach pozostał.
Ale od początku.
Zaczęło się niewinnie coś na wzór zużytych kabli i świec (delikatne szarpanie). Wymiana nic nie pomogła
Komputer wykazał ze jedna sonda ma za wysokie parametry, mechanik odpiął i niestety to tez nie pomogło
Następnie wymienił podporę wału (nie pomogło)
Przegub na wale w porządku
Mechanik uparł się, że skrzynia do wymiany… nie poszedłem jeszcze na to bo coś mi podpowiada, że wymiana też nic nie da (mogę się mylić).
Sprawdziłem luz na przegubach wewnętrznych i wszystko w porządku
Jest mega luz na górnych wahaczach z prawej strony (mechanik mówi, że to nie przez to)
Kierownicą jak ruszam szybko w lewo w prawo to słychać stukanie pod maską (wydaje mi się, ze to przez luz na wahaczach)
W sumie można by powiedzieć że zaczęło się to wszystko po wymianie kół (zamieniłem się ze znajomym Alu za Alu) ale to pewnie zbieg okoliczności.
Ręce opadają bo to jedyny problem który wyklucza auto z eksploatacji (4msc prawie nieużytkowane poza małymi dystansami w nagłej sytuacji) po prawie nieprzerwanej przerwie 2msc dzisiaj wsiadłem, pojechałem wioskę obok (7km) do sklepu i był spokój żadnego szarpnięcia, trzaśnięcia… nic… ale w drodze powrotnej raz w połowie drogi i raz niedaleko domu pojawiła sie zmora z powrotem…
Komputer nieraz podłączany u jednego i drugiego mechanika i czysto przez co też zaczynam wątpić w komputer mojego samochodu bo od 2lat jak mam auto ani razu żaden błąd mi nie wyskoczył na blacie ani na kompie (poza sondami ale pewnie po założeniu gazu wywaliło)
Szarpanie/stukanie/strzelanie???
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
Witam.
Nie napisałeś jaki przebieg auta, czy była wymiana oleju w skrzyni biegów ?
Luzy na wahaczach trzeba zlikwidować czyli wymiana (proponuję firmy MS)
W pierwszej kolejności trzeba silnik doprowadzić do jazdy na benzynie, czyli nie odpiąć ale wymienić sondę (nie wiem czy masz dwie czy cztery)
Co do szarpania autem przypuszczam, że może być skrzynia (najtaniej to wymienić filtr i olej)
Jeśli to będzie już jeździło to zabrać się za LPG.
Pozdrawiam.
Nie napisałeś jaki przebieg auta, czy była wymiana oleju w skrzyni biegów ?
Luzy na wahaczach trzeba zlikwidować czyli wymiana (proponuję firmy MS)
W pierwszej kolejności trzeba silnik doprowadzić do jazdy na benzynie, czyli nie odpiąć ale wymienić sondę (nie wiem czy masz dwie czy cztery)
Co do szarpania autem przypuszczam, że może być skrzynia (najtaniej to wymienić filtr i olej)
Jeśli to będzie już jeździło to zabrać się za LPG.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 lip 2021, 18:18
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głogów
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
Olej wymieniony w skrzyni. Przebieg 320k
Czyli jednak nastawić się na skrzynie. Dziękuje za podpowiedz
Czyli jednak nastawić się na skrzynie. Dziękuje za podpowiedz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 lip 2021, 18:18
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głogów
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
Odgrzeje temat może komuś pomoże.
Okazało się, że wymiana oleju w skrzyni za pierwszym razem u „znajomego mechanika” nie nastąpiła, został wlany (lub wcale nie wymieniony) stary spalony olej… Dlatego auto szarpało podczas jazdy.
Postanowiłem pojechać do drugiego znajomego mechanika i wspólnie wymieniliśmy olej (byłem od początku do końca przy tym). Efekt? Jak ręką odjął, skrzynia zaczęła normalnie pracować, auto zaczęło od momentu wciśnięcia gazu się zbierać a nie po sekundzie czy dwóch. Niestety ale ta czynność (wymiana oleju) sprawiła, że po 4 miesiącach skrzynia siadła
Okazało się, że wymiana oleju w skrzyni za pierwszym razem u „znajomego mechanika” nie nastąpiła, został wlany (lub wcale nie wymieniony) stary spalony olej… Dlatego auto szarpało podczas jazdy.
Postanowiłem pojechać do drugiego znajomego mechanika i wspólnie wymieniliśmy olej (byłem od początku do końca przy tym). Efekt? Jak ręką odjął, skrzynia zaczęła normalnie pracować, auto zaczęło od momentu wciśnięcia gazu się zbierać a nie po sekundzie czy dwóch. Niestety ale ta czynność (wymiana oleju) sprawiła, że po 4 miesiącach skrzynia siadła
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
Witam.Seba966 pisze: ↑16 sty 2023, 17:25Odgrzeje temat może komuś pomoże.
Okazało się, że wymiana oleju w skrzyni za pierwszym razem u „znajomego mechanika” nie nastąpiła, został wlany (lub wcale nie wymieniony) stary spalony olej… Dlatego auto szarpało podczas jazdy.
Postanowiłem pojechać do drugiego znajomego mechanika i wspólnie wymieniliśmy olej (byłem od początku do końca przy tym). Efekt? Jak ręką odjął, skrzynia zaczęła normalnie pracować, auto zaczęło od momentu wciśnięcia gazu się zbierać a nie po sekundzie czy dwóch. Niestety ale ta czynność (wymiana oleju) sprawiła, że po 4 miesiącach skrzynia siadła
Rozumiem, że nie masz możliwości takich operacji robić osobiście (tak jak ja) ale dając auto do „znajomego mechanika” zawsze żądaj zdjęcia z usługi. Co do wymiany oleju w skrzyni, również wymienia się filtr, czyści się miskę oraz magnesy. Ale teraz to już po fakcie, a więc szukaj drugiej skrzyni z małym przebiegiem.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 170
- Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
KONTROLA NAJWIĘKSZĄ FORMĄ ZAUFANIA!Seba966 pisze: ↑16 sty 2023, 17:25Odgrzeje temat może komuś pomoże.
Okazało się, że wymiana oleju w skrzyni za pierwszym razem u „znajomego mechanika” nie nastąpiła, został wlany (lub wcale nie wymieniony) stary spalony olej… Dlatego auto szarpało podczas jazdy.
Postanowiłem pojechać do drugiego znajomego mechanika i wspólnie wymieniliśmy olej (byłem od początku do końca przy tym). Efekt? Jak ręką odjął, skrzynia zaczęła normalnie pracować, auto zaczęło od momentu wciśnięcia gazu się zbierać a nie po sekundzie czy dwóch. Niestety ale ta czynność (wymiana oleju) sprawiła, że po 4 miesiącach skrzynia siadła
Mój mechanik za przebywanie w warsztacie podczas naprawy nie bierze ani złotówki, kasuje za to, zwyżką procentową, za: pytania, próby pomocy i ordynarne przeszkadzanie, gdy wychodzi do ubikacji / po narzędzia / części, może patrzeć do woli, bez prawa dotykania przed zakończeniem naprawy. Gorąco polecam takiego mechanika, zaufałem innemu i pokrywa zaworów na silikonie, patrzyłem nowemu na ręce i suchutko, jak być powinno.
Statycznie wymiana oleju zawsze na dwa razy: raz sam olej, po paru tysiącach km wrócić, zlać olej, wymienić uszczelkę, filtr, zalać nowy olej, po raz drugi, jeździć do upadłego. Jeśli zrobić wymianę tylko oleju, to musiało się tak skończyć. Nowy olej wypłukał, co miał wypłukać, był czystszy, rzadszy (bez zanieczyszczeń), wszedł wszędzie a filtr albo się przypchał albo w końcu puścił i po zabawie. Kity do wymiany nie na darmo zawierają uszczelkę i filtr.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 03 lip 2021, 18:18
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Głogów
Re: Szarpanie/stukanie/strzelanie???
Teraz już mam nauczkę. Aktualnie szukam skrzyni pasującej do mojej. Moja ma oznaczenie ECC, jest ktoś w stanie mi powiedzieć, która ewentualnie z innym kodem podchodzi w 100% do mojej? Bez żadnych zmian sterowników itp?
Jak nie znajdę lub koszta będą naprawdę olbrzymie to sprzedaje tak jak stoi auto
Jak nie znajdę lub koszta będą naprawdę olbrzymie to sprzedaje tak jak stoi auto
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga