Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Silniki benzynowe
k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: k4mi1 » 23 wrz 2022, 15:16

Ewentualna diagnoza regulatora napięcia jest bardzo trudna jeżeli jego wartości są w zakresie dopuszczalnym... Ja nie mogłem tego ogarnąć aż zaczął dawać ponad 16V wtedy już wiedziałem o co chodzi. Tym bardziej że może działać na 90% czasu ok., w momencie falowania napięciem może zafalować motor bo ma zaburzony proces spalania, a w granicach obrotów biegu jałowego może dać kontrolkę "oil pressure", a ta pali się do zgaszenia silnika. Ja szukałem i nie mogłem znaleźć przyczyny bo ciśnienie było OK. Fakty te połączyłem dopiero jak przestał mi silnik czasami falować/ szarpać przy hamowaniu/ruszaniu po wymianie tego regulatora.

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 23 wrz 2022, 16:38

U mnie jest różnie , raz do zgaszenia silnika, a raz normalnie zniknie za sekunde (czuc nierowna prace delikatnie) będę kombinował dalej bo jak oddam samochód do mechanika to zaraz beda chcieli pół motoru wymienić <zalamka>

Edit: Check znów się oświecił po około 20 kilometrach.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: k4mi1 » 26 wrz 2022, 19:15

Check znaczy że coś jest nie tak ze spalaniem a wtedy może falować i dawać oil pressure... Jeżeli wyniki ciśnienia są OK to tutaj szukałbym przyczyny... układ zapłonowy układ dolotowy czy szczelny itp.

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 26 wrz 2022, 21:27

Wymienie ten elektrozawór regulacji cisnienia doladowania N249, jezeli to nie pomoze to dalej polece z tematem. Koniec szczypania się :D Dam znać jak temat sie rozwinie. Na pewno mam dwie małe dziurki na tłumiku , ale to raczej nie ma znaczenia. W sobote będę to spawał.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: k4mi1 » 26 wrz 2022, 22:24

To czy zawór dobrze upuszcza ciśnienie możesz sprawdzić vcds'em jadąc z kimś żeby porównał ciśnienie zadane a rzeczywiste (u mnie zawór upustowy jak był uszkodzony to auto miało muła, a check'a nie było).

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 26 wrz 2022, 22:32

Jest zmulone i to strasznie teraz na tym checku.Zamowie cześć , wykręce i zobacze czy jest sprawna ta membrana. Sprawdzimy to w sobote.

Mam nadzieje ,ze to opanuje bo autko naprawdę zacne , wygodne. Zakochałem się można powiedziec po raz drugi :D

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 249
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: k4mi1 » 27 wrz 2022, 21:18

W moim 2.0tfsi zawór był tak uszkodzony że trzpień nie odciągał zaworu na sprężynie (wypadał z niego) przez co auto było przeładowane... do 2000obr było ok powyżej muł... nie chciało się rozpędzić do 140....

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 28 wrz 2022, 16:16

Autko sie rozpedza powyzej 140 bez problemu , ale ma kopa jak moje Aveo 1.2 wolnossace.

Zobaczymy bo podczas ostatnich napraw padł mi akumulator. (mam wersje Szwedzką i światła ciągle mi świecą -.-) został podładowany , ale juz niestety widze ze jego żywot się kończy. I zastanawiam sie czy przez to nie świrowały te obroty(na 30% podładowania strasznie nie równo pracował i światełka mrygały) i ten check. Musze na pewno kupić nowy akumulator bo ten był ładowany konkretnym sprzętem na wolnym ładowaniu. Jeden dzien lezał luzem ,dziś go podłączyłem i 30%. Dam znać co i jak.

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 30 wrz 2022, 18:58

Wymieniłem akumulator na razie checka nie ma (być może dlatego ze kilka dni bez prądu był). Dam znać czy to był ten problem czy być może coś innego to jeszcze będzie. Po odpaleniu na zimnym falowały obroty o 200 obr/m ale chwilke sie przejechałem i juz było spoko. Słyszałem,że trzeba adaptować akumulator. Mam tę samą pojemność , ale innego producenta również muszę i dlaczego sie to robi ?

Pozdrawiam!

krzychu973
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 170
Rejestracja: 16 wrz 2019, 14:48
Imię: Wielebyt ustaw auto
Moje auto: Nie mam
Rocznik: Inny
Nadwozie: Inne
Silnik: 3.0 BiTDI 313KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Pabianice

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: krzychu973 » 03 paź 2022, 20:28

Ten pierwszy błąd ubogiej mieszanki na biegu jałowym to najczęściej dziórawa mębrana odmy, możesz też od razu wymienić zawór odpowietrzający zbiornik paliwa.Pompa oleju ma mały wydatek na wolnych i to podciśnienie spowodowane dziórawą odmą jeszcze go zmniejsza. Jak będziesz tak jeździł zatrzesz górne wałki ,a co do braku doładowania w dolnym zakresie obrotów to masz dobry trop.

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 04 paź 2022, 18:41

Wymienie tę odmę i ten Evap dla świętego spokoju po wypłacie. Na razie jest spoko po wymianie akusia , nie ma checka i wszystko smiga. Raz sie kontrolka cisnienia oleju pojawila dosłownie na 3 sekundy i zgasła odrazu.

Jakieś rady co do odmy ? Musi być oryginał , albo jest jakas ulepszona wersja ?

Gregorski3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 28 wrz 2019, 23:08
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: Gregorski3 » 05 paź 2022, 10:07

Evap warto wymienić. Nie jest drogi. Sam ostatnio wymieniałem . Niby działał bo cykał ale membrana w środku była uszkodzona i cały czas puszczał opary do silnika. Wystarczy w niego dmuchnąć. Jak powietrze leci to uszkodzony.
2.0 TFSI In progress
230KM 320Nm
Koito Bi Led
Eibach pro kit
Kierownica Sline
Poliftowy przód
Spoiler s-line

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 02 lis 2022, 18:39

Po padnięciu i wymianie akumulatora na razie wszystko ustało. Nie pojawia sie Oil Pressure , nie ma żadnego checka , a błędów póki co nie sprawdzałem skoro nie ma potrzeby. Samochód jezdzi normalnie , ma moc. Jezdziłem 3 tygodnie póki co i jest git. Wszystkim ,którzy się udzielili , pomogli bardzo dziękuję ;)

RedruM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
Imię: Karol
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8 TFSI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Rybnik

Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.

Post autor: RedruM » 23 lis 2022, 15:27

Niestety po prawie dwóch miesiacach bez Oil Pressure temat wraca jak bumerang , najpierw sie raz pojawił a teraz ciągle. Znów na biegu jałowym na postoju i po kilku sekundach znika. Kończą mi się pomysły czym by to mogło być spowodowane..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga