Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
Tarcze, hamulce


[2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Silniki benzynowe
djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

[2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 29 wrz 2022, 13:40

Cześć.

Szukałem podobnych tematów ale identycznego przypadku jak mój nie znalazłem. Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem A6 C5 Avant 2.4 Quattro (Silnik BDV - 170KM) benzyna bez gazu, rok prod. 2002. Ogólnie auto bardzo fajne ale mam taki problem. Na zimnym silniku odpala na strzał, na ciepłym tak do 15-20 minut po zgaszeniu też pali na strzał, natomiast jak rozgrzany postoi dłużej niż te 15-20min to odpala ale strasznie długo trzeba kręcić rozrusznikiem (około 6-8 sekund) żeby zapalił. Jak postoi kilka godzin i ostygnie to znowu odpala normalnie. Ponadto na wolnych obrotach na biegu jałowym gdy silnik jest już w miarę rozgrzany czuć drgania w kabinie. Nie jest to szarpanie ale jednak drażniące są te drgania. W czasie drgań obroty nie falują, wskazówka obrotomierza stoi w miejscu. W czasie jazdy wszystko jest w porządku i nic nie szarpie. Co jakiś czas zapala się "check", po odczycie błędów pokazuje błąd sondy lambda P1 - zbyt uboga mieszanka. Po skasowaniu następnego dnia znów się zapala. Po lekturze różnych postów na forum wymieniłem zawór EVAP ale nic to nie dało, wymienione również wszystkie filtry z filtrem paliwa włącznie. Czy problemy z odpaleniem na ciepłym silniku jak postoi dłużej niż 15-20min mogą być powiązane z tymi drganiami i błędem sondy lambda? Na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności? Czujnik położenia wału korbowego? czujnik temperatury? Może pompa paliwa? Chociaż gdyby to była pompa to i na zimnym chyba miałby problem.

Z góry dzięki za pomoc.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 29 wrz 2022, 16:31

Witam
Zawór odpowietrzający EVAP nie pomoże kiedy mieszanka jest uboga, czyli za mało benzyna względem powietrza.

Szukaj nieszczelności układu dolotowego, słabe ciśnienie paliwa albo zapchane wtryskiwacze.

Najpierw zrób logi statyczne na jałowym biegu bloki 032+002 z vcds.

Też posprawdzaj oba czujniki temperatury silnika i powietrza zasysanego.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 30 wrz 2022, 07:57

Na kilku forach czytałem, że niektórzy mieli podobne problemy z odpalaniem na ciepłym silniku jak dłużej postał i długo kręcił przez zawór EVAP który przepuszczał powietrze ale u mnie wymiana zaworka nie pomogła. Po wymianie filtra paliwa od 2 dni nie zapaliła się kontrolka "check" więc może to on był przytkany i szło za mało paliwa i przez to mieszanka była za uboga. Przed wymianą kontrolka zapalała się zwykle następnego dnia po skasowaniu błędu. Ale pojeżdżę i zobaczymy jak będzie dalej. W każdym razie problem z odpalaniem na ciepłym jak postoi dłużej niż 15min i z drganiami kabiny na biegu jałowym nie zniknął, a co do błędu sondy lambda to pojeżdżę i zobaczę czy check się znów nie zapali. Muszę poszukać kogoś z VCDS albo do jakiegoś ogarniętego mechanika podjechać. Na tą chwilę mam tylko kostkę OBDII na bluetooth i apkę w tel ale tym za wiele nie zdziałam, jedynie odczytuje i kasuje błędy. Da się też przez apkę odczytać parametry z niektórych czujników to w wolnej chwili spojrze na wskazania.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 30 wrz 2022, 09:18

Mój Avant również miał problem z odpalaniem, ale przez LPG.

Zimny odpali od strzała, ciepły zaraz po zgaszeniu odpalał, 15 minut postoju i był problem.

Reduktor lpg puszczał gaz i wzbogacał mieszanka.

U Ciebie masz podobnie, miałeś błąd ubogej mieszanki, czyli wartość korekt paliwowych przeszła +25%, wtedy dostajesz checkEngine.

Teraz masz korekty bardzo na plus, czyli ECU wydłuża czas wtrysku aby skompensować ubogej mieszance.

Temu przy rozruchu zalewa... musisz sprawdzić jakie błędy masz, NIE kasować je, i odczytać jakie korekty wyliczyło ECU i na którym bloku jest najgorzej.

Potem zlokalizować ta sonda i sprawdzić jej wykres, to wszystko da się zrobić z OBD na bluetooth-a.

Edit: bardzo fajna aplikacja na android jest Car Scanner. Biało-niebieska ikonka.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 30 wrz 2022, 11:40

Jedyny błąd który się pojawiał to P0171 na pierwszej sondzie lambda przed katalizatorem (Slot P1), po skasowaniu pojawiał się ponownie tego samego lub góra następnego dnia po przejechaniu paru km. Dwa dni temu wymieniłem filtr paliwa i przez 2 dni "check" nie wyskoczył. Mam aplikację Car Scanner i przed wymianą filtra paliwa wartości korekt krótkoterminowych na sondzie lambda P1 skakały od 0 do kilkunastu procent. Być może czasami wskakiwały powyżej 25% i zapalał się check. Korekt po wymianie filtra nie sprawdzałem jeszcze ale być może nadal są za wysokie. Dziś lub jutro sprawdzę jakie są wartości korekt. Czy to oznacza że sonda P1 mogła wysiąść czy jednak wysokie korekty spowodowane są czymś innym np. nieszczelnością i łapaniem lewego powietrza?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 30 wrz 2022, 12:32

Sonda jest ciężko określić bez sprawdzanie wykresu i napięciu. W aplikacji masz widgets w dashboard-a. Wybierasz wykres dla oxygen sensor 01 i obserwujesz na postoju, wykres powinien oscilować od 0.2 do 0.8 V, jeżeli tak jest sonda jest w porządku.

Jeśli jest ok, musisz sprawdzić bardzo dobrze wylot, czy nie dostaje lewe powietrze przed sonda1 bank1.

Obserwuj korekty paliwowe STFT, po skasowaniu błędów, korekty skasują się, wtedy STFT pokaże gdzie i jak bardzo ubogo jest.

Zostaw aby silnik nanowo wyliczył i zobaczysz jak bardzo ubogo jest na podstawie długich korekt.

Spróbuj zaślepić z obu stroń regulator ciśnienia paliwa na listwie, ciśnienie paliwa musi wzrosnąć i korekty STFT staną się ujemne, powinny...

Musisz się upewnić jakie jest ciśnienie paliwa też.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 30 wrz 2022, 17:35

Dziś posprawdzałem kilka rzeczy i zauważyłem poprawe składu mieszanki po wymianie filtra paliwa. Przed wymianą korekty były jak mówiłem około kilkunastu % na plusie zwłaszcza na sondzie lambda przed katalizatorem w Banku 1. Po wymianie filtra paliwa korekty na postoju, na biegu jałowym na oby dwu sondach skaczą od -1% do +7%, podczas jazdy są bardziej na minusie (od około -5% do -7%). Check się nie zapala. Napięcie na obu sondach przed katalizatorami oscyluje od 0,1V do 0,7V. Czy to dobrze? Bo prawidłowo powinno oscylowac do około 0,9V prawda? Czujnik temperatury cieczy chłodzącej na rozgrzanym silniku pokazuje +96 stopni, czujnik temperatury powietrza zasysanego od razu po odpaleniu +18 stopni a po rozgrzaniu silnika +30 stopni. Problem ze zbyt ubogą mieszanka sie zmniejszył, natomiast problem z odpalaniem na ciepłym silniku po 15 minutowym zgaszeniu silnika i drgania w kabinie na wolnych obrotach nadal występują.

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 30 wrz 2022, 19:07

Zaraz po odpalaniu masz temp. powietrza zasysanego równa temp. otoczenia + 18°C?

Czyli n.p:

t otoczenia= 15°C
t powietrza zasysanego= 15+18°C ? <---to jest żle.

Edit: co do sondach masz je dobrze, wartości korekt paliwowych teraz są jak najbardziej w normach, +5 do -5 jest ok, troche więcej też może być.

Edit1: drgania samochodu mogą świadczyć o zużyte poduszki silnika i skrzyni.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 01 paź 2022, 23:23

Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę i podczas wyprzedzania kręciłem na 3 biegu do ponad 5tys obrotów i zaczął migać check. Po przeskanowaniu wyszło że to błąd P0302 - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach zapalił się check i ponownie błąd sondy lambda. Korekty znowu skoczyły do ponad 25%. Przyszła mi do głowy myśl że to może wina zapłonu (świece, kable lub cewka). Można to powiązać z moimi problemami opisanymi wcześniej?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 01 paź 2022, 23:30

djboss90 pisze:
01 paź 2022, 23:23
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę i podczas wyprzedzania kręciłem na 3 biegu do ponad 5tys obrotów i zaczął migać check. Po przeskanowaniu wyszło że to błąd P0302 - wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach zapalił się check i ponownie błąd sondy lambda. Korekty znowu skoczyły do ponad 25%. Przyszła mi do głowy myśl że to może wina zapłonu (świece, kable lub cewka). Można to powiązać z moimi problemami opisanymi wcześniej?
Sprawdziłbym rozrząd, tym razem bez vcds się nie odbędzie. Blok 93 jest w moim silniku, nie wiem jak u Ciebie.

Świece dobrze by było wymienić, chyba że są nowe i masz na to potwierdzenie, kable również mogą być do wymiany, ale ta uboga mieszanka nie jest tym spowodowana.

Posprawdzaj ciśnienia paliwa. Musi być 3.5 do 4 bara na postoju, wiem że to trudne, sam muszę to zrobić również.

Najgorsze co może być jest brak spężania, nie jesten pewień czy to powodowałoby uboga mieszanka i wypadania zapłonu.

Edit: rozrząd masz w vcds, bloku 093 pokazane rozjazd między bankami, bank1 i bank2 nie mogą mieć rozjazd powyżej 4. Czyli -1° i 3° OK, powyżej już niedobrze.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 02 paź 2022, 19:32

Rozrząd był wymieniany 2 lata temu i przejechane na nim jest zaledwie nieco ponad 10tys km, papiery na to mam. Świece natomiast nie wiadomo kiedy były wymieniane. Spróbuję wymienić świece i przewody zapłonowe i zobaczę czy da to jakiś efekt.

No i muszę poszukać kogoś z VCDS-em żeby odczytać te parametry. I jeszcze muszę jakoś sprawdzić czy też nie łapie jakiegoś lewego powietrza.

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 03 paź 2022, 17:05

Znalazłem jeszcze podobny przypadek i propozycje rozwiązania problemu ale na forum innej marki. Facet miał taki sam problem że auto na zimnym silniku odpalało normalnie, na ciepłym chwilę po zgaszeniu też, a na ciepłym jak postało dłużej to długo odpalało. Wymienił wszystkie czujniki, zapłon itd I nic nie pomagało. Okazało się że jeden z wtrysków benzyny przeciekał i benzyna kapała z niego na postoju i zalewała jeden z cylindrów. Po dłuższym postoju benzyna odparowywała, chwilę po zgaszeniu za mało się nalało i jeszcze nie zdążyło zalać cylindra a właśnie jak auto postało te 15min to benzyny nakapało tyle że cylinder był zalany i był problem z tym że auto musiało dłużej kręcić żeby odpalić. Pomyślałem że u mnie może być podobnie i w sumie nie zaszkodzi sprawdzić. Ciężko jest w 2.4 BDV wyjąć wtryski w celu sprawdzenia? Amator sobie poradzi czy muszę szukać specjalisty?

bgroni
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 31 gru 2021, 12:37
Imię: bgroni
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: bgroni » 03 paź 2022, 18:05

Z tym co widzę twój silnik nie różni się od mojego 2.4 ARJ. Listwa wtryskowa trzyma się na 2 śrubki po lewej i 2 śrubki po prawej strony, musisz rozłączyć wtyczki od wtrysków, zaznacz je aby nie pomylić.

Wtryski mają oring który przy wyjęciu najlepiej jest wymienić,sprzedają zestaw kompletny 8 sztuk, posmaruj olejem przy wkładaniu z powrotem.

To co piszesz jest możliwe, że zalewa, tylko zastanawia mnie dlaczego miałeś na ubogo, zamiast odwrotnie skoro wtrysk leje.
Jestem obcokrajowca, także wybaczcie pisownia.

k4mi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: k4mi1 » 03 paź 2022, 19:25

Miałem kiedyś BDV i też miałem problemy z zapaleniem motoru jak był rozgrzany i postał ok. 15min (długo mielił) - przyczyną był czujnik temperatury cieczy chłodzącej w silniku, który odpowiada za wzbogacenie mieszanki zależnie od temperatury silnika. Przerabiałem temat z wymianą na różne firmy a nawet ASO. Niektóre były od razu do wymiany, inne działały ok. miesiąc... dopiero 4 czy 5 okazał się ok i temat się zakończył (koszt śmieszny ok. 40zł, ale zabawa z trafieniem na dobry - prawie każdy obracał się w obudowie jak nie od razu to po kilku dniach/tygodniach a jak wiadomo wilgoć zmienia wartości oporu...).

djboss90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 wrz 2022, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Płock

Re: [2.4 BDV] A6 C5 - Problem z rozruchem na ciepłym silniku + drgania kabiny

Post autor: djboss90 » 04 paź 2022, 09:03

bgroni pisze:
03 paź 2022, 18:05
Z tym co widzę twój silnik nie różni się od mojego 2.4 ARJ. Listwa wtryskowa trzyma się na 2 śrubki po lewej i 2 śrubki po prawej strony, musisz rozłączyć wtyczki od wtrysków, zaznacz je aby nie pomylić.

Wtryski mają oring który przy wyjęciu najlepiej jest wymienić,sprzedają zestaw kompletny 8 sztuk, posmaruj olejem przy wkładaniu z powrotem.

To co piszesz jest możliwe, że zalewa, tylko zastanawia mnie dlaczego miałeś na ubogo, zamiast odwrotnie skoro wtrysk leje.
No właśnie dziwne bo jakby lał wtrysk to szło by więcej paliwa i raczej było by za bogato. Ale zauważyłem że sytuacja jest zmienna w zależności od stopnia wciśnięcia pedału gazu... Pojeździłem trochę z podłączonym interfejsem OBDII bluetooth obserwując wartości korekt. Na wolnych obrotach jest w miarę normalnie tak pomiędzy -1% a 7%, w trakcie jazdy przy lekkim przyspieszaniu robi się odwrotnie czyli mieszanka jest lekko za bogata - korekty są na minusie (pomiędzy 0% a -7%), natomiast przy wciśnięciu gazu w podłogę robi się bardzo ubogo i w okolicach 3,5-4tys. obr/min korekty skaczą na +25%. Także wychodzi że najbardziej ubogo jest przy ostrym przegazowaniu. Być może dlatego miałem ostatnio wypadanie zapłonu na drugim cylindrze podczas wyprzedzania jak gaz był wciśnięty głęboko i kręciłem ponad 5tys obrotów. Wyjaśniało by to też czemu kontrolka check nie zapalała się przez parę dni po wymianie filtrów bo te pare dni jezdziłem głównie po mieście a wystarczyło że wyjechałem w trasę i pojawiło się raz przy wyprzedzaniu wypadanie zapłonu cylindra nr 2 i po kilkunastu kilometrach dalej zapalił się check od zbyt ubogiej mieszanki (ponownie błąd P0171)
k4mi1 pisze:
03 paź 2022, 19:25
Miałem kiedyś BDV i też miałem problemy z zapaleniem motoru jak był rozgrzany i postał ok. 15min (długo mielił) - przyczyną był czujnik temperatury cieczy chłodzącej w silniku, który odpowiada za wzbogacenie mieszanki zależnie od temperatury silnika. Przerabiałem temat z wymianą na różne firmy a nawet ASO. Niektóre były od razu do wymiany, inne działały ok. miesiąc... dopiero 4 czy 5 okazał się ok i temat się zakończył (koszt śmieszny ok. 40zł, ale zabawa z trafieniem na dobry - prawie każdy obracał się w obudowie jak nie od razu to po kilku dniach/tygodniach a jak wiadomo wilgoć zmienia wartości oporu...).
Gdzie ten czujnik się znajduje? Da się go łatwo samemu wymienić? 40zł to jeszcze nieduży koszt i można popróbować. Przepraszam za może błache pytania ale w A6 jestem jeszcze mało zorientowany bo to moje pierwsze Audi w życiu i mam je dopiero od 3 tyg :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
Części Audi sklep internetowy
Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami