A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Witam
Jakiś czas temu zakupiłem A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ i wiedziałem ,że jest ona sprowadzona z zagranicy z wadą pompy oleju.Pompa założona z 1.8t. Wszystko było w porzadku aż do nie dawna ponieważ znów zaczął się pojawiać Oil Pressure. Ogladałem na forum inne posty na ten temat i jest problem z tego co widzę. Zostało wczoraj zmierzone ciśnienie oleju i manometr pokazał 0 na jałowym biegu a po dodaniu gazu normalne odczyty.
Manometr został założony do innego samochodu i normalnie już pokazywał cisnienie oleju na jałowym. Wie ktoś co może byc przyczyna , ze na jalowym pokazuje 0 bar ? Silnik pracuje normalnie , bardzo dobrze bym powiedział. Pali od strzała i nie kopci na żaden kolor.
Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tym , ale wymienialem ostatnio oring na pompie vacuum i kruciec wodny (bo był wyciek płynu chłodniczego) i silnik zaczal dziwnie pracowac i pluł wodą i w dodatku cisnienie oleju się znów pojawiło , ale po jakims czasie znow wszystko wrocilo do normy nie pluje wodą i silnik pracuje prawidłowo. A kontrolka się pojawia tylko na biegu jałowym i tylko raz na jakiś czas.
Sprawdzany był na kompie i nic totalnie nie wykazało.Żadnych błędów.
Czytałem coś o odmie ,ze tam może być problem ,dlatego mi tym silnikiem tak narywało. POMOCY !
Pozdrawiam
Jakiś czas temu zakupiłem A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ i wiedziałem ,że jest ona sprowadzona z zagranicy z wadą pompy oleju.Pompa założona z 1.8t. Wszystko było w porzadku aż do nie dawna ponieważ znów zaczął się pojawiać Oil Pressure. Ogladałem na forum inne posty na ten temat i jest problem z tego co widzę. Zostało wczoraj zmierzone ciśnienie oleju i manometr pokazał 0 na jałowym biegu a po dodaniu gazu normalne odczyty.
Manometr został założony do innego samochodu i normalnie już pokazywał cisnienie oleju na jałowym. Wie ktoś co może byc przyczyna , ze na jalowym pokazuje 0 bar ? Silnik pracuje normalnie , bardzo dobrze bym powiedział. Pali od strzała i nie kopci na żaden kolor.
Nie wiem czy to może mieć jakiś związek z tym , ale wymienialem ostatnio oring na pompie vacuum i kruciec wodny (bo był wyciek płynu chłodniczego) i silnik zaczal dziwnie pracowac i pluł wodą i w dodatku cisnienie oleju się znów pojawiło , ale po jakims czasie znow wszystko wrocilo do normy nie pluje wodą i silnik pracuje prawidłowo. A kontrolka się pojawia tylko na biegu jałowym i tylko raz na jakiś czas.
Sprawdzany był na kompie i nic totalnie nie wykazało.Żadnych błędów.
Czytałem coś o odmie ,ze tam może być problem ,dlatego mi tym silnikiem tak narywało. POMOCY !
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Zacina się zawór regulacji ciśnienia może i całe upuszcza? Może jest źle zamontowana nowa pompa? Ciężko ocenić, ale skoro manometr jest sprawny i pokazuje 0, to znaczy że nie ma ciśnienia oleju rzeczywiście, przynajmniej w miejscu pomiaru.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Zawór regulacji cisnienia na odmie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Nie, zawór ograniczający ciśnienie oleju. Powinien być gdzieś w okolicy pompy, lub być jej elementem. Dokładnie tego silnika nie znam, natomiast zasada działania układu smarowania jest wszędzie taka sama. Albo na samej pompie ucieka ciśnienie przez zły montaż i wyciek oleju za pompą, albo pompa jest zużyta i ma za małą wydajność, albo zacięty jest zawór ograniczający jego ciśnienie, i nie zamyka się na wolnych obrotach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Dzis zrobiłem 300 km i zero kontrolek. Będę musiał sprawdzić ten zawór i dam znać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
W podstawie filtra oleju są 3 zawory upustowe z różnymi twardościami sprężynami... wymieniałem u siebie taką podstawę z racji wycieków. Raczej mała szansa żeby tam się coś działo... ale nigdy nie wiadomo czy coś w tej podstawie się nie przytkało (w niej jest czujnik ciśnienia oleju).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Witam
Teraz w dodatku wyskoczył mi check engine , będzie to sprawdzane przy najbliższym spotkaniu z mechanikiem. Zauwazylem ,że te nierówne obroty dzieją się gdy robi się jakąś "Dziure" w silniku. Np otworzy się korek wlewu oleju i zaczyna wpadać w szarpanie jakby zaraz miał zgasnąć. Jak myślicie będzie to EVAP razem z odmą ? Zdanie widziałem są podzielone. Jedni piszą ,że to normalne ze TFSI szarpie jak sie otwiera korek a jedni ,ze odma pada. Co o tym sądzicie ?
https://www.youtube.com/watch?v=nC93lggP9BM - mam taki sam objaw.
Pozdrawiam
Teraz w dodatku wyskoczył mi check engine , będzie to sprawdzane przy najbliższym spotkaniu z mechanikiem. Zauwazylem ,że te nierówne obroty dzieją się gdy robi się jakąś "Dziure" w silniku. Np otworzy się korek wlewu oleju i zaczyna wpadać w szarpanie jakby zaraz miał zgasnąć. Jak myślicie będzie to EVAP razem z odmą ? Zdanie widziałem są podzielone. Jedni piszą ,że to normalne ze TFSI szarpie jak sie otwiera korek a jedni ,ze odma pada. Co o tym sądzicie ?
https://www.youtube.com/watch?v=nC93lggP9BM - mam taki sam objaw.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Falowanie obrotów po odkreceniu korka oleju jest normalne. Powietrze jest wtedy tamtędy zasyssne i przez odme dostarczane do kolektora, a przepływomierz jest przy filtrze więc nie mierzy tego co się przez korek dostaje
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Ja nie mam falowania obrotów tylko gaśniecie silnika praktycznie. Pytanie tylko dlaczego to ustępuje po wymienie tej odmy ? Przynajmniej z tego co czytałem.
https://www.youtube.com/watch?v=hhCnSq4hrrk identycznie jak na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=hhCnSq4hrrk identycznie jak na tym filmiku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 gru 2021, 12:52
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Orle
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Witam mam ten sam problem mam audi A6 C6 2.0 BPJ
zapaliła mi się lampka Oli pressure no i na dodatek pokazywało mi między 60 a 70 stopni no i oddałem auto do mechanika no i on go sprawdził i mówił że ciśnienie oleju jest dobre i że wymienił czujnik bo niby walnięty był no i wtedy temperatura pokazywała cały czas 50 stopni no i po przejechaniu paru kilometrów znowu ten sam błąd mi wyskoczył co to może być
zapaliła mi się lampka Oli pressure no i na dodatek pokazywało mi między 60 a 70 stopni no i oddałem auto do mechanika no i on go sprawdził i mówił że ciśnienie oleju jest dobre i że wymienił czujnik bo niby walnięty był no i wtedy temperatura pokazywała cały czas 50 stopni no i po przejechaniu paru kilometrów znowu ten sam błąd mi wyskoczył co to może być
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Tak , ciężko zdjąć korek. Normalnie bym tego nie robił , ale silnik wpadł w jakieś dziwne szarpania i z ciekawosci zajrzałem. No i mam Check Engine palący sie na małym ekranie. Dziś jadę na kompa to dam znać wieczorem co i jak.
Jeżeli byłaby to odma to jest jakieś lepsze rozwiazanie ? Czytałem ,że niektórzy jakies zamienniki zakładaja i dalej to kuleje. Dopiero po włozeniu innych/oryginału działało sprawnie.
Jeżeli byłaby to odma to jest jakieś lepsze rozwiazanie ? Czytałem ,że niektórzy jakies zamienniki zakładaja i dalej to kuleje. Dopiero po włozeniu innych/oryginału działało sprawnie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 249
- Rejestracja: 30 sty 2017, 20:16
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Sama kontrolka ciśnienia oleju może się zaświecić w momencie kiedy silnik zafaluje obrotami... ja tak miałem (w moim przypadku winowajcą falowań był regulator napięcia na alternatorze).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 wrz 2022, 13:19
- Imię: Karol
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Rybnik
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Byłem własnie u mechanika , miałem kilka błędów , ale zrobilem zdjecia tych najwazniejszych. Auto po skasowaniu błędów dostało takiego kopa ,że masakra i zauwazyłem ,że teraz nie ma takiego szarpania silnikiem przy otwieraniu korka/bagnetu. Wrzucam poniżej zdjęcia błędów i filmik jak silnik teraz pracuje. Chciałbym też zaznaczyc ,ze wczesniej rowniez byly kasowane błędy po zakupie i te są najświeższe. Ładowanie akumulatora 14.0v jeżeli to coś pomoże.
https://megawrzuta.pl/download/bc11cf8f ... 758a1.html
https://megawrzuta.pl/download/79aa5ea9 ... 6a95a.html
https://megawrzuta.pl/download/41b97a4d ... a0d1d.html
pozdrawiam
https://megawrzuta.pl/download/bc11cf8f ... 758a1.html
https://megawrzuta.pl/download/79aa5ea9 ... 6a95a.html
https://megawrzuta.pl/download/41b97a4d ... a0d1d.html
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
- Imię: Szymon
- Rocznik: 2008
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 5.2 435KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lublin
Re: A6C6 2.0 TFSI 170 KM BPJ Problem z ciśnieniem oleju.
Odma wydaje się raczej ok. Przydałoby się sprawdzić korekty paliwowe w grupie 032. Żeby je odczytać musisz od ostatniego kasowania błędów mieć przynajmniej 50km zrobione, i przed odczytem nie kasować błędów w silniku. Skasowanie błędów powoduje skasowanie korekt, które mogły być nieprawidłowe - stąd po skasowaniu silnik zaczął pracować dobrze.