Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Silniki benzynowe
McMemorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2022, 09:08
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: McMemorek » 01 sie 2022, 22:04

Witam serdecznie.

Od miesiąca czasu jestem posiadaczem A6C6 z rocznika 2004 z 3 letnią instalacją LPGTECH ( sterownik ) parownik to STAG 250KM oraz butla 90L w bagażniku z czego ponoć 72L wchodzi ( niby się zgadza bo 80 % )

Pytania mam dwa ( postaram się mocno skrócić moje wypociny :) )

1)
2 tygodnie temu jechałem z rodziną ( żona + 3 miesięczne dziecko ) nad morze. Dzień przez wyjazdem po raz pierwszy zatankowałem do pełna butle. Stoję i trzymam ten przycisk od tankowania i czekam i czekam i czekam a tu raptownie 80 L gazu już zatankowane ?! Jakim cudem ? Przecież zawór powinien odbić przy 72 L ( butla była pusta przed tankowaniem )

W każdym razie tankowałem 2x i weszło gazu za łączną sumę 450 zł i zrobiłem 900 km co wychodzi że spalanie wychodzi ok 13,5 L / 100 km

Tydzień temu skończył się gaz. Pojechałem zatankować. I znowu ta sama sytuacja : stoję i czekam i czekam aż zawór odbije a tu raptownie 85 L gazu do 90 litrowej butli wlazło ! Jak ?!! A gdzie odbicie zaworu przy 72 L ( 80 % ) ? ? ?

I tu pojawia się pierwszy problem na 85L zatankowanego gazu przejechałem tylko 455 km i po gazie. Co w przeliczeniu wychodzi spalanie AŻ 18 L / 100 km ! !

Pojechałem teraz zatankować znowu do pełna. Czekam, a tu za 199 zł wlazło 64 L i koniec. Zawór odciął ... no i do k*** nędzy jak to jest możliwe ze raz zatankowałem 80 L, raz 85 L a teraz 64 L ?

2) Diody LED wskaźnika LPG działa nie tak jak należy. 4 zielone diody dość szybko uciekają natomiast czerwona rezerwa potrafi się świecić przez 200 km jakoś ( da radę to ustawić ? )

Ogólnie czuje ze bez gazownika chyba się nie obejdzie, ale ewidentnie coś jest nie tak.. Gdzie 2.4 z LPG żeby paliło 18 L - nie jeżdżę nie wiadomo jak szybko, nie przeciągam biegów itp.. jeżdżę spokojnie więc te spalanie to jakiś koszmar

Co Wy o tym sądzicie ? Proszę o jakiekolwiek odpowiedzi :) Pozdrawiam

Dlugi11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 383
Rejestracja: 02 lip 2021, 14:07
Imię: Szymon
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: Dlugi11 » 02 sie 2022, 12:48

A jak spalanie benzyny? Jeśli spalanie benzyny jest w normie to problem leży wyłącznie w gazie. 13,5 litra wydaje mi się w miarę normalne, 18 to już mniej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: Pieterb » 02 sie 2022, 13:02

A to Twoje pierwsze auto z gazem? Nigdy nie wierz temu czujnikowi poziomu. Jeśli chcesz dobrze sprawdzić spalanie to tankuje się do pełna i smigasz aż do momentu gdy zrzuci ma bp.
A 85 l do butli 90 l to nic nadzwyczajnego tak ustawiona poduszka.
W sumie to teraz też chyba walą w kulki z proporcja LPG bo mam inne auto które zwykle spakalo 12 l w cyklu mieszanym a ostatnie takowanie to już 15,5. Zobaczę co będzie przy kolejnym. Albo muszę zmienić stację.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: vredota » 02 sie 2022, 13:08

W skrócie: zbiornik LPG posiada wielozawór, pływak odpowiada, za odbicie przy tankowaniu. Fabryka ustawia na 80% (wymogi prawne), tankując LPG (jako ciecz) spręża on powietrze w butli (tych 20%), jeśli gorąco, powietrze rzadsze, chętniejsze do skompresowania, przypatrz się także ciśnieniom na manometrze dystrybutora, niektóre stacje mają większe, niektóre mniejsze ciśnienia, ciekłe LPG chętniej napiera na poduszkę powietrzną w butli (to właśnie ta ściśnięta poduszka powietrza naturalnie wypycha ciekłe LPG z butli przez wielozawór, elektrozawór, miedź lub FARO na tzw. przód instalacji (filtr fazy ciekłej, możliwy drugi elektrozawór, parownik/reduktor, filtr fazy lotnej, miernik ciśnienia, wtryski LPG).

Wyreguluj ręcznie poziomy centralki, jeśli posiadasz przewód do LPGTECH. Czujnik poziomu jest na wielozaworze butli, często ze szklanym wskaźnikiem (strzałka na skali), ustawić trzeba odpowiedni typ (w homologacji instalacji masz wpisany typ, poszukaj na forach, jeśli nie wiesz, co ustawić w programie, wybór złego typu w programie nie uszkodzi go fizycznie).
Okno główne LPGTECH
Okno główne LPGTECH
okno_glowne_lpgtech.png (73.03 KiB) Przejrzano 1283 razy
Okno główne LPGTECH: konfiguracja szczegółowa poziomów
Okno główne LPGTECH: konfiguracja szczegółowa poziomów
reczne_poziomy_czujnika_lpg.png (44.18 KiB) Przejrzano 1283 razy
Program ściągasz za darmo ze strony producenta LPGTECH, jeśli nadal serwisujesz instalację na gwarancji/czymkolwiek u fachmana, zapytaj czy możesz się podłączyć i grzebać, instalacja zapisuje ID komputera.

Przyczyn wysokiego spalania może być wiele: diagnostyka VCDS to podstawa (zdrowe sondy lambda to podstawa, sprawny układ zapłonowy), później nieszczelności LPG i diagnostyka LPG (lejące wtryski, itd.). Jeśli nie masz doświadczenia, lepiej zapłacić 150zł za diagnostykę u gaziarza niż uczyć się i tracić czas, szkoda kasy.

W Polsce gaz jest podłej jakości (często zaolejony), nie tankuj na stacjach marketówkach, zrób eksperyment: tankowanie na dużej stacji, gdzie ruch w LPG jest niemały i na marketówce z ceną CCC. I sprawdź korekty STFT na takich paliwach. Raz w życiu się skusiłem, nawet nie trzeba było podłączać VCDS, silnik żywo protestował kulturą jazdy, wypaliłem zbiornik i omijam.

McMemorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2022, 09:08
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: McMemorek » 02 sie 2022, 15:06

vredota pisze:
02 sie 2022, 13:08
W skrócie: zbiornik LPG posiada wielozawór, pływak odpowiada, za odbicie przy tankowaniu. Fabryka ustawia na 80% (wymogi prawne), tankując LPG (jako ciecz) spręża on powietrze w butli (tych 20%), jeśli gorąco, powietrze rzadsze, chętniejsze do skompresowania, przypatrz się także ciśnieniom na manometrze dystrybutora, niektóre stacje mają większe, niektóre mniejsze ciśnienia, ciekłe LPG chętniej napiera na poduszkę powietrzną w butli (to właśnie ta ściśnięta poduszka powietrza naturalnie wypycha ciekłe LPG z butli przez wielozawór, elektrozawór, miedź lub FARO na tzw. przód instalacji (filtr fazy ciekłej, możliwy drugi elektrozawór, parownik/reduktor, filtr fazy lotnej, miernik ciśnienia, wtryski LPG).

Wyreguluj ręcznie poziomy centralki, jeśli posiadasz przewód do LPGTECH. Czujnik poziomu jest na wielozaworze butli, często ze szklanym wskaźnikiem (strzałka na skali), ustawić trzeba odpowiedni typ (w homologacji instalacji masz wpisany typ, poszukaj na forach, jeśli nie wiesz, co ustawić w programie, wybór złego typu w programie nie uszkodzi go fizycznie).

okno_glowne_lpgtech.png

reczne_poziomy_czujnika_lpg.png

Program ściągasz za darmo ze strony producenta LPGTECH, jeśli nadal serwisujesz instalację na gwarancji/czymkolwiek u fachmana, zapytaj czy możesz się podłączyć i grzebać, instalacja zapisuje ID komputera.

Przyczyn wysokiego spalania może być wiele: diagnostyka VCDS to podstawa (zdrowe sondy lambda to podstawa, sprawny układ zapłonowy), później nieszczelności LPG i diagnostyka LPG (lejące wtryski, itd.). Jeśli nie masz doświadczenia, lepiej zapłacić 150zł za diagnostykę u gaziarza niż uczyć się i tracić czas, szkoda kasy.

W Polsce gaz jest podłej jakości (często zaolejony), nie tankuj na stacjach marketówkach, zrób eksperyment: tankowanie na dużej stacji, gdzie ruch w LPG jest niemały i na marketówce z ceną CCC. I sprawdź korekty STFT na takich paliwach. Raz w życiu się skusiłem, nawet nie trzeba było podłączać VCDS, silnik żywo protestował kulturą jazdy, wypaliłem zbiornik i omijam.

Dziękuję Ci bardzo za jasne i proste wytłumaczenie. Oczywiście spróbuje zatankować LPG na innej niż znane nam sieci paliwowe :) Po 15 sierpnia jestem umówiony na wizytę do gazownika. Może on coś pomoże, w sensie sprawdzi kompem poprawność konfiguracji instalacji, z resztą... on jest od tego aby sprawdzić i znaleźć ew przyczynę, ja się tego nie ruszam bo się nie znam, jedyne co to te napięcia wskaźnika led mógłbym poruszyć i pogrzebać ale nie mam i tak kabla LPGTECH a po co kupować skoro autko do doktora po 15 sierpnia pojedzie :) Dzięki raz jeszcze za sporą odpowiedź

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: vredota » 03 sie 2022, 01:40

McMemorek pisze:
02 sie 2022, 15:06
[...] jestem umówiony na wizytę do gazownika [...] on jest od tego aby sprawdzić i znaleźć ew przyczynę [...] tego nie ruszam bo się nie znam [...] nie mam i tak kabla LPGTECH a po co kupować skoro [...]
BŁĘDNE MYŚLENIE!

Za 150zł (jedna roboczogodzina w dobrym warsztacie) kupiłem netbooka (90zł używka) i kabelek OBD (60zł). Dołożyłem kabel do LPG (STAG/LPGTECH) i mam zestaw, którym tę jedną roboczogodzinę za "komputerową diagnostykę auta" przebiłem już tyle razy, że hej. Czasem brakowało mi kanału, specyficznych narzędzi, doświadczenia, zawsze jednak wiedziałem, co Audi zaczęło dolegać i wolałem, aby te 150zł (podpięcie VCDS, jedna roboczogodzina kosztu dla mnie) było warte godzinę fizycznej doświadczonego pracy mechanika niż opłatę za klikanie w komputerze.

Każdy program pisał człowiek dla innego człowieka w warsztacie, czasy, że tylko techniczny narkoman rozumiał o-co-tu-chodzi, mineły a LPGTECH ma program prosty jak budowa cepa a VCDS, nawet jak wypluje rzadki błąd, to wspiera się forami. Nowsze auta umożliwiają nawet pełne wgranie w sterowniki zapisanych na dysku nastaw, w programach do LPG standardem jest zapisywanie ustawień na dysku a potem grzebanko w celu napraw.

Twoje pieniądze, twoje auto, twoje decyzje.

McMemorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2022, 09:08
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: McMemorek » 03 sie 2022, 11:36

vredota pisze:
03 sie 2022, 01:40
McMemorek pisze:
02 sie 2022, 15:06
[...] jestem umówiony na wizytę do gazownika [...] on jest od tego aby sprawdzić i znaleźć ew przyczynę [...] tego nie ruszam bo się nie znam [...] nie mam i tak kabla LPGTECH a po co kupować skoro [...]
BŁĘDNE MYŚLENIE!

Za 150zł (jedna roboczogodzina w dobrym warsztacie) kupiłem netbooka (90zł używka) i kabelek OBD (60zł). Dołożyłem kabel do LPG (STAG/LPGTECH) i mam zestaw, którym tę jedną roboczogodzinę za "komputerową diagnostykę auta" przebiłem już tyle razy, że hej. Czasem brakowało mi kanału, specyficznych narzędzi, doświadczenia, zawsze jednak wiedziałem, co Audi zaczęło dolegać i wolałem, aby te 150zł (podpięcie VCDS, jedna roboczogodzina kosztu dla mnie) było warte godzinę fizycznej doświadczonego pracy mechanika niż opłatę za klikanie w komputerze.

Każdy program pisał człowiek dla innego człowieka w warsztacie, czasy, że tylko techniczny narkoman rozumiał o-co-tu-chodzi, mineły a LPGTECH ma program prosty jak budowa cepa a VCDS, nawet jak wypluje rzadki błąd, to wspiera się forami. Nowsze auta umożliwiają nawet pełne wgranie w sterowniki zapisanych na dysku nastaw, w programach do LPG standardem jest zapisywanie ustawień na dysku a potem grzebanko w celu napraw.

Twoje pieniądze, twoje auto, twoje decyzje.
A gdzie Ty kupiłeś za 90 zł laptopa ? To kiedy to było ? Chyba ze to jakiś Dual Core z Win XP ? Patrzyłem na takie w miarę normalne laptopy do diagnostyki żeby tylko VCDS, LPGTECH działały i w miarę na baterii wytrzymywał to z 400-500 zł trzeba liczyć za takiego + kupno kabla

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: vredota » 03 sie 2022, 12:17

McMemorek pisze:
03 sie 2022, 11:36
A gdzie Ty kupiłeś za 90 zł laptopa ? To kiedy to było ? Chyba ze to jakiś Dual Core z Win XP ? Patrzyłem na takie w miarę normalne laptopy do diagnostyki żeby tylko VCDS, LPGTECH działały i w miarę na baterii wytrzymywał to z 400-500 zł trzeba liczyć za takiego + kupno kabla
Netbook a nie laptop. Kiedyś wymyślono sobie, że ludzie będą korzystać tylko z WWW do życia cyfrowego, ewentualnie proste aplikacje, powkładano słabsze procesory, malutkie dyski, troszkę mniej pamięci, najtańsze matryce, nazwano to netbook i do przeglądania WWW nadaje się zadowalająco (była też idea Chromebook). Takiego VCDS taki sprzęt to ogarnia z palcem, mój ma 2GB pamięci, jakieś 16GB dysku, jakiś Windows 7 mini i jest to sprzęt tylko do auta, jeśli się uszkodzi, płakać nie będę za 90zł, miałem tylko dwa wymagania: bateria ma trzymać minimum godzinę i wyświetlacz ma być cały, nic więcej Ci do auta nie trzeba. Grać na tym przecież nie będziesz między podpięciem się a rozkminką usterki.

Dokupiłem używaną torbę na laptopa, wrzuciłem netbooka, garść przewodów (OBD/LPG/zasilacz 230V), jakaś prosta mysz w sklepie za 5zł (dla komfortu), pilśnia (jako podkładka dla myszy). Rzut okiem na OLX i ceny poszły w górę, używki netbooki po 150zł i ma mieć sprawną baterię/wyświetlacz, reszta dla VCDS niepotrzebna.

McMemorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lip 2022, 09:08
Imię: Wojciech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: McMemorek » 03 sie 2022, 13:03

vredota pisze:
03 sie 2022, 12:17
McMemorek pisze:
03 sie 2022, 11:36
A gdzie Ty kupiłeś za 90 zł laptopa ? To kiedy to było ? Chyba ze to jakiś Dual Core z Win XP ? Patrzyłem na takie w miarę normalne laptopy do diagnostyki żeby tylko VCDS, LPGTECH działały i w miarę na baterii wytrzymywał to z 400-500 zł trzeba liczyć za takiego + kupno kabla
Netbook a nie laptop. Kiedyś wymyślono sobie, że ludzie będą korzystać tylko z WWW do życia cyfrowego, ewentualnie proste aplikacje, powkładano słabsze procesory, malutkie dyski, troszkę mniej pamięci, najtańsze matryce, nazwano to netbook i do przeglądania WWW nadaje się zadowalająco (była też idea Chromebook). Takiego VCDS taki sprzęt to ogarnia z palcem, mój ma 2GB pamięci, jakieś 16GB dysku, jakiś Windows 7 mini i jest to sprzęt tylko do auta, jeśli się uszkodzi, płakać nie będę za 90zł, miałem tylko dwa wymagania: bateria ma trzymać minimum godzinę i wyświetlacz ma być cały, nic więcej Ci do auta nie trzeba. Grać na tym przecież nie będziesz między podpięciem się a rozkminką usterki.

Dokupiłem używaną torbę na laptopa, wrzuciłem netbooka, garść przewodów (OBD/LPG/zasilacz 230V), jakaś prosta mysz w sklepie za 5zł (dla komfortu), pilśnia (jako podkładka dla myszy). Rzut okiem na OLX i ceny poszły w górę, używki netbooki po 150zł i ma mieć sprawną baterię/wyświetlacz, reszta dla VCDS niepotrzebna.
A jaki model masz dokładnie ? To poszukam tego samego lub coś podobnego :)

vredota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 168
Rejestracja: 07 cze 2020, 21:35
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: vredota » 04 sie 2022, 14:26

McMemorek pisze:
03 sie 2022, 13:03
A jaki model masz dokładnie ? To poszukam tego samego lub coś podobnego :)
Nie wiem, nie zwracam na to uwagi, słaby sprzęt to słaby sprzęt, zwykły Chrome z rozbudowaną stroną ogólnopolskiego portalu zabija płynność działania, VCDS + program do LPGTECH i dwie godziny jazdy na strojeniu instalacji a bateria wciąż pokazywała 1/4, szukaj po cenie, sprawnej baterii i całym wyświetlaczu marka i model jest bez znaczenia, VCDS i programy do LPG mają wymagania sprzętowe na poziomie rozbudowanego kalkulatora i prostego Painta, więcej nie potrzebujesz. Od lepszego laptopa wzrośnie tylko samoocena właściciela, Audi lepiej od tego jeździć nie będzie, nawet słaby netbook z VCDS jest lepszy niż rozbudowany skaner-kombajn do wielu marek.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 955
Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
Imię: Piotr
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zamość

Re: A6 2.4 LPG - wysokie spalanie / dlaczego ?

Post autor: Pieterb » 04 sie 2022, 14:40

Hmmm, jeszcze pytanie na ile kolega będzie w stanie to wykorzystać i jakie są jego zdolności manualne. Bo to że w końcu uda się mu odczytać błędy, zrobić kilka screenów itp rzeczy to trochę za mało może się okazać. Bo trzeba będzie może to a może tamto sprawdzić, wymienić ręcznie a to może okazać się problemem. Więc i tak bez wizyty u gazownika może się nie obejdzie. Ale tu już autor sam chyba powinien wiedzieć czy podoła.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga