Tryb awaryjny skrzyni biegów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Tryb awaryjny skrzyni biegów
Cześć Wam.
Mam pewien problem. Otóż po wymianie silnika benzynowego w moim Audi A6 C5 3.0 z USA z oryginalnego silnika o kodzie AVK który szedł na USA na ASN dla wersji europejskiej po przejechaniu około 100km skrzynia weszła w tryb awaryjny. Miało to miejsce właściwie tóż po ustawieniu zbieżności kół. Specjalista od skrzyń stwierdził błąd w różnicy prędkości z czujnika zamontowanego w skrzyni oraz jakiś błąd dotyczący ABS. Czujnik w skrzyni okazał się sprawny jest sprawny. Powiedział mi, że skrzynia może w jakiś sposób ,,gryźć'' się z tym silnikiem ale nie zna rozwiązania problemu. Macie jakieś pomysły?
Mam pewien problem. Otóż po wymianie silnika benzynowego w moim Audi A6 C5 3.0 z USA z oryginalnego silnika o kodzie AVK który szedł na USA na ASN dla wersji europejskiej po przejechaniu około 100km skrzynia weszła w tryb awaryjny. Miało to miejsce właściwie tóż po ustawieniu zbieżności kół. Specjalista od skrzyń stwierdził błąd w różnicy prędkości z czujnika zamontowanego w skrzyni oraz jakiś błąd dotyczący ABS. Czujnik w skrzyni okazał się sprawny jest sprawny. Powiedział mi, że skrzynia może w jakiś sposób ,,gryźć'' się z tym silnikiem ale nie zna rozwiązania problemu. Macie jakieś pomysły?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 172
- Rejestracja: 20 sty 2022, 08:03
- Imię: Szajn
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Spróbuj od zmiany softu skrzyni. Najpierw adaptacjach odpisie, nastawy podstawowe
Dodano po 41 sekundach:
…. w odisie
Dodano po 41 sekundach:
…. w odisie
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Jeżeli ECU zostało z silnika AVK to nie powinno być problemów .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 wrz 2021, 19:55
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LKR
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
A nie możesz sprawdzić w kompie prędkości kół? Może świruje któryś czujnik w kole. Skrzynia też mierzy prędkoś obrotów skrzyni jak i silnika, może w tym silniku brakuje jakiegoś czujnika lub jest uszkodzony? Interfejsem powinno się to dać sprawdzić.
BMW E91 320DA + program
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
A6 C5 2.4 Quattro + Tip
BMW X5 E70 3.0sd
Honda Civic VI 98' 3D 1.4is
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Postanowiłem zakupić sterownik silnika do ASN ale widzę że jest kilka typów tj. 8E0909559, 8E0909559H oraz 8E0909559M
Który mam wybrać aby współpracował ze skrzynią tiptronic?
Który mam wybrać aby współpracował ze skrzynią tiptronic?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
każdy powinien bo nie ma rozróżnienia na automat i manual - 559 i 559H są wg ETKI do rocznika modelowego 2003 , od rocznika modelowego 2004 jest 559M
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Kupiłem obydwa ECU tj.559 i 559H, przekodowałem w nich immobilizer, silnik działa prawidłowo na obydwu ale niestety skrzynia nadal w trybie awaryjnym.
Problem z błędem ABS rozwiązałem ale skrzynia wciąż w trybie awaryjnym.
Poniżej lista tego co miałem w oryginale przed zmianami (USA) oraz tego co wg ETKI występowało razem w wersji na Europę
Oryginał USA:
- silnik AVK
- sterownik silnika 8E0 909 559 E
- skrzynia FEJ
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FF
Oryginał Europa:
- silnik ASN (mam)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa)
- skrzynia FEJ (mam)
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA
Zgodnie z powyższym nie mam do kompletu na Europę tylko sterownika skrzyni 4B0 927 156 FA. Myślicie, że zakup takiego sterownika może rozwiązać problem czy też problem tkwi w samej skrzyni bo uległa uszkodzeniu?
Dodano po 13 minutach 47 sekundach:
Poniżej przesyłam jeszcze błędy odczytane w ostatnim czasie przez POLSKI VAG oraz VAG-COM
POLSKI VAG
SILNIK
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa
obwód przerwany
18032 Kontrolka silnika - sygnał uszkodzenia aktywny
zwarcie do innego wyjścia
16684 Losowe wypadanie zapłonu
zbyt mała oporność
16685 Brak zapłonu cylinder 1
zbyt mała oporność
17511 Nie znany kod błędu
zwarcie do innego wyjścia
ABS
18257 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1119 Sygnał rozpoznania biegu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
LICZNIK
1315 Sterownik skrzyni biegów
magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
VAG COM 311-2
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 909 559 H
Component: 3.0L V6/5V G 0003
Coding: 0016752
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 004 - No Signal/Communication
18032 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
P1624 - 008 - Implausible Signal
Readiness: 0110 1101
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 FF
Component: AG5 01V 3.0l5V USA 0910
Coding: 0001002
Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
17100 - Transmission Input Speed Sensor (G182): Implausible Signal
P0716 - 003 - Mechanical Failure
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible
P1841 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 R
Component: ABS/ESP allrad 2330
Coding: 06497
Shop #: WSC 11111
1 Fault Found:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent
Problem z błędem ABS rozwiązałem ale skrzynia wciąż w trybie awaryjnym.
Poniżej lista tego co miałem w oryginale przed zmianami (USA) oraz tego co wg ETKI występowało razem w wersji na Europę
Oryginał USA:
- silnik AVK
- sterownik silnika 8E0 909 559 E
- skrzynia FEJ
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FF
Oryginał Europa:
- silnik ASN (mam)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa)
- skrzynia FEJ (mam)
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA
Zgodnie z powyższym nie mam do kompletu na Europę tylko sterownika skrzyni 4B0 927 156 FA. Myślicie, że zakup takiego sterownika może rozwiązać problem czy też problem tkwi w samej skrzyni bo uległa uszkodzeniu?
Dodano po 13 minutach 47 sekundach:
Poniżej przesyłam jeszcze błędy odczytane w ostatnim czasie przez POLSKI VAG oraz VAG-COM
POLSKI VAG
SILNIK
18034 Magistrala CAN skrzynia biegów - brak sygnału
obwód przerwany - BŁĄD SPORADYCZNY
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY
17763 Cewka/sterownik zapłonu cylinder 1 - przerwa
obwód przerwany
18032 Kontrolka silnika - sygnał uszkodzenia aktywny
zwarcie do innego wyjścia
16684 Losowe wypadanie zapłonu
zbyt mała oporność
16685 Brak zapłonu cylinder 1
zbyt mała oporność
17511 Nie znany kod błędu
zwarcie do innego wyjścia
ABS
18257 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
1119 Sygnał rozpoznania biegu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
LICZNIK
1315 Sterownik skrzyni biegów
magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
VAG COM 311-2
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8E0 909 559 H
Component: 3.0L V6/5V G 0003
Coding: 0016752
Shop #: WSC 02325
2 Faults Found:
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit: Open Circuit
P1355 - 004 - No Signal/Communication
18032 - MIL Request Signal Active (Check TCM for errors too!)
P1624 - 008 - Implausible Signal
Readiness: 0110 1101
Address 02 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 927 156 FF
Component: AG5 01V 3.0l5V USA 0910
Coding: 0001002
Shop #: WSC 02325
3 Faults Found:
17100 - Transmission Input Speed Sensor (G182): Implausible Signal
P0716 - 003 - Mechanical Failure
17090 - Transmission Range Sensor (F125): Implausible Signal
P0706 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible
P1841 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 614 517 R
Component: ABS/ESP allrad 2330
Coding: 06497
Shop #: WSC 11111
1 Fault Found:
01119 - Gear Recognition Signal
35-10 - - - Intermittent
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Sterownik skrzyni powinien być ten USA oryginalny jeżeli skrzynia została amerykańska - one maja inne przełożenia stąd błąd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Ale ja obecnie mam zamontowany właśnie ten sterownik skrzyni USA tj. 4B0 927 156 FF a skrzynia jest w trybie awaryjnym.
Piszesz że skrzynia jest amerykańska. Ona ma oznaczenie FEJ a w ETCE widzę, że skrzynia FEJ była montowana i na USA i na Europę i w zależności od tego czy na USA czy na Europę współpracowała z innym sterownikiem
Jako, że zamontowałem silnik ASN który szedł tylko na Europę to postanowiłem skompletować resztę podzespołów które według ETKI które współpracowały z tym silnikiem jak poniżej
Elementy które szły na Europę:
- silnik ASN (mam obecnie zamontowany)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa i zamontowany jest obecnie 8E0 909 559H)
- skrzynia FEJ (mam obecnie zamontowaną) - szła na Europę i na USA
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA (jego nie mam). Mam zamontowany 4B0 927 156 FF który szedł tylko na USA i podejrzewam, że muszę wymienić go na 4B0 927 156 FA
Jak widać powyżej brakuje mi do kompletu który szedł na Europę tylko sterownika 4B0 927 156 FA.
Jest i taka możliwość, że mój sterownik skrzyni padł (...)
Piszesz że skrzynia jest amerykańska. Ona ma oznaczenie FEJ a w ETCE widzę, że skrzynia FEJ była montowana i na USA i na Europę i w zależności od tego czy na USA czy na Europę współpracowała z innym sterownikiem
Jako, że zamontowałem silnik ASN który szedł tylko na Europę to postanowiłem skompletować resztę podzespołów które według ETKI które współpracowały z tym silnikiem jak poniżej
Elementy które szły na Europę:
- silnik ASN (mam obecnie zamontowany)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa i zamontowany jest obecnie 8E0 909 559H)
- skrzynia FEJ (mam obecnie zamontowaną) - szła na Europę i na USA
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA (jego nie mam). Mam zamontowany 4B0 927 156 FF który szedł tylko na USA i podejrzewam, że muszę wymienić go na 4B0 927 156 FA
Jak widać powyżej brakuje mi do kompletu który szedł na Europę tylko sterownika 4B0 927 156 FA.
Jest i taka możliwość, że mój sterownik skrzyni padł (...)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Dzisiaj udało mi się zdobyć i podłączyć sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA który szedł na Europę i dalej skrzynia pracuje w trybie awaryjnym.
Obecnie udało mi się więc skompletować cały zestaw jaki szedł na Europę jak poniżej:
- silnik ASN (mam obecnie zamontowany)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa i zamontowany jest obecnie 8E0 909 559H)
- skrzynia FEJ (mam obecnie zamontowaną) - szła na Europę i na USA
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA który szedł na Europę (mam zamontowany)
Czy w związku z powyższym Waszym zdaniem wskazuje to na uszkodzenie mechaniczne skrzyni lub ewentualnie usterkę elektroniczną w skrzyni??? No bo co by innego pozostało co powoduje ten tryb awaryjny skrzyni???
Obecnie udało mi się więc skompletować cały zestaw jaki szedł na Europę jak poniżej:
- silnik ASN (mam obecnie zamontowany)
- sterownik silnika 8E0 909 559 lub 8E0 909 559H (mam obydwa i zamontowany jest obecnie 8E0 909 559H)
- skrzynia FEJ (mam obecnie zamontowaną) - szła na Europę i na USA
- sterownik skrzyni 4B0 927 156 FA który szedł na Europę (mam zamontowany)
Czy w związku z powyższym Waszym zdaniem wskazuje to na uszkodzenie mechaniczne skrzyni lub ewentualnie usterkę elektroniczną w skrzyni??? No bo co by innego pozostało co powoduje ten tryb awaryjny skrzyni???
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Czy sterownik FA wywala błąd P0706 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible?
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 cze 2022, 22:25
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
Tak. Pojawiają się poniższe błędy
P0706 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible?
P0706 - 003 - Mechanical Failure - Intermittent
18249 - Engine Control Module / Transmission Control Module Incompatible?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: Tryb awaryjny skrzyni biegów
z tego co sprawdziłem to skrzynia FEJ była z ASN ale tylko na rynek japoński stad błąd niekompatybilności z ECU ( ecu na Japonię miały końcówkę B, F lub P ) - oczywiście pozostałe błędy raczej mało wspólnego z tym błędem o braku zgrania ecu z tcu - maja swoją przyczynę w selektorze na skrzyni ( F125 ) - może źle ustawiona linka po wymianie silnika , a ten od g182 to albo uszkodzona wiązka , czujnik , lub już sama skrzynia /konwerter
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga