Witam
jako ze rozrzadu nie wymienialem 4 lata to postanowilem wymienic mimo ze zrobione bylo tylko 45tys. Zreszta dodatkowym powodem bylo to ze po tym jak puscilo sie noge z gazu to przy schodzeniu z obrotow bylo slychac jak obciera lancuch o cos. Wiec postanowilem ze wymienie caly rozrzad. Kupilem nowy napinacz audi oryginalny podobno. Nowy lancuch volksvagen. I pasek pompe i rolke marki INA. Wszystko zostalo wymienione ale dzwiek lanuszka ocierajacego pozostal i teraz moje pytanie. Dlaczego?! skoro wszystko zostalo wymienione. Olej byl wymieniany trzy miesiace temu i nie zrobilem na nim nawet 1000km. Podpowiecie cos?
Mam tez inne pytanie. Jak diagnozowac turbo w tym silniku za pomoca vag? jak diagnozowac prace rozrzadu? sa jakies mozliwosci? bo podobno ten silnik jest okrojony z diagnostyki. Ktore bloki za to odpowiadaja?
[A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
Witam.Lukpie pisze: ↑23 lip 2022, 13:25Witam
jako ze rozrzadu nie wymienialem 4 lata to postanowilem wymienic mimo ze zrobione bylo tylko 45tys. Zreszta dodatkowym powodem bylo to ze po tym jak puscilo sie noge z gazu to przy schodzeniu z obrotow bylo slychac jak obciera lancuch o cos. Wiec postanowilem ze wymienie caly rozrzad. Kupilem nowy napinacz audi oryginalny podobno. Nowy lancuch volksvagen. I pasek pompe i rolke marki INA. Wszystko zostalo wymienione ale dzwiek lanuszka ocierajacego pozostal i teraz moje pytanie. Dlaczego?! skoro wszystko zostalo wymienione. Olej byl wymieniany trzy miesiace temu i nie zrobilem na nim nawet 1000km. Podpowiecie cos?
Mam tez inne pytanie. Jak diagnozowac turbo w tym silniku za pomoca vag? jak diagnozowac prace rozrzadu? sa jakies mozliwosci? bo podobno ten silnik jest okrojony z diagnostyki. Ktore bloki za to odpowiadaja?
Torbo i diagnostyka to logi dynamiczne czyli III bieg i faza non stop od 1600 do 6600 - 6800obr./min. Bloki 115 + 002 +118
Nie wiem jak z rozrządem ale chyba bloki to 90-91-92-93 tam powinieneś mieć kąty.
P/S
Twój silnik a w zasadzie cały układ ssący musi być szczelny w 100% (mała nie szczeln0ść, to strata mocy),
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lip 2022, 13:17
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Siedlce
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
z góry dziekuje za odpowiedz!wlasnie ten moj silnik nie ma pomiarow na blokach 90-95. postaram sie zrobic w poniedzialek logi tynamiczne tych kanalow do turbo ktore mowisz i przeplywki to moze cos podpowiecie. Czy wszystko gra. Pytalem na innym forum trzy tygodnie temu i zadnej odpowiedzi do dzis. Tu w jedna dobe doczekalem sie juz odpowiedzi. Najbardziej jednak martwi mnie ze wymiana rozrzadu kompletnego nie rozwiazala problemu. Dalej lancuch szura. Odpala za raz, Nie szarpie ale pali od groma jakby wlasnie synchronizacji nie bylo z jakiegos powodu czy cos. Ja sie na tym nie znam. W poniedzialek wraca do kolegi ktory wymienial rozrzad ale on twierdzi ze zrobil wszystko ze sztuka. Cos tam wspominal ze bylo cos przestawione przy kolektorze jak dobrze pamietam ale nie wiem dokladnie co. No i moze cos uda mu sie podpowiedziec jesli dostalbym odpowiedz. Co moze byc przyczyna ze lancuch szura?skoro napinacz nowy i lancuch tez nowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lip 2022, 13:17
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Siedlce
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
EDT. Dlaczego nie mowiliscie ze to klapka od turbo?!:) w kazdym razie nie byl to napinacz. Problem rozwiazany. W kazdym razie samochod bardzo rzadko ale zdarza mu sie zlapac takie żaby, ewentualnie zgasnac bo nie ma sily jechac. Najczesciej jest ten blad.
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
Dzis zdarzylo sie po odebraniu samochodu od mechanika wlasnie. Jechalem wtedy na gazie i najczesciej jest to na gazie. Na paliwie nie moge tego trafic takze nie wiem czy wystepuje. Przeplywka niby wskazuje dobrze. Na postoju bez klimy jest troche ponad 3 g/s
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
Dzis zdarzylo sie po odebraniu samochodu od mechanika wlasnie. Jechalem wtedy na gazie i najczesciej jest to na gazie. Na paliwie nie moge tego trafic takze nie wiem czy wystepuje. Przeplywka niby wskazuje dobrze. Na postoju bez klimy jest troche ponad 3 g/s
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
Witam.Lukpie pisze: ↑28 lip 2022, 02:47EDT. Dlaczego nie mowiliscie ze to klapka od turbo?!:) w kazdym razie nie byl to napinacz. Problem rozwiazany. W kazdym razie samochod bardzo rzadko ale zdarza mu sie zlapac takie żaby, ewentualnie zgasnac bo nie ma sily jechac. Najczesciej jest ten blad.
00561 - Mixture Adaptation
15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent
Dzis zdarzylo sie po odebraniu samochodu od mechanika wlasnie. Jechalem wtedy na gazie i najczesciej jest to na gazie. Na paliwie nie moge tego trafic takze nie wiem czy wystepuje. Przeplywka niby wskazuje dobrze. Na postoju bez klimy jest troche ponad 3 g/s
Zrób logi dynamiczne na benzynie a także na LPG:
Przed logami skasuj błędy nawet jak ich nie ma.
002+030+031
oraz
115+118
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 lip 2022, 13:17
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Siedlce
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
logi zrobie w tym tygodniu. Moja radosc nie trwala zbyt dlugo niestety. Mechanik pospawal ta klapke ale dzis daje o sobie dalej znac. Ma do tego zajrzec jeszcze.
- sabuk2006
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 670
- Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
- Imię: Kazimierz
- Moje auto: Allroad C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 250KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kłodzko
Re: [A6C5 1.8T AEB] Po wymianie rozrzadu slychac jak trze lancuszek.
Witam.
Niech także mechanik sprawdzi szczelność (kompresorem tak do 0,8 atm.) układu ssącego bo przy każdym silniku turbo to jest bardzo istotne.
Jak wszystko OK, to skasować błędy i robić logi.
Pozdrawiam.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga