Witajcie,
moje auto to A7 BiTdi 2015r. CVUA 320KM 650NM seria, której niestety nie trzyma. Szukam możliwych przyczyn dlaczego brakuje paru koni i NM.
Przeczyściłem przepływomierz (mimo, że wyglądał jak nowy) oraz jego wtyczkę. Wszystkie filtry wymienione miesiąc temu, olej silnika i skrzyni tiptronic również. Auto było na hamowni i mechanik mi powiedział ,że mam niskie wartości AFR. Silnik pracuje prawidłowo, błędów nie ma... elastyczność w czasie podróży ma wiele do życzenia - czasami po kickdownie zbiera się z irytująco dużym opóźnieniem.
Planowałem zrobić chiptuning jeśli będzie wszystko w porządku na hamowni.
Z góry dziękuje za poświęcony czas!
słabe dawki paliwowo powietrzne - przyczyny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2022, 17:59
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Venlo
słabe dawki paliwowo powietrzne - przyczyny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sty 2022, 17:59
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Inne
- Silnik: 3.0 TDI 272KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Venlo
Re: słabe dawki paliwowo powietrzne - przyczyny
Nie wiem czy to wystarczające potwierdzenie na wyeliminowanie wtrysków, ale sprawdziłem przez obd11 parametry live i dawki nie przekraczały +/- 0,4. Miło by było gdyby ktoś kto zna się na rzeczy mógł się wypowiedzieć.
W następnym kroku chce sprawdzić szczelność układu za pomocą kompresora, ponieważ widziałem w intercoolerze wgnieciony kamyczek i może tam jest jakaś strata. A nóż natrafi sie okazja na montaż IC wagnera
Ponadto szukam informacji na temat połączenia dolotu z przepływomierzem, bo wydaje mi się, że oba te elementy powinny być połączone na sztywno za pomocą wkrętów/śrub.
W następnym kroku chce sprawdzić szczelność układu za pomocą kompresora, ponieważ widziałem w intercoolerze wgnieciony kamyczek i może tam jest jakaś strata. A nóż natrafi sie okazja na montaż IC wagnera

Ponadto szukam informacji na temat połączenia dolotu z przepływomierzem, bo wydaje mi się, że oba te elementy powinny być połączone na sztywno za pomocą wkrętów/śrub.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 41
- Rejestracja: 31 paź 2021, 11:57
- Imię: Domino
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 TDI 326KM
- Napęd: 4WD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zary
Re: słabe dawki paliwowo powietrzne - przyczyny
A kolektor ssący był czyszczony??