opony aut
Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
sportwheels.pl
Tarcze, hamulce
Części aut

części samochodowe

2.0 TDI BLB - Problem z mocą/przyśpieszaniem

Silniki wysokoprężne
BartesPL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 paź 2012, 17:21
Lokalizacja: Piła

2.0 TDI BLB - Problem z mocą/przyśpieszaniem

Post autor: BartesPL » 24 lip 2022, 17:52

Witam wszystkich,

szukałem informacji już wszędzie i nie mogłem znaleźć lub też po prostu brakuje mi odpowiednich kluczowych fraz aby odnalazło mi podobny problem. Dlatego też postanowiłem utworzyć temat.
Generalnie jak w temacie pojawił się u mnie ostatnio problem z przyśpieszaniem, a problem objawia się w następujący sposób, po wciśnięciu gazu do podłogi w momencie załączenia się turbiny w początkowej fazie czuć, że turbina pracuję, niestety przy około 3 tys. obrotów zaczyna poszarpywać silnikiem (w zależności od dnia mocniej lub słabiej) ale w tym momencie zaczyna się bardzo wolno wkręcać na obroty.

Problem w tym, że VCDS nie pokazuje błędów. To co mogę dodać to problem w którym zauważyłem, że się pojawił to po powrocie od mechanika, który regenerował mi zacisk hamulca i wymieniał płyn hamulcowy. W tym czasie pojawił się problem, że przy doładowaniu w momencie załączenia turbiny przechodził w tryb awaryjny. Niestety mechanik mnie zlewał i tak przez jakieś 2-3 tyg jeździłem, aż w końcu postanowiłem podejść do tematu samemu. Jak się okazało, był urwany króciec na wężu idący od serwa do vaacum pompy. Po wymianie ustąpił problem przechodzenia w tryb awaryjny, ale niestety pojawił się problem opisany powyżej. Przejrzałem, wąż podciśnienia idący aż do turbo i nie zauważyłem aby był gdzieś jeszcze uszkodzony.

Wyczytałem gdzieś na forum aby zrobić logi w silniku > Measure blocks grupa 11. Załączam plik z logami dynamicznymi, na moje widać, że jest rozbieżność między wynikami (actual/specific) mimo wszystko nie mi oceniać czy rozbieżność jest w normie czy też jest zbyt duża. Gdzie szukać problemu? Vacuum pompa, gruszka turbo czy może same turbo już może niedomagać?

Dodam jeszcze, że vacuum pompa nie wygląda aby z niej ciekło czy syczało, mimo wszystko zastanawiam się czy mechanik przy wymianie płynu hamulcowego nie mógł mi zajechać vacuum pompy?
LOG-01-011-xxx-xxx.csv.zip
(2.02 KiB) Pobrany 9 razy
plik w formacie csv jak wypluł VCDS, skompreoswany do zip abym mógł załączyć tutaj

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc
Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli wszystkim

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”